MSc kansainvälisestä markkinoinnista ja brändijohtamisesta
Lund University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Lund, Ruotsi
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Ohjelman yleiskatsaus
Tämä ohjelma valmistaa sinut uraan markkinoinnissa, strategiassa, brändi- ja tuotehallinnassa, myynnissä ja markkinointitutkimuksessa. Kansainvälisen markkinoinnin ja brändijohtamisen maisteriohjelma on yksi Ruotsin suosituimmista liiketalouden maisteriohjelmista.
Kun haet tähän ohjelmaan, valitset joko Strategies for Brands and International Markets -raidan tai International Consumer Trends, Brands and Innovation -raidan.
Ohjelman päätyttyä valmistut kauppatieteiden maisteriksi, jonka erikoisala on kansainvälinen markkinointi ja brändinhallinta.
Strategiat brändeille ja kansainvälisille markkinoille (raita 1)
Tällä radalla harjoittelet strategista päätöksentekoa ja opit rakentamaan bränditietoisuutta ja -uskollisuutta kansainvälisillä markkinoilla. Kehität ymmärrystäsi vaihtoehtoisista strategioista yrityksille, jotka valitsevat, tulevat, kehittävät ja poistuvat kansainvälisiltä markkinoilta. Opit myös brändistrategioiden käytännön soveltamisesta. Brändinhallinnan näkökohtia ja teorioita esitellään ja keskustellaan, jotta kehitetään tietämystä globaalissa brändiympäristössä johtamisesta. Jos haluat oppia vaikuttamaan päätöksiin, ihmisiin, yrityksiin ja yhteiskuntaan yleensä, tämä on oikea paikka aloittaa.
Kansainväliset kuluttajatrendit, brändit ja innovaatiot (raita 2)
Ihmisten kulutus muuttuu jatkuvasti, ja niin myös yritysten ja viranomaisten tulee viestiä menestyksekkäästi tuotteistaan ja palveluistaan. Tämä kappale tarjoaa sinulle teorian ja työkalut, joita tarvitaan, jotta yritykset ja organisaatiot voivat tunnistaa tulevia trendejä ja valmistautua niihin ja saada etumatkaa. Tarjoamme sinulle runsaasti mahdollisuuksia sukeltaa syvemmälle kuluttajien ja markkinoiden näkemykseen sekä menetelmiin kerätä tietoa kuluttajatrendeistä, kun samalla syvennät ymmärrystäsi brändeistä, innovaatioista ja liikesuhteista.
Opetussuunnitelma
Ohjelman rakenne
Ohjelman ensimmäiset viisitoista viikkoa on jaettu kahteen kappaleeseen.
Kun haet tähän ohjelmaan, sinun on myös valittava, mitä polkua haluat seurata, joko johtamislähtöisempi näkökulma tai näkökulma, joka korostaa kuluttaja- ja kulttuurinäkökohtia. Lisäksi voit valita kursseja, jotka antavat sinulle haluamasi erikoistumisen laajemmalla kansainvälisen markkinoinnin ja brändinhallinnan alueella. Molemmat kappaleet päättyvät globaalin markkinoinnin tutkintoprojektiin (15 op).
Kurssit - Kappale 1:
- Kansainvälinen markkinointi ja strategia (7.5 op)
- Strateginen brändinhallinta (7.5 op)
- Monikanavainen markkinointi, vähittäiskauppa ja kansainvälistyminen (7,5 op)
- Tutkimusstrategia (5 op)
Kurssit - Kappale 2:
- Kulutuskulttuurin teoria ja kulutusnäkemykset (7.5 op)
- Kuluttajanäkemyksestä innovaatioon (7.5 op)
- Tuotemerkkien arvo kulutusyhteiskunnassa (7.5 opintopistettä)
- Tutkimusstrategia (5 op)
Valinnaiset aineet molemmille kappaleille:
- Jompikumpi seuraavista valinnaisista aineista (kumpikin 7,5 opintopistettä):
- Kestävä kehitys ja markkinoinnin etiikka
- Digitaalinen markkinointi.
- Jompikumpi seuraavista menetelmäkursseista (kumpikin 5 op):
- Laadulliset tutkimusmenetelmät
- Kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Jompikumpi seuraavista menetelmäkursseista (kumpikin 5 op):
- Kulutuksen ymmärtäminen
- Yrityksen brändinhallinta ja maine
Akkreditoinnit
Uramahdollisuudet
Ura näkymät
Kauppakorkeakoulun läheiset siteet kansainväliseen liike-elämään ja laaja yrityskumppaniverkosto takaavat käytännön relevanssin ja antavat urallesi etumatkaa. Valmistuneet ovat työllistyneet kansainvälisesti johtaviin yrityksiin ympäri maailmaa, esimerkiksi SAS:iin, L'Oréaliin ja IKEA:han. Tästä ohjelmasta valmistuneet voivat hakea tehtäviä kansainvälisissä yrityksissä markkinoinnin, strategian, brändin- ja tuotehallinnan, myynnin ja markkinoinnin tutkimuksessa. Voit auttaa yrityksiä saamaan oivalluksia tarjoamalla heille trendianalyysiä, kuluttaja- ja markkinointitutkimusta, liiketoimintatietoa, skenaariosuunnittelua, strategiaa ja innovaatioita.