Vuodesta 1922 lähtien Mailman School on ollut kansanterveyden tutkimuksen, koulutuksen ja yhteisöllisen yhteistyön eturintamassa. Koulu käsittelee kaikkea kroonisista sairauksista HIV/aidsiin ja terveydenhuoltopolitiikkaan, ja se käsittelee tämän päivän kiireellisiä kansanterveysongelmia ja muuttaa tutkimuksen teoiksi.
Mailman ero
Ympäri maailmaa yhä monimutkaisemmat haasteet vaikuttavat nykyisten ja tulevien sukupolvien terveyteen, mukaan lukien ilmastokriisi, humanitaariset hätätilanteet, kaupungistuminen, väestön ikääntyminen ja kasvava terveyserot.
Kansanterveysalan ammattilaiset työskentelevät suojellakseen ja parantaakseen ihmisten terveyttä kaikkialla edistämällä uutta tietoa, tiedottamalla ja vaikuttamalla julkiseen politiikkaan, kehittämällä ja toteuttamalla ratkaisuja sekä edistämällä terveellistä käyttäytymistä.
Koulumme perustamisesta vuonna 1922 lähtien olemme kouluttaneet kansanterveysjohtajien sukupolvia, tehneet edistyneitä uraauurtavia löytöjä ja toimittaneet innovatiivisia ratkaisuja ihmisten terveyden suojelemiseksi ja parantamiseksi kaikkialla. Kudomme yhteen koulutuksen, tieteen ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden puuttuaksemme terveyseroihin ja edistääksemme terveyden tasapuolisuutta kaikkialla maailmassa.
Maailmanluokan koulutusohjelmamme integroivat innovatiivisen taitoihin perustuvan opetussuunnitelman, tutkimusyhteistyön ja käytännön kenttäkokemuksen valmistaaksemme opiskelijoita johtotehtäviin useilla toimialoilla ja sektoreilla, ammatillisessa käytännössä tai tutkimuksessa ja korkeakouluissa. Kampustoiminta ja tapahtumat, tukipalvelut ja hoitava ympäristö auttavat opiskelijoita menestymään ja menestymään.
Loistava tiedekuntamme työskentelee eri tieteenaloilla – biologia, sosiologia, tilastot, historia, politiikka ja monet muut – viedäkseen kansanterveyden teoriasta käytäntöön innovatiivisten tutkimusten ja ohjelmien kautta ympäri maailmaa. Luovalla, yrittäjähenkisellä ja kunnianhimoisella hengellä edistämme löytöjä ja ratkaisuja 2000-luvun suurimpien terveyshaasteiden ratkaisemiseksi. Tutkimussalkkumme on yksi suurimmista kansanterveyskouluissa, ja meillä on kymmeniä tutkimusohjelmia ja laboratorioita, mukaan lukien ICAP, Infektio- ja immuniteettikeskus ja Robert N. Butler Columbia Aging Center.
Dynaaminen, monipuolinen New York City ja maailmankuulu Columbia University tarjoavat rajattomat mahdollisuudet henkilökohtaiseen ja ammatilliseen kasvuun. Työskentelemme erilaisten väestöryhmien kanssa kaupungin viidellä alueella ja paikallisella Washington Heightsin naapurustolla monimutkaisten terveysongelmien parissa, mukaan lukien HIV/AIDS-koulutus, ehkäisy ja hoito, tupakoinnin lopettamista koskevat aloitteet ja ohjelmat, joilla pysäytetään kaupunkiympäristössämme kasvava astmaepidemia.
Tärkein ero? Meidän yhteisömme. Osallistava, yhteistyökykyinen ja monipuolinen kulttuurimme on olennainen työllemme, opiskelijoidemme kokemukselle ja heidän lähtöpaikalleen.
Strateginen visio 2000-luvulle
Toukokuussa 2008 Columbia University ilmoitti nimittäneensä tohtori Linda P. Friedin Mailman Schoolin dekaaniksi. Kansallinen johtaja geriatrisen terveyden ja epidemiologian alalla Dean Fried johti aiemmin Johns Hopkinsin geriatrisen lääketieteen ja gerontologian osastoa ja Bloomberg School of Public Healthin ikääntymisen epidemiologiaohjelmaa.
