Yhteiskuntatieteiden maisteri organisaation psykologiassa ja koulutusjohtamisessa (OPEM)
Lingnan University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Tuen Mun, Hongkong
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 - 2 vuosi
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
HKD 150 000 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
MSocSc: n tärkeimmät ominaisuudet OPEM: ssä
- Tarjoaa molempien maailmojen parhaat puolet: Uraauurtava ja käytännöllinen ohjelma, joka tarjoaa psykologian hallinnan koulutusta koulutustilanteessa.
- Silmien avaaja maailmalle: runsaasti mahdollisuuksia osallistua monipuoliseen kokemukselliseen oppimiseen, kuten aluevierailu, kansainvälinen konferenssi, ja ulkomaille opiskelumahdollisuuksia huippuyliopistoissa, kuten Bath ja Oxford.
- Joustava ura- ja opintojakso: Kokopäivätoimiset opiskelijat voivat valita viikonloppuvaihtoehdon.
- Oma opetusryhmä, jossa on tunnettuja tutkijoita ja kokeneita ammattilaisia
- Lingnan Universit y: Aasian kymmenen vapaiden taiteiden korkeakoulua (Forbes 2015) ja yksi Aasian 100 parhaan yliopiston joukosta (QS Asia University Rankings 2018)
Ohjelman kohokohdat
Tehokas Pathway johtavaksi koulutusalalla
OPEM-ohjelman ovat käynnistäneet tutkijakoulu ja sovellettavan psykologian laitos. Ohjelma menee tehokkaasti naimisiin psykologian ja johtamisen erityisaloilla koulutuksen yhteydessä, jolla pyritään vastaamaan Suur-Bayn alueen työntekijöiden ammatillisiin koulutustarpeisiin.
Opetussuunnitelmamme on räätälöity tarjoamaan opiskelijoille monitieteistä oppimisympäristöä. Monipuolisen luokkahuoneoppimisen lisäksi on saatavana merentakaisia oppimiskokemuksia Yhdysvaltojen ja Ison-Britannian parhaimmissa yliopistoissa. Erityisesti opiskelijoillamme on mahdollisuus vaihtaa vaihtoa Bathin yliopistossa ja käydä Oxfordin yliopiston kansainvälisessä jatko-kesäkoulussa. Kaikki nämä pitävät opiskelijat ajan tasalla koulutusjohtamisen viimeisimmästä kehityksestä.
Uraauurtava ja käytännöllinen ohjelma koulujen ylläpitäjille
Psykologian ymmärtäminen on keskeistä koulun ylläpitäjille. Riitojen sovittelusta resurssien jakamiseen instituutin johtoryhmä tarvitsee henkilöstövoimaosaamista ja tehokasta viestintää johtamaan ryhmää ongelmien ratkaisemiseen ja henkilöstön jäsenten välisten esteiden poistamiseen. OPEM on käytännöllinen ohjelma, jonka tavoitteena on täyttää aukot Hongkongissa nykyisten sovellettavien psykologian ja koulutuksen johtamisen kurssien tutkimusalueessa tarjoamalla kurssi, joka on erikoistunut ihmisten johtamiseen kaikilla tasoilla. Ohjelma kattaa johtamisaiheet ala-asteesta korkeakouluun, mikä tekee siitä sopivan jatko-opinnon henkilöille, jotka ovat parhaillaan johtavan roolissa opetusympäristössään tai haluavat pelata sitä.
Erinomainen alusta, jolla opiskelijoille tarjotaan huipputekniset organisaation psykologiset tiedot, joita voidaan helposti soveltaa koulutustilanteissa
Koulu on varmasti hyvä esimerkki monimutkaisesta, dynaamisesta sosiaalisesta järjestelmästä. Koska niin monet ihmiset työskentelevät tässä ympäristössä, psykologian ymmärtäminen antaa kouluttajalle mahdollisuuden suunnitella paremman ympäristön ja parantaa yksilöiden sosiaalista vuorovaikutusta. OPEM-ohjelma tarjoaa erinomaisen alustan tarjota opiskelijoille huipputekniset organisaation psykologiatiedot, joita voidaan helposti soveltaa koulutustilanteissa. Eri psykologiamoduuleissa opiskelijat oppivat hyödyllisiä strategioita motivaation lisäämiseksi, tehokkaita viestintätekniikoita, konfliktien ratkaisemista ja neuvontataitoja ja niin edelleen. Nämä ominaisuudet vastaavat varmasti nykyaikaisten koulutusjohtajien tarvetta.
