Nuoriso-, koulutus- ja yhteiskuntatieteen maisteri
Utrecht University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Utrecht, Alankomaat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 209 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* EU/ETA, Surinamin tai Sveitsin opiskelijat; 17 500 €: Kansainväliset opiskelijat
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Analysoimme ja käsittelemme nuoria, koulutusta ja yhteiskuntaa koskevia sosiaalisia kysymyksiä
Onko yliaikaisessa yhteiskunnassamme vielä tarpeeksi aikaa lasten kasvattamiseen? Miten perheet ja lastenkasvatus muuttuvat sosiaalisen median avulla? Kuinka voimme käsitellä polarisaatiota monietnisissa luokkahuoneissa? Mikä johtaa peliriippuvuuteen ja passiivisuuteen yhteiskunnassamme? Miten teemme kouluistamme osallistavia? Mitä lapset tarvitsevat löytääkseen omat ratkaisunsa koulukiusaamiseen? Miten länsimaissa kehitetyt vanhemmuuden tukiohjelmat sopivat ei-länsimaisiin yhteisöihin? Miten Alankomaiden nuorisohoidon uudet puitteet tulisi rakentaa? Mitä voimme oppia ulkomaisista koulutus- ja nuorisopalveluista?
Innovaatiot pedagogisissa palveluissa
Haluatko osallistua näihin nykyaikaisiin sosiaalisiin haasteisiin, jotka liittyvät lasten ja nuorten sekä heidän huoltajiensa/kasvattajiensa väliseen suhteeseen? Haluatko olla mukana laatimassa uusia linjauksia, jotka voivat parantaa lasten, nuorten ja heidän vanhempiensa asemaa, hyvinvointia ja kehitystä? Kiinnostaako kansainvälisten vertailujen tekeminen? Nuoriso, koulutus ja yhteiskunta (hollanniksi: Maatschappelijke opvoedingsvraagstukken) on Alankomaiden ainoa maisteriohjelma, joka keskittyy erityisesti pedagogisen politiikan ja käytännön innovatiiviseen kehittämiseen sekä kansallisesti että kansainvälisesti.
Tämä yhden vuoden intensiivinen ohjelma opettaa sinulle:
- Pedagogisten ja koulutuspalvelujen laatu, kuten lastenhoito, nuorisohoito, koulut ja urheiluseurat;
- Miten tarkastella pedagogiikkaa, joka käsittelee sosiaalisia kysymyksiä, kuten kulttuurista monimuotoisuutta, osallisuutta ja sosiaalista oikeudenmukaisuutta?
- Kuinka käyttää akateemista pedagogista tietoa kulttuurienvälisessä, tieteidenvälisessä ja kansainvälisessä yhteistyössä;
- Kansalaisyhteiskunnan ja nuorten itsensä toteuttamiin aloitteisiin liittyvä ammattikäytäntö.
Kansainvälisen vision kehittäminen
Katsomme myös rajojemme ulkopuolelle. Loppujen lopuksi globaaleilla tapahtumilla (kuten globalisaatiolla, köyhyydellä ja muuttoliikkeellä) on ollut suuri vaikutus lasten ja nuorten elämänlaatuun. Ja aiomme myös analysoida pedagogisia palveluita kansainvälisen näkökulman kautta:
- Mitä puitteita käytetään nuorisohoidon perustamisessa Alankomaissa verrattuna Euroopan ulkopuolisiin maihin?
- Miten YK:n lapsen oikeuksien sopimus voidaan muotoilla nuorisopolitiikassa maailmanlaajuisesti?
Tässä ohjelmassa kiinnitetään huomiota myös kansainväliseen humanitaariseen yhteistyöhön.
Ohjelman tulos
Tämän maisterin tutkinnon avulla voit kehittyä akateemiseksi ammattilaiseksi. Opit analysoimaan, arvioimaan ja ratkaisemaan käytännön ongelmia teoreettisesti ja empiirisesti. Valmistut kasvatustieteilijäksi ja hankit NVO-rekisteröinnin yleiskasvattajaksi.
Isompi kuva
Tämä maisteri erottuu laajasta, tieteidenvälisestä näkemyksestä pedagogiikasta. Toisin kuin pedagogiikan kliiniset lähestymistavat, jotka keskittyvät poikkeavaan käyttäytymiseen, tämä ohjelma käsittelee sitä, kuinka tavalliset yhteiskunnalliset infrastruktuurit ja palvelut voivat estää ongelmia ja auttaa nuoria menestymään. Ammattilaisten roolin ja politiikan ohella ohjelma keskittyy yhteiskunnan rooliin lastenkasvatuksessa ja koulutuksessa. Kriittinen analyysi asiaan liittyvistä lapsiin ja nuoriin liittyvistä keskusteluista on myös tyypillistä tälle maisteriohjelmalle.
Opetussuunnitelma
Kappaleet
Tässä ohjelmassa voit valita kolmesta kappaleesta:
- Nuorisopolitiikka, koulutus ja ennaltaehkäisy (YEP)
- Pedagogia ja kansainvälinen kehitys (PID)
- Koulutus osallistaville yhteiskunnille (EFIS)
YEP-raita valmistaa sinua pedagogiseen työhön laajimmassa merkityksessä, joka on suunnattu enimmäkseen (länsimaisiin) hyvinvointitalouksiin, kun taas PID-raita valmistaa sinua tähän työhön keskittyen alikehittyneisiin yhteisöihin ja kansainväliseen yhteistyöhön. EFIS-radalla keskityt koulutusalan pedagogiseen työhön, joka on erikoistunut osallisuutta, polarisaatiota ja demokraattista kansalaisuutta koskeviin kysymyksiin (vaikka näitä teemoja ei käsitellä yksinomaan EFIS-radalla).
Uramahdollisuudet
Tämä ohjelma johtaa Master of Science (MSc) -tutkintoon ja NVO-rekisteröintiin kasvatustieteilijänä (peruspedagogi). Saatuaan tutkintotodistuksen voit työskennellä erilaisissa työpaikoissa.
Akateeminen ura
Aikaisempi kokemus on osoittanut, että opiskelijat, jotka ovat suorittaneet tämän ohjelman, ovat hyvin valmistautuneita työhön nuorempana tutkijana tai tohtorina. ehdokas.
Siirtyminen työmarkkinoille
Nuorison, koulutuksen ja yhteiskunnan maisteriohjelma valmistaa sinut ammatteihin
- joihin liittyy pedagogisen politiikan kehittäminen;
- jotka asettivat pedagogisen tuen ja neuvonnan keskeiseen asemaan;
- jotka tutkivat pedagogisia teemoja;
- jotka analysoivat ja käyttävät pedagogista tietoa yhdessä muiden tieteenalojen kanssa.
Kohderyhmiä ovat:
- Kansalaisten
- Pedagogiset ammattilaiset
- tuen, koulutuksen ja hoidon tarjoajat
- Poliittiset neuvonantajat
- Toimielinten
Kantoja
- akateemisten pedagogisten koulutusohjelmien luennoitsija
- poliittinen neuvonantaja ministeriössä, maakunnassa, kunnassa, kattojärjestössä ja pedagogisten palvelujen etujärjestössä (kansallisella tai kansainvälisellä tasolla)
- nuorisopalvelujen työntekijä tai poliittinen virkamies
- politiikan ja käytännön tutkija kansallisille ja alueellisille innovaatio- ja tukilaitoksille (kansallisella tai kansainvälisellä tasolla)
- neuvonantaja tai kouluttaja konsulttiyrityksessä (kansallisella tai kansainvälisellä tasolla)