Suunnittelun johtaminen
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
11 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 24 700 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
18 Jan 2025
* Ilmoittautumismaksu 4.000 € lukukausimaksu 20.300 €
Johdanto
Suunnittelun hallinnan maisteri yhdistää suunnittelun herkkyyden ja metodologian markkinoiden lisäarvon luomis- ja hallintastrategioihin organisaation innovaatioprosessien virtaviivaistamiseksi.
Nykymaailmassa muotoilu on keskeinen strateginen väline innovaatioissa ja muutoksissa (mukaan lukien organisaatiot, yhteiskunta, tekniikka, yritys ...), koska sillä on potentiaalia tarjota luovia ratkaisuja, jotka vastaavat samanaikaisesti tuotemerkin, markkinoiden tarpeita, ja yritystä tutkimalla käyttäjiä ja heidän tarpeitaan. Siksi suunnittelijoiden on yhtäältä ymmärrettävä liiketoiminnan todellisuus, jos he haluavat olla aktiivisesti mukana yrityksessä ja sen ympäristössä. Toisaalta yritysjohtajilla on hyötyä ymmärtää suunnittelun mahdollisuudet lisäarvon luomisprosessissa.
Kurssi rohkaisee ammattilaisiaan soveltamaan erityisiä, ketteriä ja innovatiivisia menetelmiä todellisten projektien kehittämiseksi todellisille yrityksille, mikä edistää innovaatiokulttuuria ja kokeiluja. Keskustelujen, konferenssien ja työpajojen lisäksi kurssi sisältää kaksi matkaa ympäri Eurooppaa sijaitseviin kaupunkeihin, kuten Amsterdamin tai Geneven, joka päättyy lopulliseen henkilökohtaiseen tutkimusprojektiin.
tavoitteet
Tämän intensiivisen ohjelman tavoitteena on antaa opiskelijoille tarvittavat teoreettiset ja käytännön tiedot sekä työkalut ja kokemukset tullakseen suunnittelun hallinnan ammattilaisiksi.
- Ota suunnittelun, markkinoinnin, tekniikan ja liikkeenjohdon ammattilaiset ylittää kurinalaisuuden rajat kasvaakseen organisaation menestyksen avaintekijöiksi.
- Kehitä johtajiin, jotka kykenevät yhdistämään luovuuden, johtamisen taidot ja yrittäjähenkiset ajattelumallit liiketoimintayksiköiden rajoitteiden puitteissa.
- Assist-suunnittelijat ja muut kuin suunnittelijat ymmärtävät, miten suunnittelun hallinta voi edistää kestävän arvon luomista liiketoimintaympäristössä.
- Apua muotoilijoille tulee muotoilupäälliköiksi, suunnittelupäälliköt tulevat suunnittelijoiksi ja suunnittelijoiksi tulevat tulevaisuuden innovaatiojohtajiksi.
- Tarjoa opiskelijoille Design- ja Business Management -työkaluja, joiden avulla heistä tulee voimakkaita avainhenkilöitä arvo-osuusketjussa, yritysympäristössä tai itsenäisinä ammattilaisina.
- Kehittää pätevyyttä toimitettujen työkalujen käytössä. Opiskelija osaa tunnistaa näiden työkalujen asianmukaisen käytön akateemisen ja käytännöllisen tiedon, viestinnän tehokkuuden ja kykyjen arvioida tarvittavat kompromissit, kun he kohtaavat todelliset liiketoiminnan haasteet.
- Laajenna opiskelijan rooleja ja valmiuksia työskentelemällä innovaatioryhmien kanssa.
- Kannustaa kriittistä ajattelua, jotta opiskelijat voivat olla maailmanlaajuisen yhteiskunnan aktiivisia kansalaisia
Metodologia
IED: llä Barcelona Design Management -opettajaa opettaa tiedekunnan muotoilun ammattilaisryhmä
Opiskelija kehittää jatkuvasti tekemällä oppimista tekemällä -menetelmiä ryhmissä. Saatuja opintoja ja kompetensseja sovelletaan poikittaisessa reaalialan projektissa ohjelman rinnalla. Suunnittelun hallinnan maisteriopiskelijat isännöidään erityisessä luokkahuoneessa, tilassa, joka on muutettu innovatiiviseksi suunnittelustudioon, jossa opiskelijat kokeilevat uusia työkaluja ja tietoja tiedekunnan ohjaamana. Pienet luokan opiskelijaryhmät helpottavat tämän käytännön metodologian soveltamista.
