IFA Paris Master on FEDEn sertifioima (Fédération Européenne Des Écoles)

  • Kesto: 15 kuukauden ohjelma englanniksi
  • Kampukset: Pariisi, Firenze (Istituto Lorenzo de Medici)
  • Muoto: Pariisi / Firenze / Pariisi
  • Seuraava saanti: syyskuu 2019
  • Laajuus: 120
  • Hakemusmaksu: 150 €
  • Opintomaksu: 12 800 euroa
  • Rajoitettu: 25 opiskelijaa luokkaa kohti


"Kehitä kokoelma suunnittelijamme ateljeerissämme"


esittely

Nuorilla muotisuunnittelijoilla on tullut keskeinen osa nykypäivän muotimaailman muokkaamista. JW Andersonin nimittämisestä Loewen Creative Directoriksi ja Kering Groupin Christopher Kane -yhtiöiden osuuksien hankkimiseksi kaikki tapahtumat näyttävät osoittavan, että nykyään enemmän kuin koskaan muotin luominen on keskeistä suurien luksusbrändien ja massamarkkinamerkkien toiminnalle.

Huolimatta ilmeisestä palautumisesta puhtaan ja tuoreen luovuuteen, muotisuunnitteluun liittyvien työpaikkojen osat ovat muuttuneet dramaattisesti. Vaatteiden kuvitteleminen intuitiivisella tavalla on vain yksi osa suunnittelijan velvollisuuksia. Pääsuunnittelijan tai luovan johtajan ei tarvitse ennakoida sosiaalisia ja esteettisiä muutoksia vaan myös ymmärtää merkkien strategiset kysymykset paikannuksen, markkinapotentiaalin ja viestinnän osalta.

Nykyaikaisen muotisuunnittelun maisteri on suunniteltu erityisesti vastaamaan näihin muutoksiin, ja se on suunnattu muotisuunnittelijoille, jotka haluavat mennä tuotteen suunnitteluun ja kehittämiseen.

Ohjelmalla on kolme päätavoitetta:

  • Opiskelijoiden muodin ja luovien kulttuurien rikastuttaminen tällä kurssilla erityisesti suunnitelluilla moduuleilla. Esimerkiksi "Fashion Cross Culture" -moduuli kehitettiin Musée des Arts Décoratifsin kanssa tarjoten hienostuneemman lähestymistavan kulttuurierojen analysoimiseen ja niiden vaikutukseen muotiin. Toinen keskeinen moduuli olisi "Muotituotemediologia". Se käyttää semiologiaa menetelmänä dekoodata vaate ja purkaa sen esteettinen näkökulma ymmärtääkseen paremmin sitä, miten se tuntuu.

  • Kehittää opiskelijavalmistusta sellaisilla moduuleilla kuin "Luova prosessi", jotka auttavat oppilaita tietoisempaan omaan "luovaan logiikkaansa" ja lisäävät potentiaaliaan. Käytännön työpajojen lisääminen antaa opiskelijoille uuden lähestymistavan tunnetuille tuotanto- ja suunnittelustekniikoille. Esimerkiksi Moduuli ja Draping Development -moduuli esittelee uusia kokeellisiin tutkimuksiin perustuvia menetelmiä ja avaa uusia näkymiä opiskelijoille inspiraation löytämiseksi.

  • Auttaa oppilaitamme ymmärtämään, miten muotiteollisuus työskentelee ja miten brändistrategioita valmistetaan globaalissa ympäristössä. Markkinointi, organisaatiokysymykset, taloudelliset haasteet sekä kuva- ja viestintästrategiat käsitellään eri moduuleissa.

Kurssi päättyy oppilaiden kanssa, jotka kehittävät omia kokoelmatietoutta tutorina. Tämä hanke sisältää vaatteen ja / tai lisävaraston kokoamisen. Prosessiin kuuluu prototyyppien suunnittelu 12 siluettia varten sekä markkinointi- ja liiketoimintasuunnitelmien kehittäminen. Tämä kokoelma tutkii sitten ammattilaisten tuomaristo ja parhaat opiskelijat saavat tilaisuuden näyttää työnsä muodin ammattilaisille IFA Graduate Show -tapahtumassa, joka tapahtuu Haute Couture Fashion Week -tapahtuman aikana. Opiskelijoita opettaa myös osallistua useisiin kansainvälisiin kilpailuihin, jotka edustavat hienoa alustaa nuorille muotisuunnittelijoille.

