
Master of High Performance Car Design (AAE)
MUNER - Motorvehicle University of Emilia Romagna

Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Modena, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 160 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Korkean suorituskyvyn autosuunnittelun (HPCD) opetussuunnitelma on osa Advanced Automotive Engineeringin (AAE) maisterikurssia, ja sen tavoitteena on kouluttaa ammattilaisia, jotka pystyvät suunnittelemaan korkean suorituskyvyn maantieajoneuvoja , joilla on vahvat taidot ajoneuvojen suunnittelussa, dynamiikassa ja NVH, aerodynamiikka ja elektroniikka .
Tämä kurssi kestää kaksi lukuvuotta ja kattaa tärkeimmät osat ajoneuvojen suunnittelusta ja valmistuksesta, dynamiikasta ja NVH:sta (Noise Vibration Harshness), materiaalien käyttäytymisestä, mekaniikkatekniikasta, aerodynamiikasta, lämpönesteen dynamiikasta, automaattisista ohjaimista ja elektronisista antureista.
Ensimmäisen lukuvuoden ensimmäinen lukukausi on yhteinen AAE:n maisterin tutkinnon neljän muun opetussuunnitelman kanssa (Advanced Powertrain, Racing Car Design, Advanced Motorcycle Engineering, Advanced Sportscar Manufacturing).
Paikkoja on rajoitettu enintään 20 opiskelijaan. Haku perustuu ansioihin ja haastatteluihin, joissa arvioidaan motivaatioita ja taitoja. Kaikki opetukset toimitetaan kokonaan englannin kielellä.
MUNER kansainväliseen opetushenkilökuntaan kuuluu erittäin kokeneita luennoitsijoita ja ammattilaisia. Sisältö on määritelty yhdessä kumppaniyritysten panoksen kanssa, jotta koulutus vastaa työmarkkinoiden tämänhetkisiä vaatimuksia. Tavoitteena on tarjota suorituskykyisten ja kilpailuihin soveltuvien moottoriajoneuvojen suunnitteluun liittyviä tietoja ja taitoja. Hybridi- ja sähkömoottoripotkureista tuotantojärjestelmiin, joissa on tyypillisiä ominaisuuksia uudelle valmistusympäristölle 4.0.
Ohjelma edellyttää opiskelijoiden osallistumista lukuisiin laboratoriotoimintoihin joko kampuksella tai teollisten kumppanien tiloissa "tekemällä oppimisen" -lähestymistavan mukaisesti. Se sisältää myös pakolliset harjoittelut yksityisissä yrityksissä ja laboratoriopohjaiset opinnäytetyöt, jotka toteutetaan ”projektityö”-lähestymistavan mukaisesti.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
High-Performance Car Design Course järjestetään kokonaan Modenan kampuksella.
Kurssivuosi 1
Ensimmäinen puolivuotissykli
- Valmistus- ja kokoonpanoteknologiat/Metallien ja komposiittimateriaalien tiede ja teknologia
- Mekaaniset tärinät
- Ajoneuvon käsitteellinen suunnittelu
Toinen puolivuosijakso
- Automaattiset säätimet
- Autojen tietokoneavusteinen suunnittelu
- CFD:n perusteet ja aerodynamiikka
- FEM Fundamentals ja alustan suunnittelu C
- Ajoneuvon dynamiikka
Kurssivuosi 2
Ensimmäinen puolivuotissykli
- Autojen elektroniikkajärjestelmät
- Autojen nestevirtajärjestelmät
- Alustan osien suunnitteluohjeet
- Vety ja polttokennot sähköliikenteessä
- Tuoteturvallisuus, tuotevastuu ja autoteollisuus
- Kilpa-autojen renkaat
- Ajoneuvon NVH-testaus
Toinen puolivuosijakso
- Autojen komponenttien lisäainevalmistus
- Loppukoe
- Lakiasiat insinööreille
- Harjoittelupaikka
- Ajoneuvon NVH-simulaatio
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Koulutuspolku on suunniteltu vahvassa yhteistyössä autoalalla toimivien yritysten kanssa mahdollistaakseen valmistuneiden saumattoman sijoituksen korkean profiilin rooleihin ajoneuvoihin ja niiden teknologioihin keskittyvissä tutkimus-, kehitys- ja valmistusympäristöissä.
Koska yritykset tarvitsevat korkeasti koulutettuja ja erikoistaitoja omaavia insinöörejä, opiskelijoiden on osallistuttava pakollisiin harjoittelupaikkoihin yksityisissä yrityksissä sekä laboratoriopohjaisissa opinnäytetyön valmisteluissa, jotka suoritetaan "projektityö"-lähestymistavan mukaisesti . Lisäksi opiskelijat osallistuvat myös seminaareihin teollisuuden ja kansainvälisten puhujien kanssa, tehdasvierailuihin ja alumnikeskusteluihin ympäri vuoden.
High-Performance Car Design -insinööri vastaa ajoneuvojen asennuksesta ja kehittämisestä aina perustavanlaatuisista suunnittelunäkökohdista aina pääryhmien ja "kylmien" korkean suorituskyvyn ajoneuvojen alaryhmien suunnitteluun.