Ekologian, hengellisyyden ja uskonnon maisteri
California Institute of Integral Studies
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
San Francisco, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Toivon viljely sosiaalis-ekologisen kriisin aikana
Ilmastonmuutos ja biologisen monimuotoisuuden väheneminen ovat suurimpia ihmiskunnan näkemiä eksistentiaalisia uhkia. Lisäksi nämä ekologiset haasteet edustavat arvojen ja tietoisuuden kriisiä. Ohjelmamme antaa opiskelijoille mahdollisuuden kehittää tietoa ja viisautta vastatakseen näihin eksistentiaalisiin uhkiin kokonaisvaltaisista ja monialaisista näkökulmista. Opiskelijat saavat taitoja ja näkemyksiä muuttaa käytäntöjä, maailmankuvia ja tietoisuutta oikeudenmukaisemman, kestävämmän ja kukoistavan planeetan tulevaisuuden hyväksi.
Ainutlaatuinen opetussuunnitelmamme tutkii maailmankuvia ja kulttuuriperintöä auttaakseen meitä ymmärtämään ja käsittelemään ekologisia traumoja. Kysymme edelleen, mikä rooli hengellisyydellä, filosofialla ja uskonnolla on sekä ekologisten haasteiden synnyttämisessä että niihin vastaamisessa.
Ohjelmamme on vaaliva yhteisö, joka elvyttää suhteitamme maapalloomme ja tutkii ekologisen hengellisyyden, ekologisen oikeudenmukaisuuden, alkuperäiskansojen perinteiden ja ekofeminismin risteyksiä. Tiedekuntaamme kuuluvat Elizabeth Allison, Robert McDermott, Jacob Sherman ja Brian Swimme, jotka kaikki työskentelevät muodostaakseen maailmanlaajuisen vuoropuhelun, joka yhdistää hengellisyyden ja kosmologian ekologiaan ja kestävyyteen.
Planeettakriisit ja uskonto
Lukuisat toisiinsa liittyvät ekologiset kriisit, mukaan lukien lajien sukupuutto, ilmastonmuutos, aavikoituminen ja köyhyys, merkitsevät 2000-lukua ennennäkemättömän muutoksen ja haasteen aikaan. Tämä ekologinen tuho herättää tieteellisiä, taloudellisia ja poliittisia vastauksia. Tällaiset vakiovasteet eivät kuitenkaan usein näytä riittäviltä kriisin laajuuden kannalta.
Monet johtavat ajattelijat ovat ymmärtäneet, että ekologinen kriisi edustaa ihmisen tietoisuuden kriisiä ja vaatii kulttuuriarvojen perusteellista uudelleenarviointia. Globaalin muutoksen vauhti vaatii ymmärrystä prosessista, jolla ihmiskunta tuli tälle planeetan historian risteykselle. Se vaatii myös valistuneempia ajattelutapoja ja olemista maailmassa. Maailman uskonnolliset ja hengelliset perinteet tarjoavat syvän käsityksen ihmisen tilasta sekä syvällisiä opetuksia siitä, miten ihmisten tulisi suhtautua toisiinsa ja maalliseen elämään. Kysymykset ihmiskunnan roolista ja merkityksestä ovat valaisseet uskonnollisia tehtäviä vuosituhansien ajan; nämä samat kysymykset inspiroivat nykyajan etsimään ekologista kestävyyttä.
Ekologia
Opiskelija oppii laitoksen ekologisilla periaatteilla ja käytännöillä. He kehittävät tietoa ja viisautta vastatakseen ekologiseen tuhoon parantumisesta, kokonaisvaltaisesta ja monialaisesta näkökulmasta. He hankkivat taitoja ja näkemyksiä muuttaakseen käytäntöjä, maailmankuvia ja tietoisuutta oikeudenmukaisemman, kestävämmän ja kukoistavan tulevaisuuden hyväksi.
Hengellisyys
Henkisyys on kudottu kaikissa akateemisissa ohjelmissa osoitteessa CIIS , ja se on välttämätöntä ekologian, hengellisyyden ja uskonnon ymmärtämiseksi yhdessä. Sekä nykyaikaisten ympäristöaktivistien että alkuperäiskansojen hengelliset sitoumukset ansaitsevat lisää pohdintaa ympäristökriisin yhteydessä. Epäsuoranaisena ja moniarvoisena instituutiona CIIS tarjoaa ihanteellisen ympäristön, jossa pohditaan edelleen hengellisyyden ja ekologian välisiä yhteyksiä.
