
MSc in
MSc digitaalisessa muotiviestinnässä
USI Università della Svizzera italiana

Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Lugano, Sveitsi
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 lukukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
CHF 4 000 / per semester *
Hakemuksen määräaika
30 Apr 2024
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* Hakijat, joiden virallinen asuinpaikka oli Sveitsissä tai Liechtensteinissa lukion viimeisen tentin (Maturità) aikana, maksavat alennetun lukukausimaksun, joka on 2 000 CHF / lukukausi.
Johdanto
Fash -ionista on tulossa yhä digitaalisempi.
Muotiteollisuus tarvitsee viestintäpäälliköitä, jotka:
- Hallitse digitaalisia suuntauksia.
- Ovat tietoisia muodin muokkaavista pitkäaikaisista sosiokulttuurisista prosesseista.
- Ymmärtää, miten muodin eettinen ulottuvuus ja merkittävät kestävän kehityksen haasteet vaikuttavat yhteiskuntaan.
Haluatko hankkia:
- Viestintätaidot, joita sovelletaan erityisesti muotiteollisuuteen?
- Uusimmat työkalut vuorovaikutukseen digitaalisessa liiketoimintaympäristössä?
- Kulttuurinen herkkyys kommunikoida globalisoituneilla markkinoilla?
Osallistu ensimmäiseen kansainväliseen digitaalisen muotiviestinnän maisterin tutkintoon, jonka yliopistot tarjoavat kaksoistutkintoina Università della Svizzera Italiana ja Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne (Pariisi, Ranska).
Galleria
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Tutustu yliopiston verkkosivustoon ja lue lisää apurahoistamme.
Opetussuunnitelma
Rakenne ja sisältö
Digitaalisen muotiviestinnän MSc (DFC) -tutkinnon tavoitteena on valmistaa valitut opiskelijat jatkamaan uraansa muotiteollisuudessa digitaalisen viestinnän asiantuntijoina .
Master on kaksivuotinen (120 ECTS) kaksinkertainen maisterin tutkinto , jonka tarjoavat yhdessä USI - Università della Svizzera italiana ja Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne , ja se annetaan kokonaan englanniksi . Pariisissa tarjottavat kurssit ovat myös englanniksi. Ohjelmaa opettaa molempien oppilaitosten tunnettu tiedekunta ja suuri määrä vierailevia luennoitsijoita ja muotialan ammattilaisia, jotka jakavat käytännön kokemuksensa. Liikkuvuus on osa tämän mestarin tarjoamaa oppimiskokemusta. Opiskelijat opiskelevat kahdessa eri paikassa (Luganossa ja Pariisissa) ja elävät kahdessa eri kulttuurissa.
Työharjoittelu ja pro gradu
Sen lisäksi, että tämä mestari tarjoaa opiskelijoille tarvittavat tiedot menestyäkseen tulevalla urallaan, tämä mestari vaatii opiskelijoita soveltamaan tätä tietoa ja hankkimaan käytännön kokemusta kahden päätoiminnon kautta: harjoittelun ja pro gradu -tutkielman.
Työharjoittelu
Opiskelijoiden on suoritettava kahden kuukauden harjoittelu (9 op) valitsemassaan yrityksessä. Tämän maisterin liikkuvuusnäkökohdan ansiosta opiskelijoilla on mahdollisuus luoda kansainvälinen kontaktiverkosto, joka auttaa heitä löytämään haluamansa harjoittelupaikan.
Opiskelijat voivat suorittaa harjoittelunsa neljännen lukukauden aikana haluamassaan paikassa.
Tämän lukukauden aikana heillä on verkkokurssi ja diplomityönsä, mikä antaa heille joustavuutta löytää haluttaessa harjoittelupaikka Sveitsin tai Ranskan ulkopuolelta.
Diplomityö
Viimeisen lukukauden aikana opiskelijat tutkivat ja kirjoittavat pro gradu -tutkielmansa (18 op) valitsemastaan digitaalisen muotiviestinnän alaan liittyvästä aiheesta.
