Taidepsykologisen neuvonnan päällikkö
Daegu Cyber University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Gyeongsan-si, Etelä-Korea
Kieli (kielet
Kanuri
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Pyydä tietoja
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Mar 2024
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Monilla lapsilla on nykyään kehitys- ja psykologisia haasteita, ja sinänsä tarvitaan kiireellisiä ammattitaidonmäärityksiä ja taideterapiaa. Osasto pyrkii aktiivisesti selviytymään näistä sosiaalisista ongelmista kouluttamaan ja edistämään taideneuvonnan asiantuntijoita, jotka voivat tarjota diagnostisia arviointi- ja taideterapiapalveluita kliinisissä ja erityisopetushoidon aloilla.
Yhteiskunnalla on viime aikoina ollut useita haasteita, kuten perinteisten perhekäsitysten hajoaminen; avioeroprosenttien nousu; kiristyvä ja liiallinen kilpailu akateemisesta suorituskyvystä ja saavutuksista; Internet- ja sosiaalisen median riippuvuus; vanhusten vieraantuminen; ja syventävä sosiaalinen polarisaatio. Tämän seurauksena psykologinen sekavuus ja tunnehäiriöt ovat nousseet nopeasti. Erilaisten psykologisten häiriöiden (mukaan lukien oppimishäiriöt, työllisyyskysymykset, rikollinen käyttäytyminen, Internet-riippuvuus, masennus ja muut emotionaaliset häiriöt; huomion alijäämän hyperaktiivisuushäiriö; kiusaaminen; posttraumaattinen stressihäiriö; identiteetti- ja sopeutumishäiriöt) esiintyvyys sinänsä ja kriiseille ja emotionaalisille häiriöille alttiit nuoret kasvavat nopeasti. Samoin vanhukset kärsivät vieraantumisesta, itsemurhasta, avioerosta ja masennuksesta. Lisäksi vammaisten, myös kehitysvammaisten ja erityisvammaisten, syrjintä jatkuu kouluissa ja työpaikoilla, ja sinänsä nämä ihmiset kärsivät toissijaisista ongelmista, kuten syrjinnästä, kiusaamisesta ja masennuksesta. Tämän vuoksi yksityisiä neuvontapalveluja, psykologista hoitoa ja kuntoutuspalveluja tällaisten ongelmien ehkäisemiseksi ja niihin vastaamiseksi on hiljattain laajennettu Koreassa. Hallituksen, kuntien ja maakuntien toimistot sekä koulutustasotoimistot eri tasoilla ovat myös laajentaneet ja toteuttaneet tällaisia palveluja, kuten Voucher-projekti, Wee-keskus, Nuorten neuvontakeskus, Alueellinen lastenkeskus, Ammatillisen neuvonnan opettajien sijoittaminen kouluihin, Monikulttuurinen perhekeskus ja Internet Riippuvuusneuvontakeskus. Tämän sosiaalisen suuntauksen mukaisesti myös taideneuvonta on yleistynyt. Samoin tietoisuus ja kysyntä taideneuvonnasta sekä sen tehokkuuden lisääntyvä tunnustus kasvaa. Koska taideneuvonta keskittyy pääasiassa taiteeseen päävälineenä, se saa myönteisiä vastauksia monilta ihmisiltä, mukaan lukien fyysisiä vaivoja sairastavat potilaat, vanhukset, kehitys- ja muut vammaiset lapset sekä psykologisesti vammaiset . Toisin sanoen taideneuvontaa käytetään tärkeänä terapeuttisena menetelmänä, mutta se on myös valokeilassa lisäämällä elämän halua ja motivaatiota ja edistämällä yleistä mielenterveyttä.