Päällikkö suunnittelussa
Georgian Technical University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Tbilisi, Georgia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
GEL 5 500 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Ulkopuolisten opiskelijoiden vuotuinen opetus
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Tämän ohjelman tarkoituksena on parantaa suunnittelutoimijoiden ja muiden tieteenalojen osaamista ja taitoja osallistua tai jatkaa erilaisissa uranäkymissä suunnittelutoimialoilla ja muilla liittoutuneilla ammattialoilla. Ohjelma laajentaa opiskelijoiden kriittistä käsitystä suunnittelun historiallisista ja nykyaikaisista yhteiskunnallisista, kulttuurisista, taloudellisista ja poliittisista konteksteista tarjoamalla samalla edistyksellistä huipputeknistä erikoiskoulutusta ja kokemusta - suunnittelukäytäntöjä, prosesseja ja menetelmiä - jotka ovat tarpeellisia Toteuttaa monimutkaisia, monipuolisia suunnitteluprojekteja ja tuottaa ammattimaisia muotoilutuloksia ja tuloksia kansainväliseen standardiin.
Ohjelman jatko-opiskelijoilla on tarvittavat tiedot ja taidot jatkaa uraansa menestyneinä harjoittelun suunnittelijoina, jotka pystyvät vaikuttamaan myönteisesti muotoilijoiden, suunnittelijoiden ja koko yhteiskunnan yhteisöön. Valmistuneet saavat myös tiukan tieteellisen perustan ja kokemuksen, joka sopii elinikäiseen oppimiseen ja jatkokoulutukseen.
ohjelma Edellytykset
Hakija hyväksytään Georgian lainsäädännön mukaisesti.
Osaamistavoitteet / osaaminen
Tietoa ja ymmärrystä
- Kehittynyt tietämys ja ymmärrys, joka perustuu uusien tulkintojen uudelleenarviointiin ja uudelleenarviointiin suunnittelun ja yhteiskunnan välisistä vuorovaikutuksista.
- Kehittynyt tietämys ja ymmärrys, joka perustuu suunnitteluun läheisesti liittyvien tieteenalojen uusintaan ja uudelleenarviointiin, mukaan lukien: ergonomia; Kestävä suunnittelu; Hallinta ja suunnittelun hallinta.
Tiedon soveltaminen
- Pystyy itsenäisesti suunnittelemaan ja soveltamaan kehittyneitä luovia tekniikoita, suunnittelumenetelmiä ja innovaatioprosesseja erikoistuneille suunnittelualueille laajaan suunnitteluun liittyviin ongelmiin erilaisissa olosuhteissa käyttämällä kehittyneitä huipputekniikoita, ohjelmistoja ja prosesseja.
- Pystyy itsenäisesti suunnittelemaan ja toteuttamaan ergonomiaa edistävää tutkimusta, tarkastelemaan ihmisten ja muiden järjestelmien osien välisiä suhteita sekä kehittämään ihmisen hyvinvoinnin ja yleisen järjestelmän suorituskyvyn optimointisuunnittelua ja tuottamaan tutkimustuloksia ja uutta tietoa, joka on Kansainvälisen tason osaamiskyky.
- Soveltamalla kestävää suunnittelua koskevaa kehittynyttä ymmärrystä tutkimusta varten ja kehittää muotoilutuloksia, joissa käsitellään kestävän kehityksen ongelmia ja tuotetaan tutkimustuloksia ja uutta tietoa, jolla on vaikutusta kansainväliseen osaamiseen.
- Soveltamaan kehittyneitä menetelmiä yhteiskuntatieteistä, esimerkiksi antropologiasta, tekemään tutkimusta, ymmärtämään ymmärrystä ja ratkaisemaan käyttäjien ja sidosryhmien kohtaamia ongelmia ja tuottamaan tutkimustuloksia ja uutta tietämystä, joka vaikuttaa tietämyksen osaan Kansainvälisellä tasolla.
Making tuomiot
- Laaja koulutus, jota tarvitaan sosiaalisten, kulttuuristen, taloudellisten ja poliittisten voimien ymmärtämiseen nykyisten yhteiskuntien muotoilualoilla ja miten ne vaikuttavat suunnitteluprosesseihin ja tuloksiin.
- Kriittinen ymmärrys suunnitteluprosessien ja tulosten vaikutuksesta sidosryhmille ja koko yhteiskunnalle ja kyky tarjota ohjausta käyttäjille ja sidosryhmille näissä asioissa.
