MSc markkinoinnissa
Edinburgh, Yhdistynyt kuningaskunta
KESTO
1 up to 2 Semesters
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
11 Jun 2025
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
15 Sep 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
GBP 31 600 *
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* kotiopiskelijat; 25100 GBP - kansainväliset opiskelijat; EU -opiskelijat, jotka aloittavat tutkintonsa lukuvuonna 2021/22, ovat kansainvälisten maksujen mukaisia
Johdanto
MSc antaa sinulle syvällistä tietoa markkinoinnista sekä akateemisen että harjoittajan näkökulmasta, jolloin voit vastata markkinoinnin haasteisiin kriittisesti ja luovasti. Ohjelma on suunniteltu auttamaan yleisen liiketoiminnan tai johtamiseen liittyvien alojen edustajia kehittymään innovatiivisiksi markkinoinnin ammattilaisiksi, jotka voivat ohjata strategisia päätöksiä menestyvien tuotteiden ja palveluiden luomisessa.
Opetus ja oppiminen 2021–22
Syyskuussa 2021 alkavalle lukuvuodelle aiomme tällä hetkellä tarjota yhdistelmän henkilökohtaista ja digitaalista opetusta. Opetusmallimme riippuu tuolloin voimassa olevista Covid-19-rajoituksista, mutta suunnittelemme sen perusteella, että kaikki opiskelijat ovat kanssamme Edinburghissa.
Sisäänpääsyvaatimukset
Pääsy MSc in Marketing on erittäin kilpailukykyinen. Voit lisätä onnistuneen hakemuksen mahdollisuuksia ylittämällä ohjelman vähimmäisvaatimukset.
Akateemiset vaatimukset
Tarvitset Yhdistyneen kuningaskunnan ensimmäisen luokan tai 2: 1 arvosanan jossakin alla olevista aiheista tai vastaavan ulkomaisen tutkinnon.
- Yleensä vaaditaan perustutkinto liiketoimintaan tai johtamiseen liittyvästä aiheesta. Tämä ohjelma ei ole tarkoitettu niille, joilla on perustutkinto erityisesti markkinoinnista. Jos teet niin, suosittelemme sen sijaan Masters by Researchia
- Hakijoita, joilla on tutkinto yhteiskuntatieteistä, viestinnästä, suhdetoiminnasta ja mediasta tai taiteeseen liittyvistä aloista, otetaan myös huomioon
- Ne, joilla on erittäin hyvä arvosano muilla kurinpitoalueilla, otetaan huomioon edellyttäen, että he ovat opiskelleet tutkinnon jonkin verran markkinointiin liittyvää sisältöä
- Hakemuksia kypsiltä opiskelijoilta, joilla on merkittävä markkinoinnin johtamiskokemus tai hyväksyttävä ammatillinen pätevyys, käsitellään yksilöllisesti
Hakemuksesi tukeminen
- Vastaavaa työkokemusta ei vaadita, mutta se voi lisätä hyväksymismahdollisuuksiasi.
- Etusija annetaan niille, joiden arvosanat ylittävät vähimmäisvaatimukset, koska kilpailu tämän ohjelman paikoista on voimakasta.
Englannin kielen vaatimukset
Sinun on osoitettava englannin kielen taitosi tasolla, jonka avulla voit menestyä opinnoissa kansallisuudestasi tai asuinmaastasi riippumatta.
Hyväksymme seuraavat englanninkieliset tutkinnot määritetyillä tasoilla:
IELTS (International English Language Testing System): 7,0 (vähintään 6,0 kussakin osassa)
- TOEFL (Test of English as a Foreign Language) iBT (mukaan lukien Special Home Edition): yhteensä 100 (vähintään 20 jokaisessa osassa)
- CAE ja CPE: yhteensä 185 (vähintään 169 kussakin moduulissa)
- Trinity ISE (Integrated Skills in English): ISE III, jossa on kaikki neljä osaa
- LanguageCert International ESOL: C1 Expert - Pass kokonaisuudessaan jokaisessa osassa
Tutkimuksen yleiskatsaus
MSc in Marketing antaa sinulle teoreettisen käsityksen kuluttajien käyttäytymisestä, markkinointitutkimusmenetelmistä ja markkinoinnin johtamisesta sekä taidosta ja luovuudesta soveltaa tätä tietoa todellisissa markkinointitilanteissa.