Työllisyys- ja uramahdollisuudet
Ohjelma on kuratoitu huolellisesti, mutta ei rajoittuen, johtajiin, vanhempiin opettajiin, aihepaneelien päälliköihin, rehtoriin ja oppilaitosten kaikentasoisiin hallintohenkilöihin. OPEM-tutkinnon suorittaneet voisivat seurata laajaa uraa johtotehtävissä etenkin koulutusalalla koulutuspoliittisista päättäjistä ja koulujen hallintovirkamiehistä johtaviin tehtäviin keskiasteen ja korkea-asteen oppilaitoksissa, kansalaisjärjestöissä, ajatushautomoissa sekä hallituksessa ja ammatillisessa kentässä. henkilöstöhallinto. Kokopäivätyössä opiskelijat voivat valita viikonloppuvaihtoehdon.
Ohjelman tavoitteet
OPEM-ohjelman tavoitteena on:
- Varmista opiskelijoille laaja tieto ja organisaation psykologian ymmärtäminen koulutuksen johtamisessa (esim. Johtamisen rooli kouluympäristössä)
- Ravitse oppilaita kriittisiksi ajattelijoiksi ja ongelmanratkaisijoiksi, jotka pystyisivät käsittelemään koulutuksen johtamisen kysymyksiä kokonaisvaltaisella lähestymistavalla
- Tarjoa laaja valikoima kokemuksellisia oppimismahdollisuuksia kriittiseen analyysiin ja suorita koulutusjohtamisen reflektoiva käytäntökatsaus laajempaan politiikkaympäristöön
- Suorita nykyaikainen politiikan analyysi ja organisaatiotutkimus koulutusympäristössä tekemällä yhteistyötä ammattilaisten ja laajemman politiikkayhteisön kanssa
Opintotapa ja kesto
- 1 vuoden kokopäiväinen tila
- 1 vuoden kokopäiväinen - viikonlopputila
- 2-vuoden osa-aikainen tila
Ohjelman opetussuunnitelma
Opiskelijoiden on suoritettava tyydyttävästi 9 kurssia, yhteensä 30 op (mukaan lukien kolme pakollista kurssia organisaation psykologian klusterissa, viisi valinnaista kurssia Education Management klusterissa ja yksi Capstone Project) *.
A. Organisaation psykologinen klusteri (Ota kaikki kurssit - yhteensä 9 op)
- PSY513 Organisaation psykologia 3
- PSY515-työmenetelmät työpsykologiassa 3
- PSY605 Valmennus ja neuvonta työpaikalla 3
B. Koulutushallinnon klusteri (Valitse 5 valittavaa - yhteensä 15 op)
- MIH501 Globalisaatio, politiikka ja yhteiskunta 3
- MIH504 Kansainvälistyminen ja laadunhallinta korkeakoulutuksessa 3
- MIH505 Tehokkaan oppimisympäristön luominen 3
- MIH506 Koulutuksen brändäys ja markkinointi 3
- MIH601 Kansainvälistyvä koulutus: institutionaalinen strategia ja kehitys 3
- MIH605 Lahjakkuuksien ja rahoituksen hallinta oppilaitoksissa 3
- MOP601 -koulutuksen johtamisen alueellinen tutkimus Suur-Kiinassa ja Itä-Aasiassa 3
- MOP603 koulutusjohtamisen kesäkoulu 3
- MOP604 Konfliktien hallinta julkisissa organisaatioissa 3
- MOP605 opintotutkimus koulutuksen johtamisesta 3
C. Capstone-projekti (pakollinen - 6 op)
- MOP602 Applied Education Management Project 6
* Valinnaisten kurssien tarjoaminen edellyttää riittävää kysyntää ja tiedekunnan saatavuutta.
Valmistumisvaatimukset
- Hanki 30 opintopistettä
- Saavuta vähintään 2.67 CGPA
- Täytä kaikki ohjelman vaatimukset
Pääsyvaatimukset
1. Kandidaatin tutkinnon suorittanut vähintään toisen luokan tunnustukset tunnustetusta korkea-asteen oppilaitoksesta. *
2. Hakijan, jonka tutkinto on muusta kuin englanninkielisestä keskipitkästä korkeakoulusta, tulee hankkia
- IELTS: Minimi kokonaispistemäärä 6,5 tai
- TOEFL: vähintään 550 pistettä (paperipohjainen testi) tai 213 (tietokonepohjainen testi) tai 79 (Internet-pohjainen testi), tai
- vastaava pistemäärä tunnustetussa testissä **.
* Vastaavia pätevyyksiä ja kokemuksia voidaan harkita tapauskohtaisesti.
** Hakijat voivat jättää vastaavat arvioinnit vastikkeeksi. Haastatteluja voidaan tarvittaessa tehdä.
Hakuaika
1. lokakuuta 2020 - 15. kesäkuuta 2021
Lukukausimaksut
150 000 HKD AY2122: lle
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
OPEM:n ohjelmarakenne on esitetty alla olevassa taulukossa. Opiskelijoiden on suoritettava tyydyttävästi 9 kurssia, joissa on yhteensä 30 opintopistettä (mukaan lukien kolme pakollista kurssia Organisaatiopsykologian klusterissa, viisi valinnaista kurssia Education Management -klusterissa ja yksi Capstone Project) *.
