Tekniikan johtamisen päällikkö
Georgian Technical University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Tbilisi, Georgia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
GEL 5 500 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Ulkopuolisten opiskelijoiden vuotuinen opetus
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Johtamisen ja teknologiapolitiikan maisteriohjelma antaa tutkinnon suorittaneille tietoa ja taitoja analysoida monimutkaisia sosioteknisiä ongelmia, rakentaa ja mallintaa ratkaisujaan sekä toteuttaa monimutkaisten hankkeiden, ohjelmien ja politiikkojen suunnittelua ja toteutusta teknologiateollisuudessa .
Ohjelma integroi johtamistuntemuksen teknologiakohtaisen erikoistumisen aloihin ja koostuu teknisistä elementeistä, joissa on kvanttianalyysit, sekä liiketoiminnan suunnittelun kursseja ja taloustieteitä. Siinä korostetaan integraation eri alojen johdon kehittää yleistä näkökulmaa hallinnan ongelmia ja haasteita. Ohjelma tarjoaa systematisoitua analyysia käsitteistä ja periaatteista, jotka ovat perusedellytys teknologian hallinnan kentälle. Tietenkin työ liittyy teorioita ja ideoita toimintatapojen ja politiikan tuotanto- ja toiminnallisia kysymyksiä yrityksissä.
ohjelma Edellytykset
Hakija hyväksytään Georgian lainsäädännön mukaisesti. Kieltenoppimisen koulutusohjelma.
Osaamistavoitteet / osaaminen
Tietoa ja ymmärrystä
Ohjelma varustaa tutkinnon osaamista tutkimaan ja ymmärtämään teknologiaa yrityksen resurssiksi. Se osoittaa, kuinka yritykset voivat käyttää teknologiaa sellaisten tuotteiden ja palveluiden suunnittelussa ja kehittämisessä, jotka maksimoivat asiakastyytyväisyyden ja toisaalta maksimoivat yritysten tuottavuuden, kannattavuuden ja kilpailukyvyn.
Analyyttisten, mallinnus- ja ongelmanratkaisutaitojen avulla ohjelma tarjoaa opiskelijoilleen kehittyneen teknisen tietämyksen tietyllä tekniikan alalla, joka on heille mielenkiintoinen. Ohjelman keskeiset kohdat, jotka koostuvat politiikan analyyseistä ja järjestelmämallinnuksesta, antavat tutkinnon suorittaneille mahdollisuuden ratkaista suuria ja monimutkaisia ongelmia teknisen osaamisen omaavien johtajien maailmassa.
Tiedon soveltaminen
Valmistuneilla on käytettävissään menetelmiä, välineitä ja tekniikoita, joiden tarkoituksena on suunnitella ja arvioida tehokkaasti teknisten ratkaisujen vaikutuksia organisaatioihin, tehdä tutkimuksia ja analysoida tietoja käyttämällä asianmukaisia inhimillisiä ja teknologisia resursseja. He tarkastelevat sekä fyysistä teknistä järjestelmää että organisaatioverkostoa, jossa tekninen ratkaisu on upotettava. Valmistuneet pystyvät soveltamaan menestyksekkäästi tietoa tuotanto- ja operatiivisesta johtamisstrategiasta, käyttämään työkaluja ja tekniikoita johtamispäätökseen sekä tutkimaan erilaisia resursseja.
Making tuomiot
Tutkinnon suorittavat tuomiot, jotka koskevat runsaan teknologisen mahdollisuuden käyttämistä organisaatioiden tehtävään, tavoitteisiin ja strategioihin. Analysoimalla kehittyvien teknologioiden mahdollisuuksia he voivat arvioida niiden toteuttamisen kaupallisia vaikutuksia yritysten organisaatioon. Valmistujat odottavat laajempaa yhteiskunnallista kehitystä, jossa uusi teknologinen tuotanto muuttuu, voi tehdä päätöksiä, jotka markkinoivat tuloksena olevia tuotteita ja palveluita.
