Taiteiden, tekniikan ja kehittyvän viestinnän maisteri
The University of Texas at Dallas
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Richardson, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 18 276 / per semester
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Taiteen, tekniikan ja kehittyvän viestinnän maisteri (ATEC) viljelee luovia ammattilaisia, tutkijoita ja poikkitieteellisiä tutkijoita ja soveltuu ehdokkaille, jotka haluavat edetä opintojaan jatkamalla tekniikan ja median tutkimusta tai ottavat ensimmäisen askeleen kohti tohtoria . liittyvillä aloilla.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Ohjelman asetukset
- Uuden median tutkimukset
- Vuorovaikutussuunnittelu
Master of Arts Arts Technology, ja Emerging Communication: vuorovaikutussuunnittelussa Pathway
Vaaditut pääkurssit: 9 lukukauden luotto-tuntia
- ATCM 6000 ATEC: n dekaanin kollokviumi
- ATCM 6300 lähestymistapoja taiteeseen, tekniikkaan ja kehittyvään viestintään
- ATCM 6302 Semiootin teoriat ja historia
- ATCM 6361 Suunnittelun tutkimusmenetelmät
Opiskelijoiden odotetaan suorittavan ATCM 6300 ensimmäisen lukukauden aikana ja loput näistä kursseista ensimmäisen 18 lukukauden opintotuntien aikana tutkintosuunnitelmassaan.
Määrätyt valinnaiset Pathway : 15 lukukauden luotto tuntia
Valitse viisi kurssia seuraavista kursseista:
- ATCM 6301 Interaktiivisen taiteen estetiikka
- ATCM 6304 Tietojenkäsittely taiteelle, tekniikalle ja kehittyvälle viestinnälle
- ATCM 6322 Kokeellinen interaktiivinen media
- ATCM 6326 Äänisuunnittelun tutkimus
- ATCM 6345 Interaktiivinen kertomus
- ATCM 6360 Interaktiivisen median historia
- ATCM 6365 suunnitteluperiaatteet
- ATCM 6366 tietorakenne ja suunnittelu
- ATCM 6367 Ihmisen ja tietokoneen vuorovaikutus
- ATCM 6368 käytettävyyden testaus
- ATCM 6369 Mediaanalyysi
- ATCM 6370 Laskennallinen suunnittelu
- ATCM 6371 Visualisointitutkimus
- ATCM 6372 Pervasive Computing- ja vuorovaikutussuunnittelu
- ATCM 6373 Interaktiiviset ympäristöt
- ATCM 6374 Erityisaiheet vuorovaikutussuunnittelussa
- ATCM 6375 Kriittiset lähestymistavat verkostoituneisiin kulttuureihin
- ATCM 6377 Luovuus sosiaalisena käytäntönä
- ATCM 6380 nousevan median historia
- ATCM 6381 Media, kulttuuri ja talous
- ATCM 6383 Digitaalinen kulttuuri
- ATCM 6384 Digitaalinen julkaisu ja vastavaltiot
- ATCM 6387 Emerging Media Studio
- ATCM 6390 Yhteiskuntatieteelliset tutkimusmenetelmät kehittyvässä viestinnässä
- ATCM 6391 Mediapsykologian teoriat
Vapaa valinnaiset: 9 lukukauden luotto tuntia
Yhdeksän lukukauden opintosuoritustunti valituissa järjestetyissä 6000-tason kursseissa ATEC: ssä tai Taiteiden ja humanististen tieteiden korkeakoulun, Erik Jonssonin teknillisen ja tietojenkäsittelytieteen korkeakoulun, Käyttäytymis- ja aivotieteiden korkeakoulun, Naveen Jindalin johtamisen korkeakoulun, Kauppakorkeakoulun , Politiikka- ja politiikkatieteet, Luonnontieteiden ja matematiikan korkeakoulu tai Monitieteisten tutkimusten korkeakoulu. Kaikki ilmaiset valinnaiset asiat ovat Graduate Advisor -hyväksynnän alaisia.
Opinnäytetyö: 3 lukukauden luottotuntia
Suoritettuaan vähintään 30 lukukauden opintosuoritustunnin opiskelijat suorittavat ja esittävät vuorovaikutussuunnittelussa edistyneen tutkimushankkeen maisterikomitean arvioitavaksi.
- ATCM 6399 pro gradu
Taiteiden, tekniikan ja kehittyvän viestinnän maisteri: Emerging Media Studies Pathway
Vaaditut pääkurssit: 9 lukukauden luotto-tuntia
- ATCM 6000 ATEC: n dekaanin kollokviumi
- ATCM 6300 lähestymistapoja taiteeseen, tekniikkaan ja kehittyvään viestintään
- ATCM 6375 Kriittiset lähestymistavat verkostoituneisiin kulttuureihin
- ATCM 6376 Media- ja kulttuurintutkimusmenetelmät
Opiskelijoiden odotetaan suorittavan ATCM 6300 ensimmäisen lukukauden aikana ja loput näistä kursseista ensimmäisen 18 lukukauden opintotuntien aikana tutkintosuunnitelmassaan.