A. Organisaatiopsykologian klusteri (suorita kaikki kurssit - yhteensä 9 opintopistettä)
PSY513 Organisaatiopsykologia (3 op)
PSY515 työpsykologian tutkimusmenetelmät (3 op)
PSY605 Valmennus ja neuvonta työpaikalla (3 op)
B. Koulutuksen johtamisklusteri (valitse 5 valinnaista - yhteensä 15 opintopistettä)
MIH501 Globalisaatio, politiikka ja yhteiskunta (3 opintopistettä)
MIH504 Kansainvälistyminen ja korkeakoulujen laadunhallinta (3 op)
MIH505 Tehokkaan opiskelijan oppimisympäristön luominen (3 op)
MIH506 Koulutuksen brändäys ja markkinointi (3 op)
MIH601 Koulutuksen kansainvälistyminen: instituutioiden strategia ja kehittäminen (3 op)
MIH605 Lahjojen ja rahoituksen hallinta oppilaitoksissa (3 op)
MIH608 Global Higher Education: Ongelmat ja haasteet (3 opintopistettä)
MOP601 Alueellinen koulutus koulutuksen johtamisesta Suur-Kiinassa ja Itä-Aasiassa (3 op)
MOP603 Educational Management Summer School (3 op)
MOP604 Konfliktin hallinta julkisissa organisaatioissa (3 op)
MOP605 Opastettu koulutushallinnon opiskelu (3 op)
C. Capstone-projekti (pakollinen – 6 opintopistettä)
MOP602 Applied Education Management Project (6 op)
* Valinnaisten kurssien tarjonta riippuu riittävästä kysynnästä ja tiedekunnan saatavuudesta. Kesä/talvikausi tulee olemaan intensiivinen ulkomaan kokemuksellisen oppimisen matka (valinnainen).
Rankingit
Lingnan University tunnetaan maailmanlaajuisesti johtavana taiteiden korkeakouluna, joka on erinomainen opetuksen laadussa, kansainvälistymisessä sekä yhteiskunnallisesti merkittävässä ja kestävässä tutkimuksessa.
Viimeksi Lingnan sijoittui toiseksi maailmanlaajuisesti laatukoulutuksessa viimeisimmässä Times Higher Educationin (THE) University Impact Rankingsissa 2020 ja hyppäsi 20 paikkaa vuoden 2021 QS World University Rankingsissa. 77 paikkaa "International Students" -sarjassa. Sen lisäksi, että Lingnan oli 35 parhaan joukossa ”Kansainvälisessä tiedekunnassa”, Forbes valitsi sen myös vuonna 2015 ”Top 10 Liberal Arts Colleges in Aasian” joukkoon.
Ohjelman tulos
OPEM-ohjelman tavoitteena on:
- Varustaa opiskelijoille laajat tiedot, ymmärrys organisaatiopsykologiasta koulutuksen hallinnassa (esim. johtajuuden rooli kouluympäristöissä)
- Kasvata opiskelijoista kriittisiä ajattelijoita ja ongelmanratkaisijoita, jotka voisivat käsitellä koulutusjohtamisen ongelmia kokonaisvaltaisella lähestymistavalla
- Tarjoa laaja valikoima kokemuksellisia oppimismahdollisuuksia kriittiseen analyysiin ja reflektoivan käytännön katsauksen tekemiseen koulutusjohtamisesta laajemmassa politiikan kontekstissa
- Suorita nykyajan politiikan analyyseja ja organisaatiotutkimusta koulutusympäristössä olemalla vuorovaikutuksessa toimijoiden ja laajemman politiikkayhteisön kanssa
Apurahat ja rahoitus
Ohjelman lukukausimaksu
Galleria
Uramahdollisuudet
Ohjelma on huolellisesti kuratoitu, mutta ei rajoittuen, johtajille, vanhemmille opettajille, ainepaneelien johtajille, rehtoreille ja kaikentasoisille oppilaitosten järjestelmänvalvojille. OPEM-tutkinnon suorittaneet voisivat seurata monenlaisia uria johtotehtävissä erityisesti koulutusalalla koulutuspolitiikan päättäjistä ja koulujen hallintojohtajista johtotehtäviin toisen asteen ja korkea-asteen oppilaitoksissa, kansalaisjärjestöissä, ajatushautomoissa sekä hallituksessa ja ammattialalla. henkilöstöhallinto. Päätoimiset opiskelijat voivat valita viikonlopun opiskelun.
Tietoja koulusta
Kysymyksiä
Samanlaisia kursseja
MSc Educational Leadership
- Belfast, Yhdistynyt kuningaskunta
MSc Educational Leadership (ja erikoistutkinnon johtajaksi)
- Stirling, Yhdistynyt kuningaskunta
MSc, jatkotutkintotodistus, jatkotutkinto ammatillisessa koulutuksessa ja johtajuudessa
- Stirling, Yhdistynyt kuningaskunta