Jatko-tutkinnon moottoriurheilun tekninen suorituskyky

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Ainutlaatuinen ohjelma Ranskassa kilpailukykyisen moottoriurheilualan tarpeiden täyttämiseksi

Kilpailukykyinen moottoriurheilu vaatii päteviä insinöörejä, jotka on erityisesti koulutettu toimimaan tällä alalla. Motorsport Engineering Performance Post-maisterin tutkinto vastaa tähän tarpeeseen kurssilla, joka rakentaa korkeatasoisia taitoja ja asiantuntemusta moottoriurheilualalla. Yhdessä ranskalaisen yrityksen ja kilpa-autojen suunnitteluun ja tuotantoon erikoistuneen ORECA-tiimin kanssa kehitetty MS® tarjoaa koulutusta kaikkien moottoriurheilualan teknisten ratkaisujen suunnittelusta, optimoinnista ja organisoinnista, mutta myös erikoistuotannon hallintaa ja valmistusmenetelmät.

tavoite

Hanki taidot:

  • Suunnittele, optimoi ja järjestä kaikki tekniset ratkaisut;
  • Hallitse ja toteuta tuotteiden valmistusmenetelmät;
  • Ota huomioon moottoriurheilualan tuottavuus- ja laatuvaatimukset.

Ohjelman edut

  • Opettajat, jotka ovat vahvasti mukana teollisuudessa;
  • Konkreettinen ja käytännöllinen projektipohjainen lähestymistapa.

Ostetut taidot

  • Tunnista moottoriurheilun eri luokat, kisat ja säännöt.
  • Käytä antureita, analysoi signaaleja, videokuvausta, käytä alustan tai moottorin tietojen keruun analyysimenetelmiä, säädä alustaa tai moottoria, anna suosituksia;
  • Tunnistaa kilpa-autojen arkkitehtuuri, tehdä ja analysoida mitoituslaskelmat, pilotoida ja analysoida mekaanisia testejä, ehdottaa uusia ratkaisuja, optimoida rakenne, oppia tuntemaan ”uudet” materiaalit;
  • Määrittele aerodynaamiset periaatteet, tunnista aerodynaamiset ilmiöt, suorita ja analysoi tuuletunnelikokeita, käytä CFD: tä analyyseihin, järjestä ratakokeet;
  • Tunnista polttomoottorin, sähkö-, hybridi- ja vetymoottorin arkkitehtuuri;
  • Analysoi vaihdelaatikkotekniikkaa;
  • Tunnista renkaiden materiaalit, analysoi renkaiden käyttäytymistä, analysoi renkaiden vaikutusta suorituskykyyn;
  • Analysoi lentäjän käyttäytymistä, tunnista radan turvallisuus;
  • Hallitse projekteja, kirjoita raportteja, kommunikoi ja puhu julkisesti.

480 tuntia akateemista kurssityötä: helmi-heinäkuussa

Vähintään 6 kuukautta yrityksen sisäistä operatiivista koulutusta, jota seuraa ammatillinen opinnäytetyön puolustus (elokuu-tammikuu).

Arviointi

  • Kokeet, jotka arvioidaan tenttien ja tapaustutkimusten avulla;
  • Akateeminen projekti

Työmahdollisuudet

  • Suunnittelu: pääsuunnittelija, insinööri, rakennusinsinööri;
  • Aerodynamiikka: CFD-insinööri, tuuletunnelinsinööri, aerodynaaminen tela-insinööri, (uusien) mallien suunnittelu;
  • Moottorit: pääinsinööri, moottorin tuki-insinööri;
  • Rataoperaatiot: käyttöinsinööri, tietotekniikkainsinööri, suorituskykyinsinööri, raidetukiinsinööri;
  • R
  • Johto: tekninen johtaja, tekninen projektipäällikkö.

Kurssin jakautuminen

  • Luennot, tapaustutkimukset, ryhmätyöprojekti ja johtaminen.

Kieli

  • Englanti

Luottojen lukumäärä

  • 75 op

kelpoisuus

Tämä ohjelma on avoin kaikille ulkomaisille ja ranskalaisille opiskelijoille, joilla on maisterin tutkinto (mieluiten tieteenaloilla, myös yritystoiminnan maisteri voi hakea). Hakijoiden, jotka todistavat 3 vuoden ammattikokemuksen, on täytynyt suorittaa neljä vuotta insinööri-opintoja (syventävän kandidaatin Master-taso). Hakijoilla tulee olla englannin kielen taito (TOEFL iBT: 91, TOEIC: 850 tai IELTS: 6.5).

Viimeksi päivitetty Elokuu 2019

Oppilaitoksesta

Founded in 1925, ESTACA is a member of ISAE group, 1st world cluster in aerospace training and research. ESTACA is highly specialized in the fields of aeronautics, automotive, space and guided transpo ... Lue lisää

Founded in 1925, ESTACA is a member of ISAE group, 1st world cluster in aerospace training and research. ESTACA is highly specialized in the fields of aeronautics, automotive, space and guided transport industries.The training courses constantly evolve to meet the requirement of companies and adapt to the emergence of new technologies or disciplines. Näytä vähemmän