
Gastronomisen journalismin ja viestinnän maisteriohjelma
San Sebastián, Espanja
KESTO
13 Months
KIELET
Espanja
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
01 Oct 2025
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Oct 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 11 690
OPISKELUMUOTO
Sekoitettu
Johdanto
Monipuolinen ohjelma gastronomisen viestinnän ja tarinankerronnan asiantuntemuksen kehittämiseksi.
Master's in Gastronomic Communication and Journalism -maisteriohjelmassa yhdistyvät verkkokoulutus ja intensiivinen kampusjakso Baskimaan Culinary Centerissä, ja se tarjoaa strategisen näkemyksen gastronomiasta ja sen vaikutuksesta kulttuuriin ja digitaaliseen mediaan.
Ohjelman aikana kehität keskeisiä taitoja sisällön luomisen, reportaasien tuottamisen ja viestinnän hallinnan alalla tapahtumiin ja innovatiivisiin gastronomisiin projekteihin. Opit suunnittelemaan tehokkaita strategioita erikoistuneille tiedotusvälineille, tuotemerkeille ja gastronomisille tiloille yhdistämällä tarinankerrontatyökalut, trendianalyysin ja digitaalisen viestinnän.
Kampuksella tapahtuvan vaiheen aikana tutustut gastronomisen journalismin kehittyneisiin tekniikoihin kirjoitustyöpajoissa, haastatteluissa ja multimediatuotannossa alan asiantuntijoiden rinnalla. Osallistut myös Learning Journeys -oppimismatkoihin, jotka antavat sinulle mahdollisuuden tutustua gastronomiseen ekosysteemiin sisältä päin- vierailemalla erikoistuneissa tiedotusvälineissä, gastronomisissa kongresseissa ja liiketoimintamalleissa.
Ohjelman päätyttyä olet valmis työskentelemään gastronomisena toimittajana, strategisen viestinnän konsulttina, tai viestintäpäällikkönä media- ja ravintola-alalla, aina kriittisellä ja luovalla ajattelutavalla, joka on mukautettu alan digitaaliseen muutokseen.
Käytännön tietoa
- Aloituspäivä: Lokakuuta 2025
- Ilmoittautumisen määräaika: Lokakuuta 2025
- Kieli: espanja
- Kesto: 60 OPINTOPISTETTÄ
- 20 vapaata paikkaa
- Verkossa ja 1 kuukauden kampusjakso
- Sijainti: Paikkakunta: Baskimaan Kulinaarikeskuksen kampusjakso
- Akateeminen kausi: 6. lokakuuta 2025 - 30. syyskuuta 2026
- Verkkoajanjakso: lokakuusta 2025 huhtikuuhun 2026 saakka
- Elävät luokat: 18:00-20:00 (CEST)
- Elävät luokat: 18:00-20:00 (CEST)
- Kampuspohjainen jakso: Toukokuuta 2026
- Henkilökohtaiset luokat: 20:00 (CEST)
- Verkkoajanjakso: lokakuusta 2025 huhtikuuhun 2026 saakka
- Verkkoajanjakso: lokakuusta 2025 huhtikuuhun 2026 saakka
- Elävät luokat: 18:00-20:00 (CEST)
- Kampuspohjainen jakso: Toukokuuta 2026
- Henkilökohtaiset luokat: 20:00 (CEST)
- Kampuspohjainen jakso: Toukokuuta 2026
- Harjoittelujakso: kesäkuusta syyskuuhun 2026 asti
Tutkintotyyppi: Mondragónin yliopiston maisterin tutkinto, jonka myöntää Baskimaan kokkikeskusTutkinto: Master in Permanent Learning gastronomisen viestinnän ja journalismin alalla
Ihanteelliset opiskelijat
Gastronomisen viestinnän ja journalismin maisterin tutkinto on tarkoitettu ammattilaisille, jotka haluavat erikoistua gastronomiseen tarinankerrontaan ja viestintään , kehittää edistyneitä taitoja sisällön luomisessa, viestintästrategioissa ja gastronomisessa journalismissa eri muodoissa ja medioissa. Sovellettavan koulutuksen avulla tämä mestari antaa osallistujille mahdollisuuden hankkia strategisia ja operatiivisia työkaluja erottuakseen gastronomisen viestinnän alalla.
Tämä maisteriohjelma on tarkoitettu:
- Viestinnän, journalismin tai markkinoinnin ammattilaiset, jotka haluavat erikoistua gastronomiselle alalle.
- Gastronomian ja elintarviketeollisuuden ammattilaiset, jotka haluavat hankkia viestintä- ja gastronomisen journalismin taitoja.
- Gastronomisen viestinnän asiantuntijat haluavat jalostaa osaamistaan ja laajentaa vaikutustaan alalla.
- Yrittäjät ja sisällöntuottajat, jotka ovat kiinnostuneita toimituksellisten projektien, blogien, uutiskirjeiden tai erikoistuneen digitaalisen median käynnistämisestä tai vahvistamisesta.
