
Ohjelma Grande Ecole
KESTO
5 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Pyydä aikaisinta alkamispäivää
LUKUKAUSIMAKSUT
Pyydä lukukausimaksuja
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Johdanto
EFMD-akkreditoitu Grande Ecole -ohjelma valmistaa opiskelijoita menestyksekkääseen kansainväliseen johtamisuraan myynnin, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen alalla (5-vuotiset maisterintutkintotason opinnot). Opiskelijat voivat liittyä ohjelmaan 4. vuonna, ja he voivat valita kahdesta erikoisalasta, joita opetetaan englanniksi.
Erikoistuminen "Kansainvälinen liiketoiminnan kehittäminen" valmistaa opiskelijat parantamaan tuotteen tai palvelun markkinointiprosesseja kansainvälisillä markkinoilla antamalla heille mahdollisuuden määritellä ja toteuttaa strategia, joka vastaa yrityksen ja sen ympäristön erilaisiin haasteisiin. Tämän koulutuksen tavoite on osa yritysten voimakasta kysyntää: johtajat, joilla on strateginen näkemys. Heidän on oltava myynnin, markkinoinnin ja kehitystoimintojen asiantuntijoita, jotta he voivat optimoida yritysten arvoketjun uusilla markkinoilla.
Erikoistuminen "Luksusmarkkinointi" tarjoaa näkemyksen kaikkiin nopeasti kasvavan tieteenalan hienouksiin, jotka kasvattavat sinua markkinoinnin asiantuntijana, jolla on vahva innovaatiokompetenssi ja digitaalisen kontekstin hallinta yhdessä ylellisyysalueen ympäristökontekstin kanssa.
Grande Ecole -ohjelman kohokohdat
- Viisivuotinen jatkotutkintokurssi tulevaisuuden ammatteja varten.
- valtion tunnustama maisterin tutkinto
- 6 kohdennettua erikoistumisalaa yksilöllistä urapolkua varten
- Ainutlaatuinen inhimillinen ja yrittäjyysympäristö
- Kansainvälinen näkökulma
- Ammatillinen kokemus
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Vuosi 1
Yritysmaailman löytäminen ja ymmärtäminen
Ensimmäisen opiskeluvuoden aikana ICD:n Grande Ecole -ohjelmassa keskityt kehittämään ymmärrystä myynnin ja markkinoinnin perusteista. Tarjoamme sinulle myös ensimakua ulkomailla asumisesta ja suoritat lyhyen työharjoittelun, joka auttaa sinua kehittämään henkilökohtaisia ja uraprojektejasi.
Lukukausi 1
- Johdatus myynnin ja markkinoinnin perusteisiin
- Ymmärtää kuinka yritysorganisaatiot ovat vuorovaikutuksessa laajemman ympäristönsä kanssa
- Kehitä analyyttisiä ja ammatillisia viestintätaitojasi
Lukukausi 2 (englannin kielellä - Coventryn yliopisto)
- Kehitä kielitaitosi ja kulttuurienvälisiä viestintätaitojasi
- Luennot (englanniksi), jotka syventävät tietämystäsi ja ymmärrystäsi lukukauden 1 opetetuista moduuleista
- 3-4 kuukauden myynti- tai markkinointiharjoittelu
2. vuosi
Markkinointitaitojen ja yrittäjähenkisen ajattelutavan kehittäminen
Vuonna 2 kehität edelleen ensimmäisenä vuonna hankittuasi tietoa ja ymmärrystä. Saat myös globaalin lähestymistavan yritysorganisaatioiden toimintaan, jonka avulla voit kehittää keskeisiä toiminnallisia taitoja.
