
Master in Global Hospitality Management
San Roque, Espanja
KESTO
1 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Feb 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
Pyydä lukukausimaksuja
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Johdanto
Schellhammer Business School maailmanlaajuisen vieraanvaraisuuden johtamisen maisteri perustuu vuosien omistautumiseen yritysmaailmaan ja lisää vahvan erikoistumisen vieraanvaraisuuden ydinalueille.
Students on this Master’s programme will delve into the Global Hospitality Management essentials, including Rooms Division & Operational Management, Food & Beverage Administration as well as Tourism Marketing, without losing sight of the challenges of Sustainability in the Tourism sector and the core knowledge about the Architecture of the Mind and Consumer Behaviour.
With a strong focus on developing strong creative, critical and analytical thinking skills the Master in Global Hospitality Management at Schellhammer Business School provides a stepstone to a career with highest responsibilities in the Hospitality Industry on a global scale.
Whether you are looking to enhance your skills and move your career to the next level with an outlook towards the upcoming decades or keen on boosting yourself to start your own hospitality business, this is a Master programme that covers all the options.
Series of modules, seminars and workshops covering the following topics:
- Global Strategies of Negotiation
- Ethics & Philosophical Anthropology
- Industrial Visits & Critical Analysis
- Rooms Division & Operational Management
- Consumer Behaviour
- Human Resources in the Hospitality Industry
- Sustainability in Business
- Leadership & Management for Change
- Delusions & Realities
- State of Humanity and the Planet
- Food & Beverage Administration
- Architecture of the Mind
- Conceptual & Strategic Global Solutions
- Tourism Marketing
- Concepts of Personal Development
- Final Research Paper
Please note that subjects offered may vary from the published list and are revised periodically to ensure maximum relevance to the related industry and business world. Language classes are based on demand (minimum of five students) per level and must be chosen prior to the start of the semester.
Course Information
- Course Code: MBA-200
- Course Duration: 1 academic year
- Semester 1: October / Semester 2: February
- ECTS (European Credit Transfer System): 90
Opetussuunnitelma
Sarja moduuleja, seminaareja ja työpajoja, jotka kattavat seuraavat aiheet:
- Maailmanlaajuiset neuvottelustrategiat
- Etiikka ja filosofinen antropologia
- Teollisuusvierailut ja kriittinen analyysi
- Huoneiden jako ja operatiivinen hallinta
- Kuluttajakäyttäytyminen
- Hospitality-alan henkilöstöresurssit
- Liiketoiminnan kestävyys
- Johtajuus ja muutoksen hallinta
- Harjoitukset ja todellisuudet
- Ihmiskunnan tilaa ja planeettaa
- Ruoka- ja juomahallinto
- Arjen arkkitehtuuri
- Konseptuaaliset ja strategiset globaalit ratkaisut
- Matkailumarkkinointi
- Henkilökohtaisen kehityksen käsitteet
- Loppututkimus
Huomaa, että tarjotut aiheet voivat vaihdella julkaistusta luettelosta ja niitä tarkistetaan säännöllisesti, jotta varmistetaan mahdollisimman suuri merkitys asiaan liittyvälle teollisuudelle ja yritykselle. Kieliluokat perustuvat kysyntään (vähintään viisi opiskelijaa) per taso ja ne on valittava ennen lukukauden alkua.