Keystone logo
Georgetown University - Graduate School of Arts & Sciences Ma kielitieteessä (kieli ja viestintä)
Georgetown University - Graduate School of Arts & Sciences

Ma kielitieteessä (kieli ja viestintä)

Washington, Yhdysvallat

1 Years

Englanti

Täysaikainen

Hakemuksen jättämisen määräaika

Pyydä aikaisinta alkamispäivää

USD 2 139 / per credit *

Kampuksella

* Opetus ja pakolliset maksut 12 luotto tuntia

Apurahat

Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi

Johdanto

Kielten ja viestinnän maisteri on ammattikorkeakouluohjelma Georgetownin yliopiston kielitieteen osastolla. Tämä ohjelma kehittää voimakkaita tutkimus- ja analysointikykyjä sosiolingvistiikassa, erityisesti diskurssianalyysissä (esim. Narratiivisessa analyysissä ja kulttuurienvälisessä kommunikaatiossa), etnografiassa ja pragmatiikassa. Ohjelma on suunniteltu yhdistämään nämä teoriat harjoittamaan ammattilaisia.

Tämä ohjelma sopii korkeakoulututkinnon suorittaneille, joilla on BA tai BS (suuryritysten, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, humanistiset ja yhteiskuntatieteet), jotka haluavat soveltaa sosiolingvististä koulutustaan ​​ammatillisissa yhteyksissä. Lisäksi tämä ohjelma soveltuu myös työvoiman (julkisen ja yksityisen sektorin) jäseniin, jotka etsivät etenemistä tai jotka haluavat uusia oikeuksia lääketieteelliseen, oikeustieteelliseen tai liiketoimintakouluun.

MLC-opiskelijat osallistuvat sosiolingvistereihin kohdistettuihin ammatillisiin sosiaalistamistilaisuuksiin ja urakehitykseen. Tämä yksilöllinen urankehitys on suunniteltu siten, että opiskelijat voivat ilmaista, miten heidän taidot ja koulutus ovat erityisen arvokkaita työpaikan asetuksissa, laitoksissa ja ammateissa, jotka riippuvat pääosin kielestä tavoitteiden saavuttamiseen.

Student Learning Goals

MLC pyrkii tarjoamaan opiskelijoille mahdollisuuden:

(a) yksilöidä kielitaidon ja viestinnän aiheet ja ongelmat, jotka soveltuvat sosiolingvistiseen, diskurssiin ja pragmaattiseen analyysiin.

(b) osallistua kriittiseen ajatteluun eri ratkaisuista kommunikaatioon liittyviin ongelmiin ja näiden ratkaisujen seurauksiin.

(c) ymmärtää kielen vaikutus viestinnässä työpaikalla, jossa keskitytään lääketieteellisiin, oikeudellisiin ja yritysympäristöihin.

d) käytä tietynlaista taitoa, jota tarvitaan seuraavassa kuvaillun kielen ja viestinnän analysointiin:

Puhuttujen vuoropuhelun ja sosiaalisen vuorovaikutuksen kirjaamisen kehittäminen on analysoitavana. Vaikka tutkijat pitävät aina tietonsa ääni- ja videotapeilla, yksityiskohtainen analyysi edellyttää jatkuvaa keskustelua vuorovaikutuksessa, mukaan lukien tietoa prosodyistä (rytmi, nopeus) ja intonaatiosta (puheen melodia), ei-laulun merkinnöistä viestintä ja samanaikaisen puheen / toiminnan merkkejä (esim. kun lausunnot ja toimet alkavat ja pysähtyvät, mukaan lukien päällekkäisyydet).

