MA kansainvälisessä matkailun kehittämisessä
Pfarrkirchen, Saksa
KESTO
3 Semesters
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
01 Dec 2024
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Mar 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 72 / per semester *
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* Ei lukukausimaksuja, vain 52 euron opiskelijapalvelumaksu per lukukausi
Johdanto
Kansainvälinen matkailu tuottaa miljardeja euroja vuosittain ja on edelleen yksi nopeimmin kasvavista toimialoista. Riippuen siitä, onko kyseessä liike-tai vapaa-aika, vieraanvaraisuus- ja tapahtumasektori hyötyvät - ja lisäävät kokemusta - kansainvälisestä matkailusta ja ovat erottamattomasti sidoksissa siihen. Näiden asiaan liittyvien alueiden huomioon ottaminen tekee vain yleisestä sektorista kannattavampaa ja houkuttelevampaa.
Tässä jatkotutkinnossa opiskelijat laajentavat asiantuntemustaan ja syventävät tietämystään eri alojen toimialoista terveydenhuollon ja matkailun alalla, kuten kylpylät, ehkäisykeskukset, rehab-klinikat, urheilukeskukset, virkistys-, vapaa-ajan- ja kulttuurikeskukset. Masters-ohjelmaan sisällytetään seuraavat globaalit matkailun suuntaukset:
- Terveys- ja wellness-matkailu väestörakenteen muutosten ja kasvavan terveystietoisuuden vuoksi
- Kohdepakettien jatkuva globalisaatio ja kaupungistuminen, uusien kansainvälisten kohteiden kehittäminen
- Digitaalisen digitoinnin lisääntyminen matkailualalla verkkosivujen varausmoottoreilla
- Matkapakettien mukauttaminen entisestään niin kutsutulla "dynaamisella pakkauksella"
- Sosiaaliset verkostot viestintäperustana markkinointi- ja matkakohdearviointeihin
- Trendit kohti ekologista, vihreää matkailua
Uramahdollisuudet
Kansainvälinen matkailu tuottaa miljardeja euroja vuosittain ja on edelleen yksi nopeimmin kasvavista toimialoista.
Se koostuu monista palveluista ja tuotteista, joiden on täytettävä korkeimmat laatu- ja turvallisuusvaatimukset, mutta jotka ovat kuluttajien kannalta edullisia. Siksi alan palvelut ovat monimutkaisia prosesseja, joilla on kulttuurienvälisiä ja monialaisia vaikutuksia, joten pätevien asiantuntijoiden kysyntä on suuri määrä monilla erikoistuneilla aloilla, kuten:
- Matkailupalvelujen tarjoajien (lentoyhtiöt, hotellit, järjestöt, gastronomia, tapahtumakeskukset, virkistys- ja urheiluteollisuus, terveys- ja lääketieteellinen matkailu, terveyskeskukset ja kylpylät jne.) Ylemmät hallintotehtävät
- Tuotekehitys kansallisissa ja kansainvälisissä varaus- ja varaustoimistoissa
- Neuvonta, mainonta ja valmennus kohteisiin
- Matkailupalvelujen ja kuluttajavirtojen tieteellinen arviointi
Opintojakson sisältö
Moduuliryhmä Kansainvälinen matkailun hallinta
Matkailun johtaminen tapahtuu kansainvälisesti ristikkäisissä yhteyksissä. Matkailujärjestelmää säätelevät kansalliset ja kansainväliset lakisääteiset vaatimukset, unionin säännökset sekä kansainvälisen standardoinnin lisääminen. Samaan aikaan palveluiden tarjoaminen tapahtuu kaupungeissa tai alueellisissa yhteyksissä, usein korkealla erikoistumisasteella.
Moduuliryhmän matka-tekniikka
Nykyään suurin osa matkailuprosesseista perustuu tieto- ja viestintätekniikkaan. Viime vuosina eTourismin, Tourism 2.0: n ja Travel Technologyin kaltaiset aiheet ovat olleet olennainen osa kansainvälisiä messuja, ITB Berlin mukaan lukien. Tietojenkäsittely- ja varausjärjestelmien tarjoajien ja ohjelmistovalmistajien laajuus vaihtelee suurimmista palveluntarjoajista, kuten AMADEUS ja SABER avoimen lähdekoodin ratkaisuista. Matka- tai varausohjelmia ja muita mobiilisovelluksia käytetään maailmanlaajuisesti.
Moduuliryhmän tutkimus ja metodologia
Todisteiden mukainen johtaminen perustuu empiirisesti tuettuihin johtamispäätöksiin. Verkkopohjaiset varausjärjestelmät, turistimatkat ja sosiaaliset verkostot eTourismissa tarjoavat valtavan määrän tietoja, joita voidaan nykyään käsitellä vain nykyaikaisen tiedonsiirto- ja tiedonanalysointitekniikan avulla. Nämä tiedot muodostavat pohjan matkailupäätöksille matkailussa.