Luganon kampuksen yliopistokirjasto tarjoaa opiskelijoillemme runsaan kokoelman erikoiskirjallisuutta, joka on saatavilla sekä verkossa että offline-tilassa. Institute of Digital Technologies for Communication tarjoaa katseenseurantatekniikoita ja muita hyödyllisiä työkaluja digitaalisen viestinnän tutkimukseen.
Tarkemmat tiedot annetaan, kun olet ilmoittautunut mestariin.
Opintomatkat
Liikkuvuus on tärkeä osa digitaalisen muotiviestinnän maisterin tarjoamaa oppimiskokemusta. Opiskelijoiden ei tarvitse vain opiskella kahdessa eri paikassa ja elää erilaisissa kulttuureissa, vaan heitä rohkaistaan myös liikkumaan ja tapaamaan uusia todellisuutta muotiteollisuudessa opintomatkojen avulla.
Kohteet valitaan Sveitsin, Italian, Espanjan ja Ranskan muotihistoriallisten alueiden ja teollisuuden keskusten joukosta. Kierrokset sisältävät vierailuja tehtaissa, ateljeissa, museoissa ja yrityksen pääkonttorissa. Kaikki asiaan liittyvät toiminnot, joihin saattaa sisältyä johtajien ja alan asiantuntijoiden esittämiä tapaushistorian esityksiä, järjestetään ohjelman kolmen ensimmäisen lukukauden aikana, ja ne akkreditoidaan yhtenä kurssina 3 op.
Opintomatkojen matka- ja oleskelukustannukset eivät sisälly lukukausimaksuun, vaan ne ovat opiskelijoiden omat.
Rankingit
KANSAINVÄLISET RANSKAIT
USI Times Higher Education (THE) ja Quacquarelli Symonds World University Rankings (QS) -listalla, jotka ovat yksi maailman suosituimmista ja tunnetuimmista maailmanlaajuisista rankingeista – uusimmat saatavilla olevat tiedot:
- QS World University Rankings 2023
Maailmanlaajuisesti 240
(1500 huomioiduista yliopistosta) - THE World University Rankings 2023
Alue 201-250
(1799 tutkitusta yliopistosta) - Maailman parhaat pienet yliopistot 2022
Maailmanlaajuisesti 15
pienten yliopistojen keskuudessa. - THE Young University Rankings 2022
Maailmanlaajuisesti 57
"nuorten" yliopistojen joukossa (alle 50-vuotiaat) - QS Top 50 alle 50 2021
Maailmanlaajuisesti 26
"nuorten" yliopistojen joukossa (alle 50-vuotiaat)
U-MULTIRANK 2022
Kun indikaattoreissa on 16 "A", USI on 3. sijalla Sveitsin yliopistojen rankingissa ( Country Report Switzerland ).
SIJOITUKSET AIHEUTTAIN
Yliopistojen maailmanlaajuisten sijoitusten lisäksi USI on edistynyt merkittävästi aihealueen sijoituksissa:
- Aiheen sijoitukset
merkittäviä tuloksia erityisesti tietojenkäsittelytieteen, kliinisen ja terveydenhuollon sekä taloustieteen aloilla. - Forschungs-valvonta
korkeilla pisteillä taloustieteen tutkimuksen vaikutusta mittaavissa rankingissa, etenkin kun viitataan alan arvostetuimpiin akateemisiin lehtiin.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Uranäkymät
Valmistuneiden ammatilliset mahdollisuudet liittyvät viestinnän hallintaan ja muotialan strategiaan kaikissa yrityksissä pienistä startupeista suuriin kansainvälisiin yrityksiin. Valmistuneet ovat valmiita työskentelemään muun muassa digitaalisen ja sosiaalisen median markkinoinnissa, brändin kehittämisessä, datan ja verkkokaupan hallinnassa, mainonnassa ja PR-tehtävissä sekä yhteiskuntavastuun koordinoinnissa.
Vaikka maisteri keskittyisi muotiviestintään, valmistuneet voivat työskennellä siihen liittyvillä kokemustalouden aloilla, esim. taide, kulttuuriperintö, matkailu, ylellisyys.
Työllistettävyys
- Työllistetty 100 %
- Keskimääräinen työaika* 1,5 kuukautta
(82 % 3 kuukauden sisällä: 45 % ennen valmistumista)