Uskonto
Filosofinen pohdinta keskittyy merkityksen ja tarkoituksen kysymyksiin - kysymyksiin, joihin maailman uskonnot pyrkivät vastaamaan. Uskonnot vaativat myös filosofian kriittisiä pohdintoja. Ohjelmamme tunnustaa, että filosofiset ja uskonnolliset pohdinnat tapahtuvat rinnakkain ja informoivat toisiaan. Luomme ainutlaatuisen ilmapiirin syvään kriittiseen pohdintaan, joka liittyy ekologisiin huolenaiheisiin.
Kosmologia
Kurssimme käyttävät kosmologista ymmärrystä sijoittaakseen ihmisen luovuuden 13,7 miljardia vuotta vanhan laajenevan maailmankaikkeuden historiaan, mikä tarjoaa tärkeän kontekstin ihmisen ja kosmologisen historian yhteyksien ymmärtämiseksi. Kosmologinen näkökulma asettaa ympäristöhaasteet laajempaan kontekstiinsa ajassa ja avaruudessa, mikä mahdollistaa uusien analyysityökalujen käytön ympäristöongelmien sukututkimukseen ja uuden, laajemman kontekstin eettiseen ja moraaliseen tutkimukseen.
Filosofia
Vaikka filosofinen tutkimus olemassaolon luonteesta - metafysiikka - on muodissa monilla filosofian osastoilla, tällainen tutkimus on välttämätön asianmukaisen ihmisen roolin analysoimiseksi ja ymmärtämiseksi suhteessa muuhun maailmaan. Metafyysinen tutkimus sallii filosofian lähestyä laajemmin olemassaolon merkitystä ja luonnetta. Se on keskeinen osa ohjelmaa.
Mielikuvitus
Tiedekuntamme korostaa ihmisen mielikuvituksen roolia tekstien ja ilmiöiden tulkinnassa. Ne opettavat maailmankirjallisuutta, taidetta, musiikkia, meditaatiota ja filosofista romantiikkaa avaamaan uusia käsityksiä. Mielikuvitusta - kykyä nähdä nykyistä pidemmälle - tarvitaan kiireesti ihmissuhteen muuttamiseen maan kanssa.
Aktivismi
Ohjelmamme opiskelijoita kannustetaan käyttämään älyllisiä löytöjään ja sitoumuksiaan laajemmassa yhteisössä pannakseen tietonsa toimeen. MA-opiskelijat osallistuvat kolmen yksikön, 100 tunnin harjoitteluun, jossa he tarjoavat palvelua organisaatiolle, joka pyrkii korjaamaan ihmisten ja luonnon väliset suhteet. Näiden kenttätyökokemusten kautta opiskelijat saavat sekä käytännön, käytännön kokemusta että ammatillisia yhteyksiä, jotka molemmat auttavat heitä suunnittelemaan tuottavia mahdollisuuksia valmistumisen jälkeen.
Ohjelman tavoitteet
Inspiraation saaminen sellaisilta visionääreiltä kuin geologi Thomas Berry; Hänen pyhyytensä dalai -lama; systeemiteoreetikko Joanna Macy; Nobel -palkinnon saaja ja Green Belt -liikkeen perustaja Wangari Maathai; World Resources Institutein perustaja Gus Speth; Uskonnon ja ekologian foorumi perustajat Mary Evelyn Tucker ja John Grim; ja monet muut johtavat ajattelijat, ohjelmamme kutsuu opiskelijat nousevaan keskusteluun, jossa he tuottavat uutta tietoa ja edistävät akateemisen tutkimuksen ja aktivismin kasvavaa kenttää.
Ohjelman ainutlaatuisesti integroitu opetussuunnitelma tutkii seuraavia kysymyksiä: Mikä on uskonnon, henkisyyden ja kulttuurin rooli aikamme ekologisissa kriiseissä? Mitä ekologisia näkemyksiä maailman uskonnollinen perintö tarjoaa? Miten maailmankatsomusten tutkiminen voi auttaa ymmärtämään ja käsittelemään ekologisia traumoja? Ohjelmamme on suunniteltu auttamaan opiskelijoita käsittelemään näitä ja niihin liittyviä kysymyksiä tarkasti, oivaltavasti ja tehokkaasti.
Tietoja ohjelmasta
Meidän MA korostaa ruumiillistettua, sitoutunutta lähestymistapaa, jossa mietiskelevä käytäntö ja uran etsintä täydentävät tiukkaa tutkimusta. Oppilaitamme motivoi syvä huoli maan tilasta ja päättäväisyys löytää parantavia ratkaisuja tulevaisuutta varten. Opiskelijat, jotka ansaitsevat maisterin tutkinnon ekologiassa, hengellisyydessä ja uskonnossa, ovat eturintamassa monitieteisessä kentässä, joka on kasvanut nopeasti viimeisen vuosikymmenen aikana. Valmistuneet ovat hyvin valmistautuneita osallistumaan ympäristöasioihin monilla aloilla tai jatkamaan tohtorintutkintoa.