- Muiden alojen ammattilaiset, jotka haluavat suunnata uransa gastronomiseen viestintään ja journalismiin.
- Valmistuneet ja ammattilaiset, joilla on asianmukaista kokemusta journalismista, viestinnästä, markkinoinnista tai gastronomiasta ja jotka pyrkivät kehittämään uraansa media-, toimisto- tai gastronomian alan yrityksissä.
Koko maisteriohjelman ajan osallistujat voivat soveltaa hankkimaansa tietoa:
- Mediat → Kirjoittaa, muokata ja tuottaa gastronomista sisältöä lehdistölle, radiolle, televisiolle ja digitaaliselle medialle.
- Viestintä- ja markkinointitoimistot → Viestintästrategioiden suunnittelu ravintoloihin, brändeihin ja gastronomisiin projekteihin.
- Gastronomiset tapahtumat ja kongressit → Viestinnän ja medianäkyvyyden hallinta erikoistapahtumissa.
- Yrittäjyys ja konsultointi → Erikoismedian luominen ja innovatiivisten strategioiden kehittäminen gastronomisessa viestinnässä.
Etkö ole varma sopiiko profiilisi? Jos akateemista taustaasi tai ammatillista kokemustasi ei ole luettelossa ja olet kiinnostunut tästä mestarista, ota meihin yhteyttä arvioidaksemme tapauksesi ja tarjotaksemme henkilökohtaista ohjausta.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Moduuli I: Gastronomia: kulttuuri, tiede ja yhteiskunta
- Ruoka, kulttuuri ja identiteetti
- Gastronomian historia ja nousevat trendit
- Paikalliset ja globaalit ruokajärjestelmät
- Johdatus elintarviketieteeseen
- Aistianalyysin perusperiaatteet
- Kuinka ravintola toimii
Moduuli II: Kuinka kerromme gastronomian tarinan?
- Mitä gastronominen journalismi on nykyään?
- Gastronomisen viestinnän nykyinen ekosysteemi
- Genret ja kirjoitustekniikat
- Tutkimus ja etiikka
- Äänet ja edustus gastronomiassa
Moduuli III: Gastronomiasta tiedottaminen digitaalisella aikakaudella
- Gastronomisen median luominen ja suunnittelu
- Johdatus gastronomian strategiseen viestintään
- Kuvan ja grafiikan muokkaus
- Uudet kerrontamuodot
- Ruokasuunnittelu ja gastronominen kokemus
Moduuli IV: Strateginen viestintä
- Sosiaalisen median strateginen käyttö
- Kattavan strategisen viestintäsuunnitelman laatiminen
- Digitaalisen analytiikan strateginen käyttö
Moduuli V: Maisterin lopputyö
Projekti toteutetaan yksilöllisesti, ja tavoitteena on soveltaa käytäntöön maisteritutkinnolla hankittua tietoa, suunnitella ja innovoida gastronomisen viestinnän ja journalismin tuotteita ja kokemuksia, ratkaista gastronomisen tarinankerronnon luovuuteen, strategiaan ja innovaatioihin liittyviä haasteita.
Joitakin esimerkkejä mahdollisista projekteista ovat:
- Viestintäsuunnitelman suunnittelu ravintolalle tai muulle gastronomiaan liittyvälle organisaatiolle.
- Strategisen viestintäsuunnitelman kehittäminen gastronomista kongressia tai tapahtumaa varten.
- Erikoistetun digitaalisen mediaalustan luominen gastronomiaan.
Moduuli VI: Opintojaksot
Tässä maisteriohjelmassa harjoittelua suoritetaan sekä kansallisissa että kansainvälisissä yrityksissä . Koordinaattori neuvoo sinua arvioimaan vaihtoehtoja ja mukauttamaan odotuksia. On tärkeää muistaa, että harjoittelu vaatii kokopäiväistä 3 kuukauden omistautumista . Jos sinulla on vanhempi profiili , voit vahvistaa aikaisemman kokemuksesi .
Esimerkkejä harjoittelupaikkoja tarjoavista yrityksistä ja laitoksista ovat:
- Mediakanavat (perinteiset ja digitaaliset), joissa on omat gastronomiset osiot.
- Viestintä- ja markkinointiosastot ravintoloissa ja ravintola-alan yrityksissä.
- Viestintätoimistot.
- Radioasemat, podcastit ja televisioverkot.
- Kustantajat ja erikoistuneet gastronomiset kongressit.
- Yritykset ja julkiset laitokset keskittyivät gastronomiaan ja ruokaan.
Ohjelman tulos
- Erikoistua gastronomisen viestinnän ammattilaisille, jotta he voivat analysoida, ymmärtää ja suunnitella tehokkaita strategioita jatkuvasti kehittyvällä alalla.
- Laajenna gastronomian ulottuvuutta maailmanlaajuisella, monitieteisellä ja nykyaikaisella lähestymistavalla tutkimalla uusia gastronomisia kertomuksia.
- Ammattimaista gastronominen viestintä ja aseta se muiden vakiintuneiden journalismin ja viestinnän alojen rinnalle.
