Teoreettisen ja sovelletun kielitieteen maisterin tutkinto
Universidad de Murcia
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Murcia, Espanja
Kieli (kielet
Espanja
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 280 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* 3671,32 €: kansainväliset opiskelijat. Tällä sivulla olevat tiedot eivät ole virallisia, vaan vain ohjeellisia. Lisätietoja ota yhteyttä vastaavan keskuksen sihteeristöön.
Johdanto
Yliopistinen teoreettisen ja sovelletun kielitieteen maisteri (MALTA) on kirjekirjatieteellisen tiedekunnan yhteinen maisterin tutkinto, joka tarjoaa tuleville tutkijoille tarvittavaa koulutusta teoreettisen ja sovelletun kielitieteen eri aloilta sekä korkeaa erikoistumista niille, jotka haluavat korkeamman tutkinnon. akateeminen koulutus ja ajan tasalle saattaminen kielen ja kielitieteen ammatillisissa sovelluksissa yli 100 tutkimussuunnassa ja joustavan opetustarjousrakenteen avulla, jota opettavat tunnustetut kansalliset ja kansainväliset arvostukset omaavat asiantuntijat.
Teoreettisen ja sovelletun kielitieteen maisterin tutkinnolla on seuraavat tavoitteet:
- Se tarjoaa vankan laadun tutkimuskoulutuksen, joka on erikoistunut joihinkin vakiintuneimpiin teoreettisen ja sovelletun kielitutkimuksen aloihin.
- Se mahdollistaa liittymisen julkisten ja yksityisten yliopistojen tutkimusryhmiin tai tutkimuskeskuksiin.
- Se tarjoaa tarvittavan koulutuksen valittuun kielitieteen alaan sovellettaviin tieteellisiin tutkimusmenetelmiin.
- Se tarjoaa syventävää koulutusta ihmisten kielen tuntemiseen, mikä voi kiinnostaa eri ammattialoja.
- Se tarjoaa mahdollisuudet vahvistaa ja parantaa erityistä kielitietoa kaikille ammattilaisille, jotka liittyvät erityisesti kielen julkiseen käyttöön, kuten kommunikaattoreille, kulttuurienvälisille sovittelijoille, neuvottelijoille, kielten neuvonantajille jne. Kouluttajien lisäksi.
Päällikön tiedosto
Opetuskeskus: | Kirjeiden tiedekunta |
Opetuksen tyyppi: | presencial |
kieli: | espanjalainen |
kesto: | Yksi vuosi |
ECTS: | 60 |
otsikko: | Teoreettisen ja sovelletun kielitieteen maisterin tutkinto |
Apurahat, apurahat ja liikkuvuus: | Kansallinen / kansainvälinen |
Hinta luotolla: |
|
oikeutus
Teoreettisen ja sovelletun kielitieteen maisterin tutkinto (MALTA) on kirjekirjatieteellisen tiedekunnan yhteinen jatkotutkinto, joka:
- Se tarjoaa jatko-opiskelijalle tarvittavan aloituksen kouluttaakseen tulevia tutkijoita erilaisilla teoreettisen ja sovelletun kielitieteen aloilla sekä korkean erikoistumisen niille, jotka haluavat korkeamman akateemisen koulutuksen ja päivityksen kielen ja kielitieteen ammatillisiin sovelluksiin.
- Se yhdistää kirjastotieteellisen tiedekunnan kielitieteen tarjonnan jatkotutkinnolla, ja siinä yhdistyvät tärkeimmät asiantuntijat, joilla on todistettu kokemus ja vakaa työkokemus.
- Sillä on yli 100 tutkimuslinjaa asiantuntijoidensa keskuudessa 8 osaamisalan ja 14 tutkimusryhmän näkökulmasta UMU: ssa.
- Se esittää joustavan rakenteen, joka mahdollistaa henkilökohtaisen opetussuunnitelman suunnittelun tarjoamallaan 84 valinnaisella opintopisteellä, 9 pakollisella ja 12 opinnäytetyöllä.
Maisterin tutkinnon (MALTA) akateeminen kiinnostus on erityisen ilmeinen siinä mielessä, että se edustaa yliopistomme kielitutkimuksen jatkuvuutta, koska kandidaatin tutkinto ei sisällä mitään erityistä tutkintoa, joka kattaa tämän tyyppisen tutkimuksen. Vain jotkut humanistisen alan kandidaatin tutkinnot tarjoavat kielitaitoisia aineita suuressa tai pienemmässä määrin tapauksesta riippuen ja viittaavat aina tiettyihin kieliin; aineet, joiden on jaettava tutkinto erilaisten kielten ja kulttuurien erityisesti kirjallisuustutkimuksen kanssa, ilman mahdollisuutta kielellisten opintojen yksinoikeudelliseen esittelyyn. Tässä mielessä tämän maisterin tutkinnon tarjous menettäisi selvän tyhjän, mikä mahdollistaisi opiskelijoiden, joille kielen opiskelu on erityisen kiinnostunut, jatkamaan heitä MALTAn ehdottamalla erikoistumisasteella.
