
Maisteri in
Yliopistojenvälinen maisteri matkaviestinnässä ja digitaalisessa sisällössä
Universidad de Murcia

Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Murcia, Espanja
Kieli (kielet
Espanja
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 280 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* 3671,32 €: kansainväliset opiskelijat. Tällä sivulla olevat tiedot eivät ole virallisia, vaan vain ohjeellisia. Lisätietoja ota yhteyttä vastaavan keskuksen sihteeristöön.
Johdanto
Päällikön tiedosto
Opetuskeskus: | Viestinnän ja dokumentoinnin tiedekunta |
Opetuksen tyyppi: | semipresencial |
kieli: | espanjalainen |
kesto: | Yksi vuosi |
ECTS: | 60 |
otsikko: | Yliopistojenvälinen maisteri matkaviestinnässä ja digitaalisessa sisällössä |
Apurahat, apurahat ja liikkuvuus: | Kansallinen / kansainvälinen |
Hinta luotolla: |
|
oikeutus
Viimeisen vuosikymmenen aikana perinteinen media-ala on kohdannut täydellisen myrskyn, jossa erilaiset kriisimuodot lähentyvät toisiaan: rahoitus, sisältömuodot, mainosinvestoinnit, johtamismallit, liiketoimintamallit jne. Digitaalisen median ja sisällön (verkossa, erillisissä laitteissa ja / tai mobiililaitteissa) kehittäminen asettaa tässä yhteydessä merkittäviä haasteita instituutioiden (media) ja ammattilaisten (toimittajat, mainostajat, kommunikaattorit ...), joiden sosiaalinen merkitys on kiistaton.
Espanjan tietoyhteiskuntaa koskevan viimeisimmän raportin (2013) mukaan kaksi kolmesta tiedon ja sisällön käyttäjästä käyttää heitä jo digitaalisten laitteiden kautta. Lähes puolet ajasta, jonka keskivertokäyttäjä viettää päivittäin sisällönkulutukseen, tekee niin digitaalisten mobiililaitteiden kautta, ja vuonna 2012 Espanjasta tuli EU-maa, jolla on suurin edistyneiden mobiililaitteiden kanta. Paradoksaalisesti sisällön (uutiset, viihde, sosiaaliset yhteydet) suurimman kysynnän ajanjakso on myös yritys-, liiketoiminta- ja mediahallintamallien suurin epämääräisyys.
Lyhyesti sanottuna kaikkien viestinnän toimijoiden on mukauduttava digitaaliseen ympäristöön: yritykset, ammattilaiset, käyttäjät, mainostoimistot jne. Tässä muutosprosessissa matkaviestinnän ekosysteemillä on yhä tärkeämpi rooli tavanomaisessa Internetissä käynnistettyjen prosessien edistäjänä (sisällön ja sosiaalisten verkostojen integrointi, henkilökohtaisten tietojen talouden nousu) ja moottorina erityisille muutoksille. (yksilöinti, maantieteellinen sijainti, uudet jakelukanavat, uudet liiketoimintamallit jne.).
Digitaalisesta ympäristöstä johtuvat muutokset edustavat siis toisaalta erinomaista tutkimusaluetta ja toisaalta erityistä koulutuskenttää, joka ylittää perinteiset viestintärakenteet ja -muodot, jotka muodostavat suurimman osan alan tutkintokoulutuksen tarjonnasta. .
Samanaikaisesti digitaalinen ympäristö, jolla on ominaista monipuolisuutta ja kohtuuhintaisia kustannuksia, asettaa horisontin, jolla on suuret potentiaalit kokeiluille, innovaatioille, itsenäiselle ammatinharjoittamiselle ja yrittäjyydelle.
toimivaltaa
Espanjan korkeakoulujen tutkintojen viitekehyksessä tyypillisten matkaviestinnän ja digitaalisen sisällön maisterintutkinnon yleisten pätevyyksien lisäksi seuraavat ovat tutkinnon erityisosaamista (CET):
- Tietää ja ymmärtää digitaalisen sisällön ekosysteemin tuottavien toimijoiden luonne, kehitys ja konteksti.
- Analysoi ja soveltaa kontekstuaalisesti uusien digitaalisten sisältömuotojen, niiden liiketoimintamallien ja jakelukanavien erityispiirteitä sekä integrointia muihin muotoihin ja alustoihin.
- Tietää ja ymmärtää digitaalisen sisällön luonne ja kehitys matkaviestinnän ekosysteemissä: sen toimijat, muodot, rakenteet ja kuluttaja-skenaariot.
- Ymmärtää ja analysoida digitaalisen ja mobiiliympäristön kehityksestä johtuvia strategisen, mainonnan ja brändiviestinnän nykyisiä muutoksia.
- Tietää ja luovasti soveltaa liikkuvuuden teknologista panosta digitaalisen sisällön innovointiin.
- Oletetaan henkilökohtaisen tiedon hallinnan strateginen arvo digitaaliseen ja mobiilisisältöön liittyvien palveluiden toteuttamisessa sekä sen soveltamisessa liiketoiminnan ja levityksen hallintamalleihin.
- Tietää ja arvioi mobiilisisällön luomis- ja levitysympäristöjä (alustoja) sekä niihin liittyviä työkaluja, prosesseja, resursseja ja kustannuksia.
- Erottaa ja käyttää tehokkaasti nykyisiä työkaluja ja ohjelmistoja digitaalisen sisällön muokkaamiseen, jälkituotantoon ja levitykseen.
- Piirrä, analysoi ja paljasta tieteellisillä tarkkuusprosesseilla, ilmiöillä ja tapauksilla uuden digitaalisen sisällön ja matkaviestinnän alalla.
- Ymmärrä, arvioi ja keskustele asiaankuuluvista kokemuksista digitaalista mobiilisisältöä koskevien hankkeiden ja palveluiden kehittämisessä.
Graduate profiilia
Opiskelijalla on erityistietoja (a) digitaalisen sisällön markkinoista (sisältöteollisuuden rakenne ja muutos digitaalisen ja matkaviestinnän kehityksestä, uudet toimijat, liiketoimintamallit, jakelukanavat, uudet mainosmallit, sääntelykehys jne.), (b) uudet sisältömuodot ja luovat strategiat (transmediaintegraatio, moninäyttö, integrointi sosiaalisiin verkostoihin jne.) ja c) työkalut ja tekniikat (kielet, alustat ja työkalut digitaalisen sisällön luomiseen erityistä huomiota mobiililaitteisiin) sekä uusia tekniikoita digitaalisen sisällön lisäarvoa varten (maantieteellinen sijainti, lisätty todellisuus, profiilin hallinta, kohdennettu mainonta jne.). Tämä profiili mahdollistaa yrittäjyyden viestinnässä, integroitumisen digitaalisiin mediatiimeihin ja digitaalisen sisällön ja kulttuurin tutkimuksen.