
Kilpa-autojen suunnittelun mestari (AAE)
MUNER - Motorvehicle University of Emilia Romagna

Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Modena, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 160 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Racing Car Designin (RCD) opetussuunnitelma on osa Advanced Automotive Engineering (AAE) maisterikurssia ja se tarjoaa korkeatasoista koulutusta ajoneuvon dynamiikasta ja innovatiivisimmista kilpa-autojen suunnitteluun liittyvistä materiaaleista. .
Tämä kurssi kestää kaksi lukuvuotta ja kattaa ajoneuvojen runkojärjestelmien ja kilpa-ajoneuvojen arkkitehtuurin pääasialliset näkökohdat kiinnittäen erityistä huomiota erikoismateriaalien ja -ratkaisujen käyttöön. Erityisesti painotetaan kehitystoiminnan vahvaa kokeellista luonnetta ja aerodynaamisia suorituskykynäkökohtia.
Ensimmäisen lukuvuoden ensimmäinen lukukausi on yhteinen AAE:n maisterin tutkinnon neljän muun opetussuunnitelman kanssa (Advanced Powertrain, High-Performance Car Design, Advanced Motorcycle Engineering, Advanced Sportscar Manufacturing).
Paikkoja on rajoitettu enintään 20 opiskelijaan. Haku perustuu ansioihin ja haastatteluihin, joissa arvioidaan motivaatioita ja taitoja. Kaikki opetukset toimitetaan kokonaan englannin kielellä.
MUNER kansainväliseen opetushenkilökuntaan kuuluu erittäin kokeneita luennoitsijoita ja ammattilaisia. Kurssien sisältö on määritelty yhdessä kumppaniyritysten panoksen kanssa, jotta koulutus vastaa työmarkkinoiden tämänhetkisiä vaatimuksia. Tavoitteena on tarjota suorituskykyisten ja kilpailuihin soveltuvien moottoriajoneuvojen suunnitteluun liittyviä tietoja ja taitoja. Hybridi- ja sähkömoottoripotkureista tuotantojärjestelmiin, joissa on tyypillisiä ominaisuuksia uudelle valmistusympäristölle 4.0.
Ohjelma edellyttää opiskelijoiden osallistumista lukuisiin laboratoriotoimintoihin joko kampuksella tai teollisten kumppanien tiloissa "tekemällä oppimisen" -lähestymistavan mukaisesti. Se sisältää myös pakolliset harjoittelut yksityisissä yrityksissä ja laboratoriopohjaiset opinnäytetyöt, jotka toteutetaan ”projektityö”-lähestymistavan mukaisesti.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Ensimmäinen kilpa-autosuunnittelun lukuvuosi pidetään Modenan kampuksella. Toisesta lukuvuodesta alkaen kaikki kurssipaikat ovat Dallaran päämaja Varano de' Melegarissa (PR).
Kurssivuosi 1
Ensimmäinen puolivuotissykli
- Valmistus- ja kokoonpanoteknologiat/Metallien ja komposiittimateriaalien tiede ja teknologia
- Mekaaniset tärinät
- Ajoneuvon käsitteellinen suunnittelu
Toinen puolivuosijakso
- Autojen tietokoneavusteinen suunnittelu
- CFD:n perusteet ja aerodynamiikka
- FEM Fundamentals ja rungon suunnittelu
- Ajoneuvon dynamiikka
Kurssivuosi 2
Ensimmäinen puolivuotissykli
- Alustan ja korin suunnittelu
- Alustan osien suunnitteluohjeet
- Kilpa-autojen komposiittirakenteiden suunnittelu
- Ajoneuvojen dynaaminen testaus
- Vety ja polttokennot sähköliikenteessä
- Teollinen aerodynamiikka
- Tuoteturvallisuus, tuotevastuu ja autoteollisuus
- Kilpa-autojen renkaat
- Ajoneuvon NVH-testaus
Toinen puolivuosijakso
- Sovellettu ajoneuvojen dynamiikka
- Loppukoe
- Lakiasiat insinööreille
- Tekniset määräykset ja validointitestit
- Harjoittelupaikka
- Ajoneuvojen osat
- Ajoneuvon NVH-simulaatio
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Koulutuspolku on suunniteltu vahvassa yhteistyössä autoalalla toimivien yritysten kanssa mahdollistaakseen valmistuneiden saumattoman sijoituksen korkean profiilin rooleihin ajoneuvoihin ja niiden teknologioihin keskittyvissä tutkimus-, kehitys- ja valmistusympäristöissä.
Koska yritykset tarvitsevat korkeasti koulutettuja ja erikoistaitoja omaavia insinöörejä maisteriohjelman suorittamiseen, opiskelijoiden on osallistuttava pakollisiin harjoittelupaikkoihin yksityisissä yrityksissä sekä laboratoriopohjaisissa opinnäytetyön valmisteluissa, jotka suoritetaan "projektityö"-lähestymistavan mukaisesti. . Lisäksi opiskelijat osallistuvat myös seminaareihin teollisuuden ja kansainvälisten puhujien kanssa, tehdasvierailuihin ja alumnikeskusteluihin ympäri vuoden.
Kilpa-autojen suunnitteluinsinööri pystyy määrittämään kaikki kilpa-ajoneuvojen "kylmät" ryhmät ja alaryhmät. Hän on erikoistunut erityisesti aerodynaamisiin näkökohtiin, kevyiden materiaalien käyttöön (hiilikuituvahvisteiset materiaalit) sekä kokeellisten testien suunnitteluun ja suorittamiseen.