Lukukausi 1 ja 2
- Lisää tietoasi ja ymmärrystäsi myynnin ja markkinoinnin toiminnoista
- Kehitä globaali lähestymistapa yritysorganisaation toimintaan
- Teorian toteuttaminen käytäntöön projektien ja konferenssitapahtumien kautta
- Ammattitaitoiset verkostoitumistaidot
- 3-4 kuukauden myynti- tai markkinointiharjoittelu
3. vuosi
Kansainvälisten markkinoiden ymmärtäminen
Vuonna 3 pystyt kehittämään aidosti globaalin liiketoimintanäkökulman ulkomailla opiskelevan lukukauden tai kaksoistutkinto-ohjelman jälkeisen kokonaisen vuoden ansiosta. Tarjoamme sinulle mahdollisuuden tutustua uusiin kulttuureihin ja suorittaa kansainvälinen yritysharjoittelu auttaa sinua kehittämään erilaista ymmärrystä myynnin ja markkinoinnin käytännöistä.
Lukukausi 1
- Uusien markkinoiden kehittäminen, työskentely ja johtaminen kansainvälisessä liiketoiminnassa tai opiskelukausi ulkomailla kansainvälisessä kumppaniyliopistossa
Lukukausi 2
- Kulttuurienvälisen johtamisen lukukausi (lisätietoja napsauttamalla tästä) tai Ulkomaan opiskelukausi kumppaniyliopistossa
- Kansainvälinen yritysharjoittelu (3-4 kuukautta)
Vuosi 4
Uraprojektisi ja työllistettävyyden kehittäminen
Maisteriohjelman ensimmäinen vuosi tarjoaa kaksi kappaletta, oppisopimusradan ja kansainvälisen radan.
Oppisopimuskoulutusrata
Valitse yksi seuraavista 6 erikoisalasta:
- Vastuullinen myynnin kehitys ja asiakaskokemus (Pariisi ja Toulouse)
- Markkinointi siirtymävaiheessa ja digitaalisissa transformaatioissa (Pariisi ja Toulouse)
- Osto- ja toimitusketjun hallinta (Pariisi)
- Kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen (Pariisi ja Toulouse)
- Asiakassuhteiden hallinta – pankkikurssi (Pariisi)
- Luksusmarkkinointi (Pariisi ja Toulouse)
6 erikoisalaa - Pääaine
kaupankäynti
Vastuullisen kaupankäynnin ja asiakaskokemuksen kehittäminen
Uravaihtoehdot: Myyntiverkostopäällikkö, sähköisen liiketoiminnan projektipäällikkö, myyntijohtaja, asiakassuhdepäällikkö, verkkokaupan asiakaspäällikkö, asiakaskehitys- ja kanta-asiakaspäällikkö, toimipistepäällikkö.
Markkinointi
Markkinointi siirtymävaiheessa ja digitaalinen muutos
Uravaihtoehdot: innovatiivinen yritys tai start-up luoja, innovatiivinen projektikehittäjä, innovatiivinen projektipäällikkö, innovatiivinen tuotepäällikkö, markkinointijohtaja, brändipäällikkö, strateginen innovaatiosuunnittelija.
kehitys
Kansainvälinen liiketoiminnan kehitys
Uravaihtoehdot: Vientipäällikkö, kansainvälinen ostaja, kansainvälisen liiketoiminnan kehittäjä, MNC:n (Multinational Corporations) johtaja, maailmanlaajuinen edustaja.
Osto- ja toimitusketju
Hankinta ja toimitusketjun hallinta
Uravaihtoehdot: ostopäällikkö, logistiikkaprojektipäällikkö, logistiikkavirtapäällikkö, vientialuepäällikkö, hankintapäällikkö, toimitusketjupäällikkö.
pankkitoiminta
Asiakassuhteiden hallinta - Pankkitoiminta
Uravaihtoehdot: Ammattimainen asiakasneuvoja, toimipistepäällikkö, avainasiakaspäällikkö, markkinointipäällikkö, myyntipäällikkö, markkinointipäällikkö, myyntipistepäällikkö.
ylellisyys
Ylellinen markkinointi
Kohdeammatit: brändipäällikkö, verkkomarkkinointipäällikkö, strateginen suunnittelija, yhteisöpäällikkö, verkkomarkkinointipäällikkö, markkinointikonsultti, verkkoprojektipäällikkö, henkilökohtainen shoppailija ja markkinoinnin tutkimus- ja kehityspäällikkö.
