
MSc in Economics and Business Administration - International Business and Marketing
KESTO
2 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
01 Mar 2026*
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
01 Sep 2026
LUKUKAUSIMAKSUT
Pyydä lukukausimaksuja
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* EU:n/ETA:n ja Sveitsin kansalaisille sekä hakijoille, joilla on Tanskan oleskelulupa I muille kuin EU:n/ETA:n kansalaisille, joilla ei ole voimassa olevaa oleskelulupaa, määräaika on 01.02.2024.
* free for full degree students from the Nordic countries or from the EU/EEA countries and Switzerland; 4,250 EUR per semester for students with a non-EU/EEA-citizenship or non-Swiss-citizenship
Johdanto
SDU invites you to a unique program in International Business (IB) that offers two years of research insights and theoretical knowledge applied to real-world case-challenges. You will be prepared for challenges related to the development of international business and marketing strategies in light of global megatrends, strategic partnerships, and marketing channels and therewith for positions in many functional areas around the world.
The program comprises six compulsory courses in the first two semesters (60 ECTS), 30 ECTS to be collected in elective courses in the third semester, and the master thesis in the fourth semester (30 ECTS). The compulsory courses offer insights into international business strategy, international strategic partnerships, marketing channels, and how to market across cultures, innovation in light of technological megatrends, and provide relevant analytical or method skills. We offer a rich portfolio of elective courses at SDU that you can use to customize your study program. You can also use the third semester to study abroad for which SDU has many partners. If you have another partner selected, we check acceptance of courses before you go to ensure that you will collect the relevant ECTS.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Ohjelman rakenne
Ohjelma kestää kaksi vuotta. Se sisältää kuusi pakollista kurssia kahdella ensimmäisellä lukukaudella (60 op), valinnaisilla opintojaksoilla kerättävät 30 opintopistettä kolmannella lukukaudella ja pro gradu -tutkielman neljännellä lukukaudella (30 op). Helmikuussa alkavat opiskelijat aloittavat toisen lukukauden kursseilla ja jatkavat sitten ensimmäisen lukukauden kursseille ennen valinnaisten opintojaksojen valitsemista ja diplomityön kirjoittamista.
Opetusmuoto on sekoitus perinteisiä luentoja, projektitehtäviä sekä yksilö- ja ryhmätehtäviä sekä tapauskohtaista opetusta. Kurssimme tarjoavat näkemyksiä uusimmasta tutkimuksesta sekä hyvän yhdistelmän teoreettisia perusteita ja teoreettisen tiedon käytännön sovelluksia liiketoiminnassa.
Lukuvuotemme on jaettu kahteen lukukauteen, joista kukin sisältää 15 viikkoa opetusta. Syyslukukausi alkaa 1.9. ja päättyy juuri ennen joulua. Kevätlukukausi alkaa 1. helmikuuta ja päättyy noin 1. kesäkuuta. Tentit järjestetään tammikuussa ja kesäkuussa.
Ohjelman tulos
Oppimistulokset
Erityiset pätevyysprofiilit kansainvälisessä yritysmarkkinoinnissa
Profiilin painopistealueena on kansainvälinen liiketoiminta ja markkinointi, mukaan lukien edistynyt ymmärtäminen kansainvälisestä liiketoimintaympäristöstä ja globaalien näkökulmien kehittäminen yrityksille, jotka toimivat eri kansallisissa ja kulttuurisissa olosuhteissa. Valmistuneet saavat tietoja ja taitoja menetelmien ja työkalujen käytöstä, jotka tukevat yrityksen suhdetta ulkoiseen ympäristöön painottaen erityisesti asiakasta. He saavat pätevyyden, joka täyttää uran maajohtajana, markkinointipäällikkönä, tuonti- tai vientipäällikkönä, kansainvälisen liiketoiminnan ja markkinoinnin konsulttina tai tarkemmin ulkomaisen liiketoiminnan kehittämiseen, kansainväliseen myyntiin ja innovaatioiden johtamiseen liittyvissä tehtävissä.
Taloustieteen maisterin yleiset pätevyydet
Kaikilla University of Southern Denmark kauppatieteiden maisterin profiileilla on sama yleinen pätevyys. Jokaisella profiililla on painopistealue, jolla tutkinnon suorittanut saa erityistiedot, taidot ja taidot. Seuraavaksi voit lukea Campus Odensen tarjoamien tutkimusorientoituneiden ohjelmien yleisestä pätevyydestä ja erityisestä painopistealueesta.
Tieto ja ymmärrys
Taloustieteen maisteriohjelma tuottaa tietoa, joka profiilin painopistealueella perustuu tutkimuksen alan korkeimpaan kansainväliseen tutkimukseen. Tutkija kykenee ymmärtämään ja tieteellisin perustein pohtimaan opiskelualan / -tietojen tuntemusta ja kykenemään tunnistamaan merkityksellisiä tieteellisiä kysymyksiä.
Skills
Tutkija voi pätevästi valita ja soveltaa tieteellisiä menetelmiä ja teorioita kvantitatiivisen ja laadullisen tiedon keräämistä ja analysointia varten yrityksen sisäisten ja ulkoisten olosuhteiden kuvaamiseksi ja monimutkaiseksi analysoimiseksi sekä näihin alueisiin liittyviä teoreettisia kysymyksiä. Tutkija voi laatia suoritettujen analyysien perusteella uusia analyysimalleja ja ratkaisuja ongelmiin. Tutkija voi kommunikoida tietonsa ja keskustella ammatillisista ja tieteellisistä kysymyksistä kollegoiden, johdon ja ympäröivän yhteiskunnan kanssa.
toimivaltuuksien
Taloustieteen maisteri pystyy profiilialueella hallitsemaan monimutkaisia, ennakoimattomia työ- ja kehitystilanteita, jotka vaativat uusia ratkaisumalleja. Tutkija pystyy itsenäisesti aloittamaan ja toteuttamaan ammatillisen ja monitieteisen yhteistyön ja ottamaan ammatillisen vastuun. Tutkija voi itsenäisesti ottaa vastuun omasta ammatillisesta kehityksestään ja erikoistumisestaan. Talous- ja liiketalouden maisteriohjelma antaa tutkinnon suorittaneille mahdollisuuden ratkaista erityistehtäviä organisaation eri toiminnallisilla alueilla julkisella ja yksityisellä sektorilla.
Galleria
Uramahdollisuudet
Uramahdollisuudet
Haluatpa uran itsenäisenä ammatinharjoittajana, kansainvälisenä konsultttina tai johtajana julkisissa tai yksityisissä yrityksissä, tämä tutkinto lisää tulevaisuuden uraasi. Tyypilliset ehdokkaidemme täyttämät tehtävät ovat markkinointipäälliköt, maajohtaja, kansainväliset tuote- ja tuotemerkkijohtajat sekä tuote- ja yrityskehittäjät.
Tarjoamme erilaisia yhteistyömuotoja yritysten kanssa klassisista vierailuluennoista tapauskilpailuihin ja pro gradu -yhteistyöhön pääsyäsi työmarkkinoille optimoimiseksi.