Moduuliryhmän liiketoiminnan hallinta
Matkailu on työvoimavaltainen ala, joka edellyttää moniammatillista ja kulttuurienvälistä yhteistyötä. Henkilöstöpääoman hallinta on siten erityisen tärkeä matkailupalveluiden tarjoamisessa ja suunnittelussa. Moduuliryhmä Pehmeät taidot, jotka johtuvat työvoimavaltaisesta luonteesta ja matkailupalvelujen tarjoajien ja käyttäjien käyttäjien välisistä monimutkaisista palautejärjestelmistä, ovat erityisen tärkeitä kulttuurienvälisten ja monitieteisten prosessien ymmärtäminen ja arviointi. Nykyinen tutkimus ja tietämys neurotieteen ja viestintätutkimuksen aloilla ovat tässä tärkeässä asemassa. Tämän moduuliryhmän seminaarissa voidaan tutkia nykyisiä näkökulmia ja käsitellä kriittisesti.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Kurssin sisältö
Moduuliryhmä Kansainvälinen matkailunhallinta
Matkailun hallinta tapahtuu kansainvälisesti ristikkäisessä kontekstissa. Matkailun "järjestelmää" muokkaavat kansallisen ja kansainvälisen tason oikeudelliset vaatimukset, ammattiliittojen määräykset sekä lisääntyvä kansainvälinen standardointi. Samaan aikaan palveluja tarjotaan kaupunki- tai aluetasolla, ja ne ovat usein pitkälle erikoistuneita.
Moduuliryhmän matkatekniikka
Nykyään suurin osa matkailun prosesseista perustuu tieto- ja viestintätekniikkaan. Viime vuosina aiheista, kuten eTourism, Tourism 2.0 ja Travel Technology, on tullut olennainen osa kansainvälisiä messuja, mukaan lukien ITB Berlin. Tietokonevarausjärjestelmien tarjoajien ja ohjelmistotuottajien kirjo vaihtelee suurimmista palveluntarjoajista, kuten AMADEUS ja SABRE, avoimen lähdekoodin ratkaisuihin. Matka- tai varaussovellukset ja muut mobiilisovellukset ovat käytössä maailmanlaajuisesti.
Moduuliryhmän tutkimus ja metodologia
Näyttöön perustuva johtaminen perustuu empiirisesti tuettujen johtamispäätösten periaatteeseen. Verkkopohjaiset varausjärjestelmät, matkailusivustot ja eTourismin sosiaaliset verkostot tarjoavat valtavan määrän tietoja, joita voidaan tällä hetkellä käsitellä vain nykyaikaisilla tiedonlouhinta- ja data-analyysitekniikoilla. Nämä tiedot muodostavat perustan matkailun johtamispäätöksille.
Moduuliryhmän liiketoiminnan johtaminen
Matkailu on työvoimavaltainen ala, joka edellyttää moniammatillista ja kulttuurienvälistä yhteistyötä. Inhimillisen pääoman hallinnalla on siten erityinen merkitys matkailupalvelujen tarjonnassa ja suunnittelussa. Moduuliryhmä Pehmeät taidot Työvoimavaltaisen luonteen ja matkailupalvelujen tarjoajien ja käyttäjien välille muodostuneiden monimutkaisten palautejärjestelmien vuoksi kulttuurienvälisten ja tieteidenvälisten prosessien ymmärtäminen ja arviointi on erityisen tärkeää. Neurotieteen ja viestintätieteiden nykyisellä tutkimuksella ja tietämyksellä on tässä tärkeä rooli. Moduuliryhmän seminaarissa voidaan tarkastella ja keskustella kriittisesti tutkimuksen ajankohtaisista näkökulmista.
Ohjelman tulos
Tässä jatkotutkinnossa opiskelijat laajentavat asiantuntemustaan ja syventävät tietämystään terveys- ja matkailualan monialaisista toimialoista, kuten kylpylöistä, ehkäisykeskuksista, kuntoutusklinikoista, urheilukeskuksista, virkistys-, vapaa-ajan- ja kulttuurikeskuksista. Seuraavat globaalit matkailutrendit sisällytetään tähän maisteriohjelmaan:
- Terveys- ja hyvinvointimatkailu väestörakenteen muutoksen ja kasvavan terveystietoisuuden vuoksi
- Jatkuva globalisaatio ja kohdepakettien kaupungistuminen, uusien kansainvälisten kohteiden kehittäminen
- Matkailualan digitalisaatio lisääntyy verkkosivustojen varausmoottoreiden avulla
- Matkapakettien räätälöinnin lisääminen niin sanotuilla "dynaamisilla pakkauksilla"
- Sosiaaliset verkostot markkinoinnin ja matkakohdearvostelujen viestintäpohjana
- Trendit kohti ekologista, vihreää matkailua
Apurahat ja rahoitus
Ohjelman lukukausimaksu
Galleria
Uramahdollisuudet
Kansainvälinen matkailu tuottaa miljardeja euroja vuodessa ja on edelleen yksi nopeimmin kasvavista toimialoista.
Se koostuu laajasta valikoimasta palveluja ja tuotteita, joiden on täytettävä korkeimmat laatu- ja turvallisuusvaatimukset mutta oltava kuitenkin kohtuuhintaisia kuluttajille. Siksi alan palvelut ovat monimutkaisissa prosesseissa, joissa on kulttuurienvälisiä ja monitieteisiä vaikutuksia, joten päteville asiantuntijoille on suuri kysyntä monilla erikoisaloilla, kuten:
- Ylemmän johdon tehtävät matkailupalvelujen tarjoajien kanssa (lentoyhtiöt, hotellit, järjestöt, gastronomia, tapahtumatoimistot, virkistys- ja urheiluteollisuus, terveys- ja terveysmatkailu, terveyskeskukset ja kylpylät jne.)
- Tuotekehitys kansallisissa ja kansainvälisissä varaustoimistoissa
- Konsultointi, julkisuus ja valmennus matkakohteisiin
- Matkailupalvelujen ja kuluttajavirtojen tieteellinen arviointi
Master Info Week
21. - 24. October 17 pm (CET)