
Università per Stranieri di Perugia
Maisterin tutkinto Comunicazione Pubblicitaria, Storytelling e Cultura d'ImmaginePerugia, Italia
KESTO
2 Years
KIELET
Italialainen
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Pyydä aikaisinta alkamispäivää
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Mainontaviestinnän, tarinankerronta ja imagokulttuurin maisteri (COMPSI) kouluttaa osallistujat viestinnän alan strategisen johtamisen asiantuntijoiksi, jotka pystyvät lisäämään instituutioiden ja yritysten sisäistä ja ulkoista arvoa.
Strategisen viestinnän teoreettisen tietämyksen lisäksi tästä maisteriohjelmasta valmistuneilla on useiden vieraiden kielten sujuvan taidon ansiosta korkeatasoiset taidot viestintäsuunnitelmien suunnittelussa ja kehittämisessä myös kansainvälisellä tasolla.
Galleria
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
1. vuosi
- Psykolingvistiikka, mainonta ja markkinointi
- Englanti mainontaan
- Mainostekstin semiotiikkaa
- Yksi valintasi koe, joka valitaan seuraavista:
- Liiketoimintastrategiat ja viestintä
- Kerrontatekniikat ja tarinankerrontamallit
- Digitaalinen sosiologia
- Yleisen mielipiteen analysointitekniikat
- Ajattelun psykologia ja päätöksentekoprosessit
- Työpaja: Luova kirjoittaminen ja tarinankerronta
- Valitsemasi vieraan kielen luento
- Valitsemasi koulutustoiminta
- Liiketoimintastrategiat ja viestintä
- Kerrontatekniikat ja tarinankerrontamallit
- Digitaalinen sosiologia
- Yleisen mielipiteen analysointitekniikat
- Ajattelun psykologia ja päätöksentekoprosessit
- Työpaja: Luova kirjoittaminen ja tarinankerronta
- Valitsemasi vieraan kielen luento
- Valitsemasi koulutustoiminta
2. vuosi
- Digitaalinen valokuvaus ja multimediatuotanto
- Espanjan kieli, kulttuurinen käännös ja mainonta
- Visuaalinen suunnittelu ja grafiikka
- Yksi valintasi koe, joka valitaan seuraavista:
- Kansainvälisen journalismin sosiologia
- Mainosviestin analysointi ja tuotanto
- Workshop: Digitaaliset suunnittelukielet
- Työharjoittelu
- Loppukoe
- Kansainvälisen journalismin sosiologia
- Mainosviestin analysointi ja tuotanto
- Workshop: Digitaaliset suunnittelukielet
- Työharjoittelu
- Loppukoe
Ohjelman tulos
- kehittää syvällistä tietoa kielellis-semioottisista ja sosiologisista aloista, jotka ovat hyödyllisiä viestintätekniikoiden hallinnassa, erityisesti mainostekstien kirjoittamisessa
- hankkia taitoja audiovisuaalisten ja digitaalisten tuotteiden luomisessa ja toteuttamisessa mainonnan ja yritysviestinnän alalla
- hankkia erityisiä taitoja viestintäsuunnitelmien suunnittelussa ja kehittämisessä
- kehittää teoreettista ja teknistä tietämystä eri viestintävälineistä
- hankkia viestintätuotteen valvontaan ja todentamiseen tarvittavat psykososiaaliset, laadulliset ja kvantitatiiviset analyysivälineet
- saada hyvä taito kahdessa Euroopan unionin kielessä ja suhteellisissa alakohtaisissa viestintäkielissä
- kehittää taitoja tieto- ja viestintätekniikan edistämisessä, johtamisessa ja käytössä
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Tutkija pystyy toimimaan vastuullisissa tehtävissä viestinnän alalla julkisissa, yksityisissä ja voittoa tavoittelemattomissa organisaatioissa, viestintä- ja julkisuusvirastoissa, lehdistö- ja suhdetoimintatoimistoissa, toimituksellisissa ja multimediayrityksissä, mediakeskuksissa sekä televisio- ja elokuvatuotantoyhtiöissä. Muita ammattialoja ovat radio, televisio ja verkkotoimitukset, päivä- ja aikakauslehdet sekä uutistoimistot.
Ammatilliset profiilit:
- Taiteellinen johtaja, copywriter, mediasuunnittelija
- viestintä- ja markkinointipäällikkö, tuotepäällikkö, mediapäällikkö
- audiovisuaalisten ja multimediatuotteiden suunnittelija
- tiedottaja
- Verkkovastaava, Verkkosuunnittelija, Verkkosisällönhallinta
- ammattilainen ja uutishallinnan johtaja sekä suhdestrategiat median kanssa
Mainosviestinnän, tarinankerronnan e kuvakulttuurin, tutkintoluokan LM92 (viestintäteoria) maisterin tutkinnon suorittaminen on pätevyys, joka tarvitaan opetuksen aihetodistuksen saamiseksi: A-65 Viestinnän teoria ja tekniikka. Tätä aihetta voidaan opettaa toisen kaksivuotiskauden aikana teknisissä instituuteissa, teknologiasektorilla, erikoistumisessa grafiikkaan ja viestintään.