Taiteiden maisteri tietokoneanimaatioissa ja visuaalisissa tehosteissa
Rome University of Fine Arts (RUFA)
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Rome, Italia
Kieli (kielet
Italialainen
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 12 000 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Luovuus ja tekniikka tietokoneanimaatioiden ja visuaalisten tehosteiden luomiseen.
RUFA:n tietokoneanimaatioiden ja visuaalisten tehosteiden maisteriohjelma on taiteellinen erikoistumiskurssi, joka on suunniteltu kouluttamaan suunnittelijoita digitaaliseen animaatioon ja visuaalisiin tehosteisiin elokuviin, televisioon, audiovisuaalisiin tuotantoihin ja verkkoon yhdistämään digitaalitekniikkaa, manuaalista kopiointia ja kulttuurista osaamista. ja luovaa kapasiteettia.
Tietokoneanimaatio ja visuaaliset tehosteet ovat osa luovia ja operatiivisia resursseja, joita usein käytetään liikkeen, toiminnan ja kerronnan luomisessa.
Tietokoneanimaatiossa on ammattimaisten mahdollisuuksien maailma.
Audiovisuaalisen tuotannon maailmaan digitaalisen animaation ja visuaalisten vaikutusten ammattilaisten kysyntä on erittäin korkea. Käytettävissä olevat tekniset resurssit visuaalisten vaikutusten ja animaation luomiseksi ovat jatkuvaa ja jatkuvaa kehitystä, ja digitaalisesti parannettu kuva on olennainen luova aine.
Tästä syystä nykyään suunnittelijalla, joka osaa luoda visuaalisia tehosteita ja digitaalisia animaatioita, on edessään menestyvä ammatillinen urapolku 3D-animaatiossa ja liikegrafiikassa, elokuvanteossa, televisiossa, videopeleissä ja mainonnassa.
Opi ja suunnittele, hallitse ja luo animoitu tuote.
Tietojenkäsittelyn ja visuaalisten tehosteiden maisteriohjelmassa korostetaan animaation tuottamisen opetusta ja nuorten suunnittelijoiden on käytettävä teoreettista osaamistaan sisällön kehittämiseen (käsitteellinen tutkimus ja psykologinen analyysi, elokuvateoria, analysointi ja elokuvan ilmaisun kirjoittaminen, syvällinen ymmärtäminen animaatioprosessin, historiallisten ja kulttuuristen ympäristöjen) ja niiden käytännön tekniset kyvyt suunnitella ja luoda omia animoituja tuotteita (tarinahistoria, animoitujen sekvenssien luominen, 2D-komposiitio ja 3D-ohjelmistojen hyödyntäminen).
Kurssiin kuuluu myös oppia hallitsemaan ja tuottamaan koko luova projekti (suunnittelu, sisältö, käsikirjoitus, tuotantosuunnitelma, tiimityö ja aikataulujen hallinta).
Opiskelu ja tuottaminen valmistautua tulevaisuuteen.
Computer Animationin ja Visual Effectsin maisteriohjelma tuottaa konkreettisia tuloksia: digitaaliset leikkeet ja opiskelijoiden tekemät alkuperäiset tuotokset lähetetään festivaaleille ja kilpailuihin. Ne sisällytetään myös opiskelijan digitaaliseen salkkuun, jonka he esittelevät tuleville työnantajille.
Opiskelijoiden valmistelemiseksi siten, että he pystyvät parhaiten luomaan ja tuottamaan omaa materiaaliaan, kurssi tarjoaa runsaan kokoelman seminaareja, työpajoja, ammatillisia kohtaamisia, harjoittelupaikkoja ja kokeilumahdollisuuksia alan kumppaniyritysten kanssa.
RUFA:n tietokoneanimaatioiden ja visuaalisten tehosteiden maisteriohjelma on osa suunnittelun ja soveltavan taiteen laitosta / New Technology for the Arts, RUFA:n akateemisten opintojen osiota, joka tarjoaa korkean tason erikoistumisen ja teknisen valmistelun ja asettaa korkeat vaatimukset akateemista ja muotoilun oppimista vuodesta toiseen. Valmistuttuasi tietokoneanimaatiosta ja visuaalisista tehosteista sinusta voi tulla: 3D-mallintaja, tekstuuritaiteilija, valoteknikko, animaattori, TD-riggeri, kompositori, tietokoneanimaatioohjaaja, kuvakäsikirjoittaja, konseptitaiteilija ja sarjakuvapiirtäjä.
Akatemian tutkinto vastaa Master-tutkintoa.
* Kurssi on saatavana vain italian kielellä.
Koordinaattori: Pietro Ciccotti
Ohjaaja: Filippo Foglietti
Luennoitsijat: Mario Bellina, Pietro Ciccotti, Sergio D'Innocenzo, Valerio Di Nitto, Gabriele Filippelli, Filippo Foglietti, Roberto Pompili, Irene Rinaldi, Federico Landini, Sergio Riccardi, Dafne Sartori, Giorgio Tiranti, Veronica D'Auria.
Galleria
Opetussuunnitelma
vuosi | Aihe | ECTS | Tuntia |
I Vuosi | Animaatio 1 | 10 | 125 |
Kompositiotyökalut | 6 | 75 | |
3D-työkalut 1 | 6 | 75 | |
Animaatiopiirustus | 6 | 75 | |
Suunta | 6 | 75 | |
Media ja visuaalinen kulttuuri | 6 | 45 | |
Animaatiovideon ja -elokuvan historia | 6 | 75 | |
Kuvaus | 6 | 75 | |
Valinnaiset koulutustoiminnot | 6 | / | |
Kielitaito - Harjoittelupaikat - Työpajat | 2 | 50 | |
II Vuosi | 3D-työkalut 2 | 6 | 75 |
Hahmoanimaatio | 8 | 100 | |
Animaatio 2 | 10 | 125 | |
Erikoistehosteet | 8 | 100 | |
Liikegrafiikka | 6 | 75 | |
Äänisuunnittelu | 6 | 75 | |
Kielitaito - Harjoittelupaikat - Työpajat | 6 | / | |
Väitöskirja | 10 | / | |
Krediittejä yhteensä | 120 |
Uramahdollisuudet
3D-mallintaja, tekstuuritaiteilija, valoteknikko, animaattori, TD-riggeri, säveltäjä, elokuvantekijä, kuvakäsikirjoittaja, konseptitaiteilija ja sarjakuvapiirtäjä.