MSc elintarvikeliiketoiminnan strategia
Dublin, Irlanti
KESTO
12 Months
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Sep 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 22 730 / per year *
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* EU-maksu vuodessa - 14980 €; EU:n ulkopuolinen maksu vuodessa - 21650 €
Johdanto
MSc in Food Business Strategy on räätälöity vastaamaan elintarviketuotannon ja -markkinoinnin dynaamista, monimutkaista luonnetta. Irlannin elintarviketeollisuuden kokemuksen ja maailmanlaajuisen menestyksen pohjalta opetussuunnitelma rakentuu vahvalle johtamisstrategialle, joka keskittyy elintarvikealan ainutlaatuisiin haasteisiin ja mahdollisuuksiin. Globalisaation ja kestävyyden kaltaisista kysymyksistä muuttuviin elämäntapoihin ja nopeisiin innovaatioihin valmistuneet saavat käyttöönsä todistettuja työkaluja ja oivalluksia uransa ponnahduslautalle.
Ohjelma tarjoaa vankan koulutuksen liiketoimintakonsepteihin ja käytäntöihin sekä laajempaa ymmärrystä ainutlaatuisesta ympäristöstä, jossa elintarvikealan yritykset toimivat. Opiskelija saa syventävää tietoa elintarvikkeiden tuotannon kestävyyteen vaikuttavista tekijöistä ja innovaatioiden roolista alalla. He ymmärtävät myös elintarvikealan yhä monimutkaisempaa ja globaalimpaa toimintaympäristöä sekä elintarviketuotantoon liittyviä epävarmuustekijöitä ja riskejä.
Tämä ohjelma on avoin laajalle valikoimalle perustutkintoprofiileja, mutta sopii erityisesti niille, joilla on maatalouden tai muun tieteen tutkinnon tausta ja jotka haluavat kehittää liiketoimintaosaamistaan sekä niille, joilla on enemmän yrityskeskeisiä tutkintoja ja jotka ovat kiinnostuneita siirtymään elintarvikealalla. Se on suunniteltu tarjoamaan opiskelijoille strategisen näkökulman liiketoiminnan harjoittamiseen alalla, sekä vaadittavat johtamistekniikat, ajankohtaiset markkinointikysymykset, johtamisen lähestymistavat ja globaalit politiikan vaatimukset.
Nopeita faktoja
- 91 % töissä 6 kuukauden jälkeen
- 12 kuukautta kokopäiväisen ohjelman kesto
- 9 Moduulien lukumäärä
- Syyskuu 2023 Alkaa
Visio ja arvot -
MSc Food Business Strategy -ohjelma on avoin monille perustutkintoprofiileille, mutta sopii erityisesti niille, joilla on maatalous-tieteellinen tai yrityspainotteinen tutkinto ja kiinnostus erikoistua elintarvikealalle. Ohjelman tavoitteena on antaa opiskelijoille ydinosaamista elintarvikeyritysten johtamiseen ja strategian kehittämiseen, joka sisältää myös ymmärryksen kestävän kehityksen ja innovaatioiden roolista ja merkityksestä. Valmistuneet osaavat soveltaa kriittistä ja analyyttistä arviointia yhä monimutkaisemmasta ja globaalista ympäristöstä, jossa elintarvikeyritykset toimivat.
Opetussuunnitelman ovat kehittäneet yhdessä UCD Smurfit Graduate Business School ja UCD School of Agriculture and Food Science, ja se tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden saada korkealaatuisinta yrityskoulutusta sekä syvällistä ymmärrystä elintarvikealasta. Opetussuunnitelman sisällön teoria-käytäntö sekoitus sekä vahva painotus alan viimeaikaiseen kehitykseen tekevät tästä ihanteellisen valmistautumisen elintarvikealan uralle. Valmistuneet kannustetaan soveltamaan ja toimimaan elintarvikealan ydinosaamisensa mukaisesti ja heillä on kunnianhimoa ja rohkeutta ratkaista ongelmia, työskennellä ryhmässä ja edistää merkittävästi elintarvikealan menestystä tulevalla urallaan. Kannustamme kriittistä ajattelua ja motivaatiota ja edistämme opiskelijoiden kunnianhimoa kehittää jatkuvasti kykyjään. Tämä saavutetaan tarjoamalla erilaisia oppimisympäristöjä (luokkahuone, kampuksen ulkopuolella ja vierailevat puhujat) ja menetelmiä (luennot, ryhmätyöt, tapaustutkimukset, esitykset), jotka takaavat stimuloivan oppimiskokemuksen. Tämä antaa valmistuneille taidot, joita tarvitaan ammattimaiseen johtajuuteen elintarvikeyrityksissä.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Kokoaikainen vaihtoehto sopii:
Kotimaiset (ETA) hakijat: Kyllä
Kansainväliset (EU:n ulkopuoliset) hakijat: Kyllä
Kurssi on avoin monille perustutkintoprofiileille, mutta sopii erityisesti niille, joilla on maatalousalan tai muun tieteen tutkinnon tausta ja jotka haluavat kehittää liiketoimintaosaamistaan sekä niille, joilla on enemmän yrityskeskeisiä tutkintoja ja jotka ovat kiinnostuneita siirtymään elintarvikealalla.
