Resosialisointipedagogiikka ja kriisitoimet (MA)
Kraków, Puola
KESTO
KIELET
Pyydä kielten opetusta
TAHTI
Pyydä vauhtia
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Oct 2023
LUKUKAUSIMAKSUT
Pyydä lukukausimaksuja
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Tutkinnon suorittaneella on organisoitu ja syvällinen tieto sosiaalisen kuntoutuspedagogiikan ja kriisitoiminnan terminologiasta, tutkimuksen aiheesta ja tehtävistä sekä sosiaalisen kuntoutuspedagogiikan ala-alasta, sen suhteista muihin tieteenaloihin. kuntoutuspedagogiikan ja sen käytännön toiminnan alueet.
Hänellä on jäsennelty ja perusteellinen tieto yksilö- ja ympäristödiagnoosien tekemisen periaatteista avun, kuntoutuksen ja kriisitoiminnan alalla sekä systeemiset tekijät, jotka muodostavat interventio- ja kuntoutuskeskusten toiminnan osana kuntoutusjärjestelmää ja tukea syrjäytymisen ja rikollisuuden vaarassa olevat henkilöt ja ryhmät. Koulutuksen aikana jatko-opiskelija sai syvälliset taidot sosiaalisen kuntoutuspedagogiikan ja kriisitoiminnan terminologian käytöstä sekä muiden tieteenalojen suhteiden analysoinnista ja käytöstä diagnostisissa toimenpiteissä, interventioissa ja kuntoutuksessa. Hänellä on syvälliset taidot käyttää teoreettisia lähestymistapoja kriisinhallinta- ja sosiaalisen kuntoutustoiminnan ongelmien selittämiseen, analysointiin ja käytännön käyttöön. Hänellä on syvällinen kyky käyttää poikkitieteellistä tietoa yksilöllisen ja ympäristödiagnoosin suorittamiseen sekä yksilöllisten ja systeemisten toimenpiteiden ja kuntoutustoimenpiteiden suunnitteluun. Osaa suunnitella interventio- ja kuntoutustoimia tunnettujen kriisitoiminnan ja kuntoutuskoulutuksen periaatteiden ja menetelmien perusteella. Voi käyttää tietoa systeemisistä ja organisatorisista tekijöistä, jotka muodostavat sosiaalisen kuntoutusjärjestelmän toiminnan, varhaisen puuttumisen ja syrjäytymisen ja rikollisuuden vaarassa olevien henkilöiden ja ryhmien tuen interventio-, avustus- ja kuntoutustoimien suunnitteluun ja toteuttamiseen. Sosiaalisten taitojen kehittämistä tuetaan myös akateemisessa koulutuksessa. Valmistunut on tietoinen tietämyksensä ja pedagogisten taitojensa tasosta sekä itsensä kehittämisen ja itsensä kouluttamisen tarpeesta kriisitoiminnan, yksilöiden ja ryhmien tukemisessa, tukemisessa, auttamisessa ja kuntoutuksessa. syrjäytymisen riski tai kriisi. Hän on pätevä aktiiviseen, ammattitaitoiseen suunnitteluun, interventio-, avustus- ja kuntoutustoimien järjestämiseen syrjäytymisvaarassa, rikollisuudessa tai kriisissä oleville henkilöille ja ryhmille.