- Osaa analysoida ja tulkita kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia tietoja ja muodostaa perustellut päätelmät niiden pohjalta.
- Voi tarjota strategisia liiketoimintaratkaisuja, suunnitella ja toteuttaa liiketoimintamalleja sekä arvioida suunnittelun ja liiketoiminnan päätösten arvoa, sopivuutta, toteutettavuutta ja muita olennaisia ominaisuuksia.
Kommunikointitaidot
- Pystyy kommunikoimaan kirjallisesti ja suullisesti eri sidosryhmien kanssa, mukaan lukien asiakkaat, teknikot ja insinöörit, yleisö ja virkamiehet; Ja ryhtyy tekemään kehittyneitä tutkimus- ja kirjoitusraportteja englanniksi ja toinen vieras kieli.
- Pystyy kommunikoimaan kirjallisesti ja suullisesti ja osallistumaan temaattisiin keskusteluihin kansainvälisen tiedeyhteisön kollegoiden kanssa englanniksi ja toisella vieraalla kielellä.
Oppimistaidot
- Pystyy pohtimaan suunnitteluprosessin suunnittelumenetelmistä, suunnitteluprosesseista ja tuloksista sekä kykenevän heikentämään korjaavia toimenpiteitä ongelmien ja omien oireiden korjaamiseksi.
- Kykenee osallistumaan elinikäiseen oppimiseen, itseohjautuvaan tutkimukseen ja osaamaan jatkokoulutusta, kuten jatko-opintoja.
- Valmius kehittää uusia ideoita tai prosesseja, jotka perustuvat viimeaikaiseen oppimisen ja ammatillisen toiminnan kehitykseen sekä tutkimukseen.
Arvot
- Pystyy käymään perusteltua keskustelua harjoittajien ja tutkijoiden kansainvälisessä yhteisössä suunnittelutaitoista, niiden vaikutuksista ja suunnittelutoimien ja tulosten vaikutuksista.
- Tarjota johtajuutta kestävän kehityksen ja ympäristön pilaantumisen sekä sosiaalisten ja taloudellisten ongelmien aiheuttamien merkittävien haasteiden kohtaamiseen; Samalla johtavat ja kirjoittivat kollegoitaan suunnitteluryhmästä kattavaan, demokraattiseen ja avoimeen lähestymistapaan tieteellisten lähestymistapojen ja tutkimusvälineiden soveltamiseen näiden monimutkaisten ongelmien ratkaisemiseksi.
- Luova, innovatiivinen ja yrittäjäjohtajat, jotka käyttävät muotoilua ja teollis- ja tekijänoikeuksia varallisuuden luomiseen ja muihin etuihin.
Lomakkeet ja menetelmät oppimistulosten saavuttamiseksi
Luento
Seminaari (työskentelee ryhmässä)
harjoitella
Laboratoriotöitä
Kenttätyö
Kurssityö / projekti
Itsenäinen työ
Kuuleminen Alla on lueteltu laajimmin levitetyt opetus- ja oppimismenetelmät sekä niiden määritelmät. Opettajan tulisi valita sopiva menetelmä konkreettisen tavoitteen ja ongelman mukaan.
- Keskustelu / keskusteluihin. Tämä on laajin levinnyt interaktiivisen opetuksen menetelmä. Keskusteluprosessi lisää merkittävästi opiskelijoiden osallistumisen laatua ja toimintaa. Keskustelu voi muuttua argumentiksi, eikä tämä prosessi rajoittu pelkästään opettajan esittämiin kysymyksiin. Se kehittää opiskelijoiden kykyä perustella ja tukea omia ideoitaan.
- Osuuskoulutus on opetusstrategia, jonka aikana jokainen ryhmän jäsen ei ainoastaan tarvitse oppia aiheen itse vaan myös auttaa oppilaansa oppimaan sitä paremmin. Jokainen ryhmän jäsen työskentelee ongelmasta, kunnes kaikki heistä hallitsevat ongelman.
- Yhteistyö; Tämän menetelmän käyttäminen merkitsee opiskelijoiden jakamista erillisiin ryhmiin ja antaa jokaiselle ryhmälle oman tehtävänsä. Ryhmän jäsenet työskentelevät asioissaan erikseen ja samalla jakavat mielipiteensä ryhmänsä kanssa. Esitetyn ongelman mukaan toiminnot voidaan siirtää ryhmän jäsenten kesken tässä prosessissa. Tämä strategia takaa opiskelijoiden mahdollisen osallistumisen oppimisprosessiin.