Suunnittelupäälliköt eivät todennäköisesti tarvitse suunnitella itseään yksityiskohtaisesti, mutta heidän on voitava kommunikoida selkeästi heidän käsityksensä joko liike-elämän henkilökunnalle tai suunnitteluryhmälle halutun tuloksen saavuttamiseksi. Siksi opiskelijoille opetetaan hyvin erilaisia työkaluja, kouluttamaan taitojaan tasolle, jossa he voivat kommunikoida hyvin ja menettää pelon keskustelemaan luonnoksesta tai videon kautta.
Tavoitteena on luoda synergiaa tulevaisuuden ammattilaisten välillä, ja joitain poikittaisia toimintoja pidetään tiedon vaihtamiseksi erilaisten ohjelmien opiskelijoiden kanssa. Tämä on myös osa IED-filosofiaa.
Henkilökohtainen tutkimushanke
Henkilökohtainen tutkimushanke on tärkein yksittäinen kirjallinen työ, jonka opiskelijat sitoutuvat RSP-tutkimusopiskelunsa aikana. PRP on huipentumaopettaja ja sen on osoitettava, että opiskelija on hankkinut taitoja, tietoja ja analyyttisiä valmiuksia.
Hanke on alkuperäinen tutkimustyö, johon kuuluu ensisijainen tiedonkeruu, jonka tarkoituksena on toteuttaa yksittäisiä töitä, jotka täyttävät näissä ohjeissa esitetyt vaatimukset, jotta saavutettaisiin kulutusluokka.
Opinnäytetyön tavoitteet ovat seuraavat:
- Tunnistaa toteuttamiskelpoinen projekti opiskelijan opintoalalla.
- Määritellä selkeästi määritellyt tavoitteet ja / tai kysymykset, joita on tutkittava.
- Suunnittele ja toteuta sopiva (suunnittelututkimus / prosessi) menetelmä.
- Ymmärtää lisäarvoa koskeva ehdotus (käsite).
- Luodaan edellisen käsitteen mukainen liiketoiminnan kehittämissuunnitelma.
- Luodaan toteuttamiskelpoisia ja konkreettisia muotoilusehdotuksia.
- Osoittaa analyyttiset taidot ja tuottaa päteviä havaintoja.
- Soveltamaan teoriaa käytännön todellisuuteen.
- Tarvittavien päätelmien ja suositusten tekeminen.
- Tuottaa hyvin järjestetty ja hyvin kirjoitettu loppuasiakirja ja tehokas suullinen esitys diplomityöstä.
Työharjoittelu
Koulutuksen jälkeen ja kahden todellisen teollisuusprojektin esittämisen jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus toteuttaa ja todistaa kolmen kuukauden harjoittelun aikana hankittu osaaminen ja taidot.
Samaan aikaan opiskelijat työskentelevät PRP: ssä, jotta he voivat halutessaan keskittyä tutkimukseensa henkilökohtaiseen projektiin tai yhdistää sen harjoittelun kanssa.
Opiskelijan profiili
Päällikkö tunnistaa ja toivottaa oppilaita erilaisista taustoista suunnittelussa, johtamisessa ja teoreettisissa kentissä.
Kaikkien tieteenalojen suunnittelijat (graafinen suunnittelu, tuotesuunnittelu ja sisustussuunnittelu), arkkitehdit, liiketoiminta- ja johtamisalueiden ammattilaiset, markkinointi ja viestintä ovat tervetulleita liittymään ohjelmaan.
IED Barcelona rakentaa ohjelman joustavalla tavalla houkutellakseen opiskelijoita eri erikoisuuksista ja eri taustoista. Tämä luo monitieteisen ympäristön opiskelijoille kurssin aikana kokonaisen vision kehittämiseen suunnittelun hallinnan kautta.
Pääsyvaatimukset
Validointiprosessin aloittamiseksi kaikkien ehdokkaiden tulee toimittaa seuraavat asiakirjat:
- 2 vuoden työkokemus yliopisto-opintojen suorittamisen jälkeen;
- Motivaatiokirje englanniksi ja
- Englanninkielinen ansioluettelo, jossa määritetään kielitaso ja
- atk-taidot ja
- Keskitaso englantia, joka vastaa paperia TOEFL 550 tai IELTS 6,5.