Kommunikointitaidot
Tutkinnon suorittajat, sekä fyysinen järjestelmä että toimijoiden verkko kohtaavat teknisiä haasteita, hallintaa ja eettisiä valintoja, voivat kuvata ja keskustella tehokkaan hallinnan osista innovatiivisten teknologioiden ja tuotantotoimien alalla; Kommunikoida tehokkaasti sekä suullisten että kirjallisten esitysten avulla; Osoittaa kykyä työskennellä ja / tai johtaa monipuolista ryhmää tavoitteen saavuttamiseksi; Työskennellä tehokkaasti tiimin jäsenenä ryhmäprojektien ja ongelmanalyysin avulla; Kehittää ja / tai toteuttaa suunnitelmia sekä kehittää lopullinen raportti.
Oppimistaidot
Valmistuneet voivat ottaa vastuun omasta oppimisestaan; Osaa oppia erilaisista tekniikan johtamisesta saaduista kokemuksista; Otettava huomioon aikaisempi tietämys, käytettävissä oleva aika ja oppimismahdollisuudet; Välttää liian laajoja tai liian kapeita oppimistuloksia; Osoittaa ymmärtämystä käsitteistä ja menetelmistä, jotka liittyvät teknologian hallintaan; Oppia hallitsemaan itsenäisesti oppimistehtäviä; Oppia itsearvioimaan ja ottamaan vastuun akateemisen / ammatillisen kehityksen jatkamisesta.
Arvot
Valmistuneilla on ainutlaatuinen teknisten, analyyttisten ja johtamisvalmiuksien yhdistelmä, joka on valmis toimimaan johtavan roolinsa nyky-yhteiskunnan kaikilla tasoilla ja ratkaisemaan monimutkaisia ongelmia, joita yksin ei voi ratkaista. He ovat tietoisia välttämättömyydestä ylittää teknisen ja ei-teknisen kurinalaisuuden rajat sekä tekniikan ja yleisen järjestyksen risteys. Ammatillisissa ja yhteiskunnallisissa suhteissa tutkinnon suorittaneet arvostavat arvostettuja asenteita kollegoiden, ystävällisen yhteistyön ja yhteistyön ilmapiirin, eettisen käyttäytymisen, itsevastuun ja vastuullisuuden, kurinalaisuuden ja päättäväisyyden, kriittisen ajattelun, omavaraisuuden ja omatoimisuuden välille.
Lomakkeet ja menetelmät oppimistulosten saavuttamiseksi
Luento
Seminaari (työskentelee ryhmässä)
Käytännön luokat
Laboratorioluokat
harjoitella
Kurssityö / projekti
Itsenäinen työskentely Oppimistulosten muodot ja menetelmät sisältyvät koulutusohjelmaan ja ne löytyvät seuraavasta linkistä: http://www.gtu.ge/quality/pdf/sc.pdf
Seuraavassa on esitetty laajimmin levitetyt opetus- ja oppimismenetelmät sekä niiden määritelmät. Opettajan tulisi valita sopiva menetelmä konkreettisen tavoitteen ja ongelman mukaan.
- Keskustelu / keskustelut . Tämä on laajin levinnyt interaktiivisen opetuksen menetelmä. Keskusteluprosessi lisää merkittävästi opiskelijoiden osallistumisen laatua ja toimintaa. Keskustelu voi muuttua argumentiksi, eikä tämä prosessi rajoittu pelkästään opettajan esittämiin kysymyksiin. Se kehittää opiskelijoiden kykyä perustella ja tukea omia ideoitaan.
- Osuuskoulutus on opetusstrategia, jonka aikana jokainen ryhmän jäsen ei ainoastaan tarvitse oppia aiheen itse vaan myös auttaa oppilaansa oppimaan sitä paremmin. Jokainen ryhmän jäsen työskentelee ongelmasta, kunnes kaikki heistä hallitsevat ongelman.
- Yhteistyö ; Tämän menetelmän käyttäminen merkitsee opiskelijoiden jakamista erillisiin ryhmiin ja antaa jokaiselle ryhmälle oman tehtävänsä. Ryhmän jäsenet työskentelevät asioissaan erikseen ja samalla jakavat mielipiteensä ryhmänsä kanssa. Esitetyn ongelman mukaan toiminnot voidaan siirtää ryhmän jäsenten kesken tässä prosessissa. Tämä strategia takaa opiskelijoiden mahdollisen osallistumisen oppimisprosessiin.