Se, että yliopistollinen teoreettisen ja sovelletun kielitieteen maisterin tutkinto on suunniteltu tutkijakoulutuksen maisteriksi, avaa mahdollisuuden tohtorintutkintoon, avaamalla tietä tutkijakunnan koulutukselle kielellisellä alalla.
toimivaltaa
Masterin yleistavoite sisältyy joukkoon tutkinto-osaamista, joka opiskelijoiden on saavutettava maisteriopiskelunsa aikana ja jota vaaditaan antamaan vastaava nimike. Nämä tavoitteet vaativat siksi erityisiä perus-, yleisiä ja erityisiä taidot.
Peruskompetenssit
Ainakin luettelossa RD 1393/2007 (muutettu numerolla 861/2010) luetellut, joissa vahvistetaan maisteriopiskelussa saavutettavien pätevyyksien virallisen yliopistokoulutuksen järjestys, ja ne, jotka ilmestyvät, taataan. Espanjan korkea-asteen tutkintojen viitekehyksessä (MECES). Tämän opintosuunnitelman perustaidot sallivat ja takaavat opiskelijoille:
- Hallussaan ja ymmärrä kieli ja kielitiede, joka tarjoaa perustan tai mahdollisuuden olla omaperäinen ideoiden kehittämisessä ja / tai soveltamisessa, usein tutkimusyhteydessä.
- Hän osaa soveltaa hankittua tietoa ja kykyään ratkaista ongelmia uusissa tai vähän tunnetuissa ympäristöissä sekä kielen että kielitieteen sekä laajemman (tai monitieteisen) kontekstin yhteydessä, joka liittyy heidän opiskelualueeseensa.
- Se, että he kykenevät integroimaan kielitaidon ja kohtaamaan monimutkaisuuden muodostaa tuomioita, jotka perustuvat tietoihin, jotka ovat puutteellisia tai rajallisia ja sisältävät pohdintaa sosiaalisista ja eettisistä vastuista, jotka liittyvät heidän tietämyksensä ja tuomioidensa soveltamiseen.
- Että he osaavat välittää päätelmänsä - ja heitä tukevat lopulliset tiedot ja syyt - erikoistuneelle ja ei-erikoistuneelle yleisölle selvästi ja yksiselitteisesti.
- Että heillä on oppimistaitot, joiden avulla he voivat jatkaa opiskeluaan tavalla, jonka on oltava suurelta osin itseohjautuvaa tai itsenäistä.
yleisten taitojen
- Tunnetaan perinteinen ja viimeaikainen epistemologinen ja metodologinen kehitys teoreettisen ja sovelletun kielitieteen alalta. Liittyy perustaidoihin CB1, CB3 ja CB5.
- Osaa soveltaa viimeaikaista metodologista tietämystä tiettyjen ongelmien ratkaisemiseen teoreettisen tai sovelletun kielellisen tutkimuksen alalla. Liittyy perustaidoihin CB1, CB2 ja CB3.
- Osoittaa kielitiedelle ominaisten dokumenttilähteiden käytön hallintaa.
- Tunnetaan kvantitatiivisen ja laadullisen tiedon analysoinnin perusmenetelmät. Liittyy perustaidoihin CB2 ja CB3.
- Tunnetaan uusimmat ja viimeisimmät kielellisen analyysin tekniikat teoreettisella ja sovelletulla alalla. Liittyy perustaidoihin CB2, CB3 ja CB5.
- Ymmärtää kielen eettinen ulottuvuus sen sosiaalisessa käytössä. Liittyy perustaidoihin CB2 ja CB4.
- Arvioi kriittisesti teoriat ja empiiriset panokset kielitaidon eri aloilla. Liittyy CB5: n perusosaamiseen
- Kyky eristää ja arvioida kriittisesti kielitieteen alan tutkimuksen olennaisia osia. Liittyy perustaidoihin CB2 ja CB3.
Perustaidon ja tutkinnon yleisten taitojen välinen suhde
CB1 | CB2 | CB3 | CB4 | CB5 | |
CG1 | * | * | * | ||
CG2 | * | * | * | ||
CG3 | * | * | |||
CG4 | * | * | |||
CG5 | * | * | * | ||
CG6 | * | * | |||
CG7 | * | ||||
CG8 | * | * |
erityistaitoja
- Tunnista riittävän synkronisen ja diakroonisen kuvaavan kielitieteen tutkimuskysymykset. CB3: n ydinosaaminen
- Kielellisen tiedon ja kielitieteeseen liittyvien eri teoreettisten ja soveltuvien tieteiden etenemisen välinen suhde. Liittyy perustaidoihin CB1, CB2 ja CB3.
- Sovelletaan asianmukaista analysointitekniikkaa tietylle tutkitulle kielelliselle kentälle. Liittyy perustaidoihin CB2, CB3 ja CB5.
- Tunnista sosiaalisten tekijöiden ja kielellisten tekijöiden väliset korrelaatiot sosiolingvistisen metodologian avulla.
- Tuntee luonnollisten kielten sanaston luonne ja toiminta. Liittyy CB3: n peruskompetenssiin.