Jos sinulla ei ole pätevyyttä, sinun on arvioitava tasosi henkilökohtaisen tai Skype-haastattelun avulla
Työmahdollisuuksia
Opiskelijat, jotka osallistuvat tällä kurssilla, tuovat lisäarvoa ammatilliseen kokemukseensa sekä liikeyrityksissä, suunnittelustudioissa että strategiayrityksissä, harjoittelemalla suunnittelun hallintaa muun muassa suunnitteluosaston päälliköinä, tuotemerkkijohtajina, suunnittelijohtajaina, innovaatiojohtajana, palvelusuunnittelijana ja suunnittelustrategiana. Työskentele myös johtajina ja päälliköinä, jotka vastaavat päätöksenteosta siitä, miten muotoilua käytetään organisaatiossa, yrityksissä, suunnittelu- ja innovaatiotoimistoissa, mutta myös koulutus- ja valtion virastoissa.
Suunnittelupäälliköt käsittelevät johtamisryhmiä, joihin voi kuulua teollisuussuunnittelu, graafinen suunnittelu, palvelusuunnittelu, ympäristösuunnittelu, tuotemerkki-identiteetti, muotisuunnittelu, käyttöliittymäsuunnittelu, sisustussuunnittelu, kokemussuunnittelu, arkkitehtuuri ja tekniikka.
Retkiä
Kurssin opetussuunnitelmassa on tarkoitus antaa opiskelijoille laajempi käsitys markkinoiden uusimmasta kehityksestä. Opettajien ohjauksella ja koordinoinnilla opiskelija tutkii eri markkinoita ja ammatillisia yhteyksiä Euroopassa.
Jokainen kenttämatka vie opiskelijat 3–5 päivään Euroopan kaupunkeihin vaihtamaan tietoja erilaisissa ympäristöissä. Akateemiseen toimintaan omistettujen päivien jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus tutustua kaupunkiin yksin.
koordinaattori
Olivier Mache
Hänellä on vahva kokemus suunnittelustrategioiden johtamisesta. Hän on valmistunut arkkitehtuurista Grenoblen kansallisesta arkkitehtuurin yliopistosta ja teollisen muotoilun maisteriksi IED Milanossa . Hän puolustaa brändi-identiteettiin perustuvaa lähestymistapaa suunnitteluun ja käyttäjän on annettava ruokkia yrityksen innovaatiostrategioita.
Oikeastaan hän on Hewlett Packardin suurten muotojen ja 3D-tulostuksen globaalin liiketoimintayksikön suunnittelu- ja käyttäjäkokemuksen päällikkö . Hän aloittaa uransa pankkisektorin arkkitehtuuriprojekteilla, sitten tuotesuunnittelulla konsultoinnissa useilla aloilla: urheilu (Salomonille, Mavicille, Julbolle ja Decathlonille), rakennus (Airwellille, Ideal-standardi, Technal voitti Silver Equerren) Palkinto Batimat 1994) ja pakkaukset (Yaccolle, Pampryl voitti vuoden 1995 pakkauksen palkinnon).
Vuonna 1996 Olivier nimitettiin HP: n ammatillisen PC-divisioonan teollisuussuunnittelupäälliköksi , ja myöhemmin vuonna 2002 hän johtaa HP: n eurooppalaisen markkinoinnin suunnitteluyksikköä ymmärtämään markkinoiden kehitystä, asiakkaiden odotuksia ja paljastamaan digitaalikameroiden ja kuluttajapainolaitteiden tuoteinnovaatiomahdollisuuksia. luokkia. Vuonna 2006 hänestä tuli Oxylane (Decathlon) -merkin Brand Design b'Twin johtaja. Hänen tiiminsä innovaatioita päivittäin tuotemerkin identiteetin, helppokäyttöisyyden ja saa IF-palkinnon ja Red Dot Award.
Vuonna 2010 Hewlett Packard kehotti Olivier Machea siirtämään suunnittelun ja käyttökokemuksen suunnan suurten tulostimien ja 3D-tulostimien maailmanmarkkinoille. Hän johtaa vuodesta 2010 lähtien 50 suunnittelijaryhmää Barcelonassa ja Shanghaissa.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Maisteriohjelma tunnistaa ja toivottaa tervetulleeksi opiskelijat erilaisista taustoista suunnittelussa, johtamisessa ja teoreettisissa aloissa.
