Master muotisuunnassa: Brändin ja viestinnän hallinta
Milano Fashion Institute
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 18 000 / per year
Hakemuksen määräaika
30 Nov 2024
Aikaisin aloituspäivä
27 Jan 2025
Johdanto
Master in Fashion Direction: Brand & Communication Management
MUOTIMAAILMASSA IMAGO ON RATKAISEVAN TÄRKEÄÄ
Kyse ei tietenkään ole vain muotinäytöksistä tai kuvauksista: suurilla tuotemerkeillä on todellinen kulttuuri-identiteetti, olipa kyse sitten uudesta avantgardesta tai satavuotisesta perinnöstä. Se on huolellisen brändäyksen ja viestintästrategioiden avulla rakennettu pääoma, joka voi tehdä jopa suurimpien muotitalojen omaisuuden - tai tuhota ne. Se, miten näitä alueita osataan arvostaa ja miten suunnitella viestintää, joka jättää jäljen, on yksi monimutkaisimmista - ja palkitsevimmista - tehtävistä, joita muoti- ja luksusmaailmassa voi tehdä.
Master in Brand & Communication Management kouluttaa henkilöä, joka vastaa brändin viestinnästä ja äänestä 360°: mainoskampanjoista, tapahtumista, lehdistötiedotteista ja suhdetoiminnasta sosiaaliseen mediaan.
Vartalo, joka on nykyään enemmän kuin koskaan muotibrändien kysytyimpien joukossa: Z-sukupolvi ja uudet markkinasegmentit muuttavat radikaalisti tyypillistä viestintää, mediaa ja digitaalista skenaariota.
Brändien DNA, myytin luomisen strategiat ja kulttuuriperintö käännetään uusille kielille ja kulttuureille: digitaalisesta muotimuotiin.Siksi muotibrändit etsivät uuden sukupolven viestintäammattilaisia, jotka pystyvät hallitsemaan digitaalista muutosta. Juuri sitä opit tekemään tällä maisterikurssilla.
Tärkeimmät tiedot
Tervetuloa:
Orientaatioviikko: Tammikuu 20-24, 2025
Seremonia ja luentojen aloitus: 27. tammikuuta 2025
Luentojen päättyminen: Lokakuun 17. päivä 2025
Harjoittelu: alkaa lokakuussa 2025
Maisteri: 1. tason yliopistomestari, 60 opintopistettä
Maisterin tutkinnon kesto: 1 vuosi, 1200 tuntia
Paikkakunta: Paikka: BY PRESENCE kampuksella, Milano. Mestarikoulutukseen on mahdollista osallistua myös etänä.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Kurssikuvaus
Maisterin sisällöt yhdistävät erilaisia poikkitieteellisiä teemoja brändihallinnan ja vähittäiskaupan johtamisen prosessien ymmärtämiseksi ja hallitsemiseksi paremmin.Master koostuu 720 tunnin luokkahuoneluennoista ja vähintään 480 tunnin lopputyöharjoittelusta. Rakenne koostuu kuudesta oppimislohkosta: lämmittely, kvantitatiiviset ja projektityökalut, muotipilarit, muotiprosessit, uteliaisuus, muotikäytännöt, kenttäprojektit, voimaantuminen ja harjoittelu.Tavoitteena on ohjata opiskelija edistyvään tietämykseen toimialasta ja keskeisistä prosesseista, jotka luonnehtivat brändijohtamisen ammatillisia profiileja. Luennot on järjestetty moduuleiksi, jotka perustuvat eri alojen opettajien läsnäoloon, jotka voivat välittää kokonaiskuvan alan rakenne ja toimintamekanismi.Ne sisältävät osan teoreettisesta viitekehyksestä ja suuren tilan harjoituksille, joiden tavoitteena on siirtää menetelmiä, tekniikoita ja konkreettisia työvälineitä.
Galleria
Apurahat ja rahoitus
Apurahat saatavana Master 2025: lle
Milano Fashion Institute tarjoaa joka vuosi hakijoilleen useita apurahoja, jotka kattavat puolet Masters-kurssiin ilmoittautumisen kustannuksista ja joita tarjoavat italialaiset muotiteollisuudessa toimivat yritykset.
Kuinka se toimii?
Apurahojen myöntäminen tapahtuu ennen kurssin alkua ottaen huomioon sekä tulo- että ansio-kriteerit. Pääsy Masteriin on riippumaton apurahan myöntämisestä.
Kuinka hakea?
Apurahojen hakulomake sisältyy "Hakulomakkeeseen", ja se on täytettävä osoitteessa https://www.milanofashioninstitute.com/apply-now, "Hae" -sivun alta. Kun olet lähettänyt hakulomakkeen, akateeminen toimikunta päättää tehtävästä ja ilmoittaa tuloksesta kurssin alkuun mennessä. Lisätietoja saat lukemalla moduulin säännöt.
Kenelle apurahat kohdennetaan?
Stipendit on suunnattu sekä italialaisille kansalaisille että ulkomaalaisille, jotka haluavat osallistua Milanon muotitieteellisen instituutin mestareihin.
Milloin hakea?
Apurahahakemus tulee jättää 30.11.2024 mennessä.
Uramahdollisuudet
Urakehitys
Master in Fashion Direction: Brand & Communication Management -ohjelman tavoitteena on kouluttaa nuoria ammattilaisia, joilla on edistyneet viestintä- ja digitaaliset taidot (esim.sanallinen ja visuaalinen), syvä taiteellinen ja kulttuurinen tietämys sekä organisointi- ja johtamistaidot.
Ammattihahmot ovat Junior-ammattilaisia, jotka pystyvät pätevästi tukemaan TYYLI- ja MARKKINOINTI-alueita, kuten muotistylisti, muotitoimittaja, visuaalinen ja taiteellinen tutkija sekä trendianalyytikko, Cool Hunter, nuorempi markkinointipäällikkö, tapahtumapäällikkö; VIESTINTÄ-alue viestintäpäällikkönä, sosiaalisen median johtajana, digitaalisena PR-päällikkönä, digitaalisen sisällön johtajana, PR-päällikkönä, lehdistöpäällikkönä; lopuksi CULTURES & HERITAGE -alue kulttuuriperinnön johtajana tai yritysvastuupäällikkönä.
Koska kyseessä on erittäin innovatiivinen alue, profiilin potentiaalia kehitetään professorien ja johtavien harjoittavien ammattilaisten tiedekunnassa sekä valintaprosessilla, joka suosii eri taustoista (lähinnä viestintä-, suunnittelu-, johtamisalan tutkintoja) tulevia osallistujia. jos osoitetaan merkittävää kiinnostusta sosiaalisten ja kulttuuristen innovaatioiden kaikkiin merkkeihin ja niiden mahdolliseen muuntamiseen politiikan strategioiksi ja työkaluiksi.
Eri taustoista tulevien opiskelijoiden luokkahuone luo uudelleen tyypillisten yritysten välisten tiimien taidot ja edistää kykyjen kehittymistä sekä innovatiivisuuden että luovuuden osalta yhdessä viestinnän alan projektiinnovaatioiden kanssa.