Taiteen maisteri nykyaikaisessa muotisuunnittelussa
IFA Paris
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Paris, Ranska
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
15 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 12 800 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Hakemusmaksu 150 EUR
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
IFA Paris Master sertifioitu FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Kesto: 15 kuukauden ohjelma englanniksi
- Kampukset: Pariisi, Firenze (Istituto Lorenzo de Medici)
- Muoto: Pariisi/Firenze/Pariisi
- ECTS Laajuus: 120
- Hakemusmaksu: 150 €
- Lukukausimaksu: 12 800 €
- Rajoitettu: 25 oppilasta per luokka
"Kehitä kokoelmaasi suunnittelija -ateljeessamme"
Johdanto
Nuorista muotisuunnittelijoista on tullut avaintekijä nykypäivän muotinäkymien muokkaamisessa. JW Andersonin luovasta johtajasta Loeween nimittämisestä Kering Groupin ostoon Christopher Kaneista kaikki tapahtumat näyttävät osoittavan, että nyt enemmän kuin koskaan muodin luominen on edelleen välttämätöntä suurten luksusbrändien ja massamarkkinoiden toiminnalle.
Huolimatta ilmeisestä paluusta puhtaaseen ja tuoreeseen luovuuteen, muotisuunnitteluun liittyvien töiden osat ovat muuttuneet dramaattisesti. Vaatteiden kuvitteleminen intuitiivisella tavalla on vain yksi osa suunnittelijan velvollisuuksia. Pääsuunnittelijan tai luovan johtajan on paitsi ennakoitava sosiaalisia ja esteettisiä muutoksia, myös ymmärrettävä tuotemerkkien kohtaamat strategiset kysymykset asemoinnin, markkinapotentiaalin ja viestinnän suhteen.
Nykytaiteen muotoilun maisterimme on suunniteltu erityisesti vastaamaan näihin muutoksiin, ja se on suunnattu muotisuunnittelusta valmistuneille, jotka haluavat ylittää tuotesuunnittelun ja kehityksen.
Ohjelmalla on kolme päätavoitetta:
- Rikastamme opiskelijoiden muotia ja luovaa kulttuuria moduuleilla, jotka on erityisesti suunniteltu tätä kurssia varten. Esimerkiksi "Fashion Cross Culture" -moduulimme kehitettiin Musée des Arts Décoratifsin kanssa tarjotaksemme kehittyneemmän lähestymistavan analysoimaan kulttuurisia eroja ja niiden vaikutusta muotiin. Toinen keskeinen moduuli olisi ”Fashion Product Semiology”. Se käyttää semiologiaa menetelmänä vaatteen dekoodaamiseen ja sen esteettisen puolen salauksen purkamiseen ymmärtääkseen paremmin, miten se havaitaan.
- Oppilaiden luovuuden kehittäminen "Luovan prosessin" kaltaisilla moduuleilla, jotka auttavat opiskelijoita ymmärtämään paremmin omaa "luovaa logiikkaansa" ja lisäämään potentiaaliaan. Käytännöllisten työpajojen lisääminen antaa opiskelijoille uuden lähestymistavan tunnettuihin tuotanto- ja suunnittelutekniikoihin. Esimerkiksi "Kuvion ja piirtämisen kehittäminen" -moduuli esittelee uusia kokeiluihin perustuvia tutkimusmenetelmiä ja avaa opiskelijoille uusia näkökulmia inspiraation löytämiseen.
- Autamme oppilaitamme ymmärtämään, miten muotiteollisuus toimii ja miten brändistrategioita laaditaan globaalissa kontekstissa. Markkinoinnista, organisaatiokysymyksistä, taloudellisista haasteista sekä imago- ja viestintästrategioista keskustellaan useissa eri moduuleissa.
Kurssi päättyy siihen, että opiskelijat kehittävät oman kokoelmaprojektinsa ohjaajan ohjauksessa. Tämä projekti sisältää vaatteiden ja/tai asusteiden kokoelman luomisen. Prosessiin kuuluu prototyyppien suunnittelu 12 siluetille sekä markkinointi- ja liiketoimintasuunnitelmien kehittäminen. Tämän kokoelman tutkii ammattilaisten tuomaristo, ja parhaat opiskelijat saavat mahdollisuuden näyttää työnsä muotialan ammattilaisille IFA Graduate Show -tapahtumassa, joka pidetään The Haute Couture Fashion Week -tapahtumassa. Opiskelijoita ohjataan myös osallistumaan useisiin kansainvälisiin kilpailuihin, jotka ovat loistava alusta nuorille muotisuunnittelijoille.
Kuten muutkin IFA Paris kurssit, nykytaiteen muotoilun maisteri hyötyy suuresti Pariisin sijainnistaan. Rikkaalla kulttuurielämällä, sen kahdella muodille omistetulla museolla, 6 vuotuisella muotiviikolla, satoilla näyttelyhuoneilla ja tekstiilimessuilla sekä pienimuotoisen käsiteollisuuden läheisyydessä, valojen kaupungissa, on edelleen kiistaton muotipääkaupunki maailman.
Kaikki ohjelmamme on muotoiltu Bolognin yleissopimuksen mukaisen ECTS -kehyksen ympärille. Kurssin suorittamisen jälkeen opiskelijat saavat yhteensä 120 op, jotka voidaan helposti siirtää, jos he päättävät opiskella edelleen. Tämä ohjelma sai myös IDEL/IDEART -akkreditoinnin, ja se on sertifioitu ”kansainväliseksi mestariksi”.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Kurssin rakenne
Luova kulttuuri
Luodakseen asiaankuuluvia konsepteja ja tuotteita muotisuunnittelijat joutuvat jatkuvasti kyseenalaistamaan omaa luomisprosessiaan sosiaalisen, taloudellisen ja kulttuurisen ympäristönsä muutosten valossa. Tämän ryhmän eri moduulien kautta opiskelijat ylittävät intuitiivisen luovuuden määritelmän rakentaakseen oman taiteellisen viitekehyksensä henkilökohtaisen motivaation ja älyllisen prosessin perusteella. Tavoitteena on auttaa heitä hyödyntämään täysin luovaa mieltään ja siten maksimoimaan innovaatiokykynsä.