Kaikkien alojen suunnittelijat (graafinen suunnittelu, tuotesuunnittelu ja sisustussuunnittelu), arkkitehdit, liiketoiminnan ja johtamisen, markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset ovat tervetulleita mukaan ohjelmaan.
IED Barcelona rakentaa ohjelman joustavalla tavalla houkutellakseen opiskelijoita eri erikoisuuksista ja eri taustoista. Tämä luo monitieteisen ympäristön opiskelijoille kurssin aikana kokonaisen vision kehittämiseen suunnittelun hallinnan kautta.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
IED Barcelonassa Design Managementia opettaa Design & Businessin ammatinharjoittajien tiedekunta uppoamalla ja harjoittelemalla erilaisia innovaatioita ja strategisia menetelmiä, analysoimalla tapaustutkimuksia ja toteuttamalla reaaliteollisuuden projektia, jonka tilaavat joko monikansalliset kilpailevat yritykset. globaalissa taloudessa tai kansainvälisillä markkinoilla kilpailevia paikallisia yrityksiä. Tämä lähestymistapa helpottaa päätöksenteon koulutusta ja asettaa opiskelijat todelliseen innovaatio- ja kokeiluympäristöön.
Tekemällä oppimisen metodologian mukaisesti opiskelijat kehittävät jatkuvasti asiaankuuluvia projekteja ryhmissä. Saavutettuja oppimisia ja osaamista sovelletaan ohjelman rinnalla poikittainen reaaliteollisuuden projektiin. Design Management Master -opiskelijat isännöivät omassa luokkahuoneessa, tilassa, joka muuttuu innovatiiviseksi suunnittelustudioksi, jossa opiskelijat kokeilevat uusia työkaluja ja tietoa tiedekunnan ohjauksessa. Pienet opiskelijaryhmät luokassa helpottavat tämän käytännön menetelmän soveltamista.
Suunnittelupäälliköiden ei todennäköisesti tarvitse suunnitella yksityiskohtaisesti itse, mutta heidän on kyettävä viestimään konseptinsa erittäin selkeästi joko yrityshenkilöstölle tai suunnittelutiimille haluttujen tulosten saavuttamiseksi. Siksi opiskelijoille opetetaan hyvin erilaisia työkaluja, joilla he voivat kouluttaa taitojaan sellaiselle tasolle, että he voivat kommunikoida hyvin ja menettää pelko keskustella sketsitasolla tai videon kautta.
Synergiaetujen luomiseksi tulevien ammattilaisten välille järjestetään poikittaistoimintaa tiedon vaihtamiseksi eri ohjelmien opiskelijoiden kanssa. Tämä on myös osa IED-filosofiaa.
Henkilökohtainen tutkimushanke
Personal Research Project on tärkein yksittäinen kirjallinen työ, jonka opiskelijat tekevät RSP-tutkimusohjelmansa aikana. PRP on maisterin tutkinnon huipentuma ja sen tulee osoittaa, että opiskelija on hankkinut taitoja, tietoja ja analyyttisiä kykyjä.
Projekti on omaperäinen primaaritiedonkeruututkimus, jonka tavoitteena on tehdä tässä ohjeessa esitettyjä vaatimuksia vastaavaa yksilöllistä työtä hyväksytyn arvosanan saavuttamiseksi.
Opinnäytetyön tavoitteet ovat seuraavat:
- Tunnistaa toteuttamiskelpoinen projekti opiskelijan opintoalueella.
- Määritellä selkeästi määritellyt tavoitteet ja / tai kysymykset, joita on tutkittava.
- Suunnittele ja toteuta sopiva (suunnittelututkimus / prosessi) menetelmä.
- Ymmärtää lisäarvoa koskeva ehdotus (käsite).
- Luodaan edellisen käsitteen mukainen liiketoiminnan kehittämissuunnitelma.
- Luodaan toteuttamiskelpoisia ja konkreettisia muotoilusehdotuksia.
- Osoittaa analyyttiset taidot ja tuottaa päteviä havaintoja.
- Soveltamaan teoriaa käytännön todellisuuteen.
- Tarvittavien päätelmien ja suositusten tekeminen.