Kuten muillakin IFA Paris kursseilla, modernin muotisuunnittelun maisteri hyötyy suuresti Pariisin sijainnista. Rikkaan kulttuurielämänsä, sen kaksi museota, jotka ovat omistettu muodille, sen 6 vuotuista muotiviikkoa, satoja näyttelytiloja ja tekstiilimessuja sekä pienimuotoisen käsityöalan läheisyys, valojen kaupunki, ovat edelleen kiistaton muotipääkaupunki maailman.

Kaikki ohjelmamme on kehitetty Bolognan yleissopimuksen mukaisesti määriteltyjen ECTS-puitteiden ympärille. Opintojakson suoritettuaan opiskelijat saavat yhteensä 120 op, jotka voidaan helposti siirtää, jos he päättävät opiskella edelleen. Tämä ohjelma sai myös IDEL / IDEART-akkreditoinnin ja on sertifioitu "Kansainväliseksi Masteriksi".


sisäänpääsy

Pääsyvaatimukset:

  • Bachelor Graduate tai huomattava ammattikokemus liittyvillä aloilla.
  • IELTS 6.5 tai TOEFL IBT 79 (tai vastaavuus) tai todistus englanniksi, muiden kuin kotimaisten englantilaisten puhujien keskuudessa.
  • Haastattelu (kampuksella tai Skype).
  • Työkokemus (työharjoittelu otetaan huomioon).

Asiakirjat:

  • Täytä online-hakulomake.
  • Viimeisin transkripti.
  • Kopio kandidaatin tutkinnosta tai sen vastaavuudesta.
  • Motivaatiokirje.
  • Portfolio.
  • Ansioluettelo / CV.
  • Passport valokuva.
  • Kopio passista.


Kurssin rakenne

Luova kulttuuri

Merkittävien konseptien ja tuotteiden tuottamiseksi muotisuunnittelijoiden on jatkuvasti kyseenalaistettava oman luovan prosessinsa, kun otetaan huomioon heidän sosiaalisen, taloudellisen ja kulttuurisen ympäristönsä muutokset. Tämän ryhmän eri moduulien kautta opiskelijat ylittävät intuitiivisen luovuuden määritelmän, jotta he voivat rakentaa oman taiteellisen kehyksen, joka perustuu heidän henkilökohtaiseen motivaatioonsa ja henkiseen prosessiinsa. Tavoitteena on auttaa heitä täysin hyödyntämään luovaa mieltä ja maksimoimaan innovaatiokyvynsä.

Moduulit ovat: Contemporary Creativity Analysis Research

Muotiympäristö Muoti luovuuden lisäämiseksi on välttämätöntä olla kiinnostunut sekä taiteesta että uteliaisuudesta muihin luoviin kenttiin. Esteettiset tiedot rakennetaan analysoimalla kuvien, grafiikan, värien, maalauksen, veistoksen, arkkitehtuurin tai esineiden suunnittelun eri lajityyppejä. Moduulien, kuten Fashion Ethnography, Fashion Cross-Culture, kehittämä yhteistyössä Pariisin Musée des Arts Décoratifsin tai Fashion Product Semiologian kanssa, opiskelijat analysoivat edelleen, miten muoti käsittelee ulkonäköä ja asemaa. Viime kädessä opiskelijat voivat purkaa muodin, volyymin, détailin tai värin merkitykset minkä tahansa muodin tuotevalikoiman takana.

Moduuleihin kuuluvat Fashion Ethnography Fashion Cross -kulttuurien luovat kontekstit


Markkinointi

Tämä moduuliryhmä analysoi ja kuvastaa muotimerkkien markkinointistrategioita ja antaa selkeän linjan niiden hallitsemiseksi. Opiskelija tutkii eroja markkinoiden huippumuotemerkkien ja massamarkkinamerkkien välillä. Markkinoiden identiteetin, paikannuksen, hinnoittelun, jakelun ja viestinnän vaikuttavat prosessit auttavat oppilaita ymmärtämään laajojen nykyaikaisten muotimarkkinoiden sisäisiä haasteita. Brändin voima analysoidaan sen arvon, sen sosiaalisten, sopimusperusteisten ja semiotiikkisten ulottuvuuksien kautta. Opiskelija perehtyy tarvittaviin kokonaisvaltaisiin brändäysaineistoihin, jotta he voivat rakentaa johdonmukaisia ​​strategioita omalle muotimerkkinsä. Myös tulevien muotialan yrittäjien on kehitettävä innovatiivisia muotikonsepteja nykypäivän globaalin muotiteollisuuden tietyillä markkinoilla.