Dean Fried on alusta alkaen sitonut tiedekuntaa, opiskelijoita, alumneja ja keskeisiä sidosryhmiä tunnistamaan Mailman Schoolin roolia tulevien kansanterveyshaasteiden ratkaisemisessa. Tämän uuden strategisen suunnitelman mukaisesti koulu keskittyy jatkossakin alueille, joilla se on perinteisesti menestynyt, kuten HIV ja muut tartuntataudit, mielenterveys, lisääntymisterveys ja ympäristöterveys, ja rakentaa koulun vahvaa perintöä maailmanlaajuisesti. ja kaupunkiterveys, lasten terveys ja elintarvikepolitiikka.
Suunnitelmassa vaaditaan myös tutkimusvoiman ja -asiantuntemuksen rakentamista 2000-luvun kriittisillä aloilla, kuten kroonisten sairauksien ennaltaehkäisy, ilmasto ja terveys, järjestelmätiede sekä ikääntyvän yhteiskunnan terveyden varmistaminen ottamalla ennaltaehkäisyyn elinikäinen lähestymistapa. sairaudesta ja vammasta. Kaikki nämä aloitteet vaativat keskittymistä, monitasoista analyyseja, uusia terveysjärjestelmämalleja sekä tieteidenvälistä yhteistyötä ja johtajuutta.
Koulun koulutustehtävä on myös ollut Dean Friedin toimikauden kulmakivi. Viime vuosina Dean Fried on johtanut intensiivistä koulun laajuista työtä, johon osallistui yli 150 tiedekunnan jäsentä sekä opiskelijoita, alumneja ja työnantajia koulun MPH-opetussuunnitelman muokkaamiseksi. Uudet ohjelmat, Columbia MPH ja Accelerated MPH, tarjoavat laajan systeemisen ymmärryksen, kriittisen ajattelun taitoja ja johtamiskoulutusta, joita tarvitaan nykypäivän monimutkaisiin kansanterveyshaasteisiin.
ETEENPÄIN
Keskeistä kansanterveydelle – ja Mailman Schoolin missiona – on varmistaa yhtäläiset olosuhteet, jotka takaavat terveyden ja hyvinvoinnin kaikille. On olemassa laajaa näyttöä siitä, että kumulatiiviset systeemiset haitat ovat johtaneet merkittäviin haitoihin, rodullisiin eroihin ja huonoon terveyteen mustille, latinalaisille, alkuperäiskansoille ja muille värikkäille ihmisille [BIPOC] Yhdysvalloissa ja kaikkialla maailmassa. Meillä on perustavanlaatuinen velvollisuus kansanterveysalan kouluttajina, tutkijoina, tiedemiehinä ja harjoittajina myötävaikuttaa koko Yhdysvalloissa vallitsevan systeemisen rasismin purkamiseen, joka sallii tämän myrkyllisen tilanteen pahentua.
Ymmärrämme, että emme täytä tehtäväämme, varsinkin kun Yhdysvaltain rasismin historia on upotettu kansanterveyden alaan ja akateemisiin instituutioihin. Jopa Columbia Mailmanin pitkäaikainen omistautuminen ja johtajuus edistää tieteellistä ymmärrystä terveyteen liittyvän epätasa-arvon tekijöistä, soveltamalla tätä ymmärrystä kaikkien terveyden parantamiseen ja tekemällä siitä opiskelijoiden koulutuksen kulmakiven; tunnustamme tarpeen syvempään sitoutumiseen systeemisen rasismin purkamiseen ensin omassa oppilaitoksessamme ja sitten koulumme seinien ulkopuolella.