- Tuottaa hyvin organisoitu ja hyvin kirjoitettu loppuasiakirja ja tehokas suullinen esitys opinnäytetyöstä.
Työharjoittelu
Kurssien päätyttyä ja kahden todellisen toimialan projektin esittelyn jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus toteuttaa ja todistaa kaikki kolmen kuukauden harjoittelujaksolla hankitut tiedot ja taidot.
Samaan aikaan opiskelijat työskentelevät PRP: ssä, jotta he voivat halutessaan keskittyä tutkimukseensa henkilökohtaiseen projektiin tai yhdistää sen harjoittelun kanssa.
Ohjelman tulos
Tämän intensiivisen ohjelman tavoitteena on tarjota opiskelijoille tarvittavat teoreettiset ja käytännön tietovälineet ja kokemus tullakseen suunnittelun hallinnan ammattilaisiksi.
- Anna suunnittelun, markkinoinnin, suunnittelun ja liikkeenjohdon ammattilaisille mahdollisuus ylittää kurinpidolliset rajat ja kasvaa organisaation menestyksen avaintekijöiksi.
- Kehittyä johtajiksi, jotka pystyvät yhdistämään luovuuden, johtamistaidot ja yrittäjähenkiset ajattelutavat liiketoiminnan realiteettien rajoissa.
- Auta suunnittelijoita ja ei-suunnittelijoita ymmärtämään, kuinka suunnittelun hallinta voi edistää kestävän arvon luomista liiketoimintaympäristössä.
- Apua muotoilijoille tulee muotoilupäälliköiksi, suunnittelupäälliköt tulevat suunnittelijoiksi ja suunnittelijoiksi tulevat tulevaisuuden innovaatiojohtajiksi.
- Tarjoa opiskelijoille suunnittelu- ja liikkeenjohdon työkaluja, joiden avulla heistä voi tulla tehokkaita avaintekijöitä arvonluontiketjussa, yritysympäristössä tai itsenäisinä ammattilaisina.
- Kehitä kykyä käyttää tarjottuja työkaluja. Opiskelija osaa tunnistaa näiden työkalujen tarkoituksenmukaisen käytön tasapainottaakseen akateemista ja käytännön tietoa, tehokkuutta viestinnässä ja kykyä arvioida tarvittavia kompromisseja todellisten liiketoiminnan haasteiden edessä.
- Laajenna opiskelijan rooleja ja valmiuksia työskennellä innovaatiotiimien kanssa.
- Kannustaa kriittistä ajattelua, jotta opiskelijat voivat olla maailmanlaajuisen yhteiskunnan aktiivisia kansalaisia
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Opiskelijat, jotka osallistuvat tällä kurssilla, tuovat lisäarvoa ammatilliseen kokemukseensa sekä liikeyrityksissä, suunnittelustudioissa että strategiayrityksissä, harjoittelemalla suunnittelun hallintaa muun muassa suunnitteluosaston päälliköinä, tuotemerkkijohtajina, suunnittelijohtajaina, innovaatiojohtajana, palvelusuunnittelijana ja suunnittelustrategiana. Työskentele myös johtajina ja päälliköinä, jotka vastaavat päätöksenteosta siitä, miten muotoilua käytetään organisaatiossa, yrityksissä, suunnittelu- ja innovaatiotoimistoissa, mutta myös koulutus- ja valtion virastoissa.
Suunnittelupäälliköt käsittelevät johtamisryhmiä, joihin voi kuulua teollisuussuunnittelu, graafinen suunnittelu, palvelusuunnittelu, ympäristösuunnittelu, tuotemerkki-identiteetti, muotisuunnittelu, käyttöliittymäsuunnittelu, sisustussuunnittelu, kokemussuunnittelu, arkkitehtuuri ja tekniikka.
Retkiä
Jotta opiskelijat ymmärtäisivät paremmin markkinoiden uusimman tekniikan, kurssin opetussuunnitelmaan on suunniteltu 2 kenttämatkaa. Professorien ohjauksessa ja koordinoinnissa opiskelijat tutkivat erilaisia markkinoita ja ammatillisia konteksteja Euroopassa.
Jokainen Field Trip vie opiskelijat 3–5 päiväksi Euroopan kaupunkeihin vaihtamaan tietoa eri ympäristöissä. Akateemiseen toimintaan omistettujen päivien jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus tutustua kaupunkiin omatoimisesti.