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Please note that UCD offers a number of graduate scholarships for full-time, self-funding international students, holding an offer of a place on a UCD graduate degree programme. For further information please contact our Admissions team!
Opetussuunnitelma
Opetussuunnitelma tarjoaa hyvän koulutuksen liiketoimintakonsepteihin ja käytäntöihin sekä laajempaa ymmärrystä ainutlaatuisesta ympäristöstä, jossa elintarvikeyritykset toimivat. Testitapausten käyttö on kurssin kannalta olennaista sen hyödyllisyyden ja merkityksen varmistamiseksi niille valmistuneille, jotka jatkavat työskentelyä maatalouselintarviketeollisuudessa. Alan avainpuhujat, mukaan lukien Food and Drink Authority ja Teagasc, osallistuvat useisiin moduuleihin, jotka tarjoavat opiskelijoille käsityksen alan viimeisimmästä kehityksestä.
Syksylukukaudella opiskelijat suorittavat 3 ydinmoduulia.
Kevätlukukaudella opiskelijat suorittavat 2 ydinmoduulia sekä 1 vaihtoehtomoduulin.
Kesäkaudella opiskelijat suorittavat 2 ydinmoduulia ja ryhmäprojektin.
Autumn Trimester
- Elintarvikemarkkinoiden ja liiketoimintakäyttäytymisen taloustiede
- Supply Chain Management Global Food Systems
- Asiakaslähtöinen ruoka
Spring Trimester
- Kilpailukykyinen strategia maailmanlaajuisilla elintarvike- ja maatalousmarkkinoilla
- Elintarvikepolitiikka ja teollisuuden vastaukset
plus 1 optiomoduuli lähteestä:
- Yrittäjyys
- Creativity Innovation & Entrepreneurship
- Leadership, Organisations & Me
Summer Trimester
- Group Project
- Future of Food
- Innovation for Food Business
Huomaa, että yllä oleva kuvastaa 2024/2025 opetussuunnitelmarakennetta ja voi muuttua vuosittain. Listatut optiomoduulit kertovat edellisten vuosien toimituksista ja voivat myös muuttua. Huomaa, että moduulikuvaukset päivitetään ennen jokaista lukukautta.
Ohjelman tulos
- Analysoi toimialoja, markkinoita ja kilpailijoita sopivien kilpailustrategioiden suunnittelemiseksi ja toteuttamiseksi (PG4)
- Kommunikoi selkeästi eri liiketoimintaympäristöissä käyttämällä asianmukaista mediaa (PG4)
- Arvioi kriittisesti elintarvikealan globaaleja näkökulmia, mukaan lukien taloudellisten, poliittisten, sosiaalisten ja kulttuuristen tekijöiden vaikutus (PG2)
- Arvioi kriittisesti elintarvikeyritysten taloutta kestävän kehityksen käsitteen puitteissa (PG3)
- Suunnittele ja kehitä suunnitelmia, strategioita ja organisaatiorakenteita globaaleilla markkinoilla toimiville elintarvikeyrityksille (PG2)
- Käytä sopivia teoreettisia ja käytännön malleja auttamaan innovaatioprosessia (PG3)
- Osoita kunnianhimoa ja rohkeutta toimia ja osallistua tulevaan uraansa ja ammatilliseen kehitykseen (PG5)
- Ymmärtää elintarvikealan johtamisen ja strategian kehittämisen teoriaa ja käytäntöä (PG1)
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Career opportunities
The food sector is seen as a key growth sector. Upon successful completion of the course, graduates will be open to an array of national and international employment opportunities within a rapidly-growing industry or related sectors.
91 % tästä ohjelmasta valmistuneista työllistyi 6 kuukauden jälkeen useilla teollisuuden aloilla. Lähde: Viimeisin Graduate Outcomes Survey, julkaistu joulukuussa 2022.
Valmistuneillemme potentiaalisia ammatteja ovat:
- Account Manager
- Marketing Manager
- Management
- Account Strategist
- Business Development
- Agribusiness Graduate Programme