Discourse-analyysi vaatii kykyä jakaa meneillään oleva puhetta ja vuorovaikutusta. Opiskelijoiden tulisi pystyä löytämään ja tunnistamaan kielellisiä muotoja (esim. Ilmaisulausekkeita, lauseita ja syntaktisia osia) sekä yksiköitä, jotka syntyvät puheen ja sen taustalla olevien diskurssien (esim. Diskurssien merkkien ja hiukkasten, vierekkäisten parien , käännökset ja kääntörakenteelliset yksiköt, puhetoimet ja liikkuvat, intonaatio- ja ajatusyksiköt, aiheet ja siirtymät aiheiden välillä).

Löytyy paljon tietoa keskustelun aikana: osa niistä on jo tuttuja keskustelukumppaneille; muut tiedot ovat uusia; vielä muuta tietoa on osittain tuttu ja osittain uusi. Opiskelijoiden tulisi tuntea kehykset analysoimiseksi, mitä kutsutaan "tiedon tilaksi" referensseistä (eli siitä, mitä puhutaan) ja ennusteista (eli siitä, mitä siitä puhutaan). Tähän tehtävään sisältyy elementaarinen kyky tunnistaa kieliopilliset osatekijät (esim. Erilaistaa lausekkeiden tyypit, tuntemus jännitteestä, näkökulmasta ja äänestä), kiiltäväksi leikkaukselle ja kieliopilliselle näkökulmalle tuntea olettamukset ja skalaariset johtopäätökset.

Koska kielen kommunikoivaa sisältöä ei aina suoraan mainita, opiskelijoiden on opittava filosofiseen kehykseen ja kielellisiin välineisiin, joiden kautta tunnistetaan, mitä välittyy suoraan (tai epäsuorasti), eksplisiittisesti (tai epäsuorasti päättelyn kautta). Tärkeää on myös tunne kasteen säästävä strategiat, jotka on tunnistettu kohteliaisuusteorian kanssa, sekä niiden yleinen yhteiskunnallinen jakautuminen ja kulttuurivaihtelu.

Kvantitatiivinen analyysi on tärkeä osa monien eri tasojen kielellisiä analyysejä, ääntämisestä (osa tyyliä tai rento / varovainen puheen tasoa) sanoihin (esim. Diskurssien merkinnät, osoiteehdot, osallistuvat / yksinomaiset pronssit) lausejorakenne (esim. pyyntöjen tekeminen), lajityyppi (esim. luettelon tai kertomuksen rakenne). Usein asetusta tai tilannetta voidaan myös kohdistaa kvantitatiiviseen analyysiin. Opiskelijoiden on opittava tunnistamaan muuttujat, koodimuunnokset, tulosten tulokset, järjestämään tiedot taulukoihin ja käyttämään perustutkimuksen testaustekniikoita.

Laadullinen analyysi on tärkeä osa monien kielitaidon analyysejä. Ei vain se, että se on edellytys monille kvantitatiivisille analyyseille (mitä lasketaan) on määriteltävä ensin yksikkönä, joka on mielekästä kielellisissä tai vuorovaikutteisissa termeissä), mutta laadullinen analyysi on myös kriittinen muista syistä. Jotta voidaan ymmärtää osallistujien näkemyksiä siitä, mitä he tekevät käytettäessä kieltä, tutkija tulee usein osallistuja / tarkkailija (joka sisältää kenttätyöt, muistio ja päiväkirjanpito), oppii käyttämään nauhoja ja videonauhureita sekä harjoittamaan erilaisia ​​haastatteluja. Yleensä tutkijan on opittava sisällyttämään käynnissä olevat havainnot projektin suunnitteluun niiden syntyessä ja hankkeen itsensä kehittymisenä. Lopuksi on ymmärrettävä sekä kvantitatiivisten että kvalitatiivisten tutkimusmenetelmien vahvuudet ja heikkoudet, niiden keskinäiset riippuvuudet ja miten (ja milloin) käytetään molempia.

