Yrittäjyyden ja globaalin markkinoinnin maisteri (MScEGM)
Hong Kong Baptist University (HKBU) School of Business
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Kowloon Tong, Hongkong
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
15 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Jan 2025
Johdanto
Yrittäjyyden ja globaalin markkinoinnin maisteri (MScEGM) on Hongkongin baptistiyliopiston markkinoinnin laitoksen ja Grenoble École de Managementin yhteinen palkinto 15 kuukauden kokopäiväisen opiskelun perusteella.
- Kansainvälinen altistuminen: Viettämällä ensimmäisen lukukauden Ranskassa ja toisen lukukauden Hongkongissa opiskelijat voivat kokea omakohtaisesti idän ja lännen yhden vuoden aikana maailmanlaajuisesti.
- Maailmanluokan oppimiskokemus: Ainutlaatuinen kansainvälinen yhteistyömahdollisuus opiskelijoille kokea korkealaatuista oppimista ja opetusta, jossa hyödynnetään kahden kansainvälisesti tunnustettuja liiketoiminta- ja johtamisohjelmia tarjoavan tutkimusvetoisen kauppakorkeakoulun vahvuuksia.
- Yhteispalkinto: Hongkongin ensimmäinen yhteinen maisterintutkinto yrittäjyydestä ja globaalista markkinoinnista, joka johtaa yhteen maisterintutkintoon, jonka Hongkongin baptistiyliopisto ja Grenoble Ecole de Management myöntävät yhdessä.
- Mahdollisuus työskennellä Hongkongissa: Ohjelmasta valmistuneet muut kuin Hongkongista valmistuneet voivat hakea oleskelua ja työskentelyä Hongkongissa 12 kuukauden ajan valmistumisen jälkeen riippumatta siitä, ovatko he saaneet työtarjouksen vai eivät.
Ihanteelliset opiskelijat
Ohjelma on suunniteltu opiskelijoille, jotka hakevat jatko-opintoja, jotta he voivat helpommin edetä johto- ja muihin johtotehtäviin tai aloittaa uran yrittäjänä. Kaikkien maiden hakijat otetaan huomioon, jos he voivat osoittaa tarvittavan kielitaidon.
Ohjelman tulos
Ohjelman tavoitteet
- Tarjoa opiskelijoille yrittäjyystietoja ja -taitoja organisaation kohtaamien monimutkaisten, dynaamisten ja globaalien liiketoimintakysymysten käsittelemiseksi.
- Kehitä opiskelijoiden ymmärrystä markkinoinnin teoriasta ja käytännöistä, jotta he voivat rakentaa ja arvioida kriittisesti strategioita, jotka vastaavat globalisaation liiketoiminnan haasteisiin.
- Kehittää opiskelijoiden innovatiivista ajattelua organisaatiossa ja sosiaalisessa ympäristössä esiintyvien kysymysten ja ongelmien ratkaisemiseksi.
- Tarjoa opiskelijoille ainutlaatuinen mahdollisuus kokea korkealaatuista kansainvälistä koulutusta, jonka tarjoavat kaksi tutkimusjohtoista kauppakorkeakoulua, joissa he ovat vuorovaikutuksessa tiedekunnan ja eri kulttuurien opiskelijoiden kanssa.
Grenoble École de Management
Vuonna 1984 perustettu Grenoble École de Management (GEM) Grenoblessa, Ranskassa, on sijoittunut 6. parhaaksi ranskalaiseksi kouluksi (Le Point 2018, 2019) ja 21 . parhaaksie urooppalaiseksi kauppakorkeakouluksi (Financial Times 2017), ja sillä on asiantuntemusta teknologian ja innovaatioiden hallinnasta tullakseen maailman johtajaksi, joka sijaitsee maailman viidenneksi kekseliäimmässä kaupungissa (Forbes-lehti). Grenoble École de Management tarjoaa 50 ohjelmaa perustutkinnosta tohtoritasolle ja sillä on 8 kansainvälistä kampusta, kuten Berliini, Lontoo, Moskova.
Oppimistavoitteet
- Ratkaisuja: Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä yrittäjyyden teorian, työkalut ja liiketoimintamallit soveltamalla niitä ehdottamaan integroivia ratkaisuja liiketoimintaongelmiin.
- Markkinointi: Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä markkinointitiedot, joita tarvitaan markkinointitoiminnan suorittamiseen globaalissa kontekstissa.
- Analyyttinen: Opiskelija soveltaa analyyttistä, kriittistä ja luovaa ajattelua muutoksen hallintaan ja uusien yritysten luomiseen.
