Median ja yhteiskunnan maisteri
Politécnico de Portalegre
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Portalegre, Portugali
Kieli (kielet
Portugalin kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 lukukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 000 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Oct 2024
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Median ja yhteiskunnan maisteri integroi ESECS-IPP: n koulutustarjonnan viestinnän alalle, jota seuraa journalismin ja viestinnän tutkinto. Tämä maisterin tutkinto on tarkoitettu paitsi alueen tutkinnon suorittaneille myös muiden tutkimuksen alojen tutkintotodistuksille (johto, mainonta ja markkinointihallinto, viestinnän suunnittelu, matkailu jne.), Jotka haluavat laajentaa polkuaan korkeamman tason koulutus.
Tämän opintokierron aikana opiskelijat hankkivat tieteellistä ja ammatillista koulutusta viestintätieteiden alalla, kehittävät suurempaa kykyä analysoida median ja yhteiskunnan nykykysymyksiä ja heillä on analyysin, tuotannon ja luomisen taidot tiedotusvälineiden.
Opintojakso koostuu kahden ensimmäisen lukukauden opetussuunnitelmasta. Kolmannella ja neljännellä lukukaudella opiskelijat voivat valita ammatillisen erikoistumisen joko harjoittelun kautta viestinnän tai journalismin alueella tai tutkimuksen kautta, jolla he kehittävät väitöskirjan tai projektin.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
1. vuosi
1. lukukausi
- Tutkimusmenetelmät
- Mediateoria ja -diskurssi
- Uuden median kertomuksia ja uusia yleisöjä
- Mediaväkivalta (vaihtoehto 1)
- Journalismin historia ja teoria (vaihtoehto 1)
- Verkkoviestintästrategiat (vaihtoehto 1)
2. lukukausi
- Uuden median yhteiskunta
- Media- ja kulttuurikritiikki
- Kyberkulttuuri
- Tietolähteiden teoria ja tutkimus (vaihtoehto 2)
- Suhteet mediaan digitaalisessa ympäristössä (vaihtoehto 2)
- Journalistisen tuotannon uudet kontekstit (vaihtoehto 2)
2. vuosi
Vuosittaiset
- Väitöskirja / Projekti / Työharjoittelu
Ohjelman lukukausimaksu
Galleria
Uramahdollisuudet
- Integroida viestintätoimistot yrityksiin, kuntiin ja muihin instituutioihin, jotka hyötyvät viestintästrategioista ja -välineistä;
- Kehittää toimintaa mediasuhteiden ja digitaalisen viestinnän teknikkona;
- Kehittää toimintaa toimittajana kirjoittamisen yhteydessä paikallisiin tai kansallisiin media- ja uutistoimistoihin;
- Integroi tutkimusryhmiä.