Kaksikielisen koulutuksen maisteri
UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Murcia, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 5 150 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
- Työkokemus taattu
- Monikulttuurinen ympäristö
- Kehittynyt ammattitaito
- Uusi kaksikielinen opetusmenetelmä
- Espanjan kielen kurssit
Miksi opiskella tätä maisteria?
Opiskelijoille tarjotaan mahdollisuus saada arvokasta luokkahuonekokemusta työskentelemällä yhdessä opettajien kanssa, jotka ovat täysin mukana laadukkaan kaksikielisen opetuksen tarjoamisessa.
Tämä maisteriohjelma on rakennettu viiteen peruspilariin: riittävä englannin kielen koulutus ja CEFR-tason B2-sertifiointi (virallisen korkeakoulututkinnon kautta, jossa on B2 CEFR-kompetenssit); kaksikielisten strategioiden ja resurssien käyttö; niiden taustalla olevien teorioiden tutkiminen; näiden teorioiden soveltaminen koulujen työharjoitteluun; ja hankitun tiedon lujittaminen pro gradu -tutkielmaan.
Ihanteelliset opiskelijat
UCAM Master's Degree in Bilingual Teaching (Englanti) on suunniteltu erityisesti ihmisille, jotka haluavat saavuttaa kaksikielisessä opetuksessa ja CLIL-ohjelmissa (Content and Language Integrated Learning) opettamiseen tarvittavan kielellisen ja metodologisen osaamisen.
Tämä maisterin tutkinto on suunnattu kansainvälisille ja espanjalaisille korkeakoulututkinnon suorittaneille erilaisista akateemisista taustoista, kuten esi- ja peruskoulusta, tekniikasta ja muille valmistuneille, jotka ovat kiinnostuneita kaksikielisestä opettelusta ja CLIL-lähestymistavasta. Tämä kaksikielisen opetuksen maisterin tutkinto on tarkoitettu myös kaikille niille opettajille, jotka nyt työskentelevät yksityisissä tai valtion kouluissa. Tämän jatkotutkinnon pääsyvaatimuksena hakijoilla on oltava ja todistettava englannin kielen B1-taso (CEFR:n mukaan).
Ohjelman tulos
Kaksikielisyys määritellään tällä hetkellä kyvyksi kommunikoida tehokkaasti kahdella kielellä hankintatavasta ja iästä riippumatta. Kiinnostus ja merkitys vieraan kielen oppimiseen kasvaa nykyään globalisaatioprosessin myötä, johon nyky-yhteiskunta on uppoutunut. Euroopassa viime vuosikymmeninä tapahtuneiden muutosten seurauksena Euroopan kansalaisten kielellinen tietoisuus on muuttunut merkittävästi.
Tämän maisterin akateeminen, tieteellinen ja ammatillinen kiinnostus johtuu sosioekonomisista tarpeista, jotka edellyttävät täysin päteviä ihmisiä, jotka pystyvät kommunikoimaan useammalla kuin yhdellä kielellä. Tämän seurauksena opetuselämään on syntynyt monia lähestymistapoja, joiden tavoitteena on vastata opiskelijoiden tarpeisiin ja kehittää uusia menetelmiä, jotka mahdollistavat vieraan kielen oppimisen luonnollisella tavalla. Content Language Integrated Learning (CLIL) on Euroopan laajimmin käytetty menetelmä. Kahden opetussuunnitelman, kielen ja sisällön, yhdistäminen edellyttää perus- ja toisen asteen opettajien metodologista ja kielellistä koulutusta.
Tämän maisterin tavoitteena on tarjota nykyisille ja tuleville opettajille uudessa kaksikielisessä opetustilanteessa tarvittava kieli- ja metodologinen koulutus. Opiskelijat ovat jatkuvasti alttiina englannin kielelle kehittääkseen kommunikatiivista vieraan kielen osaamista kurssin aikana. Lisäksi opiskelijat tutustutaan nykyiseen kaksikielisyyteen sekä CLIL-lähestymistavan metodologisiin periaatteisiin teorioiden, materiaalien, resurssien ja arvioinnin osalta. Lukuvuoden loppupuolella opiskelijoilla on myös mahdollisuus toteuttaa koulutustaan ohjatun harjoittelun aikana jossakin valituista kaksikielisistä oppilaitoksista UCAM-harjoitteluohjelman / Murcian alueella.
Opetussuunnitelma
Moduulit
- I. Kommunikatiivisen osaamisen kehittäminen: Suulliset taidot 6 op
- I. Kommunikatiivisen osaamisen kehittäminen: kirjalliset taidot 6 op
- I. Kommunikatiivisen osaamisen kehittäminen: Kielellinen tietoisuus 6 op
- I. Englanti erityistarkoituksiin: CLIL 5 op
- II. Kaksikielisyyden materiaalisuunnittelu ja metodologinen innovaatio 5 op
- II. Kaksikielisen opetuksen arviointitekniikat 5 op
- III. Kaksikielisyys nyky-yhteiskunnassa: perusteet ja kehitys. Psykolingvistiikka ja interkielit 10 op
- IV. Johdatus tutkimukseen CLIL/EFL-luokilla 3 op
- V. Käytäntö 8 op
- VI. Lopullinen maisteriprojekti 6 op
Työharjoittelu
UCAM:n urapalvelut ovat opiskelijoiden saatavilla, mukaan lukien SOIL – eli UCAM:n “ Orientation and Work Placement Service ”, “Portal de Empleo” – yliopiston työvoimaportaali – ja “Network of Recruiting Erasmus”, kansainvälistä edistämistä edistävä palvelu. opiskelijoiden työllistäminen parhaissa yrityksissä kaikkialla Espanjassa .
Uramahdollisuudet
Kaksikielisen opetuksen maisterin tutkinto auttaa vastaamaan nykyiseen kaksikielisen opetuksen ja oppimisen asiantuntijoiden kysyntään. Menestyksekkäät valmistuneet voivat valita useista kaksikielisen koulutuksen tehtävistä. Kurssin aikana kehitetyt taidot valmistavat opiskelijoita työskentelemään seuraavilla aloilla:
- Peruskoulun ja lukion kaksikielinen opetus.
- Koulujen kaksikielisten ohjelmien arviointi ja hallinta.
- Opetussuunnitelman kehittäminen.
- Materiaalien suunnittelu ja arviointi.
- Kaksikieliseen opetukseen sovellettavien ICT-työkalujen arviointi.
- Kaksikielisyyden ja siihen liittyvien koulutusasioiden tutkimus ja innovaatio.