Master in International Business Management - Italian Way
Rome, Italia
KESTO
4 up to 6 Months
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Pyydä aikaisinta alkamispäivää
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 4 900
OPISKELUMUOTO
Etäopiskelu
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
vastaanottajat
Kansainvälisen liiketoiminnan johtamisohjelma on suunniteltu ja kehitetty GEMA Business School ja se on modulaarinen jatko-ohjelma, joka on suunniteltu kouluttamaan uuden sukupolven vientipäälliköt ja kansainväliset markkinointi- ja yritysjohtajat, jotka voivat ajaa yrityksiä ja yrityksiä laajentamaan markkinaosuuksiaan kansainvälisissä markkinoita:
- tuotteiden / palveluiden maiden määrän lisääminen erityisesti nopeasti kasvavilla markkinoilla;
- kansainvälisillä markkinoilla myytyjen tuotteiden / palvelulinjoiden määrän lisääminen paikallisen kysynnän rakenteen mukaisesti;
- uusien jakelustrategioiden käyttöönotto "lähemmäksi asiakasta" kansainvälisillä markkinoilla (esim. kaupalliset sivuliikkeet, yhteisyritys, paikallinen tuotanto).
Se on suunniteltu mieluiten valmistuneille maille, jotka haluavat tulla Export-johtajaksi tai kansainväliseksi markkinointipäälliköksi taloustieteessä, yhteiskuntatieteissä ja tieteellisissä aiheissa. GEMA-tiedekunnan jäsenet, vierailevat professorit ja vieraat puhujat kansainvälisestä liiketoimintakontekstista pitävät englanninkielisessä opetuksessa kaikki harjoitukset (luennot, harjoitukset, online-istunnot, kotitehtävät, tutkimukset, tehtävät, projektityöt jne.).
Hakijoilla on oltava vähintään 30 vuotta ja asiaankuuluva ensimmäinen tutkinto (mieluiten tutkinnon suorittaneille kauppatieteissä, yhteiskuntatieteissä ja tieteellisissä aiheissa) tunnustetusta yliopistosta tai muusta vastaavasta korkeakoulusta.
Lisäksi ehdokkaiden olisi osoitettava B2-tason (QCER) englannin kielen taitoa tai sitä korkeampi, vähimmäisvaatimus, joka vaaditaan osallistumaan luokkiin.
Jokaisen ehdokkaan odotetaan saavan haastattelun koulujen päällystön virkailijoille arvioidakseen motivaatiota, asenteita, alkutason osaamista ja odotuksia.
Ohjelmarakenne
- OHJELMAN JOHDANTO
Master-kurssin esittely.
Kansainvälisen yritysjohtajan rooli, tehtävät, taidot ja asenne.
Projektinhallinta
Voit luoda ja hallinnoida kansainvälisiä myyntiprojekteja
Tiiminrakennus ja organisaation johto
Voit:
- luoda, hallita ja johtaa monikulttuurisia joukkueita;
- hallita aikaa;
- kommunikoida globalisoituneessa maailmassa;
- konfliktien ratkaisemiseksi monikulttuurisessa ympäristössä.
Yrityksen organisaatio
Voit luoda ja suorittaa vientitoimiston.
- STRATEGISET KOMPETENSSIT
Kansainvälinen markkinointi
Tällä moduulilla pyritään kehittämään kriittisiä strategisia ja analyyttisiä valmiuksia inspiroimaan ja ohjaamaan yrityksen kehitystä kansainvälisillä markkinoilla.
Voit:
- tunnistaa mielenkiintoisimmat ulkomaiset markkinat (houkuttelevuus / saatavuusanalyysi);
- arvioida niiden potentiaalia ja ominaisuuksia (markkina-analyysi);
- tunnistaa erilaiset riskit ja esteet, jotka kohdistuvat kohdennettuihin markkinoihin (esim. taloudelliset, kulttuuriset, poliittiset, oikeudelliset, tekniset);
- laatia asianmukainen kaupallinen strategia ottaen huomioon jakelu, hinta, tuotevalikoima, kilpailu jne .;
- tunnistaa asianmukainen "sisääntulostrategia";
- arvioida valitun kaupallisen strategian taloudelliset vaikutukset;
- koordinoi yrityksen viestintää eri kansainvälisillä markkinoilla.
- TOIMIVALTAISET KOMPETENSSIT
Kansainvälisen kaupan tekniikat
Voit käsitellä tärkeimpiä ulkomaankaupan teknisiä kysymyksiä:
kansainvälisten kauppasopimusten tekeminen (esim. jakelu, virasto, franchising, yhteisyritys);
suojella yhtiön teollis- ja tekijänoikeuksia;
koordinoida vientitoimintaa kaupallisesta tarjouksesta maksua vastaan;
arvioida ja käsitellä vientitoimintojen verotusta;
hallita maksuvirtoja ja taloudellisia riskejä.