- Ongelmapohjainen oppiminen (PBL) on menetelmä, joka käyttää konkreettista ongelmaa alkuvaiheessa sekä uuden tiedon hankintaan että integrointiprosessiin.
- Heuristinen menetelmä perustuu yksittäisen ongelman vaiheittaiseen ratkaisemiseen. Se toteutetaan itsenäisesti vahvistamalla tosiasioita opetusprosessissa ja määrittelemällä niiden väliset siteet.
- Tapaustutkimus - opettaja keskustelee konkreettisista tapauksista yhdessä opiskelijoiden kanssa ja he tutkivat asiaa perusteellisesti. Esimerkiksi teknisen turvallisuuden alalla voi olla kyse konkreettisesta onnettomuudesta tai katastrofista, tai poliittisessa tieteessä se voi olla konkreettinen tutkimus, esim. Karabahin ongelma (Armenian-Azeri-konflikti).
- Brain storming -Tämä menetelmä edellyttää, että muodostetaan ja esitellään mahdollisimman monta radikaalisti erilaista ajatusta ja mielipiteitä tietystä aiheesta. Tämä menetelmä asettaa olosuhteet luovan lähestymistavan kehittämiseen ongelmaan. Tämä menetelmä on tehokas suuri joukko opiskelijoita ja se koostuu seuraavista vaiheista:
- Käyttämällä luovaa lähestymistapaa ongelman / ongelman määrittelyyn;
- Tietyn ajan listalle (lähinnä taululle) opiskelijoiden ideoita ongelmasta ilman kritiikkiä;
- Määritetään arviointikriteerit, jotka osoittavat idean vastaavuuden tutkimuksen tarkoitukseen;
- Arvioidaan valitut ajatukset aiemmin määritettyjen perusteiden mukaan;
- Valitsemalla ideoita, jotka useimmiten vastaavat kyseistä asiaa soveltamalla syrjäytymismenetelmää;
- Paljastaen parhaan idean tietyn ongelman ratkaisemiseksi.
- Roolipelien pelit ja simulaatiot - aiemmin laaditun skenaarion mukaan pelatut pelit mahdollistavat ongelmien arvioinnin eri näkökulmista. Ne auttavat oppilaita muodostamaan vaihtoehtoisia näkökulmia. Tällaiset pelit ja keskustelut auttavat oppilaita kehittämään taitoja itsenäisesti ilmaisemaan omia ideoitaan ja osallistumaan keskusteluihin.
- Esittelymenetelmä tarkoittaa tietojen esittämistä visuaalisten apuvälineiden avulla. Se on varsin tehokas tavoitellun tuloksen saavuttamiseen. On usein suositeltavaa esitellä materiaalia samanaikaisesti audio- ja visuaalisin keinoin. Aineistoa voi esittää sekä opettaja että opiskelija. Tämä menetelmä auttaa meitä tekemään eri vaiheita opettamateriaalin tuntemisesta selvemmin ja määrittele, mitä vaiheita oppilaiden pitäisi ottaa itsenäisesti; Samalla tämä strategia näyttää visuaalisesti ongelman / ongelman olemuksen. Esittely voi olla hyvin yksinkertainen.
- Induktiivinen menetelmä määrittelee tällaisen tiedon välittämisen muodon, kun ajatusjunan oppimisprosessissa suuntautuu tosiasioista yleistymiseen eli esittämällä aineistoa prosessi siirtyy konkreettisesta yleiseen.
- Deductive-menetelmä määrittelee sellaisen tiedon levittämisen muodon, joka looginen prosessi löytää uuden tiedon yleisen tietämyksen perusteella, eli prosessi siirtyy yleisestä betoniin.
- Analyyttinen menetelmä auttaa meitä jakamaan koko opetusmateriaalin osatekijöiksi. Tällä tavoin yksittäisten ongelmien yksityiskohtainen tulkinta monimutkaisen ongelman sisällä yksinkertaistuu.
- Synteettinen menetelmä tarkoittaa yhden kysymyksen muodostamista useista erillisistä. Tämä menetelmä auttaa opiskelijoita kehittämään kykyä nähdä ongelma kokonaisuutena.
- Suullinen tai suullinen menetelmä sisältää luennon, kerronnan, keskustelun jne. Prosessin aikana opettaja välittää, selittää materiaalia suullisesti, ja oppilaat ymmärtävät ja opettavat ymmärtämällä ja muistamalla.
