Master MEEF Consulting & Engineering korkeakoulutukseen
Toulouse, Ranska
KESTO
0 up to 1 Years
KIELET
Ranskan kieli
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Sep 2023
LUKUKAUSIMAKSUT
Pyydä lukukausimaksuja
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Nykyään ranskalaisen yliopiston on kohdattava uusia vaatimuksia etenkin koulutustoiminnassaan: osaamispohjainen lähestymistapa, tieto- ja viestintätekniikan käyttö, koulutusinnovaatiot, koulutuksen ja oppimisen laatu ovat kaikki hankkeita.
Monitieteisen laitosten välisen tiimin (ESPE, Universities Toulouse II ja III) suunnittelema maisterin tutkinto on ensimmäinen Ranskassa, joka tarjoaa koulutusalan ammattilaisille yliopiston opettajien tukea.
Tavoitteena on siis kouluttaa ammattilaisia yliopisto-opetuksessa:
osaa tukea opettaja-tutkijoita heidän opetustoiminnoissaan ja projekteissaan
laajemmin, kykenevät tukemaan oppilaitoksia niiden koulutus- ja kehityspolitiikassa opetuksen suhteen.
Tarjottu koulutus on suunniteltu ESPE Toulouse Midi-Pyrénéesissa (Saint-Agne -alueella) suoritettujen harjoittelusarjojen ja ammatillisessa kontekstissa käytetyn vuorottelun yleisen periaatteen mukaisesti.
Kohdennetut taidot:
Toimi eettisesti ja vastuullisesti
Kerää ja analysoi koulutuksen tarpeita
Suunnittele ja toteuta koulutus
Arvioi koulutuksen ja opetuksen laatua
Tukea koulutushankkeita
Työskentele ryhmänä ja yhteistyössä.
Ilmoita ja kouluta
Kommunikoi, popularise, mainosta
Osallistu laitoksen koulutusjohtamiseen
Toiminta-alue:
Koulutus korkea-asteen koulutuksessa Työtyypit
- koulutusneuvoja
- Korkeakoulutuksen neuvonantaja
- korkeakoulujen koulutuspäällikkö
Erikoisalueen kohteet:
- paikallinen tuki opettajille
- järjestelmien suunnittelu tarpeiden keräämiseksi ja koulutustarpeiden määrittelemiseksi
- ehdotus kontekstualisoiduista vastauksista
- yliopistopedagogiikkaan liittyvän koulutustarjouksen kehittäminen
- opiskelijoiden toteuttamat arviointijärjestelmät
- koulutuksen laadun arviointi
- Koulutushankkeiden toteuttamisen koordinointi
- tavoitteiden saavuttamisen arviointi - koulutuksen yhdistämisen järjestäminen
- pohdinta ammatillisista käytännöistä ja niiden kehityksestä
- kokousten pitäminen.