Ohjelman rakenne
Ohjelma kestää yhden lukuvuoden syyskuun puolivälistä elokuuhun. Ohjelman alussa opiskelet pakollisia kursseja, jotka suoritetaan ensimmäisen lukukauden aikana. Nämä ovat perusta, jolle koko MSc on rakennettu, ja varmistavat yhteisen tietopohjan eri alueilla.
Jotta saat käsityksen ohjelman rakenteesta ja kursseista, alla olevat tiedot sisältävät tämän ohjelman rakenteen ja kurssit vuosina 2021/22.
Lukukausi 1. syyskuu – joulukuu
Pakolliset kurssit
- Kuluttajakäyttäytyminen
- Markkinointipäätöksen analyysi
- Markkinointitutkimus
- Markkinoinnin johtamisen periaatteet
Lukukausi 2. Tammi – toukokuu
Pakollinen kurssi
- Markkinointisovellukset
Vaihtoehtoiset kurssit
Valitse 3
- Kansainvälinen markkinointistrategia
- Markkinointiviestintä
- Markkinointi digitaalisessa maailmassa
- Palvelujen markkinointi
- Brändien ymmärtäminen
Kesä. Kesä -elokuu
- Väitöskirja
Oppimistulokset
Ohjelman, joka on suunnattu yleiseen liiketoimintaan tai johtamiseen liittyvästä kurinalaisuudesta valmistuneille, tavoitteena on tuottaa kriittisiä, heijastavia markkinoijia ja korostaa teorian ja käytännön integrointia työnantajien edellyttämiin taitoihin ja tietoihin.
Tieto ja ymmärrys
Ohjelman loppuun mennessä opiskelijat voivat:
- Arvioi kriittisesti markkinoinnin tärkeimmät analyyttiset kehykset ja työkalut
- Käytä markkinoinnin keskeisiä teorioita, kehyksiä ja työkaluja markkinointiongelmien ratkaisemiseksi
- Hyödynnä yrityksen ulkoisen ja sisäisen markkinointiympäristön tietoja sopivien markkinointistrategioiden tunnistamiseksi ja priorisoimiseksi
- Käytä kriittistä harkintaa sitoutumalla ja pohtimalla olemassa olevaa markkinointikirjallisuutta ja markkinointiympäristön uutta kehitystä
- Arvioi kriittisesti markkinointitoimintoa ja sen roolia organisaation menestyksen saavuttamisessa sekä kaupallisissa että ei-kaupallisissa olosuhteissa
- Arvioi markkinointitoimintaan liittyvät eettiset ja ympäristönäkökohdat ja toimi niiden mukaan
Graduate -ominaisuudet
Ohjelman loppuun mennessä opiskelijat voivat:
- Tunnista, määrittele ja analysoi ongelmia ja tunnista tai luo prosesseja niiden ratkaisemiseksi
- Käytä kriittistä harkintaa uuden käsityksen luomisessa
- Arvioi kriittisesti olemassa olevaa ymmärrystä ja tunnista tarve haastaa säännöllisesti kaikki tieto
- Tunnista ja käytä uusia ideoita, menetelmiä ja ajattelutapoja
- Reagoi tehokkaasti tuntemattomiin ongelmiin vieraissa yhteyksissä
- Esitä perusteltuja ja tosiasiallisesti tuettuja argumentteja tehokkaasti kirjallisessa työssä ja suullisessa esityksessä
- Työskentele tehokkaasti muiden kanssa hyödyntäen heidän erilaista ajatteluaan, kokemustaan ja taitojaan
- Tunnista ja arvioi sosiaaliset, kulttuuriset, maailmanlaajuiset, eettiset ja ympäristövastuut ja -kysymykset
- Osoita taitoja ajanhallinnassa
Urakehitys
Edinburghin yliopiston markkinointitutkinnon suorittaneet ovat maailmanlaajuisesti erittäin haluttuja. Business Schoolin omistettu opiskelijakehitystiimimme on olennainen osa opiskelijakokemustasi ensimmäisestä päivästä lähtien. Olemme täällä auttaaksemme sinua saamaan valmiudet maksimoida potentiaalisi maailmanmarkkinoilla.
