Maisterin tutkinto audiovisuaalisessa, vuorovaikutteisessa digitaalisessa mediassa ja peleissä
Champollion University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Albi, Ranska
Kieli (kielet
Ranskan kieli, Espanja
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2023
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Tämän monitieteisen maisterin tutkinnon tavoitteena on kouluttaa asiantuntijoita ja projektijohtajia käsittelemään multimediaresursseja oppisopimuskoulutuksen, ammatillisen koulutuksen, peruskoulutuksen (vakavat pelit, oppimispelit, simulaattorit, transmediat, MOOC) kautta sekä kaikilla aloilla pelin pelaamisesta (etupeli, uutispeli, edugame).
Tämä maisterin tutkinto heijastaa tämän uuden teollisuuden vaatimat monipuoliset taidot monitieteisyyden ja poikittaisten aiheiden kautta: teknologia- ja tietojenkäsittelytieteet, ihmis- ja yhteiskuntatieteet, kasvatustieteet, laki ja taloustiede.
Kurssin lopussa valmistuneet voivat suunnitella, hallita, kehittää, budjetoida ja arvioida vakavan pelilaitteen tai interaktiivisen digitaalisen median, joka liittyy ensisijaisesti koulutukseen ja liittyy markkinoinnin, viestinnän ja tiedotuksen aloihin.
Tämä maisterin tutkinto tuo esiin viisi opintolinjaa:
Taitojen päivittäminen:
Koska tämä päällikkö on suunnattu laajalle yleisölle, ensimmäisen vuoden aikana tarjotaan moduuleja, jotka on tarkoitettu päivittämään taitoja eri alueilla, opiskelijan taustan mukaan. Nämä moduulit ovat toisaalta 'Oppimisen teoria' ja 'Menetelmät, tekniikat ja oppimistyökalut', 'Algoritmit ja ohjelmointi' ja 'Johdatus verkkokieliin'.
Monitieteisyys:
Monialaisten taitojen opettaminen ja monialaisten yhteistyöryhmien luominen valvotuille projekteille ja opetusohjelmille. Tämä monimuotoisuuden rikkaus osoittaa kurssin dynaamisuuden ja saavutuksen.
Monipuolinen koulutus:
Tämä päällikkö on suunniteltu sopeutumaan kolmeen erityyppiseen koulutukseen: jatkokoulutukseen, peruskoulutukseen ja oppisopimuskoulutukseen. Nämä kolme opiskelijaryhmää voivat seurata samoja oppitunteja INU CHAMPOLLION , ainoa ero on harjoittelujen projektit ja ajoitus. Lisäksi tähän maisteriin pääsee akkreditoimalla hankittu kokemus.
Ammattimaisuus:
Ammatillisen integraation moduulin ja laajennetun harjoittelujakson toisena vuonna tämä maisteri on sitoutunut opiskelijoiden ammattimaisuuteen ja työllistyvyyteen.
Menetelmä projektien kautta:
Tämän päällikön kolmella ensimmäisellä lukukaudella on koulutustavoite lisätä projektissa työskentelyn arvoa osana tiimiä monialaisissa ryhmissä, mikä antaa mahdollisuuden luoda oppimistilanne tosielämän projektin kautta:
Lukukauden 7 lopussa opiskelija pystyy suunnittelemaan ja käsikirjoittamaan osana tiimiä interaktiivista mediaa taitojen, tietojen tai viestin välittämiseksi.
Lukukauden 8 lopussa opiskelija pystyy suunnittelemaan ja tuottamaan osana tiimiä interaktiivista digitaalista mediaa (verkkopeli, 2D / 3D-peli).
Lukukauden 9 lopussa opiskelija pystyy suunnittelemaan, kehittämään, kokeilemaan ja arvioimaan vuorovaikutteista oppimisvälinettä osana tiimiä.
Taidot ja tiedot
Tämän maisterin tutkinnon kahden vuoden lopussa harjoittelija tai opiskelija voi johtaa innovatiivisia hankkeita interaktiivisten multimediaresurssien kehittämisessä, erityisesti ammatillisen koulutuksen alalla.
Tähän sisältyy seuraava:
Koordinoi ja johtaa monialaista ryhmää vakavassa peliprojektissa tai vuorovaikutteisessa digitaalisessa resurssissa ja asenna työkalut projektin pilotointiin, alustavat budjetit ja laadunvalvontakaaviot.
Kirjoita kuvakäsikirjoitus vakavaan peliin tai vuorovaikutteiseen kokemukseen käsikirjoitustyökalujen, suunnitella käyttäytymistapojen sekä vuorovaikutusten ja ympäristöjen avulla ja varmista sitten eri tiimien (kehittäjä, graafinen suunnittelija, ääniteknikko, kouluttaja) tulkinnat.
Suunnittele digitaaliset työkalut oppimista ja tukea varten, varmistamalla ja tarkistamalla kaikki tuotantoprosessin vaiheet.
Analysoi ja arvioi perinteisten koulutusresurssien merkitys niiden mukauttamiseksi innovatiivisten vuorovaikutteisten oppimistyökalujen luomiseksi (sosiaalinen oppiminen, oppimisen hallintajärjestelmä, vakava peli).
Luo, kehitä tai siirrä yritystä tai työskentele työntekijänä vakavien pelien alalla, tunnista henkilökohtaiset vahvuudet ja heikkoudet ja arvioi kriittisesti oma ammatillinen käytäntö.