
Maisteri in
Autonomisen ajotekniikan maisteri (EEIV)
MUNER - Motorvehicle University of Emilia Romagna

Keskeiset tiedot
Valitse sijainti
Kampuksen sijainti
Bologna, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 226 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Autonomous Driving Engineering (ADE) -opetussuunnitelma on osa älykkäiden ajoneuvojen elektroniikkatekniikan maisterikurssia (EEIV) . Tämä opetussuunnitelma integroi AAEE (Advanced Automotive Electronic Engineering) -maisterikurssiin lukuvuoteen 2021/22 asti kuuluvan opetustoiminnan erityisesti autonomiseen ajoon keskittyviin aineisiin ja opetustoimintoihin; ADE - opetussuunnitelman erityistavoitteena on kouluttaa tulevaisuuden insinöörejä , joilla on vankka tietämys älykkäiden liikennejärjestelmien kehittämisessä käytettävistä menetelmistä ja työkaluista . Tämä sisältää erityisesti tietoa ohjelmistoista ja elektronisista järjestelmistä, joita käytetään laajalti älykkäissä ajoneuvoissa ympäristön havaitsemiseen, anturitietojen käsittelyyn, ajotoimintojen ja liikkeiden suunnitteluun sekä ajoneuvon ajamiseen.
ADE-opetussuunnitelman kesto on kaksi lukuvuotta. Ensimmäisen Bolognan kampuksella opetettavan vuoden aikana tarjotaan kursseja, joilla vahvistetaan opiskelijan taustatietoa sellaisista aiheista kuin "sulautetut" ja "reaaliaikaiset" elektroniset järjestelmät, autojen anturit, automaattiohjaus, ajoneuvojen radioviestintä, kone visio ja syvällinen oppiminen. Toinen vuosi, jota opetetaan Parman kampuksella, täydentää ja erikoistuu ensimmäiseen, esittelemällä opiskelijat autojen elektroniikkatekniikoille ja laitteille sekä tarjoamalla erilaisia valinnaisia kursseja edistyneistä kuljettajaa avustavista järjestelmistä, ajoneuvoreitin suunnittelusta ja ohjauksesta, havainnointianturit, simulointi. ympäristöt ja käyttöliittymät sekä koneoppiminen autonomiseen ajamiseen.
Paikkoja on rajoitettu enintään 25 opiskelijaan. Haku perustuu ansioihin ja haastatteluihin, joissa arvioidaan motivaatioita ja taitoja. Opetus toimitetaan kokonaan englanniksi.
MUNER kansainväliseen opetushenkilökuntaan kuuluu erittäin kokeneita luennoitsijoita ja ammattilaisia. Kurssien sisältö on määritelty yhdessä kumppaniyritysten panoksella, jotta koulutus vastaa työmarkkinoiden tämänhetkisiä vaatimuksia. Ohjelma edellyttää opiskelijoiden osallistumista lukuisiin laboratoriotoimintoihin joko kampuksella tai teollisuuskumppaneiden tiloissa "tekemällä oppimisen" -periaatteen mukaisesti. Se sisältää myös teolliset harjoittelut ja laboratoriopohjaiset opinnäytetyöt, jotka suoritetaan "projektityö"-lähestymistavan mukaisesti.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Ensimmäinen lukuvuosi sijaitsee Bolognan kampuksella ja toinen lukuvuosi Parman kampuksella.
Ensimmäinen vuosi (Bolognan yliopisto)
Pakollinen
- Kehittyneet autotunnistimet M
- Sulautettujen järjestelmien laitteisto-ohjelmistosuunnittelu MIC
- Arkkitehtuurit ja laiteohjelmistot M
- Reaaliaikainen OS M
- Automaattinen ohjaus M
- Kuvankäsittely ja tietokonenäkö M
- Ajoneuvojen radion levitys M
- Deep Learning for Engineering Applications
Valinnaiset kurssit 12 CFU
- Tehoelektroniikka autoille M
- Testi, diagnoosi ja luotettavuus M
- Tilastollinen signaalinkäsittely M
Toinen vuosi (Parman yliopisto)
Pakollinen
- Elektroniikka ja valaistustekniikat autoteollisuudelle M IC
- Elektroniikka autojärjestelmille M
- Autojen valaistus- ja mittaustekniikat M
- Tietokonetekniikan laboratorio M
- Loppukoe M
- Loppukoe + Harjoittelu loppukokeeseen valmistautumista varten
- Loppukoe + harjoittelu ulkomailla loppukokeeseen valmistautumista varten
- Loppukoe + valmistautuminen loppukokeeseen
Valinnaiset kurssit 12 CFU
- 3D Perception, Learning-Based Data Fusion M
- Autonomous Driving and ADAS Technologies M
- Visuaalinen havainto itseajaville autoille M
- Virtuaalijärjestelmät ja ihmiskoneliittymä M
- Reitin ja lentoradan suunnittelu M
- Ajoneuvojen viestintä M
Opiskelija valitsee kurssit vapaasti 12 - 18 CFU
- Tuoteturvallisuus, tuotevastuu ja autoteollisuus M *
- TACC 1 - Koulutus autoalan yrityksille M *
- TACC 2 - Koulutus autoalan yrityksille M *
- Kaikki muut suunnitelman kokeet, joita ei ole aiemmin valittu M
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Koulutuspolku on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä autoalalla toimivien yritysten kanssa mahdollistaakseen valmistuneen saumattoman sijoittumisen korkean profiilin rooleihin ajoneuvo- ja autoteknologian tutkimus-, kehitys- ja valmistusympäristöissä.
Toisen lukuvuoden lopussa ohjelmaan kuuluu myös harjoittelupaikkoja yksityisissä yrityksissä ja laboratoriotyötä "projektityö"-lähestymistapaa noudattaen. Lisäksi koko vuoden opiskelijat osallistuvat myös seminaareihin teollisuuden ja kansainvälisten puhujien kanssa sekä tehdasvierailuja.
Tietotekniikan laaja-alainen näkemys tekee "Älykkäiden ajoneuvojen elektroniikkatekniikasta" valmistuneen ihanteellisen ehdokkaan projektipäällikön rooliin monimutkaisten järjestelmien suunnittelussa, suunnittelussa, tuotannossa ja kunnossapidossa, joissa yleinen toiminnallisuus riippuu useiden heterogeenisten järjestelmien vuorovaikutus.
ADE-opetussuunnitelman suorittaneet pystyvät käsittelemään käsitteitä, menetelmiä ja arkkitehtuureja, joita käytetään mahdollistamaan edistyneet kuljettajaa avustavat järjestelmät täysin autonomiseen ajoon. Hän pystyy myös osallistumaan konseptien kehittämiseen, spesifikaatioiden määrittelyyn, suunnitteluun ja toteutukseen loppukäyttäjien turvallisuusjärjestelmien, älykkäiden havaintolaitteisiin perustuvien kuljetusjärjestelmien, algoritmien sekä suunnittelu- ja ohjausstrategioiden kehittämiseen.