Graduate -työllisyys
Markkinoinnin MSc tarjoaa opiskelijoille perusteellisen ja tasapainoisen tutkimuksen markkinointikurssista. Sen tavoitteena on tuottaa kriittisiä, heijastavia harjoittajia eri kohteisiin, mukaan lukien kauppa, julkinen sektori ja akateemiset laitokset.
Ohjelma voi johtaa moniin rooleihin, mukaan lukien
- Mainontapäälliköt
- Brändijohtajat
- Digitaalisen markkinoinnin johtajat/Executive
- Markkina-/data -analyytikko
- Markkinointi Varainkeräykset
- Median johtajat
- PR -johtajat
- Myyntijohtajat
Sijoitukset
- 11. sijalle QS maailman rankingissa Markkinoinnin 2019
- 20. sija QS World University Rankings 2020: ssa
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Semester 1
September–December
Compulsory courses
- Consumer Behaviour
- Digital Marketing
- Marketing Research & Data Insights
- Principles of Marketing Management
Semester 2
January–May
Compulsory courses
- Markkinointi Net Zerolle
- Markkinointi: teoria ja sovellus
Option courses
Choose 3
- International Marketing Strategy
- Marketing Communications
- Marketing of Services
- Understanding Brands
Summer
May-August
Dissertation
Details of the Dissertation
Rankingit
Rankings
- 16. QS Marketing Master's Rankings (2025)
- 27. QS Global University Rankingsissa (2025)
Ohjelman tulos
Aimed at graduates from a general business or management-related discipline, the programme aims to produce critical, reflective marketers and emphasises the integration of theory and practice with the skills and knowledge required by employers.
Knowledge and Understanding
By the end of the programme, students will be able to:
- Critically evaluate the key analytical frameworks and tools used in marketing
- Apply key marketing theories, frameworks and tools to solve Marketing problems
- Utilise information on a firm's external and internal marketing environment to identify and prioritise appropriate marketing strategies
- Exercise critical judgement through engagement and reflection with existing marketing literature and new developments in the marketing environment
- Critically evaluate the marketing function and the role it plays in achieving organisational success both in commercial and non-commercial settings
- Evaluate and act upon the ethical and environmental concerns linked to marketing activities
Graduate Attributes
By the end of the programme, students will be able to:
- Identify, define and analyse problems and identify or create processes to solve them
- Käytä kriittistä harkintaa uuden ymmärryksen luomisessa
- Critically assess existing understanding and recognise the need to regularly challenge all knowledge
- Identify and apply new ideas, methods and ways of thinking
- Respond effectively to unfamiliar problems in unfamiliar contexts
- Advanced reasoned and factually supported arguments effectively in written work and oral presentation
- Work effectively with others, capitalising on their different thinking, experience and skills
- Identify and evaluate social, cultural, global, ethical and environmental responsibilities and issues
- Demonstrate skills in time management
Apurahat ja rahoitus
Applicants to the MSc in Marketing can apply for a range of scholarships both from the University and external organisations.
Programme and School scholarships
We are keen to recruit the very best talent from all over the world. To this end, several programme-based and School-funded Scholarships are available, as well as others which are generously sponsored by industry and alumni.
Other scholarships and funding
You may be eligible for scholarships from the University of Edinburgh or an external organisation.
Akkreditoinnit
Uramahdollisuudet
Urakehitys
Edinburghin yliopiston markkinoinnista valmistuneet ovat erittäin kysyttyjä maailmanlaajuisesti. Business Schoolin omistautunut opiskelijakehitystiimimme on olennainen osa opiskelijakokemustasi ensimmäisestä päivästä lähtien. Olemme täällä auttaaksemme sinua saamaan valmiudet maksimoida potentiaalisi globaaleilla markkinoilla.
Tutkijakoulutus
Markkinoinnin MSc tarjoaa opiskelijoille syvällisen ja tasapainoisen tutkimuksen markkinoinnin kurinalaisuudesta. Sen tavoitteena on tuottaa kriittisiä, pohdiskelevia harjoittajia erilaisiin kohteisiin, kuten kauppaan, julkiseen sektoriin ja korkeakouluihin.
Ohjelma voi johtaa moniin rooleihin, mukaan lukien
- Mainosjohtajat
- Brand Managers
- Digitaalimarkkinoinnin johtajat / johtaja
- Markkina-/tietoanalyytikko
- Markkinointi varainkeräykset
- Mediapäälliköt
- PR-johtajat
- Myyntijohtajat