EMJM International Master on the Biology of Ageing: IMAgein
KESTO
2 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
06 Apr 2025
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Aug 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 10 000 *
OPISKELUMUOTO
Sekoitettu
* ei-eurooppalaiset opiskelijat: eurooppalaiset opiskelijat: 10 000 euroa koko ohjelmaa kohti: 5 000 euroa koko ohjelmaa kohti
Johdanto
IMAgein-ohjelman tavoitteena on saavuttaa kunnianhimoinen visio innovatiivisesta, osallistavasta, maailmanlaajuisesti kilpailukykyisestä ja houkuttelevasta kaksivuotisesta yhteisestä maisteriohjelmasta, jonka tavoitteena on tuottaa lisäarvoa tietämykselle ja tutkimukselle tuottamalla yhteiskunnallisesti vaikuttavia innovaatioita ja siten auttaa torjumaan kielteisiä terveysvaikutuksia, jotka liittyvät Euroopan väestörakenteen muutokseen, joka johtaa ikääntyneen väestön osuuden kasvuun.
IMAgeinin oppimistavoitteet
MAgein-konsortio määritteli paikallisiin erityispiirteisiin ja yhteiseen koulutukseen perustuvan yleisen opetussuunnitelmatarjonnan, jonka tavoitteena on saavuttaa seuraavat oppimistavoitteet:
- Ikääntymisen biologian perustiedot: Kehittää vankka käsitys ikääntymisen biologisista mekanismeista, mukaan lukien ikääntymisen tunnusmerkit, malliorganismit, regeneratiiviset prosessit ja ikääntymiseen liittyvä geneettinen dynamiikka.
- Tieteidenvälinen integraatio: Eri tieteenalojen, kuten molekyyligenetiikan ja solujen signaalimekanismien, geenien ohjelmointiin perustuvien hoitojen, kudosdynamiikan, kantasolujen, regeneratiivisen lääketieteen, immunologian, ravitsemuksen, neurotieteen, homeostaasin säätelyn, ympäristöstressitekijöiden, ikääntymiseen liittyvien patologioiden, gerotieteen, digitaaliteknologian, kuten big datan, tekoälyn ja omics-analyysin, tietämyksen syntetisoiminen ikääntymisen kokonaisvaltaisen ja monitieteisen ymmärtämisen muodostamiseksi.
- Erikoistumisen tutkiminen: Tunnistaa ikääntymisen tutkimuksen eri erikoisalat ja tutustua niihin, jotta voidaan valita henkilökohtaisia kiinnostuksen kohteita ja uratavoitteita vastaava painopistealue tutkimuslaboratoriossa tai yritysympäristössä.
- Tutkimusmenetelmät ja -suunnittelu: Hanki valmiudet ikääntymisen biologian alan tutkimuskokeiden suunnitteluun ja toteuttamiseen hypoteesien muodostamisesta tietojen analysointiin ja tulkintaan.
- Kriittisen ajattelun kehittäminen: käyttämällä rationaalisuutta sen määrittämiseksi, mitä tehdä tai uskoa tietyssä tilanteessa. Kriittinen ajattelija yhdistää loogisesti ajatuksia, tutkii ja arvioi argumentteja sekä löytää työssään epäjohdonmukaisuuksia ja virheitä, joiden avulla voi parantaa ja harjoittaa pohdintaa.
- Innovaatiot ikääntymisen tutkimuksessa: Edistetään innovatiivista ajattelua ikääntymisen biologian nykyisiin haasteisiin vastaamiseksi ja kehitetään uusia tutkimuskysymyksiä ja kokeellisia lähestymistapoja.
- Yrittäjätaidot tieteen arvostuksen lisäämiseksi: Hankitaan yrittäjätaitoja, joiden avulla voidaan tunnistaa tieteellisen tutkimuksen arvo ja se, miten se voidaan muuntaa yhteiskunnallisten tarpeiden tyydyttämiseksi. Esim. teollis- ja tekijänoikeuksien hallinta, liiketoiminnan suunnittelu ja uusien yritysten perustaminen.
- Tehokas viestintä: Kehitä vahvoja viestintätaitoja ja opi, miten monimutkaisia tieteellisiä käsitteitä välitetään tehokkaasti erilaisille yleisöille, mukaan lukien tieteellisten julkaisujen kirjoittaminen, konferensseissa esiintyminen ja yhteydenpito muihin kuin asiantuntijasidosryhmiin.
- Kulttuurinen osaaminen ja globaali näkökulma: Kulttuurisen osaamisen kehittäminen kansainvälisten kokemusten kautta, ikääntymisen maailmanlaajuisen vaikutuksen ymmärtäminen sekä ikääntyvään väestöön vaikuttavat kulttuuriset ja tieteelliset tekijät.
- Eettiset ja sosiaaliset vaikutukset: Ymmärtää ikääntymistutkimuksen ja -interventioiden eettiset, oikeudelliset ja sosiaaliset vaikutukset ja varmistaa vastuulliset ja kestävät tieteelliset käytännöt.
- Ammatillinen verkostoituminen: Hyödynnä ammatillista verkostoa tekemällä yhteistyötä vertaisten, tutkijoiden ja ammattilaisten kanssa eri maissa ja eri erikoisaloilla ikääntymisalalla.
- Uran joustavuus ja valmiudet: Valmistaudu erilaisiin urapolkuihin korkeakouluissa, teollisuudessa tai politiikassa kehittämällä siirrettäviä taitoja, kuten kriittistä ajattelua, ongelmanratkaisua, johtamista ja johtamista.