- Ryhmätyö: Opiskelija osoittaa tiimityötä sekä suullisia ja kirjallisia viestintätaitoja innovaatioiden hallinnassa ja liiketoimintaongelmien ratkaisemisessa.
Opetussuunnitelma
Opetussuunnitelma on huolellisesti suunniteltu omaksumaan globaali näkemys globaaleilla tapaustutkimuksilla ja yritysprojektilla, jossa käsitellään yrittäjyyden ja kansainvälisen markkinoinnin johtamisen periaatteita ja käytäntöjä. Vielä tärkeämpää on, että kun opiskelijat viettävät yhden lukukauden Ranskassa ja yhden lukukauden Hongkongissa, syntyy synergiaa kahden oppilaitoksen välillä, jotka ovat täynnä maailman eri alueiden liiketoimintakäytäntöjä. Opiskelijoille tämä tuo parhaan mahdollisen maailmanlaajuisen näkyvyyden.
Ohjelman rakenne
Ohjelmassa on 33 Hongkongin baptistiyliopiston opetettua kurssiyksikköä. Yritysprojekti (tai akateeminen väitöskirja) kattaa 15 Hongkongin baptistiyliopiston yksikköä. Ohjelman vaatimukset ovat seuraavat:
Tammikuun lukukausi (18 yksikköä)
- MKTG 7010 -käynnistyksen luomisprosessi ja yrittäjyysekosysteemi (3 yksikköä)
- MKTG 7020 Yrittäjyys ja liiketoimintamahdollisuudet (3 yksikköä)
- MKTG 7030 New Venture -liiketoiminnan suunnittelu, pien- ja perheyritys (3 kpl)
- MKTG 7040 kirjanpito ja rahoitus yrittäjille (3 kpl)
- MKTG 7050 Strategic Management (1,5 yksikköä)
- MKTG 7060 -markkinoinnin suunnittelu (1,5 yksikköä)
- MKTG 7110 sosiaalisesti vastuullinen yrittäjyys kansainvälisessä kontekstissa (3 yksikköä)
Syyskuun lukukausi (15 yksikköä)
- MKTG 7070 Advanced, tehokas myynti, neuvottelu ja kulttuurienvälinen viestintä (3 yksikköä)
- MKTG 7080 Yritysten yrittäjyys ja liiketoiminnan kehittäminen (3 kpl)
- MKTG 7090 johtajuus ja tiiminrakennus yrittäjille (3 yksikköä)
- MKTG 7100 -digitaalimarkkinointistrategia (3 yksikköä)
- MKTG 7120 Global Marketing (3 yksikköä)
Väitöstyökausi
- MKTG 7130 Business Project / Akateeminen Väitöskirja (15 yksikköä)
Yritysprojekti (BP)
Opiskelijan tulee suorittaa noin 20 000 sanan mittainen BP. Suorittaakseen menestyksekkäästi BP:n opiskelijan on kehitettävä uusi yrityksen perustamisehdotus, mukaan lukien markkina-, tuote- ja vertailuanalyysi, sekä toimitettava tiekartta ja toimintasuunnitelma, joka auttaa päätöksentekoprosessin aikana kehittämistä ja markkinoille tuomista varten. tästä uudesta liiketoiminnasta. BP:n tulisi olla opiskelijoiden jatko-ohjelman huipentuma. Tämä on heidän tilaisuutensa soveltaa ohjelman aikana hankittua tietoa tiettyyn oman alansa liiketoimintaongelmaan.
Akateeminen väitöskirja
Kurssi edellyttää, että opiskelija tutkii yrittäjyyden ja globaalin markkinoinnin alaan sopivaa aihetta. Väitöskirjaan tulee sisältyä sitoutumista teoreettisiin käsitteisiin ja käytännön soveltamista yrittäjyyteen ja/tai globaaliin markkinointiin.
Yksiköt yhteensä: 48 yksikköä
Huomautus: Opinto-ohjelma saattaa muuttua ajoittain.
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Kansainvälinen jatko-apuraha (IPS)
Kansainvälistä jatko-apurahaa (IPS) tarjotaan erinomaisille kansainvälisille opiskelijoille. Apurahan saajat saavat täyden lukukausimaksuvapautuksen plus HK $ 100,000 elinavustus (noin. 12 820 dollaria). Tukikelpoiset hakijat otetaan huomioon apurahan saajaksi samanaikaisesti hakemusten kanssa heidän yleisen hakemusprofiilinsa ja haastattelusuorituksensa perusteella. Erillistä schoalrship-hakemusta ei tarvita.
