Taiteen maisteri nykytaiteessa
USEK - Holy Spirit University of Kaslik
Keskeiset tiedot
Valitse sijainti
Kampuksen sijainti
Jounieh, Libanon
Kieli (kielet
Englanti, Ranskan kieli
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 13 932 / per course
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Oct 2024
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Arkkitehtuurin ja suunnittelun korkeakoulu perustettiin vuonna 1974 Kuvataide- ja soveltavan taiteen tiedekunnan nimellä. Sen tavoitteena on suunnata nuoret loistavaan tulevaisuuteen, kun taas sen tehtävänä on luovuuden ja inhimillisten mahdollisuuksien kehittäminen. Tiedekunnan tarjoamat ohjelmat mahdollistavat opiskelijoille kulttuurikoulutuksen hankkimisen osaamisen lisäksi, jonka avulla heidät voidaan erottaa kurinalaisuudestaan. Ehdotettujen ohjelmien monimuotoisuus edistää vuorovaikutteisuutta monitieteisissä tutkimuspajoissa ja tarjoaa niille korkean dynaamisuuden. Opetussuunnitelmat päivitetään säännöllisesti ammatillisen tilanteen vaatimusten mukaisesti.
Opintojakson aikana opiskelijat kehittävät analyyttistä mieltä ja luovia taitoja sekä kykyä sopeutua muutoksiin. ominaisuuksia, joista on tullut väistämättömiä liike -elämässä. Koulu noudattaa kehityssuunnitelmaa, jossa yhdistyvät toisaalta klassiset opetusmenetelmät uusimpaan tekniikkaan ja toisaalta teoria ja käytäntö. Sillä on yhteistyöverkosto eri paikallisten ja kansainvälisten akateemisten instituutioiden kanssa: vaihto -ohjelmat, seminaareihin osallistuminen ja yhteiset hankkeet.
Tehtävä
Tieteidenvälinen maisteriohjelma on yleinen taiteen koulutus, joka käsittelee erilaisia taiteellisia aloja ja kehittää kriittistä pohdintaa, jonka avulla opiskelija voi saavuttaa teoreettiset ja analyyttiset taitonsa.
Tämä mestari muodostaa yhteyden taiteen ja eri tieteenalojen, kuten viestinnän, filosofian, kirjallisuuden, antropologian, historian ja semiotiikan, välillä ja kannustaa samalla pohtimaan ajattelutapoja.
Johtaja seuraa tutkimustyön yleistä edistymistä.
Opetussuunnitelma
Yhteinen ydin
- CTA605 taidetutkimuksen metodologia
erikoistuminen
- CTA640 arkkitehtuuri, suunnittelu ja ympäristö
- CTA650 Taide ja nykyaika
- CTA615 Kaupunki, koti, sosiaaliset käytännöt ja muutokset
- CTA635 Kriittiset tutkimukset ja estetiikka
- CTA610 Suunnittelu, tila ja viestintä
- CTA625 Design: Innovaatio, teknologia ja taide
- CTA620 elokuva ja muut taiteet
- CTA655 Identiteetit ja yhteisöt
- CTA630 Media, Design & nykytaide
- CTA645 valokuvaus ja nykytaide
päällyskivi
- CTA690A Opinnäytetyö
Ohjelman tulos
Koulutusohjelman tavoitteet
- Hanki monitieteisyyteen ja poikittaisuuteen liittyvää teoreettista tietoa, jonka avulla opiskelija voi kehittää henkilökohtaista tutkimusta tietystä aiheesta.
- Hanki korkeatasoinen metodologinen ja teoreettinen tietämys nykytaiteesta ja sen käytännöistä historian, teorian ja kritiikin välisen artikulaatiolla.
- Kehittää nykytaiteen kentällä reflektoinnin ja käsitteellistämisen lähestymistapaa, joka heijastaa esteettistä käsitystä, joka on avoin kaikille taiteen maailmoille.
- Osallistu seminaareihin ja keskusteluihin nykytaiteen strategisista kysymyksistä, vaihtojen perustamisesta kansainvälisten yliopistojen kanssa sekä opettajien ja opiskelijoiden liikkuvuuden edistämisestä.
- Jatka tutkimusta tohtoritasolla.
Ohjelman tulokset
- Vahvistaa nykytaiteen maailman tieteenalojen hallintaa teoreettisilla työkaluilla ja metodologisilla tutkimuksen keinoilla.
- Jalostaa nykytaiteen ja sen esteettisten lähestymistapojen synteesin ja teoreettisen kritiikin kykyä.
- Muotoile ongelma muotoilun monitieteisistä ja poikkitieteellisistä aloista (mediat, valokuvaus, esineet, elokuva)
- Analysoida ja problematisoida kulttuurivälityksen eri näkökohtia suhteessa sosiaalisiin käytäntöihin.
- Arvioi spatiaaliseen ulottuvuuteen liittyviä käsityksiä yhteiskuntakritiikin muodossa kokeellisen tutkimuksen sekä sosiologisen, urbanistisen ja arkkitehtonisen lähestymistavan mukaisesti.
- Muodosta ajatus ja rationalisoi käsityskäytäntöä laatimalla tutkimuspaperi, joka on kirjoitettu yhteydessä kirjallisiin, runollisiin, antropologisiin, filosofisiin ja yhteiskunnallisiin viittauksiin.