MSc in Marketing
Glasgow, Yhdistynyt kuningaskunta
KESTO
1 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Pyydä aikaisinta alkamispäivää
LUKUKAUSIMAKSUT
GBP 5 500 / per year *
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* Home, RUK and EU students; £12600 International students
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Transparent, global and technology-driven marketing is on every organisation’s checklist for success and top marketing practitioners need new skills in order to continue to deliver in increasingly competitive environments.
We believe in the importance of becoming responsible decision-makers in business. At Glasgow Caledonian University you’ll further develop your knowledge and experience of the concepts of sustainability, ethical leadership and social responsibility that can bring about positive change in the global world of marketing.
Join GCU’s award-winning Glasgow School for Business and Society and immerse yourself in the latest digital and international marketing trends and become the positive influence that employers have come to expect from graduates of GCU. You will benefit from learning alongside students from different parts of the world with diverse backgrounds and experiences. This opportunity gives you insights into the culture and contexts of marketing in different countries.
Your career
Graduates of the masters programme will enhance their profile by developing the latest marketing knowledge and skills needed to progress their careers within organisations operating in business, consumer and third sector markets.
GCU marketing graduates have been employed around the world in a variety of positions, with employers including: PepsiCo, Hewlett Packard, Visit Scotland, Virgin Media, Duracell and Three.
International student start dates
For new international students, orientation events start on 14 September 2018. This extra time is specifically designed to assist new international students in settling into the UK and GCU prior to the start of general student induction and teaching.
There will be a whole host of fun and informative activities taking place during this period, including campus and city tours, as well as welcome events where you can meet other international students.
Professional accreditation
The Chartered Institute of Marketing (CIM) is the leading professional body for marketers worldwide and exists to develop the marketing profession, maintain professional standards and improve the skills of marketing practitioners.
GCU has joined forces with CIM to give students the opportunity to gain professional qualifications through CIM Graduate Gateway. CIM qualifications are highly sought after by employers, and map alongside our own degrees which ensures we are equipping students with the best opportunities for a successful marketing career.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Mitä opiskelet
Digitaaliset teknologiat ja niiden rooli markkinoinnissa ovat kasvaneet merkittävästi viime vuosina. Kun tämä kehitys kiihtyy, työnantajien haasteena on omaksua uusia digitaalisia teknologioita, jotka parantavat liiketoiminta- ja ammatillisia mahdollisuuksia. Siksi tarve kilpailla teknologisella ja kansainvälisellä tasolla on vaatimus jokaiselle liiketoiminnan ja markkinoinnin tutkinnon suorittaneelle.
Opiskelijana saat Chartered Institute of Marketingin (CIM) tytäryhtiöjäsenyyden, joka antaa sinulle pääsyn laajaan valikoimaan ammatillisia markkinointitietoja, mahdollisuuden verkostoitua muiden CIM-markkinoinnin ammattilaisten kanssa ja lisävaihtoehdon hankkia ammattipätevyys ja saada täysi CIM-jäsenyys.
Opi yli 30 vuoden markkinointikokemuksesta ja käytä asiaankuuluvimpia, alan kannalta merkityksellisimpiä markkinointitekniikoita, joita mahdolliset työnantajat arvostavat eniten. Kehitä uusia ideoita ja haasta toimialasi vaikuttamaan paikallisesti, kansallisesti tai maailmanlaajuisesti. Sinä tulet:
- Arvioi ja lähesty kriittisesti modernia markkinoinnin teoriaa ja käytäntöä
- Tutustu brändäyksen, viestinnän, teknologian ja suhteiden rakentamisen rooliin markkinointistrategiassa
- Analysoi ja arvosta sekä liiketoiminta- että digitaalisia ympäristöjä markkinoinnin johtamisen kontekstissa
- Tutki realistisia markkinointitilanteita ja -ongelmia
- Käytä markkinointitietoa ja -ymmärrystä strategiseen, innovatiiviseen ja luovaan päätöksentekoon ja toteutukseen