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Opiskelija-stipendin jako
Valinta- ja sisäänpääsyprosessin ohella ISC laatii pääluettelon ja varallaololuettelon Erasmus-Mundus-stipendin saajista, IB vahvistaa ja lähettää EACEA-virastolle. Apurahansaajien valinnassa käytetään myös aiemmin mainittuja 1. ja 2. vaiheen pisteitä. Saatujen kokonaispisteiden perusteella (asteikolla 6,5-20) laaditaan kokonaisarvostelu, ja stipendejä ehdotetaan Erasmus Mundus -stipendeille asetettujen vaatimusten mukaisesti.
Hakijat eivät ole oikeutettuja Erasmus Mundus -apurahoihin, jos:
- he ovat jo hyötyneet EMJM-apurahasta,
- samasta kansallisuudesta tuleville opiskelijoille myönnettävien apurahojen enimmäismäärä on jo saavutettu.
Opiskelijoille, joita ei ole valittu stipendiin, mutta jotka ovat edelleen akateemisesti oikeutettuja ohjelmaan, tarjotaan osallistumista ohjelmaan osallistumiskustannuksilla (linkki) ja he merkitään stipendin varallaololuetteloon, jos hyväksytty opiskelija kieltäytyy stipendistä tai pääsystä.
Opiskelijoiden sisäänpääsy ilman stipendiä
Hyväksytyt opiskelijat, joita ei ole valittu EMJM-stipendiin, voivat seurata IMAgein-ohjelmaa edellyttäen, että he maksavat IMAgeinin osallistumiskulut.
Opetussuunnitelma
Ohjelman esittely
ImAGEin-ohjelma on suunniteltu saavuttamaan kunnianhimoinen visio innovatiivisesta, osallistavasta ja maailmanlaajuisesti kilpailukykyisestä ja houkuttelevasta kaksivuotisesta yhteisestä maisteriohjelmasta, joka tuottaa lisäarvoa tietoon ja tutkimukseen tuomalla innovaatioita, joilla on yhteiskunnallisia vaikutuksia, ja siten osaltaan torjumaan terveyshaittoja. liittyvät Euroopan väestörakenteen muutokseen kohti kasvavaa ikääntyvän väestön osaa.
- Ensimmäisen vuoden pakollinen pedagoginen tarjous määriteltiin laajaksi tietopohjaksi ikääntymisen biologiasta, mutta samalla se tarjoaa erityistä paikallista asiantuntemusta.
- Toinen vuosi heijastaa vieläkin enemmän kunkin IMAGEin-kumppanin erikoistumisvahvuuksia, jotka ovat tehneet merkittäviä investointeja perus- tai soveltaviin tutkimusprojekteihin pro gradu -työharjoittelun kautta.
Valinnaiset moduulit lisäävät jokaisen opiskelijan omaperäisyyttä.
Yksityiskohtaiset tiedot kunkin lukukauden opetussuunnitelmasta ja kunkin kumppanin imageinissä keskinäisistä moduuleista löytyvät Opintojakso-sivulta.
Kaikki IMAgein-opetussuunnitelmat sisältävät yhden pakollisen fyysisen liikkuvuuden kahden maan välillä, jotka poikkeavat opiskelijan asuinmaasta, jolloin vähintään yksi lukukausi, joka vastaa 30 opintopistettä, on validoitava. ImAGEin-liikkuvuusohjelma jaetaan siksi kahteen yhden vuoden lohkoon.
Opiskelijat voivat valita isäntäyliopistonsa ensimmäiselle ja toiselle vuodelle.
Vuosi 1
Université Côte d'Azur ( UniCA )
- 30 % soluja ja integroivaa fysiologiaa
- 20 % laskennalliset tieteet
- 40 % tutkimuslaboratorio
Kölnin yliopisto (UoC)
- 60 % solubiologiaa ja molekyyligenetiikkaa
- 40 % tutkimuslaboratorio
Sevillan yliopisto (USE)
- 30 % solu- ja molekyylibiologiaa
- 20 % biotekniikkaa
- 50 % tutkimuslaboratorio
Coimbran yliopisto (UC)
- 60 % solu- ja molekyylibiologiaa
- 10 % laskennalliset tieteet
- 30 % tutkimuslaboratorio
Paris Sorbonne Université (SU)
Ohjelma ei ole käytettävissä ensimmäisenä vuonna Paris-Sorbonnen yliopistossa. Se on saatavilla vasta toisena vuonna.
2. vuosi
Université Côte d'Azur ( UniCA )
- 20 % biolääketieteen tieteet ikääntymisestä
- 30 % laskennalliset tieteet
- 50 % diplomityö
Kölnin yliopisto (UoC)
- 50 % tutkimusprojekti
- 50 % diplomityö
Sevillan yliopisto (USE)
- 30 % Biolääketieteen tieteet
- 20 % biotekniikkaa
- 50 % diplomityö
Coimbran yliopisto (UC)
- 10 % biotekniikkaa
- 90% pro gradu
Paris Sorbonne Université (SU)
- 50 % biolääketieteen tieteet ikääntymisestä
- 50 % diplomityö
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Ammattiprofiilit IMAGEINin valmistumisen jälkeen
IMAgeinin useat mahdolliset kappaleet varmistavat, että opiskelijat keräävät alkuperäisiä taitoja ja rakentavat ammattiprofiileja, jotka kuuluvat kolmeen pääpolkuun:
- Perustutkimus
- Biolääketieteen sovellettu tutkimus
- Innovaatiot ja biotekniikka