- Kehitä kriittistä ja strategista ajattelua tarjoamalla työkaluja trendien tulkitsemiseen ja alan tarpeiden mukaisen sisällön tuottamiseen.
- Tarjoa erikoistyökaluja ja tekniikoita vaikuttavien gastronomisten viestintäprojektien suunnitteluun, tuottamiseen ja toteuttamiseen.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Maisteriohjelman päätyttyä olet valmis ottamaan avainrooleja gastronomisen viestinnän alalla . Urapolkuja voivat olla:
Median ja sisällön luominen
- Kirjoittaja, toimittaja tai sisällöntuottaja ruokamedialle, valtavirran lehdistölle, aikakauslehdille, radiolle, televisiolle ja digitaalisille alustoille.
- Toimittaja tai ruokakirjoittaja alan julkaisuille, blogeille, uutiskirjeille ja kirjoille.
Yrittäjyys ja uusi media
- Henkilökohtaisten projektien kehittäminen gastronomisessa viestinnässä: digitaaliset alustat, tiedotusvälineet jne.
- Uutiskirjeiden, podcastien tai innovatiivisten muotojen luominen ruokatarinoiden kertomiseen.
Gastronominen viestintä ja markkinointi
- Viestinnän ja markkinoinnin hallinta ravintoloihin, ravintolaryhmiin ja ruokabrändeihin.
- Sisältöstrategia ja PR gastronomiseen viestintään erikoistuneissa toimistoissa.
Tapahtumat ja projektinhallinta
- Kongressien, messujen, symposiumien ja kansainvälisten gastronomisten tapahtumien kuratoiminen ja järjestäminen.
- Strateginen viestinnän hallinta alan julkisille/yksityisille instituutioille, keskittyen brändäykseen ja asemointiin.
Ohjelman tarjonta
Gastronomisen viestinnän ja journalismin maisteri suoritetaan tekemällä oppimisen metodologian kautta, joka perustuu käytäntöön, kokeiluun ja yhteistyöhön perustuvaan oppimiseen. Tämän lähestymistavan avulla voit hankkia perustaitoja ja edetä kohti erikoissovelluksia . Ohjelma on suunniteltu progressiivisissa vaiheissa yhdistäen teoreettiset tunnit käytännön toimiin ja todellisiin projekteihin.
Tämä maisteriohjelma yhdistää jäsennellyn verkkokoulutuksen kampuspohjaiseen kokemukseen Basque Culinary Center .
Online-jakso
- Livetunnit: Interaktiivisia haasteita ja soveltuvia työpajoja gastronomisen viestinnässä ja journalismissa.
- Audiovisuaaliset resurssit: Pääsy haastatteluihin, raportteihin ja demonstraatioihin viestintästrategioista ja sisällön luomisesta.
- Interaktiivinen toiminta: Ryhmäfoorumit ja narratiiviset harjoitukset luovuuden ja kriittisen analyysin kehittämiseksi gastronomisessa viestinnässä.
- Seuranta ja tutorointi: Henkilökohtainen ohjaus keskittyi journalististen taitojen, viestintästrategioiden ja innovatiivisten gastronomisten kertomusten kehittämiseen.
Kampuspohjainen kausi
- Mestarikurssit ja seminaarit: Gastronomisen journalismin, strategisen viestinnän ja erikoismedian asiantuntijoiden johdolla.
- Tositapausanalyysi: keskustelutilaisuuksia viestintäkampanjoista, toimituksellisista strategioista ja liiketoimintamalleista gastronomisessa mediassa.
- Käytännön harjoitukset: Audiovisuaalisen sisällön tuotanto, erikoiskirjoitus ja viestintäjohtaminen gastronomisiin tapahtumiin.
- Oppimismatkat: Vierailut tiedotusvälineisiin, kongresseihin ja gastronomisiin tiloihin saadakseen mukaansatempaavan kokemuksen soveltavasta gastronomisesta viestinnästä.
Maisterin lopputyö
- Yksittäinen projekti keskittyi gastronomisen viestinnän ja journalismin suunnitteluun ja innovointiin.
- Erikoistuneiden ohjaajien opastus.
- Esittely asiantuntijapaneelin edessä.
Opetussuunnitelman harjoittelupaikat
Pystyt soveltamaan tietosi käytäntöön ja hankkimaan tarvittavaa kokemusta ammatillesi. Prosessin aikana hallinnoimme harjoitteluasi ottaen huomioon profiilisi ja käytettävissä olevat mahdollisuudet. Sinulla on myös informatiivinen istunto ja henkilökohtainen opastus koordinaattorin kanssa vaihtoehtojen arvioimiseksi ja odotusten säätämiseksi. On tärkeää ottaa huomioon nykyinen tilanteesi ja ammatilliset tavoitteesi, sillä harjoittelu vaatii kolmen kuukauden kokopäiväistä omistautumista , johon on mahdollisuus jatkaa. Jos sinulla on vanhempi profiili , voit vahvistaa aiemman kokemuksen .