Myynti kansainvälisillä markkinoilla
Voit:
- etsiä ja hallita myyntiyhteyksiä;
- valmistaa ja hallinnoida myyntitöitä;
- Sopeutat myyntiympäristösi erilaisiin kulttuuri- ja ostajasympäristöihin;
- saada sitoumusta mahdolliselta asiakkaalta;
- rakentaa ja hallita myyntivoimaa ja myyntiverkostoa;
- käytä sähköistä kaupankäyntiä ja verkkomarkkinointia tehokkaasti;
- käytä myynnin "pehmeitä taitoja".
Geotrade
Voit:
- tuomari suurista geopoliittisista ja maantieteellisistä suuntauksista, jotka vaikuttavat kansainväliseen kauppaan;
- tunnistaa lupaavimmat italialaiset yhtiöt, tuotteet ja palvelut, joita on edistettävä kansainvälisillä markkinoilla, näkemyksellä Italian kansainvälisistä kaupankäynnistä ja trendeistä;
- laatia ja toteuttaa myynnin strategia omaksumaan joitakin lupaavimmista maista:
- yleisen tietämyksen saaminen kohdemaiden geopoliittisesta ja maantieteellisestä tilanteesta;
- liiketoimintamahdollisuuksien arviointi;
- maakohtaisten riskien tunnistaminen ja hallinta;
- (poliittiset, taloudelliset, logistiset, oikeudelliset, kulttuuriset, verotukselliset, ...).
Tämän moduulin avulla voit saada uusia näkemyksiä ja tuoreita näkökulmia seuraaviin maihin:
- Persianlahden alue: Iran, Qatar, Uae, Saudi-Arabia, Kuwait, Barhain, Oman
- Kiina
- Pohjois-Amerikka: Yhdysvallat ja Kanada
- Eurooppa: Ranska ja Visegrad-maat (Tšekin tasavalta, Slovakia, Puola, Unkari)
- Joitakin kehittyviä "tähtiä": Etelä-Korea, Egypti, Etiopia, Thaimaa, Filippiinit, Malesia
Asiantuntijaryhmät, vientireaktorit, kansainväliset johtajat, yrittäjät ja akateemiset opinnot tarjoavat opiskelijoille käytännön tietoa toimimaan näissä maissa ja rikastuttamaan heitä erikoistuneella asiantuntemuksellaan ja kokemuksellaan.
Kansainvälinen ja vienti-liiketoimintasuunnitelma
Voit:
- laatia kansainvälinen ja / tai vientisuunnitelma;
- laatia rahoitussuunnitelma;
- tunnistaa mahdolliset taloudelliset resurssit.
Projektityö
Gema's Tutorien koordinoimat opiskelijat työskentelevät vientiprojektilla valituilla onnistuneilla italialaisilla valmistus- ja palveluyrityksillä.
Ryhmät esittelevät vientihankkeitaan ja Geman tutkintalautakunta arvioi työn tuloksia.
- TYÖHARJOITTELU
Opiskelijat viettävät 12 viikon harjoittelun onnistuneelle italialaiselle valmistajalle tai palveluyritykselle, jonka Gema valitsi korkean tason kriteereinä.
Uramahdollisuudet
Italia on yksi maailman suurimmista viejistä, mutta sen todellinen kaupallinen potentiaali ulkomailla on edelleen odottamassa, sillä monet pienet ja keskisuuret italialaiset yritykset voisivat hyökätä merentakaisilla markkinoilla, jos heillä oli ammattitaitoisia henkilöitä, jotka olivat hyvin perehtyneet koko prosessiin viennin toimitusketjusta.
Samaa voidaan sanoa monien muiden Euroopan maiden tai muiden maantieteellisten alueiden yrityksille, jotka kukin omasta maastaan ja oman tarpeensa mukaisesti voivat olla kiinnostuneita lisäämään mahdollisuuksiaan kansainväliseen kehitykseen. Siksi mestari-ohjelmalla on moduuleja perusteellisempaan tutkimukseen maailman tärkeimmistä geo-talousalueista (Geotrade), joka tarjoaa perusteellisempaa tietoa kunkin maan taloudellisista, oikeudellisista, kaupallisista ja sosiaalisista ominaisuuksista.
Perustuu GEMA: n kanssa kosketuksiin tulevien suositusten pohjalta järjestelmällisesti työkokemus työharjoitteluun, master-ohjelman tavoitteena on vastata näihin täsmällisiin tarpeisiin ja tarjota opiskelijoille kohdennettuja erikoistuneita taitoja ja työkaluja ja menetelmiä, joilla pyritään lisäämään heidän henkilökohtaista tehokkuuttaan parantamaan operatiivista itsenäisyyttä ja näin ollen työllistyvyyttä.
Kun maisteriohjelma on valmis, opiskelijat voivat tarjota taitojaan kaikille niille yrityksille, joilla on suunnitelmia kaupalliseen laajentamiseen ulkomaille ja tarvitsevat ammattihenkilöitä, jotka pystyvät hallitsemaan näitä hankkeita kaupallisiin tavoitteisiin ja kriittisesti arvioimaan työnsaantimahdollisuuksiaan.
English Language Requirements
Todista englannin taitosi Duolingo-englannin testillä! DET on kätevä, nopea ja edullinen online-englannin koe, jonka hyväksyy yli 4 000 yliopistoa (kuten tämä) ympäri maailmaa.