Visuaaliset tehosteet tai 3D-animaatio
ArtFX
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Montpellier, Ranska
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
5 - 5 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 6 900 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* EU-opiskelijat – vuosi 1
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
TUTKINTO 5 VUODESSA (ylemmän korkeakoulututkintoa vastaava)
VFX tai 3D-animaatio
Ensimmäiset kaksi vuotta on suunniteltu tarjoamaan opiskelijoille vankka perusta ennen elokuvanteon aloittamista. Ensimmäinen vuosi on taiteellista valmistautumista. Kurssit on jaettu lyhyisiin interventioihin perusteemojen ympärille ja konkreettisiin projekteihin, jotka auttavat opiskelijoita tutustumaan eri käsitteisiin.
1. vuosi> Kiinteiden tukikohtien hankinta elokuvissa
Taiteellinen ja kulttuurinen kehitys - Työn kypsyys
Tavoitteet
- Hanki vankka taiteellinen ja kulttuurinen perusta
- Hanki työkypsyyttä antaaksesi itsellesi kaikki mahdollisuudet menestyä
- Kehitä luovuutesi, uteliaisuutesi ja kekseliäisyyttäsi
- Hanki taiteellinen ja elokuvakulttuuri
- Hallitse piirtämisen, valokuvauksen, kuvanveiston, elokuva-analyysin ja animaation perusteet
- Opi tiimityöstä ja organisoinnista
- Opi bisnesenglannin viestinnän perusteet
Ryhmäkurssit
- Piirustus, anatomia
- Taiteellinen ja visuaalinen kehitys
- Veistos, volyymi
- Taiteen historia
- Valokuvaus
- Perspektiivi
- Kulttuuri ja elokuva-analyysi
- Pysäytä liike
- Projektinhallinta
- Perinteinen animaatio
- Hahmosuunnittelu
- Kirjoittaminen ja konseptien kehittäminen
- Ohjaus
- Tiedon psykologia
- Yritysenglanti
Pääsyprosessi
- BAC (tai vastaava)
- Esittele taiteellinen portfolio
- Osallistu henkilökohtaiseen haastatteluun
- Suorita kirjallinen koe
2. vuosi > Elokuvan perustiedot
Ryhmätyö: Järjestäminen ja tiukkaksi tuleminen
Tavoitteet
- Opi perusteet tietokonegrafiikasta, kuvankäsittelystä ja animaatiosta
- Täydennä taiteellisia taitojasi
- Tutustu elokuvan ammatteihin ja kehitä vankka kuvakulttuuri
- Tee ensimmäinen lyhytelokuva
Ryhmäkurssit
- 3D-mallinnus
- Digitaalinen kuvankäsittely
- Käsitetaide
- Hahmosuunnittelu
- Valaistus, teksturointi, renderöinti
- 2D ja 3D animaatio
- Erikoistehosteet
- Semiotiikka
- Kuvan kielioppi
- Skenaario, kuvakäsikirjoitus
- Montaasi ja ääni
- Elokuvaanalyysi
- Ammattimainen englanti
Pääsyprosessi
- BAC (tai vastaava) +1 vuosi korkeakouluopintoja
- Esittele taiteellinen portfolio
- Osallistu henkilökohtaiseen haastatteluun
- Suorita kirjallinen koe
3. vuosi > Erikoistuminen
- Visuaaliset tehosteet (VFX)
- 3D-animaatio
- Tietokonegrafiikka (CG)
Visuaalisten tehosteiden erikoistumisen tavoitteet
- Hanki huippuluokan taiteelliset ja tekniset taidot CGI:ssä ja VFX:ssä
- Hallitse ammatilliset työtavat (metodologiat ja VFX-putki): elokuvan ohjaaminen ja ohjaaminen, elokuvan ja 3D-ammattien tuntemus, jälkituotannon menetelmät, tuotannon ohjaaminen ja seuranta, audiovisuaalinen laki, johtaminen, yritysten perustaminen jne.
- Tällä alalla tarvittavien ohjelmistojen hallitseminen: Nuke, Maya, Zbrush, nCloth, Houdini, RealFlow, Hair & Fur jne.
Urapolut
Visual Effects (VFX) -sektorilla on laaja valikoima erittäin kysyttyjä ammatteja, jotka tarvitsevat enemmän päteviä artisteja:
- Sävellys taiteilija
- VFX valvoja,
- Seurannan asiantuntija
- Mattamaalari
- Väriluokka jne.
VFX-kurssit
- Kuvan koostumus
- Matta maalaus
- Kameran kartoitus
- Ympäristön kehittäminen
- Seuranta
- Väriluokitus
- FX: Houdini, kangas, hiukset ja turkikset, nesteet, hiukkaset…
- Digitaalinen elokuvanteko, valaistus
- Green Screen -kuvaukset
- käsite Art
- Stereografia, fotogrammetria
3D-animaatioalan tavoitteet
- Hanki teräviä taitoja 3D-animaatiossa
- Hallitse ammattimaiset 3D-animaatiotyötottumukset: animaatiotiimien ohjaus, jälkituotantomenetelmät, tuotannon hallinta, audiovisuaalinen laki, yritysten perustaminen, elokuvan osaaminen, CGI-ammatit jne.
