Master in Digital Learning Games
Tallinn, Viro
KESTO
4 Semesters
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Pyydä aikaisinta alkamispäivää
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 3 000 / per semester *
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* ei EU/ETA-kansalainen
Virtuaaliset avoimet ovet 2024
Tallenna päivämäärät 31.1. ja 1.2.2024!
Johdanto
Digital Learning Games (DLG) on maisteriohjelma, joka yhdistää pelisuunnittelun kasvatustieteisiin. Tavoitteenamme on tuoda yhteen eri taustoista tulevia ihmisiä, muodostaa heterogeenisiä tiimejä ja tehdä pelejä, jotka käsittelevät koulutus- ja yhteiskunnallisia kysymyksiä.
Mitä me teemme?
DLG on pohjimmiltaan pelien suunnitteluohjelma. Se tarjoaa kursseja pelien suunnittelusta, pelitutkimuksesta, omaisuuden luomisesta, pelien kehittämisestä ja projektinhallinnasta. Meidät erottuu muista ohjelmista siinä, että keskitymme oppimispeleihin ja niin sanottuihin vakaviin peleihin: opetukseen ja harjoitteluun soveltuvia pelejä, jotka lisäävät tietoisuutta sosiaalisista asioista, parantavat pelaajien fyysistä ja henkistä terveyttä ja niin edelleen. Tätä varten ohjelma kattaa myös peleihin liittyviä psykologisia ja pedagogisia näkökohtia.
Vaikka pelisuunnittelu muodostaa ohjelman ytimen, DLG-opiskelijat voivat valita kolmesta erikoistumisraidasta: pelin kehittäminen (koodaus); vuorovaikutuksen ja käyttökokemuksen suunnittelu; ja koulutuspsykologia. Halusitpa sitten työskennellä koulutusalalla, jatkaa tutkijanuraa tai liittyä pelialalle, löydät ohjelmasta kursseja, jotka voivat tukea sinua matkan varrella.
Miksi digitaaliset oppimispelit?
- Käytännön tiimityö: Filosofiamme on, että paras tapa oppia on tekemällä, minkä vuoksi monet Digital Learning Games -kurssit on rakennettu ryhmäprojekteiksi, joissa keskitytään konkreettisen tuloksen tuottamiseen. Työskentelemällä osana heterogeenista, kansainvälistä tiimiä pystyt paitsi harjoittelemaan kurssilla oppimaasi, myös parantamaan viestintä- ja ryhmätyötaitojasi
- Tieteidenvälisyys: Digital Learning Games yhdistää pelisuunnittelun kasvatustieteisiin ja psykologiaan tarjoten ainutlaatuisen monitahoisen lähestymistavan digitaalisiin peleihin. Tallinn University , jolla on sata vuotta vanha perinne opettajankoulutuslaitoksena, on QS:n mukaan maailman 300 parhaan yliopiston joukossa koulutus- ja koulutusalalla.
- Kulttuurienvälinen yhteisö: DLG kokoaa yhteen ihmisiä eri puolilta maailmaa (meillä on ollut opiskelijoita yli 25 maasta tähän mennessä). Tarjoamme monipuolisen ja rikastuttavan ympäristön opiskeluun, yhteistyöhön ja sosiaaliseen elämään.
- Innovaatiokeskeinen ympäristö: Viro on yksi Euroopan innovaatiokeskuksista, sillä siellä on eniten startup-yrityksiä asukasta kohden ja se on maailman ensimmäinen valtio, joka ottaa käyttöön sähköisen hallinnon. Voit osallistua hackathoneihin, pelijäämiin ja ICT-tapahtumiin sekä osoitteessa Tallinn University että sen ulkopuolella.
- Projektimahdollisuudet: Olemme työskennelleet erilaisissa kansainvälisissä ja kansallisissa tutkimus- ja kehitysprojekteissa, jotka liittyvät pelien luomiseen ja hyödyntämiseen koulutuksessa. Parhaat DLG-opiskelijat saavat mahdollisuuden osallistua näihin projekteihin.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Kuka me etsimme?
Pelin luominen vaatii erilaisia taitoja ja on yleensä tiimityötä. Eritaustaiset ihmiset voivat osallistua tähän prosessiin, ja toivotamme tervetulleeksi hakijoita kaikista taustoista. On helpompi löytää paikka pelijoukkueessa, jos sinulla on taitoja yhdessä tai useammassa seuraavista:
- Ohjelmointi: ohjelmistokehitys, pelimoottoreiden käyttö
- Visuaalinen taide: 2D tai 3D taide, animaatio
- Ääni: äänisuunnittelu, musiikin sävellys ja tuotanto
- Koulutus: opetussuunnittelu, koulutusteknologia, opetus
- Tutkimus: psykologia, kasvatussosiologia, suunnitteluteoria jne.
Emme vaadi hakijoilta aiempaa ohjelmointiosaamista tai pelimoottoreiden tuntemusta. Jos haluat oppia nämä taidot, ohjelma tarjoaa siihen mahdollisuuden. Jos sinulla on ne jo, pystyt varmasti toteuttamaan ne käytännössä. Ja jos haluat keskittyä muihin pelin luomisen näkökohtiin (suunnittelu, resurssien luominen jne.), olet tervetullut tekemään niin.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Miten tämä ohjelma on rakennettu?
Digital Learning Games on kaksivuotinen ohjelma, jota opetetaan englanniksi. Ohjelman ytimessä on Game Design Module, joka sisältää seuraavat kurssit:
- Johdatus digitaalisiin oppimispeleihin
- Pelilogiikan suunnittelu
- Pelitutkimukset
- Taso suunnittelu
- Peliresurssien suunnittelu ja integrointi
- Pelisuunnittelun oppiminen
- Agile Project Management
- Tutkimusmenetelmät
Lisäksi DLG-opiskelijat voivat valita yhden kolmesta erikoistumismoduulista.
Pelikehitysmoduuli keskittyy ohjelmointiin ja sisältää sellaisia kursseja kuin matematiikka ja fysiikka peleissä; Grafiikka ja ääniohjelmointi; ja AI-ohjelmointi.
Kasvatuspsykologian moduuli keskittyy pelisuunnittelun pedagogisiin ja psykologisiin näkökohtiin ja sisältää kursseja, kuten Pelisuunnittelun psykologiset näkökohdat; Pelit oppimisympäristöinä; ja Learning Analytics.
Vuorovaikutuksen suunnittelu -moduuli keskittyy käyttäjäkokemusten suunnitteluun ja sisältää kursseja, mukaan lukien Design Theory ja Methodology; Käyttäjäkokemuksen arviointi; ja vuorovaikutuksen suunnittelumenetelmät.
Opiskelijat voivat myös valita useista valinnaisista kursseista: 2D Graphics for Games; 3D-grafiikka peleille; Peliteollisuus; Pelillinen suunnittelu; Interaktiivinen tarinankerronta; ja muut.
Opintojensa päätteeksi opiskelija tekee tutkimukseen perustuvan pro gradu -tutkielman, joka voi keskittyä digitaalisen pelin tai pelillisen työkalun suunnitteluun ja testaamiseen; pelipohjaisten lähestymistapojen käyttäminen koulutus- ja työympäristöissä; ja muut asiaankuuluvat aiheet.