Moduulit sisältävät: Nykyajan luovuusanalyysin tutkimus ja luovan ajattelun luovan prosessin työpaja
Muotiympäristö Muodin luovuuden ruokkimiseksi tarvitaan vahva kiinnostus taiteeseen sekä uteliaisuus muita luovia aloja kohtaan. Esteettistä tietoa rakennetaan analysoimalla eri genrejä kuva-, grafiikka-, väri-, maalaus-, veistos-, arkkitehtuuri- tai esinesuunnittelua. Moduulien, kuten Fashion Ethnography, Fashion Cross-Culture, jotka on kehitetty yhteistyössä Paris Musée des Arts Décoratifsin tai Fashion Product Semiologyn kanssa, opiskelijat analysoivat edelleen, kuinka muoti käsittelee ulkonäön ja tilan käsitteitä. Lopulta opiskelijat pystyvät purkamaan minkä tahansa muotituotteiden muotojen, volyymien, yksityiskohtien tai värien merkitykset.
Moduulit sisältävät muotietnografian Muotiristikulttuurin luovat kontekstitrendit ja tulevaisuuden muotituotteiden semiologia.
Markkinointi ja johtaminen
Tämä moduuliryhmä analysoi ja pohtii muotimerkkien markkinointistrategioita ja tarjoaa tarkat ohjeet niiden hallintaan. Opiskelijat tutkivat eroja huippumuotibrändien markkinoinnissa massamarkkinoiden brändeihin. Brändien identiteettiin, sijoitteluun, hinnoitteluun, jakeluun ja viestintään vaikuttavien prosessien tarkkailu auttaa opiskelijoita ymmärtämään laajan nykymuotimarkkinoiden luontaisia haasteita. Brändin voimaa analysoidaan sen arvon, sen sosiaalisten, sopimusten ja semioottisten ulottuvuuksien kautta. Opiskelija perehtyy tarvittaviin kokonaisvaltaisiin brändäyksen työkaluihin rakentaakseen yhtenäisiä strategioita omalle muotibrändilleen. Myös tulevien muotiyrittäjien tarve kehittää innovatiivisia muotikonsepteja nykypäivän globaalin muotiteollisuuden tietyillä markkinoilla käsitellään.
Moduulit sisältävät:
Asemointi ja hinnoittelu Muoti Jakelu Kuluttajakäyttäytyminen Hankinta ja toimitusketjun ongelmat Brändäys.
Kuva ja viestintä
Kattava viestintä ja innovatiiviset design-esittelyt ovat tärkeitä muotitaloille, jotta ne erottuvat joukosta ruuhkaisilla markkinoilla. Tämän luvun eri moduulit kouluttavat opiskelijoita yhdistämään oikeat sanamuodot ja kuvat, jotka muistuttavat kansainvälisellä areenalla kehitettyjä muotiviestintäkampanjoita. Tarkemmin sanottuna annetut tiedot ja taidot keskittyvät mediastrategiseen suunnitteluun, visuaaliseen viestintään tyylillä, kirjalliseen viestintään perinteisten ja digitaalisten kanavien kautta, PR-tekniikoihin ja muotinäytösten tapahtumien hallintaan.
Moduulit sisältävät:
Viestintä Muotilehdistöjen vähittäismyynti ja visuaalinen myynti Valokuvaustyyli Muotivalokuvaushistoria ja -analyysi.
Yritysasiat
Muotisuunnittelijoiden tai taidejohtajien on ymmärrettävä muotialan oikeudelliset ja liiketoimintakehykset voidakseen keskustella tehokkaasti brändijohtajien kanssa. Tässä moduuliryhmässä opiskelijat löytävät muotiteollisuuden realiteetit taloudellisesta ja rahoituksellisesta näkökulmasta. He tutkivat start-up-yritysten kohtaamia haasteita ja oppivat parhaita käytäntöjä liiketoimintasuunnitelman kirjoittamiseen. Tämä sisältää uusien yritysten kasvupotentiaalin analysoinnin ja arvioinnin, taloudellisten riskien minimoimisen sekä alan keskeisten menestystekijöiden tunnistamisen, jotka ovat välttämättömiä, jotta tuotemerkki voi kasvaa ja kukoistaa nykypäivän kilpailukykyisessä globaalissa taloudessa.
Moduulit sisältävät:
Yrittäjyys ja rahoitus immateriaalioikeudet.
Tekninen ongelma
Realistisesti tulevaa uraa muodin parissa ei voi ajatella ilman syvällistä vaatteiden rakentamisen tuntemusta. Tässä moduuliryhmässä opiskelijat vahvistavat tietojaan ja taitojaan käsitellä monenlaisia vaatteita ja tekstiilityyppejä harjoittelemalla sekä perinteisiä että korkean teknologian tuotantotekniikoita. He tutustuvat myös teknologian rooliin uusien tekstiilien ja designien luomisessa. Tämän moduuliryhmän suoritettuaan opiskelijat ovat ymmärtäneet valmistusprosessit ja käytännön asiat, jotka liittyvät vaatteen herättämiseen henkiin.
Moduulit sisältävät:
- Digitaalisen suunnittelun työpaja
- Innovatiivinen tekstiilipaja
- Kuvioiden ja verhoilujen kehittäminen