Keystone logo
Centre for Specialization in Development   and Education (Centro de Especialidades en Desarrollo y Educación) Leikkiterapian maisteri
Centre for Specialization in Development and Education (Centro de Especialidades en Desarrollo y Educación)

Leikkiterapian maisteri

Chihuahua, Meksiko

Pyynnön kesto

Espanja

Pyydä vauhtia

Hakemuksen jättämisen määräaika

Jul 2023

Pyydä lukukausimaksuja

Kampuksella

Apurahat

Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi

Johdanto

Ihmisten affektiivisesta ja suhteellisesta elämästä tulee kulmakivi menestykselle kaikilla aloilla, joilla he kehittyvät ammatillisesti tai sosiaalisesti.

Perheympäristö, jossa lapset kehittyvät hedelmöittymisestään lähtien, jättää jäljen henkilöksi tulemisen prosessiin, koska kaikki vastaanotetut tai saamattomat ärsykkeet määräävät ihmisen tyypin. Suuret paineet, joita kohtaamme nykymaailmassa, saavat meidät unohtamaan, että elämä on valtava kokemus, josta emme aina osaa hyödyntää kaikkea sen rikkautta.

Yksi ihmisen olennaisista ominaisuuksista on sen projektiivinen puoli, eli kyky toteuttaa projekteja. Eikä vain se, vaan olennaisesti kyky tehdä oma elämäsi projekti. Ei ole helppoa järjestää elämäämme. Toisaalta rutiinin ja mukavuuden kuollut paino johtaa rituaaleihin ja lähes mekaanisiin toistoihin, ja toisaalta tietty apatia ja konformismi saa meidät passiivisuuteen ja vie meidät pois sellaisista terveistä näkökulmista kuin mielikuvituksemme käyttäminen ja ideoiden kehittäminen. luovia kykyjä. Leikkien avulla lapset testaavat maailmaa ja oppivat siitä. Siksi leikki on välttämätöntä terveelle kehitykselle. Lapsille leikki on vakava asia ja sillä on erityinen tarkoitus, jonka kautta he kehittyvät henkisesti, fyysisesti ja sosiaalisesti.

Leikki on lapsen itsehoitomuoto, jonka kautta hämmennykset, ahdistukset ja konfliktit tuodaan usein esiin. Leikkiturvallisuuden avulla lapset voivat testata uusia tapoja olla. Leikki on tärkeä tehtävä lapselle. Se on paljon enemmän kuin kevyt, huoleton ja nautinnollinen toiminta, jota aikuiset yleensä pitävät. Leikki (myös) toimii symbolisena kielenä. Lapset kokevat suuren osan siitä, mitä he eivät voi vielä ilmaista kielellä, ja siksi he käyttävät leikkiä muotoilemaan ja omaksumaan kokemuksensa.

Hyvin käytetty peli palvelee asiantuntijoita välttämättömänä välineenä, joka mahdollistaa lapsen paremman tuntemuksen, se on opetus-oppimisprosessin keskeinen osa ja ennen kaikkea se edustaa kehitystä, sopeutumista ja lapsen itsensä vahvistamista. Leikki voi vähentää pelottavia ja traumaattisia tapahtumia, lievittää ahdistusta ja jännitystä.

Peli on yleensä työkalu oppia arvioimaan sosiaalista vuorovaikutusta, oppia käsittelemään erilaisia emotionaalisia reaktioita ja henkilökohtaisia tunteita. Hyvin suunnitellulla leikillä on taipumus lisätä lapsen halukkuutta osallistua ja olla puolestaan valmiimpi uusiin pyrkimyksiin. Lapsi kommunikoi leikkiessään, joten on välttämätöntä puhua hänen kielellään

Leikkiessään lapsi siirtyy pois todellisesta maailmasta ja voi ymmärtää tuon muun kuin oman maailmansa: "aikuisen" maailman, joka puolestaan muokkaa hänen omaa persoonallisuuttaan.

Tästä syystä lasten leikin perustavanlaatuinen merkitys on, että lapsi, joka on pelannut asianmukaisesti, on aikuinen, joka integroituu rakentavasti ja luovasti todellisuuteensa. Leikin kautta lapsi hyväksyy itsensä fyysisesti ja henkisesti, ja tämä antaa hänelle mahdollisuuden saada itsenäisyyttä ja vahvistaa itsensä.

Leikki on välttämätöntä ihmisille iästä riippumatta, koska lapsen mahdollistamat muutokset ja prosessit ovat edelleen päteviä normeja nuorille ja aikuisille, myös vanhuksille.

Tietoja koulusta

Kysymyksiä

Samanlaisia kursseja

  • MSc in Business Psychology
    • Academic City, Arabiemiirikunnat
  • MSc in Business Psychology with Coaching
    • Academic City, Arabiemiirikunnat
  • MSc psykologiassa
    • Nijmegen, Alankomaat