- Ongelmapohjainen oppiminen (PBL) on menetelmä, joka käyttää konkreettista ongelmaa alkuvaiheessa sekä uuden tiedon hankintaan että integrointiprosessiin.
- Heuristinen menetelmä perustuu yksittäisen ongelman vaiheittaiseen ratkaisemiseen. Se toteutetaan itsenäisesti vahvistamalla tosiasioita opetusprosessissa ja määrittelemällä niiden väliset siteet.
- Tapaustutkimus - opettaja keskustelee konkreettisista tapauksista yhdessä opiskelijoiden kanssa ja he tutkivat asiaa perusteellisesti. Esimerkiksi teknisen turvallisuuden alalla voi olla kyse konkreettisesta onnettomuudesta tai katastrofista, tai poliittisessa tieteessä se voi olla konkreettinen tutkimus, esim. Karabahin ongelma (Armenian-Azeri-konflikti).
- Brain storming -Tämä menetelmä edellyttää, että muodostetaan ja esitellään mahdollisimman monta radikaalisti erilaista ajatusta ja mielipiteitä tietystä aiheesta. Tämä menetelmä asettaa olosuhteet luovan lähestymistavan kehittämiseen ongelmaan. Tämä menetelmä on tehokas suuri joukko opiskelijoita ja se koostuu seuraavista vaiheista:
- Käyttämällä luovaa lähestymistapaa ongelman / ongelman määrittelyyn;
- Tietyn ajan listalle (lähinnä taululle) opiskelijoiden ideoita ongelmasta ilman kritiikkiä;
- Määritetään arviointikriteerit, jotka osoittavat idean vastaavuuden tutkimuksen tarkoitukseen;
- Arvioidaan valitut ajatukset aiemmin määritettyjen perusteiden mukaan;
- Valitsemalla ideoita, jotka useimmiten vastaavat kyseistä asiaa soveltamalla syrjäytymismenetelmää;
- Paljastaen parhaan idean tietyn ongelman ratkaisemiseksi.
- Roolipelien pelit ja simulaatiot - aiemmin laaditun skenaarion mukaan pelatut pelit mahdollistavat ongelmien arvioinnin eri näkökulmista. Ne auttavat oppilaita muodostamaan vaihtoehtoisia näkökulmia. Tällaiset pelit ja keskustelut auttavat oppilaita kehittämään taitoja itsenäisesti ilmaisemaan omia ideoitaan ja osallistumaan keskusteluihin.
- Esittelymenetelmä tarkoittaa tietojen esittämistä visuaalisten apuvälineiden avulla. Se on varsin tehokas tavoitellun tuloksen saavuttamiseen. On usein suositeltavaa esitellä materiaalia samanaikaisesti audio- ja visuaalisin keinoin. Aineistoa voi esittää sekä opettaja että opiskelija. Tämä menetelmä auttaa meitä tekemään eri vaiheita opettamateriaalin tuntemisesta selvemmin ja määrittele, mitä vaiheita oppilaiden pitäisi ottaa itsenäisesti; Samalla tämä strategia näyttää visuaalisesti ongelman / ongelman olemuksen. Esittely voi olla hyvin yksinkertainen.
- Induktiivinen menetelmä määrittelee tällaisen tiedon välittämisen muodon, kun ajatusjunan oppimisprosessissa suuntautuu tosiasioista yleistymiseen eli esittämällä aineistoa prosessi siirtyy konkreettisesta yleiseen.
- Deductive-menetelmä määrittelee sellaisen tiedon levittämisen muodon, joka looginen prosessi löytää uuden tiedon yleisen tietämyksen perusteella, eli prosessi siirtyy yleisestä betoniin.
- Analyyttinen menetelmä auttaa meitä jakamaan koko opetusmateriaalin osatekijöiksi. Tällä tavoin yksittäisten ongelmien yksityiskohtainen tulkinta monimutkaisen ongelman sisällä yksinkertaistuu.
- Synteettinen menetelmä tarkoittaa yhden kysymyksen muodostamista useista erillisistä. Tämä menetelmä auttaa opiskelijoita kehittämään kykyä nähdä ongelma kokonaisuutena.