5. vuosi
Johtaminen ja päätöksenteko
Tietyn ammatin osaamisen kehittäminen samalla kun integroidaan yrityksen globaalit kysymykset, on huomisen esimiehille olennainen taito. Viides vuosi on Grande Ecole -ohjelman huipentuma ja se valmistaa opiskelijoita menestyksekkääseen pääsyyn ammattimaailmaan.
Tämän koulutusohjelman (Bac+5) avulla vuorottelevat opiskelijat voivat seurata koulun tutkimusprofessorien ja markkinoinnin, asiakassuhteiden ja niihin liittyvien alojen (tietoanalyysi, digitaalinen viestintä jne.) ammattilaisten opettamia moduuleja. Johtamisen tieteenalat (henkilöstöjohtaminen ja yritysten taloushallinto) sisältyvät myös opetussuunnitelmaan. Valmistuneet ovat koulutettuja operatiivisiin "liiketoiminnan" taitoihin sekä esimiehen tarvitsemiin poikkitieteellisiin ja reflektoiviin taitoihin. Hän osaa soveltaa näitä taitoja valitsemassaan työympäristössä, missä tahansa yrityksessä ja monenlaisissa rooleissa.
Seuraa oppisopimuskoulutusta
5. vuosi on vuosi, jolloin opiskelijat syventävät 4. vuonna valittua erikoisalaa:
- Vastuullinen myynnin kehitys ja asiakaskokemus (Pariisi ja Toulouse)
- Markkinointi siirtymävaiheessa ja digitaalisissa transformaatioissa (Pariisi ja Toulouse)
- Osto- ja toimitusketjun hallinta (Pariisi)
- Kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen (Pariisi ja Toulouse)
- Asiakassuhteiden hallinta – pankkikurssi (Pariisi)
- Luksusmarkkinointi (Pariisi ja Toulouse)
6 erikoisalaa - Pääaine
kaupankäynti
Vastuullisen kaupankäynnin ja asiakaskokemuksen kehittäminen
Uravaihtoehdot: Myyntiverkostopäällikkö, sähköisen liiketoiminnan projektipäällikkö, myyntijohtaja, asiakassuhdepäällikkö, verkkokaupan asiakaspäällikkö, asiakaskehitys- ja kanta-asiakaspäällikkö, toimipistepäällikkö.
Markkinointi
Markkinointi siirtymävaiheessa ja digitaalinen muutos
Uravaihtoehdot: innovatiivinen yritys tai start-up luoja, innovatiivinen projektikehittäjä, innovatiivinen projektipäällikkö, innovatiivinen tuotepäällikkö, markkinointijohtaja, brändipäällikkö, strateginen innovaatiosuunnittelija.
kehitys
Kansainvälinen liiketoiminnan kehitys
Uravaihtoehdot: Vientipäällikkö, kansainvälinen ostaja, kansainvälisen liiketoiminnan kehittäjä, MNC:n (Multinational Corporations) johtaja, maailmanlaajuinen edustaja.
Osto- ja toimitusketju
Hankinta ja toimitusketjun hallinta
Uravaihtoehdot: ostopäällikkö, logistiikkaprojektipäällikkö, logistiikkavirtapäällikkö, vientialuepäällikkö, hankintapäällikkö, toimitusketjupäällikkö.
pankkitoiminta
Asiakassuhteiden hallinta - Pankkitoiminta
Uravaihtoehdot: Ammattimainen asiakasneuvoja, toimipistepäällikkö, avainasiakaspäällikkö, markkinointipäällikkö, myyntipäällikkö, markkinointipäällikkö, myyntipistepäällikkö.
ylellisyys
Ylellinen markkinointi
Kohdeammatit: brändipäällikkö, verkkomarkkinointipäällikkö, strateginen suunnittelija, yhteisöpäällikkö, verkkomarkkinointipäällikkö, markkinointikonsultti, verkkoprojektipäällikkö, henkilökohtainen shoppailija ja markkinoinnin tutkimus- ja kehityspäällikkö.