Tässä osiossa käsitellyt kyvyt saadaan ensisijaisesti kursseilla. Lähes kaikki kurssitarjouksistamme opiskelijat lukevat erilaisia ​​ensisijaisia ​​lähteitä ja tutkimusraportteja, jotka vievät kaikenlaisiin aiheisiin ja ongelmiin, joita käsitellään sosiolingvistiikan, diskurssianalyysin ja pragmatiikan avulla. Kaikki kurssit yhdistävät luennon, keskustelun ja workshop-istunnot. Tehtävät ja hankkeet vaativat oppilaita ajattelemaan kriittisesti siitä, miten eri tutkijat ovat kohdelleet ongelman ja yrittäneet kokeilla omaa otantanalyysiään (tarkastelemalla samanlaista asiaa erilaisissa tiedoissa, samaa asiaa eri tavoin ja eri tavoin samalla tavalla) .

Ohjelman vaatimukset

Yleiskatsaus

MLC tarjoaa opiskelijoille yleisiä taitoja sosiolingvistiikassa, diskurssianalyysissa ja pragmatiksessa, opettaen heitä käyttämään näitä taitoja konkreettisten ongelmien ratkaisemiseksi työpaikoilla, instituutioissa ja ammateissa, jotka riippuvat pitkälti kielestä tavoitteiden saavuttamiseksi. Taitojen perusta on hankittu vaadittujen kurssien ja valittavien kautta. Opiskelija voi suorittaa opinto-ohjelman (riippuen opintosuoritusten valinnasta ja lukumääristä lukukausittain) yhden lukuvuoden aikana. Ohjelmalla on kaksi eri vaihtoehtoa:

  • 8 kurssia (24 op) ja pro gradu -tutkielma
  • 10 kurssia (30 op)

Vaatimukset

  • Yleinen kielitiede (ääni, muoto ja merkitys). Opiskelijoilla, joilla ei ole merkittävää kielitieteen taustaa, on ilmoittauduttava johonkin seuraavista kursseista ensimmäisenä vuonna. Kurssin valinta on tehtävä neuvonantajan kanssa. (Tämä vaatimus voidaan luopua opiskelijoille, joilla on kielitieteellinen tausta, mutta kursseja näillä alueilla on kannustettava.)
    • LING 401: Yleinen kielitiede
    • LING 410: fonetiikka
    • LING 411: fonologia
    • LING 427: Syntaksi I
    • LING 485: Kognitiivinen kielioppi
    • LING 531: Semantiikka & Pragmatismi I
  • LING 478: MLC Proseminar. Tämä on ammatillistumiskurssi, joka on suunniteltu kuvaamaan kielitieteen käyttämistä ammattimaisissa yhteyksissä. Tarjottu kevään aikana. Opiskelijoiden osallistuminen vaaditaan ammatillisen kehitystyön aikana ympäri vuoden.
  • 3 ylimääräistä "core" -kurssia, jotka viljelevät metodologisia, teoreettisia ja keskeisiä analyyttisiä kompetensseja (sosiolingvistiikassa, mukaan lukien muunnelumenetelmä tai diskurssianalyysi), jotka valitaan seuraavista (huomioi, että kurssitarjoukset voivat muuttua ja että vastaavia kursseja voidaan korvata) :
    • LING 481: Sosiolingvistinen vaihtelu
    • LING 483: Discourse Analysis: Kerronta
    • LING 484: Discourse Analysis: Keskustelu
    • LING 495: Viestinnän etnografia
    • LING 496: Kulttuurienvälinen viestintä
    • LING 570: Johdatus sosiolingvistiikkaan
    • LING 571: Sosiolingvistiset kenttämenetelmät
  • Valittavien:
    3- 5 opintojaksoa (pääaineen opinnäytetyöstä riippuen), jotka valitaan edellä olevasta luettelosta (neuvonantajan luvalla) tai muista kielitieteen laitoksen kursseista, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen:
    • LING 352: Koulutuksen perusta
    • LING 355: Kieli Yhdysvalloissa
    • LING 367: Laskennallisen Corpuksen kielitiede
    • LING 380: Kieli ja politiikka
    • LING 385: Kieli- ja multimediakeskustelu
    • LING 387: Kieli, kulttuuri ja ajattelu
    • LING 402: Oikeuslääketieteellinen kielitiede
    • LING 403: Kieli ja laki
    • LING 405: Kieli ja sosiaalinen media
    • LING 445: Kielen kontaktit
    • LING 447: Amerikkalaiset murteet
    • LING 454: kielitiede ja lukeminen
    • LING 584: Kielitieteellisen tutkimuksen tilastot
    • LING 583: Intertextuality
    • LING 586: Kieli ja identiteetti
    • LING 589 Institutional Discourse