- Kirjallisella menetelmällä tarkoitetaan seuraavia toimintamuotoja: kopiointi, muistiinpanot, kirjoittaminen, esseiden kirjoittaminen jne.
- Laboratoriomenetelmällä tarkoitetaan seuraavia toimintamuotoja: kokeiden suorittaminen, videomateriaalien näyttäminen jne.
- Käytännön menetelmät yhdistävät kaikki opetusmuodot, jotka stimuloivat opiskelijoiden käytännön taitojen kehittämistä. Tällöin opiskelija suorittaa itsenäisesti erilaisia aktiviteetteja hankittujen tietojen perusteella esim. Kenttätutkimus, opetuskäytäntö, kenttätyö jne.
- Selittävä menetelmä perustuu keskusteluun tiettyyn kysymykseen. Materiaalin selittämisessä opettaja tuo konkreettisia esimerkkejä, joiden yksityiskohtainen analyysi tehdään tietyn aihepiirin puitteissa.
- Aktiivisuusohjattu opetus merkitsee opettajien ja opiskelijoiden aktiivista osallistumista opetusprosessiin, kun teoreettisen aineiston käytännön tulkinta tapahtuu.
- Projektin suunnittelu ja esittely . Projektin suunnittelussa opiskelija soveltaa hankkimaansa tietoa ja taitoja ongelman ratkaisemiseksi. Opetussuunnitelma lisää opiskelijoiden motivaatiota ja vastuuta. Projektin työskentely edellyttää suunnittelun, tutkimuksen, käytännön toiminnan vaiheita ja tulosten esittämistä valitun aiheen mukaan. Hankkeen katsotaan olevan valmis, jos sen tulokset esitetään selkeästi, vakuuttavasti ja oikein. Se voidaan suorittaa erikseen, pareittain tai ryhmissä; Myös yhden tai useamman aihepiirin puitteissa (oppiaineiden integrointi); Projektin päätyttyä hanke esitetään suurelle yleisölle.
- E-oppiminen Tarkoittaa Internetin ja monimediavälineiden käyttöä opetuksen prosessissa. Se sisältää kaikki opetusprosessin osat (tavoitteet, sisältö, menetelmät, välineet jne.); Näiden komponenttien toteutus tapahtuu erityisin keinoin. E-oppimista on kolme:
- Kokoaikainen opetus; Kun opetusprosessi tapahtuu opettajien ja opiskelijoiden yhteysaikojen aikana ja opetusmateriaalin välittäminen tapahtuu e-kurssilla;
- Kaukainen oppiminen edellyttää opettamisprosessin suorittamista professorin puuttuessa. Opetuskurssi suoritetaan kaukana; E-muodossa.
- Hybridi (kokopäiväinen / etäinen) -opetus tapahtuu pääosin kaukana, mutta tietty osa siitä suoritetaan yhteyksien aikana.
Aloilla Työllisyys
Sisustus- ja huonekalumuotoilun asiantuntijat
- Rakennusteollisuus
- palveluala
- viihdeteollisuus
- Vapaa-ajan ja hotellin kauppa
- Rakennusyritysten ja niihin liittyvien organisaatioiden, mainostoimistojen, konsulttien suunnitteluyritysten palveluksessa tai he voivat päättää olla itsenäisiä ammatinharjoittajia.
Tuotesuunnittelun asiantuntijat:
- Tuotantoteollisuus
- Pakkausteollisuudelle
- palveluala
- Tietokoneohjelmisto ja laitteisto
- viihdeteollisuus
- Joita käyttävät teollisuusyritykset, jotka valmistavat kulutustavaroita ja pääomahyödykkeitä sekä ohjelmistoja ja laitteistoja, viihdealan yrityksiä ja konsultoivat muotoiluteitä
Liikennemuotoilun asiantuntijat
- Autoteollisuudessa ja ajoneuvoteollisuudessa
- palveluala
- viihdeteollisuus
- Kuluttajien ja kaupallisten tuotteiden valmistajat, viihdealan yritykset, konsultointiyritysten yritykset
Visual Communication Design -asiantuntijat:
- Kustannusalalla
- Mainos- ja pakkausteollisuudelle
- Media-aloilla, kuten internetissä, televisiotuotannossa ja jälkituotannossa
- Tietokoneohjelmisto ja laitteisto
- Palveluala teollisuus- ja mediayhtiöt, teollisuusyritykset, ohjelmistot ja laitteistot, mainostoimistot, valtion virastot, kansalaisjärjestöt, konsultointiyritykset