Moduulit sisältävät:

paikannus


Kuva

Kattava viestintä ja innovatiiviset muotoilun esittelyt ovat ratkaisevan tärkeitä muotitalojen erottaessa tungosta. Tämän luvun eri moduuleja kouluttavat opiskelijat yhdistämään oikeat sanamuodot ja kuvat, jotka muistuttavat muotia kansainvälisellä areenalla kehitetyillä viestintäkampanjoilla. Tarkemmin sanottuna tiedot ja taidot keskittyvät mediasuunnitteluun, visuaaliseen viestintään muotoilun, kirjallisen viestinnän kautta perinteisten ja digitaalisten kanavien, julkisten suhteiden tekniikoita ja tapahtumien hallinnan muotinäytöksiä.

Moduulit sisältävät:

Viestintä Fashion Press Retail


Liiketoimintakysymykset

Muotisuunnittelijoiden tai kuvataiteilijoiden on ymmärrettävä muotialan oikeudelliset ja liiketoimintapuitteet, jotta he voivat keskustella tehokkaasti brändinvalmistajien kanssa. Tämän moduuliryhmän sisällä opiskelijat löytävät muotialan realiteetit taloudelliselta ja taloudelliselta näkökulmalta. He tutkivat käynnistysyritysten kohtaamia haasteita ja oppivat parhaita käytäntöjä liiketoimintasuunnitelman laatimiseksi. Tämä sisältää kasvupotentiaalin analysoimisen ja arvioinnin uusissa yrityksissä, minimoi taloudelliset riskit ja tunnistaa alan keskeiset menestystekijät, joita brändin tarvitsee kasvaa ja kukoistaa nykypäivän kilpailukykyisessä maailmantaloudessa.

Moduulit sisältävät:

yrittäjyys


Tekninen ongelma

Realistisesti tulevaisuuden uran muotia ei voida suunnitella ilman perusteellista tietoa vaatteiden rakentamisesta. Tässä moduuliryhmässä opiskelijat vahvistavat osaamistaan ​​ja taitojaan käsittelemään monenlaisia ​​vaatteita ja tekstiilityyppejä sekä perinteisten että huipputekniikan tuotantotekniikan oppisopimuksella. Ne altistuvat myös teknologian roolille uusien tekstiilien ja mallien luomisessa. Tämän moduuliryhmittymän päätyttyä opiskelijat ovat ymmärtäneet valmistusprosessit ja käytännön kysymykset, jotka liittyvät vaatteen tuomiseen elämään.

Moduulit sisältävät:

  • Digitaalisen suunnittelun työpaja
  • Innovatiivinen tekstiilityöpaja
  • Kuvio


Lisätietoja ja ohjelman esitteen lataaminen on osoitteessa https://www.ifaparis.com/courses/postgraduate/master-arts-contemporary-fashion-design

Ohjelman opetuskielet:
  • Englanti
Viimeksi päivitetty Tammikuu 10, 2019
Tämä kurssi on Kampuksella tapahtuva
Alkamispäivämäärä
Syys 2019
Duration
15 kuukautta
Full-time
Hinta
12,800 EUR
Hakemusmaksu 150 euroa
Deadline
Sijaintien mukaan
Päivämäärän mukaan
Alkamispäivämäärä
Syys 2019
Päättymispäivämäärä
Haun määräaika

Syys 2019

Location
Haun määräaika
Päättymispäivämäärä

[RECAP] IFA Paris Graduation Fashion Show 2018: Master of Arts Contemporary Fashion Design

[FULL VIDEO] IFA Paris Graduation Fashion Show 2018: Master of Arts Contemporary Fashion Design

[RECAP] IFA Paris Graduation Fashion Show 2017: Master of Arts Contemporary Fashion Design

[FULL VIDEO] IFA Paris Graduation Fashion Show 2017: Master of Arts Contemporary Fashion Design