Vaihtoehtoisia kursseja, jotka heijastavat yksittäisten opiskelijoiden tarpeita ja etuja, voidaan valita tiedekunnan neuvonantajan ohjauksessa. Ne voivat sisältää kursseja Kielitieteiden osastolle ja Georgetownin eri osastoille tai kouluille sekä kursseja yliopistoyliopistoissa (esim. Amerikkalainen, George Mason, George Washington) Washingtonin alueen yliopistokeskuksen kautta.

Pro gradu tutkielma

MLC-opiskelijoille on hyväksyttävä opinnäytetyön optio. Valmistumispyyntölomake toimittaa lukuvuoden loppuun mennessä valmistumisen. Opiskelijan on hyväksyttävä ehdotuksen opettajalle ja Graduate Schoolille. Opinnäytetyötä ohjaa tiedekunnan neuvonantaja lisälukujen kanssa tai ilman niitä. Valmistuttuaan diplomityö on talletettava Graduate Schooliin.

Haluat kysyä jotain, joka tuntee työnne ja jonka yleiset edut ovat linjassa projektin kanssa. Sinulla vaaditaan vain yksi opettaja (lukija), mutta jos haluat, että sinulla on enemmän kuin yksi henkilö lukijana, voit tehdä sen (vain muista keskustella mentorin kanssa). Jos tämä henkilö ei ole kielitieteen laitoksen tiedekunnan jäsen, sinun on täytettävä opiskelijan pyyntölomake.

Useimmat opiskelijat ottavat täyden lukuvuoden kirjoittamaan opinnäytetyön. Ihannetapauksessa kannattaa valita mentori ja tavata mentorisi projektihankkeista ja valmistella vuotta ennen kuin aiot esittää opinnäytetyönne. Sinun täytyy olla täysin rekisteröitynyt ja ilmoittautunut opintojaksoon tallennetuille lukuvuosille. Jos olet suorittanut kursseja, tämä tarkoittaa, että ilmoittaudut Thesis Research (LING 999) -ohjelmaan. Koska määräajat vaihtelevat vuosi vuodelta, opiskelijat voivat tutustua osastoon ja GU Academic Calendar -ohjelmaan.

66947_66840_IMG_4200-2.jpg

Opiskelijaksi

Soveltamateriaalit

Kaikki sovellusmateriaalit ovat tarpeen, ellei toisin mainita.

  • Hakemuskaavake;
  • Palauttamaton käyttömaksu;
  • Käyttötarkoitus (500-sanainen raja);
  • Kirjoitusnäytteet (ks. Alla);
  • Viralliset transkriptit (kaikki aiemmat korkeakoulut);
  • Viralliset suositukset (3);
  • Resume / CV;
  • * GRE Score;
  • * TOEFL / IELTS (tarvitaan kaikkiin ei-äidinkieliisiin englantiin, ks. Alla).

Katso lisätietoja Graduate Schoolin sovellusvaatimusten tarkistuslistasta.

(* ETS-testikoodinumero on 5244)

Kaikki opiskelijat, jotka eivät ole äidinkielenään englantia, edellyttävät englanninkielisen kokeen suorittamista ennen rekisteröintiä. Opiskelijat, jotka eivät kykene osoittamaan tyydyttävää taitotasoa tässä tentissä, edellytetään suorittavan koostumuskurssin Kielikoulutuksen ja Kehittämiskeskuksen toimesta.