Määrätyt valinnaiset Pathway : 15 lukukauden luotto tuntia
Valitsi viisi kurssia seuraavista kursseista:
- ATCM 6301 Interaktiivisen taiteen estetiikka
- ATCM 6336 Kriittiset pelitutkimukset
- ATCM 6345 Interaktiivinen kertomus
- ATCM 6351 Pelien historia ja kulttuuri
- ATCM 6352 Yhteiskuntatietoiset pelit
- ATCM 6354 Leikki ja kulttuuri
- ATCM 6357 Virtuaalimaailmat ja -yhteisöt
- ATCM 6377 Luovuus sosiaalisena käytäntönä
- ATCM 6381 Media, kulttuuri ja talous
- ATCM 6382 Tietosuoja, valvonta ja tekniikka
- ATCM 6383 Digitaalinen kulttuuri
- ATCM 6384 Digitaalinen julkaisu ja vastavaltiot
- ATCM 6385 Emerging Media and Identity
- ATCM 6386 Digitaalinen tekstuaalisuus
- ATCM 6387 Emerging Media Studio
- ATCM 6388 Kriittinen tekeminen
- ATCM 6389 verkostoituneiden kulttuurien erikoisaiheet
Vapaa valinnaiset: 9 lukukauden luotto tuntia
Yhdeksän lukukauden opintosuoritustunti valituissa järjestetyissä 6000-tason kursseissa ATEC: ssä tai Taiteiden ja humanististen tieteiden korkeakoulun, Erik Jonssonin teknillisen ja tietojenkäsittelytieteen korkeakoulun, Käyttäytymis- ja aivotieteiden korkeakoulun, Naveen Jindalin johtamisen korkeakoulun, Kauppakorkeakoulun , Politiikka- ja politiikkatieteet, Luonnontieteiden ja matematiikan korkeakoulu tai Monitieteisten tutkimusten korkeakoulu. Kaikki ilmaiset valinnaiset asiat ovat Graduate Advisor -hyväksynnän alaisia.
Opinnäytetyö: 3 lukukauden luottotuntia
Suoritettuaan vähintään 30 lukukauden opintosuoritustunnin opiskelijat suorittavat ja esittävät digitaalisen median tutkimuksen edistyneen tutkimusprojektin maisterikomitean arvioitavaksi.
- ATCM 6399 pro gradu
Ohjelman tulos
Opiskelija oppii tekniikan ja mediatutkimuksen perustana olevat teoriat ja metodologiat sekä nykykeskustelut aloilla. Kurssityönsä jälkeen opiskelijat pyrkivät omiin tutkimuskysymyksiinsä opinnäytteilleen.
Ohjelma tarjoaa myös opiskelijoille mahdollisuuden hienosäätää opetustaan apulaisapulaisten avulla, osallistua ja esiintyä konferensseissa kilpailukykyisten apurahojen avulla, osallistua ATEC: n henkiseen elämään Dean's Colloquiumin ja muiden puhujasarjojen kautta ja tehdä yhteistyötä useissa tutkimusryhmissä . Tiedekunnan osaamisalueita ovat globaalit mediatutkimukset, feministisen median opinnot, kriittisen pelaamisen opinnot, pelit ja oppiminen, median kulttuuri- ja yhteiskuntatieteelliset opinnot, digitaaliset terveysalan humanistiset tieteet, vammaismediatutkimus, digitaalinen journalismi, remix -opinnot, julkiset humanistiset tieteet ja tekniikan opinnot , taide + tiede ja animaatio.
Opiskelijat pääsevät yhdelle ATEC MA: n kahdesta Pathways :
- Vuorovaikutussuunnittelu: Opiskelijat käyttävät suunnittelututkimus- ja mediatutkimusmenetelmiä uusien teknologioiden analysoinnissa ja suunnittelussa.*
- Kehittyvät mediatutkimukset: Opiskelijat käyttävät media- ja kulttuuritutkimusmenetelmiä tutkiakseen digitaalisen median ja teknologioiden historiaa ja sosiaalisia vaikutuksia.
Uramahdollisuudet
Uramahdollisuuksiin kuuluvat muun muassa koulutus, kirjoittaminen / julkaiseminen, voittoa tavoittelematon edunvalvontatutkimus, tietojen visualisointi, käyttökokemusten suunnittelu, vuorovaikutussuunnittelu, vuorovaikutteinen kerronta ja pelisuunnittelu useilla toimialoilla.
English Language Requirements
Todista englannin taitosi Duolingo-englannin testillä! DET on kätevä, nopea ja edullinen online-englannin koe, jonka hyväksyy yli 4 000 yliopistoa (kuten tämä) ympäri maailmaa.