Ohjelmamme vaatii 36 yksikköä työselostusta. Opetussuunnitelman etenemiseen kuuluu kaksi johdantokurssia; kursseja uskonnosta, filosofiasta, hengellisyydestä ja ekologisista kysymyksistä; kenttätyöharjoitus; valinnaiset; ja huippukokemus.
Opiskelijat:
- Kehitä tuntemaan yksi (tai useampi) uskonnollinen perinne.
- Hanki mahdollisuus tietyillä lähestymistavoilla uskonnonfilosofiaan.
- Hanki perusteellinen tieto ainakin yhdestä ekologisesta asiasta.
- Ymmärtää ja selviytyä epistemologisista haasteista, kun opiskelet yhdessä uskontoa ja ekologiaa.
- Yhdistä heidän oivalluksensa kursseistaan johdonmukaiseksi viimeiseksi huippukokemukseksi.
Kurssitarjonta vaihtelee vuosittain.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Ohjelman aikana opiskelijat tutustuvat yhteen tai useampaan heidän kanssaan resonoivaan uskonnolliseen perinteeseen sekä yhteen tai useampaan erityiseen ekologiseen aiheeseen. Kehitettyään kyvyn navigoida epistemologisissa haasteissa uskonnon ja ekologian opiskelussa sekä uskonnonfilosofian eri lähestymistapoissa, he ryhtyvät luomaan huippukiven kokemusta, joka yhdistää heidän monia oivalluksiaan.
Opetussuunnitelma Kohokohdat
PAR 6079 Ecology in a Time of Planetary Crisis (3 yksikköä) Ekologia on tutkimus sanasta oikos, kreikaksi "kotitalous" tai "koti". Mitä tarkoittaa eksistentiaalisesti, että kotimme Maa on uhattuna ihmisten toimien seurauksena? Tämä kurssi tarjoaa laajan yleiskatsauksen ihmisen välinpitämättömyydestä planeettajärjestelmissä. Alkaen tutkimalla ekologisen tieteen tunnistamia malleja ja prosesseja, kuten ilmaantumista, kaaosta, kilpailua, yhteistyötä ja itseorganisaatiota, laajennamme kriittisten planeettaongelmien tarkastelua, mukaan lukien ilmastonmuutos, biologisen monimuotoisuuden väheneminen, metsien häviäminen ja makea vesi. köyhtyminen, maatalous, kalastuksen romahdus ja globalisaatio. Ekologisten kysymysten kehykset asetetaan vuoropuheluun uskonnollisten ja henkisten näkemysten kanssa, jolloin opiskelijat voivat keskustella monimutkaisista toisiinsa liittyvistä tavoista, joilla maailmankuvat, biofyysinen tiede, instituutiot, etiikka ja oikeus ovat muokanneet maapallon nykytilaa.
PAR 6078 Teoria ja menetelmä integratiivisessa uskonnon ja ekologian tutkimuksessa (3 yksikköä) Tieteelliset rajat ylittävä apuraha vaatii ainutlaatuisen joukon työkaluja ja strategioita. Tämä kurssi on omistettu tutkimaan teoreettisia ja metodologisia linssejä, jotka mahdollistavat tiukan, mielikuvituksellisen ja sympaattisen yhteydenpidon ekologian, henkisyyden ja uskonnon keskittymisen eri aloilta tulevien keskustelukumppaneiden kanssa. Uskonnon ja ekologian alojen historiallisen ja kriittisen johdannon jälkeen tutkimme erilaisia metodologisia lähestymistapoja ja päätämme näiden lähestymistapojen soveltamisen erityisiin ekologisiin tapaustutkimuksiin.
PAR 6057 Alkuperäiskansojen elämäntavat ja ekologia (3 yksikköä) Alkuperäiskansojen yhteisöt ja perinteet tarjoavat näkökulmia maapohjaisiin käytäntöihin ja paikan henkiin. Uudisasukkaiden kolonialismin ja kansanmurhan yhteydessä alkuperäiskansojen biokulttuurinen ja ekologinen ennallistaminen risteää ruokasuvereniteetin, esi-isien maiden ja pyhien paikkojen hoitamisen sekä ympäristöoikeudenmukaisuuden kanssa. Kurssilla tutkitaan perinteistä ekologista tietoa (TEK) sekä alkuperäiskansojen myyttejä, symboleja ja rituaaleja, jotka suuntaavat ihmistä maan sisällä ja kosmoksessa.