Hakijoiden on toimitettava englannin kielellä asianmukaiset akateemiset tai ammatilliset kirjoitusnäytteet, esim. Kirjoitus- ja analyyttiset taidot, jotka on osoitettu paperilla, opinnäytetyöllä tai ammattialalla. Meillä ei ole pituusvaatimusta, mutta suosittelemme, että lähetykset ovat 15-30-40 sivua.

Huomaa, että hakemuksesi lähetetään suoraan Graduate School of Arts and Sciences.

Graduate Record -tutkimus

Graduate Record -tutkimuksen yleiskokeiden tulokset (GRE) vaaditaan kaikille hakijoille lukuun ottamatta ulkomaisia ​​hakijoita MAT-ohjelmaan. GRE: llä ei ole vaadittua vähimmäispistemäärää. Testipisteet on saatava hakemuksen määräpäivään mennessä. Hakijoiden on sallittava kuuden tai kahdeksan viikon kuluttua testipäivämäärästä, jotta pisteiden ilmoittaminen laitokselle olisi mahdollista. Hakemuksia ei oteta huomioon ilman GRE-pisteitä. Tietoja GRE: n ottamisesta rekisteröitymisestä löytyy Educational Testing Service -sivustolta.

Englannin kielen taito

TOEFL / IELTS Kaikki hakijat, jotka eivät ole äidinkielenään englantia, edellyttävät riittävän englannin kielen taitoa täyttääkseen Graduate School of Arts and Sciencesin pääsyvaatimukset. Osaamista voidaan osoittaa vastaanottamalla kandidaatin tai korkeakoulututkinto akkreditoidusta korkeakoulututkinnosta Yhdysvalloissa tai yliopistosta, jossa englanti on ensisijainen opetuskieli. Kaikki muut ei-äidinkieliset puhujat saavat saavuttaa vähintään vähimmäispistemäärän joko TOEFL- tai IELTS-testissä. Testipisteet on saatava hakemuksen määräpäivään mennessä. Hakijoiden on sallittava kuuden tai kahdeksan viikon kuluttua testipäivämäärästä, jotta pisteiden ilmoittaminen laitokselle olisi mahdollista. Hakemuksia ei oteta huomioon ilman GRE- tai TOEFL / IELTS-pisteitä.

  • TOEFL: vähintään 600 (paperipohjainen testi) tai 250 (tietokonepohjainen testi) tai 100 (iBT-testi) englanniksi vieraana kielenä (TOEFL). (ETS.org)
  • IELTS: vähintään 7,5 pistettä kansainvälisestä englanninkielisestä testausjärjestelmästä.

Ota yhteyttä osastoon

Jos tulevilla hakijoilla on kysymyksiä tutkimuksesta tai opetuksesta, heitä kannustetaan ottamaan yhteyttä tiedekunnan jäseniin, joiden etuja parhaiten vastaa heidän omiaan.

Jos tulevilla opiskelijoilla on hallinnollisia kysymyksiä tai yleisiä kysymyksiä hakemusprosessista, heitä kehotetaan ottamaan yhteyttä Erin Esch Pereira -ohjelmaan.

Pääsymaksut

English Language Requirements

Todista englannin taitosi Duolingo-englannin testillä! DET on kätevä, nopea ja edullinen online-englannin koe, jonka hyväksyy yli 4 000 yliopistoa (kuten tämä) ympäri maailmaa.

Tietoja koulusta

Kysymyksiä

Samanlaisia kursseja

  • MA Globaali media ja viestintä
    • London, Yhdistynyt kuningaskunta
  • M.A. in Communication, Media & Theatre
    • Chicago, Yhdysvallat
  • MA digitaalinen suunta
    • London, Yhdistynyt kuningaskunta