Polun luominen ETEENPÄIN
Kesällä 2020 dekaani Linda Fried ja ylin johtoryhmä käynnistivät Columbia Public Health FORWARDin (Fighting Oppression, Rasismin ja valkoisen ylivallan toiminnan, tutkimuksen ja keskustelun kautta) nopeuttaakseen koulumme muuttumista rasisminvastaiseksi, monikulttuuriseksi ja täysin osallistavaksi oppilaitokseksi. kaikilla sen kulttuurin ja toiminnan osa-alueilla sekä maailmanlaajuiseksi johtajaksi rasismia ja terveyseroja edelleen tukevien myrkyllisten rakenteiden purkamisessa. Tavoitteemme on sekä muuttaa itseämme ja maailmaamme että tarjota malli ja tiekartta muille akateemisille instituutioille, jotka voivat seurata esimerkkiä.
FORWARDin kautta ryhdymme tavoitteidemme toteuttamiseen tarvittaviin konkreettisiin toimiin rakentamalla:
- Antirasistinen institutionaalinen kulttuuri ja ympäristö
- Vahva BIPOC-opiskelijoiden putki Columbia Mailmaniin ja sitten kansanterveyden alalle koulun ulkopuolelle.
- Uudet BIPOCin tiedekunnan ja henkilöstön ryhmät, joita tuetaan täysin ja joilla on uransa aloittamiseen tarvittavat resurssit
- Laaja ohjelma aitoa, aktiivista ja jatkuvaa yhteistyötä paikallisten, syrjäytyneiden yhteisöjen kanssa
- Vahvempi koko koulun kattava terveystasapainotus, systeeminen rasismi ja rakenteellinen väkivaltatutkimus
Akkreditointi
Mailman School of Public Health -akkreditointi
Council on Education for Public Health (CEPH) on Yhdysvaltain opetusministeriön tunnustama riippumaton virasto, joka akkreditoi kansanterveyskouluja. CEPH:n missio takaa "laadun kansanterveyskasvatuksessa ja -koulutuksessa huippuosaamisen saavuttamiseksi käytännössä, tutkimuksessa ja palvelussa yhteistyössä organisaation ja yhteisön kumppaneiden kanssa."
Kansanterveysalan koulujen ja ohjelmien liiton jäsenenä Mailman School of Public Health akkreditoitiin uudelleen vuonna 2010, ja se on aloittanut seuraavan uudelleenakkreditointiprosessin.
Lisäksi terveyspolitiikan ja johtamisen laitos on terveyshallinnon yliopisto-ohjelmien liiton jäsen. Hallinto-ohjelmat on akkreditoinut terveydenhuollon johtamiskoulutuksen akkreditointikomissio (CAHME).
Itsenäinen opiskelu
CEPH:n akkreditointimenettely edellyttää Mailman Schoolilta laajaa itseopiskelua, joka antaa laadullisen ja määrällisen arvion siitä, kuinka hyvin koulu saavuttaa tehtävänsä, tavoitteensa ja tavoitteensa ja täyttää akkreditointikriteerit, sekä rehellisen arvioinnin vahvuuksista ja heikkouksista. koulun suorituskyvyn kannalta akkreditointikriteereitä vastaan. Itseopiskeluprosessiin osallistui henkilöitä Mailman Schoolista ja keskeisistä ryhmistämme.
CEPH:n järjestämä ulkopuolinen komitea tarkastelee itseopiskelua ja tekee paikan päällä vierailun. Vierailutiimi koostui kansanterveysalan tutkijoista, lääkäreistä ja akkreditointiasiantuntijoista, jotka tapasivat koulun ylimmän johdon, tiedekunnan, henkilökunnan, opiskelijat, alumnit ja yhteisökumppanit sekä CUMC:n ja yliopiston ylimmän johdon. Linkki kauden 2016-2017 itseopiskeluun löytyy täältä.
Columbian yliopiston New Yorkin kaupungin akkreditointi
Columbia University on Middle States Commission on Higher Education, 3624 Market Street, Philadelphia, PA 19104, 267-284-5000 (MSCHE) akkreditoima. Yhdysvaltain opetusministeriön tunnustama MSCHE on yksi kuudesta Yhdysvaltojen alueellisesta korkeakoulujen akkreditointivirastosta, joka pyrkii määrittelemään, ylläpitämään ja edistämään koulutuksen erinomaisuutta korkeakouluissa.