- Suullinen tai suullinen menetelmä sisältää luennon, kerronnan, keskustelun jne. Prosessin aikana opettaja välittää, selittää materiaalia suullisesti, ja oppilaat ymmärtävät ja opettavat ymmärtämällä ja muistamalla.
- Kirjallisella menetelmällä tarkoitetaan seuraavia toimintamuotoja: kopiointi, muistiinpanot, kirjoittaminen, esseiden kirjoittaminen jne.
- Laboratoriomenetelmä. Tarkoittaa seuraavia toimintatapoja: kokeiden suorittaminen, videomateriaalien näyttäminen jne.
- Käytännön menetelmät. Yhdistää kaikki opetusmuodot, jotka edistävät opiskelijoiden käytännön taitojen kehittämistä. Tällöin opiskelija suorittaa itsenäisesti erilaisia aktiviteetteja hankittujen tietojen perusteella esim. Kenttätutkimus, opetuskäytäntö, kenttätyö jne.
- Selittävä menetelmä. Perustuu tietyn aiheen keskusteluun. Materiaalin selittämisessä opettaja tuo konkreettisia esimerkkejä, joiden yksityiskohtainen analyysi tehdään tietyn aihepiirin puitteissa.
- Toiminnallinen opetus. Tarkoittaa opettajien ja opiskelijoiden aktiivista osallistumista opetusprosessiin, kun teoreettisen aineiston käytännön tulkinta tapahtuu.
- Projektin suunnittelu ja esittely. Projektin suunnittelussa opiskelija soveltaa hankkimaansa tietoa ja taitoja ongelman ratkaisemiseksi. Opetussuunnitelma lisää opiskelijoiden motivaatiota ja vastuuta. Projektin työskentely edellyttää suunnittelun, tutkimuksen, käytännön toiminnan vaiheita ja tulosten esittämistä valitun aiheen mukaan. Hankkeen katsotaan olevan valmis, jos sen tulokset esitetään selkeästi, vakuuttavasti ja oikein. Se voidaan suorittaa erikseen, pareittain tai ryhmissä; Myös yhden tai useamman aihepiirin puitteissa (oppiaineiden integrointi); Projektin päätyttyä hanke esitetään suurelle yleisölle.
- E-oppiminen Tarkoittaa Internetin ja monimediavälineiden käyttöä opetuksen prosessissa. Se sisältää kaikki opetusprosessin osat (tavoitteet, sisältö, menetelmät, välineet jne.); Näiden komponenttien toteutus tapahtuu erityisin keinoin. E-oppimista on kolme: .
- Kokoaikainen opetus; Kun opetusprosessi tapahtuu opettajien ja opiskelijoiden yhteysaikojen aikana ja opetusmateriaalin välittäminen tapahtuu e-kurssilla;
- Kaukainen oppiminen edellyttää opettamisprosessin suorittamista professorin puuttuessa. Opetuskurssi suoritetaan kaukana; E-muodossa;
- Hybridi (kokopäiväinen / etäinen) -opetus tapahtuu pääosin kaukana, mutta tietty osa siitä suoritetaan yhteyksien aikana
Aloilla Työllisyys
Ohjelma valmistuu tyypillisesti työpaikan konsulttina tai projektipäällikkönä kansainvälisissä insinööri-, konsultointi- ja pankkiyrityksissä sekä strategisina neuvonantajina kansallisille hallituksille ja kansainvälisille järjestöille. Muut jatkaa jatkotutkintoja tai jäädä yliopistomaailmassa. Useimmat niistä voi toimia teknologian johtajia, analyytikot teknologian markkinoita ja yrittäjien erittäin teknologiaan perustuvien, kansainvälisesti suuntautunut ja kilpailukykyinen ympäristöjä eri teollisuuden aloilla.
Tietoja koulusta
Kysymyksiä
Samanlaisia kursseja
Master of International Management (erikoistuminen yrittäjyyteen)
- Geneva, Sveitsi
- Barcelona, Espanja + 1 lisää
Yksityinen projektinhallinnan maisterin tutkinto
- Alcobendas, Espanja
- Villaviciosa de Odón, Espanja
Työturvallisuuden maisterin tutkinto
- Valencia, Espanja