Kilpailu stipendeistä lisääntyy vuoden edetessä, joten haku kannattaa aloittaa ajoissa.
Siemenrahoitustuki startup-hankkeille
Ohjelman lopussa opiskelijoilla, joilla on korkean potentiaalin hankkeita, on mahdollisuus esitellä liikeideoitaan sijoittajille. Laadukkaat hankkeet voivat saada riskipääomarahoitusta omien yritysten perustamiseen. Enintään 1 miljoonaa HKD myönnetään mahdollisille aloittaville yrityshankkeille.
Kilpailut ja rahoitus opiskelijayrittäjille
Opiskelijoita, joilla on yrittäjyyssuunnitelmia, kehotetaan liittymään erilaisiin kilpailuihin ja pitchaustapahtumiin liiketoimintasuunnitelmiensa ja taitojensa hiomiseksi edelleen. Liiketoimintasuunnitelmat, joissa on teknologisia ja innovatiivisia elementtejä, houkuttelevat todennäköisemmin rahoittajia. Lisäksi liikeideat, jotka pyrkivät ratkaisemaan paikallisia tai globaaleja sosiaalisia huolenaiheita, houkuttelevat pikemminkin siemenrahoitusta sosiaalisille yrityksille.
Toiset
Hongkongin baptistiyliopisto tarjoaa apurahoja (jotka voivat olla lukukausimaksuvapautuksen muodossa) seuraavasti:
Pääsyapuraha #
- 25,000–50,000 HK: n apurahat myönnetään uusille tulokkaille, joiden GMAT-pisteet ovat vähintään 650.
- 10,000–50,000 HK: n apurahat myönnetään uusille tulokkaille, joilla on suuri potentiaalinen liiketoimintasuunnitelma.
Onnistunut starttiyritys -palkinto
- HK $ 50,000 opiskelijalle, joka aloittaa yrityksen ohjelman loppuun mennessä^
Academic Excellence -palkinto
- HK $ 10,000 akateemisella huippuosaamisella, kun ohjelma on suoritettu 3 parhaalle opiskelijalle.
Elinikäisen oppimisen palkinto
- HKBU-, HKBU-CIE-, HKBU-SCE- ja BNU-HKBU-UIC-tutkinnon suorittaneilla ja liitännäistutkinnon suorittaneilla on oikeus tähän 10 000 HK: n elinikäisen oppimisen palkintoon, jos heidät hyväksytään MScEGM-ohjelmaan.
Rahoitustuki enkelirahastoista
- Siemenrahoitustukea on saatavilla hyväksytyille käynnistyshankkeille.
Grenoble Ecole de Managementin tarjoamat apurahat
Lisätietoja on Grenoble Ecole de Managementin verkkosivustolla.
# Näitä apurahoja tarjotaan tapauskohtaisesti ja saatavuuden mukaan.
^ Tämän apurahan nimitykset edellyttävät ohjelman hallituksen lopullista hyväksyntää.
Yllä olevat tiedot ovat vain viitteellisiä, ja niitä voidaan muuttaa ilman ennakkoilmoitusta. Hongkongin baptistiyliopisto pidättää oikeuden lopulliseen päätökseen ja tulkintaan riitatapauksissa.
Galleria
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Ohjelma on tarkoitettu opiskelijoille, jotka hakevat jatkokoulutusta edetäkseen esimies- ja johtamistehtäviin tai aloittaakseen yrittäjän uran.Yleensä haluamme valmistaa opiskelijoita ammatteihin, kuten:
- Globaali brändipäällikkö
- Maailmanlaajuinen myynti- ja markkinointipäällikkö
- Globaali strateginen markkinointipäällikkö
- Yrittäjät
- Projektipäälliköt
- Tutkimus- ja kehityspäälliköt
- Mikä tahansa johtoasema sähköisessä liiketoiminnassa ja korkean teknologian aloilla
- Maailmanlaajuinen asiakaspalvelupäällikkö
- Maailmanlaajuinen digitaalisen markkinoinnin johtaja
- Maailmanlaajuinen MarCom-päällikkö
- Perheyritysten seuraajia
- Liiketoiminnan kehittäjät
- Business-to-Business (B-B) tuotepäälliköt
Akkreditoinnit
Ohjelman pääsyvaatimukset
Osoita sitoutumistasi ja valmiutesi menestyä kauppakorkeakoulussa suorittamalla GMAT-koe – yleisimmin käytetty pääsykoe, joka mittaa kriittistä ajattelua ja päättelykykyäsi.
Lataa GMAT-minivisa saadaksesi yleiskuvan kokeessa olevista kysymyksistä.