Perustaidon ja tutkinnon erityisten taitojen välinen suhde
CB1 | CB2 | CB3 | CB4 | CB5 | |
CET1 | * | ||||
CET2 | * | * | * | * | |
CET3 | * | * | * | ||
CET4 | * | * | |||
CET5 | * |
Graduate profiilia
Tämän maisterin tutkinnon opintosuunnitelmassa otetaan huomioon, että ammatillinen toiminta on suoritettava:
- Perusoikeuksien kunnioittamisen ja miesten ja naisten tasa-arvon kunnioittamisen vuoksi olisi sisällytettävä tarvittaessa opetussuunnitelmiin mainittuihin oikeuksiin liittyviä opetuksia.
- Ihmisoikeuksien kunnioittamisesta ja edistämisestä sekä kaikkien ulottuvuuden ja kaikkien ulottuvuuden periaatteiden noudattamisesta yhtäläisiä mahdollisuuksia, syrjimättömyyttä ja esteettömyyttä koskevan, 2. joulukuuta annetun lain 51/2003 kymmenennen loppusäännöksen mukaisesti. vammaisten yleismaailmallisuus, ja sen tulisi sisällyttää tarvittaessa opetussuunnitelmiin näihin oikeuksiin ja periaatteisiin liittyviä opetuksia.
- Rauhan kulttuurin arvojen ja demokraattisten arvojen mukaisesti, ja niiden olisi sisällytettävä tarvittaessa opetussuunnitelmiin näihin arvoihin liittyvät opetukset.
Edellä esitetyn perusteella teoreettisen ja sovelletun kielitieteen maisterin tutkinnolla on seuraavat tavoitteet:
- Antaa humanististen tieteiden kandidaatin tutkinnon suorittaneille tutkijoiden koulutuksen joillakin kielitutkimuksen vakiintuneimmilla alueilla.
- Kouluttaa kielitieteen alan tutkijoita liittymään olemassa oleviin tutkimusryhmiin Universidad de Murcia taiteellisessa tiedekunnassa, muiden julkisten tai yksityisten yliopistojen taiteiden ja / tai humanistisissa tiedekunnissa tai tutkimuskeskuksissa.
- Tarjoa opiskelijoille asianmukainen erikoistuminen vankan tietämyksen kautta tieteellisestä näkökulmasta, joka syventää ja laajentaa aiempaa kielellistä tietämystä, jotta he voivat suorittaa laadukasta tutkimusta
- Mahdollistaa humanististen tutkintojen, eri tutkintojen ja erilaisten opintosuunnitelmien suorittaneiden jatko-opinnot, ihmisten kielen osaamisen jatkokoulutus, joka saattaa kiinnostaa eri ammattialoja.
- Kouluttaa opiskelijat valittuun kielitieteen alaan sovellettujen tutkimusmenetelmien kanssa
- Tarjota kielitaidon vahvistamisen ja parantamisen mahdollisuuksia kaikille ammattilaisille, jotka liittyvät erityisesti kielen julkiseen käyttöön, kuten kommunikaattoreille, kulttuurienvälisille sovittelijoille, neuvottelijoille jne.
Nämä tavoitteet vaativat siksi erityisiä perus-, yleisiä ja erityisiä taidot. Ainakin luettelossa RD 1393/2007 (muutettu numerolla 861/2010) luetellut, joissa vahvistetaan maisteriopiskelussa saavutettavien pätevyyksien virallisen yliopistokoulutuksen järjestys, ja ne, jotka ilmestyvät, taataan. Espanjan korkea-asteen tutkintojen viitekehyksessä (MECES). Tämän opintosuunnitelman perustaidot sallivat ja takaavat opiskelijoille:
- Hallussaan ja ymmärrä kieli ja kielitiede, joka tarjoaa perustan tai mahdollisuuden olla omaperäinen ideoiden kehittämisessä ja / tai soveltamisessa, usein tutkimusyhteydessä.
- Hän osaa soveltaa hankittua tietoa ja kykyään ratkaista ongelmia uusissa tai vähän tunnetuissa ympäristöissä sekä kielen että kielitieteen sekä laajemman (tai monitieteisen) kontekstin yhteydessä, joka liittyy heidän opiskelualueeseensa.
- Se, että he kykenevät integroimaan kielitaidon ja kohtaamaan monimutkaisuuden muodostaa tuomioita, jotka perustuvat tietoihin, jotka ovat puutteellisia tai rajallisia ja sisältävät pohdintaa sosiaalisista ja eettisistä vastuista, jotka liittyvät heidän tietämyksensä ja tuomioidensa soveltamiseen.
- Että he osaavat välittää päätelmänsä - ja heitä tukevat lopulliset tiedot ja syyt - erikoistuneelle ja ei-erikoistuneelle yleisölle selvästi ja yksiselitteisesti.
- Että heillä on oppimistaitot, joiden avulla he voivat jatkaa opiskeluaan tavalla, jonka on oltava suurelta osin itseohjautuvaa tai itsenäistä.