- Hallitse kaikki CG Animationin mukaiset ohjelmistot: Maya, ZBrush, nCloth, Toon Boom, Storyboard Pro, Krita, Photoshop, Affinity Photo jne.
Urapolut
3D-animaatioalalla on laaja valikoima erittäin kysyttyjä ammatteja, jotka tarvitsevat enemmän päteviä taiteilijoita:
- CG animaattori
- Taittotaiteilija
- Asennustaiteilija
- Hahmon suunnittelija
- Konseptitaiteilija
- Taiteellinen johtaja jne.
3D-animaatiokurssit
- Perinteinen 2D/3D-animaatio
- Kasvohoito, vartalomekaniikka ja Lipsync-animaatio
- Hahmosuunnittelu
- Anatomia, liike ja elämä piirustus
- Piirustus ja konseptitaide
- Matkiminen ja näytteleminen
- Layout
- Animaatiomallinnus
- Takilat (hahmot, olennot ja esineet)
- FX: nKangas, hiukset ja turkki
CG-erikoistumisen tavoitteet
- Hanki edistyneitä teknisiä taitoja tietokonegrafiikassa
- Hallitse digitaalisen tuotantoketjun kaikki vaiheet: animaatio- ja sävellystöiden organisoinnin ja jakelun ohjaus, CGI:n ohjaus ja valvonta, projektien taiteellinen johtaminen, elokuva- ja CG-alan tuntemus, jälkituotantomenetelmät, tuotannon hallinta ja seuranta, audiovisuaalilaki, hallinto, yritysten perustaminen jne.
- Master CG -ohjelmisto: Houdini, Maya, Zbrush, ncloth, Arnold, Vray, Mental Ray jne.
Urapolut
Tietokonegrafiikka-ala tarjoaa täyden työllisyyden kaikenlaisilla aloilla:
- CG taiteilija
- FX taiteilija
- 3D johto
- Ympäristötaiteilija
- Valo-/varjostustaiteilija
- Tekstuuritaiteilija jne.
CG-kurssit
- Kovan pinnan mallinnus
- Orgaaninen mallinnus
- Edistynyt teksturointi
- 3D-ympäristöt
- Käsitetaide
- FX: Houdini, kangas, hiukset ja turkis, neste, hiukkaset
- Seuranta, kamerakartoitus
- HDRI
- Valaistus, varjostus ja väriluokitus
- Fotogrammetria
- CG-rotoskooppi
- Alueellinen jälleenrakennus
- Nahkauksen asetukset
4. vuosi > Ammattimaisuus
Taitojen täydentäminen, harjoittelupaikat, valmistumisprojektien valmistelu
Tavoitteet
- Teknisen ja taiteellisen osaamisen hallinta
- Harjoittelu ammatillisessa ympäristössä
- Ammattimaisen demokelan luominen
- Ryhmäprojektin hallinta
5. vuosi > Valmistumisprojekti
Valmistumisprojektin, valmistujaisjuryn luominen ja siirtyminen ammattimaiseen työympäristöön
Tänä vuonna opiskelijat testaavat kykyään ohjata tiimiä ja projekteja tuotantostudioiden kanssa samanlaisissa olosuhteissa.
Ammattilaiset osallistuvat ympäri vuoden tuomaan asiantuntemustaan ja jakamaan kokemuksiaan. Viides vuosi päättyy valmistumisjuryyn, johon kuuluu nopeat työhaastattelut. Viimeisenä valmistumisvaatimuksena jokaisen opiskelijan on täytettävä yksityiskohtainen selvitys ensimmäisestä jatkotyöstä tai harjoittelusta.
TAVOITTEET
- Lyhytanimaatio- tai VFX-elokuvan tekeminen
- Tuotannon realiteettien kohtaaminen ja ammatillisten lisäkokemusten kehittäminen
- Muodollisen esityksen tekeminen ammattitaiteilijoista koostuvan tuomariston edessä (suurimpien ranskalaisten ja kansainvälisten tuotantostudioiden edustajat)
- Osallistut nopeisiin työhaastatteluihin ja käsittelet ensimmäisiä työtarjouksia
Vuosittaiset lukukausimaksut (2019/2020)
Vuosi 1: 7 000 €
Vuodet 2-5: 8 000 € / vuosi
- Ilmoittautumismaksut (EU-opiskelijat) : 1. kerta (350 €) / uusiminen (250 €) / Ennakoitavat lisäkulut (Sosiaaliturva, välineet ja koulutarvikkeet) Toisesta opiskeluvuodesta alkaen kaikilla opiskelijoilla on oltava henkilökohtainen tietokone .Toisesta opintovuodesta alkaen kaikilla opiskelijoilla on oltava henkilökohtainen tietokone.
- Ilmoittautumismaksut (EU:n ulkopuoliset opiskelijat) : 1. kerta (850 €) / uusiminen (350 €) / Ennakoitavat lisäkustannukset (Sosiaaliturva, välineet ja koulutarvikkeet) Toisesta opiskeluvuodestaan alkaen kaikilla opiskelijoilla on oltava henkilökohtainen tietokone.Toisesta opintovuodesta alkaen kaikilla opiskelijoilla on oltava henkilökohtainen tietokone.
Hakuaika
Sähköinen hakuaika: marraskuu 2019 - toukokuu 2020