
Maisteri in
Maisterin tutkinto organisaatioviestinnässä, organisaatioviestinnässä ja digitaalisessa innovaatiossa
University Rennes 2

Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Rennes, Ranska
Kieli (kielet
Ranskan kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2023
Apurahat
Johdanto
Organisaatioviestinnän ja digitaalisen innovaation maisterin tutkinto on yliopistokoulutus viestintäosastolla, joka on jaettu Communication des -organisaatioihin. Opettajatutkijoista ja ammatillisista luennoitsijoista koostuva se tarjoaa mahdollisuuden kehittää taitoja, jotka liittyvät tieto- ja viestintästrategioiden analysointiin ja toteuttamiseen organisaatio-, media-, sosiaaliset ja tekniset näkökulmat. Sitä tukee Rennesin yliopiston PREFics-laboratorio 2.
Organisaatioviestinnän ja digitaalisen innovaation kurssin tarkoituksena on kouluttaa viestinnän ammattilaisia organisaatioille, jotka todennäköisesti työskentelevät johtotehtävissä erityyppisissä rakenteissa: yritykset, viestinnän konsultointi- ja palveluntarjoajat, paikallisviranomaiset, yhdistys-, kulttuuri- ja lääketieteellinen-sosiaalinen sektori. Koulutus on suunnattu analyyttisten ja diagnostisten valmiuksien hankkimiseen organisaatioympäristöissä, joissa tehtävät suoritetaan, ja kykyyn muuntaa nämä diagnoosit suosituksiksi, argumentatiivisiksi strategioiksi ja operatiivisiksi toimiksi. Koulutuksen tarkoituksena on myös kouluttaa ammattilaisia tukemaan organisaatiomuotojen kehitystä digitaalisen muutoksen yhteydessä.
Osaaminen ja taidot:
- analysoida sosiaalisia, teknisiä, organisatorisia ja mediatietojärjestelmiä;
- analysoida organisaation viestinnän kontekstia ja haasteita;
- Tarkasta viestintälaitteet
- Valitse ja priorisoi media ja sosiaaliset verkostot;
- Kehittää viestintästrategioita
- analysoida innovaatioiden dynamiikkaa;
- analysoida ja tukea digitaalisten koneiden ja tietojärjestelmien käyttöä;
- analysoida, toteuttaa ja tukea viestinnän, yhteistyön ja toiminnan koordinoinnin logiikkaa;
- tuen muutos;
- Digitaaliset pilottihankkeet
- Analysoi organisaatiomuotojen kehitys digitaalisessa kontekstissa.
Maininta "Organisaatioiden viestintä" liittyy hyvin läheisesti kahteen muuhun viestintäosaston mainintaan: "Julkinen ja poliittinen viestintä" ja "Tiedotus ja viestintä". Kolme termiä 'perustavanlaatuiset ja metodologiset opetusyksiköt yhdistetään kahden vuoden aikana, jotta saadaan tietoon, menetelmiin ja poikkitieteellisiin taitoihin ihmis- ja yhteiskuntatieteiden alat, jotka ovat hyödyllisiä tieto- ja yhteiskuntatieteille. Viestintä: tiedon ja viestinnän epistemologia, digitaalisen tekniikan yhteiskunnalliset kysymykset, sosiologia, semiologia, kulttuurienvälinen viestintä, audiovisuaaliset menetelmät toiminnan analysoimiseksi, tutkimuksen aloittaminen.
Ammatillinen integraatio:
Kurssin kohteena olevat aukot koskevat ammattitaitoista tieto- ja viestintätekniikkaa: liike-elämä, teollisuus ja palvelut, yhdistykset, sosiaalisen ja solidaarisen talouden sektori, julkinen sektori, edustussektori. Kurssin ehdokkaiden on tarkoitus etsiä esimiehen työpaikkoja seuraavasti:
- johtajat, johtajat, viestintäpäälliköt,
- viestintävastaavat,
- PR-virkamiehet,
- Paina liitteitä
- Vastuussa organisaation muutoksista digitaalisessa kontekstissa,
- organisaation ja viestinnän konsultit (freelance tai agentuuritoiminta),
- yhteisön johtaja,
- Luojat, liike-elämän luojat.
Tähän kuuluu yleisten tiedotus- ja viestintäalan ammattilaisten kouluttaminen, jotka kykenevät ottamaan vastuun organisaation tieto- ja viestintäpalvelusta. Tämä PREFICS-laboratorion tukema maisterin tutkinto mahdollistaa myös väitöskirjan jatkamisen.