Maisteri kehityksestä ja sosialisaatiosta lapsuudessa ja nuoruudessa
Utrecht University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Utrecht, Alankomaat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 209 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* EU/ETA, Surinamin tai Sveitsin opiskelijat; 17 500 €: Kansainväliset opiskelijat
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Miten sosiaalistumiskontekstit vaikuttavat lasten ja nuorten kehitykseen?
Miksi erityisesti nuorilla miehillä on taipumus sekaantua rikollisuuteen? Onko syynä se, että heillä on "väärät" ystävät? Eikö heitä sosiaalistettu kunnolla? Johtuuko se dispositiotekijöistä? Onko töissä perinnöllisiä tekijöitä?
Lapsen syntymästä lähtien hänen perheensä ja kulttuuri, jossa hän on kasvanut, vaikuttavat valtavasti hänen sosiaalis-emotionaaliseen kehitykseen ja psykologiseen sopeutumiseensa. Kun hän kasvaa, hänen koulunsa sekä ystävien ja ikätovereiden verkostot vaikuttavat yhä enemmän hänen kehitykseensä. Kaksivuotinen maisteriohjelma kehityksen ja sosialisoinnin lapsuudessa ja nuoruudessa (DaSCA) antaa sinulle teoreettisen ja metodologisen taustan analysoida tätä kehitystä.
"Master's on ehdottomasti haastava, mutta professorit ja henkilökunta panostavat opiskelijoihin paljon aikaa ja energiaa. Tuntit ovat melko pieniä, joten saat paljon henkilökohtaista huomiota ja pääset todella lähelle opiskelutovereita. Tuntui olimme kaikki siinä yhdessä."
Maartje van den Essenburg
Normaali ja epänormaali sosiaalis-emotionaalinen kehitys
Ohjelma keskittyy sekä normaaleihin että epänormaaleihin kehitysprosesseihin. Erityistä huomiota kiinnitetään lasten ja nuorten kognitiivisen ja sosiaalis-emotionaalisen kehityksen ja sopeutumisen interventioiden ja riskitekijöiden tutkimukseen. Kurssin aiheita käsittelemällä vastaat kysymyksiin, kuten:
- Mitkä ovat kehityksen varhaiset merkit, jotka ovat menneet pieleen?
- Kuinka voimme parantaa tapaa, jolla lasten ja nuorten negatiiviset seuraukset ehkäistään tai hoidetaan?
Tämä maisteriohjelma yhdistää edistyneen työselostuksen käytännön taitojen kehittämiseen.
Kansainvälinen painopiste
Kaikki kurssit ja viestintä ovat englanniksi. Ohjelma on suunniteltu antamaan sinulle mahdollisuuden harjoitella edistyneitä englanninkielisiä viestintätaitoja ja samalla saada kansainvälistä näkökulmaa kehitykseen ja sosiaalisuuteen liittyvistä aiheista. Osa opettajista on ulkomailta (USA, Belgia ja Kroatia) tai työskentelee ulkomailla (Iso-Britannia), ja ohjelma houkuttelee useita kansainvälisiä opiskelijoita. Sinulla on myös mahdollisuus vierailla osallistuvien tutkimusryhmien järjestämissä englanninkielisissä konferensseissa Alankomaissa.
Laadukas ohjelma
Tunnetussa "Keuzegids Masters 2021" -tapahtumassa Development and Socialization in Childhood and Adolescence sai yhden korkeimpia kasvatus- ja pedagogiikkatieteiden alan tutkijamestareita Alankomaissa.
Ohjelma sai keskimääräistä paremman arvion komponenteista: tentti, opettajat, tilat ja ohjaus. Komponenttien ohjelman sisällöstä, tieteellisestä koulutuksesta ja haastavasta koulutuksesta maisteri sai jopa korkean keskimääräisen pistemäärän.
Ohjelman tulos
Maisteriohjelma Kehitys ja sosiaalistaminen Lapsuudessa ja nuoruudessa on suunniteltu valmistautumaan Ph.D. asemaa. Aloittamalla ohjelman (kehitys)psykologian, pedagogiikan tai monitieteisten yhteiskuntatieteiden kandidaatin tutkinnon perusteella sinusta kehittyy pätevä tutkija, jolla on erinomaiset työnäkymät. Ohjelma on vahvasti tutkimuksellinen, ja luennoitsijasi ja ohjaajasi ovat neljän poikkitieteellisen tutkimusryhmän jäseniä tutkimusprioriteetissa Child and Adolescent Studies (CAS).
Haluatko jatkaa tutkijan ammattiuraa yliopistoympäristön ulkopuolella? Tämä ohjelma tarjoaa koulutusta myös siihen.
Laadukasta opiskelijatutkimusta
Maisteriohjelma Kehitys ja sosiaalistaminen lapsuudessa ja nuoruudessa osoitteessa Utrecht University tarjoaa sinulle kaikki työkalut korkealaatuisen tutkimuksen tekemiseen. Opiskelijamme ovat saaneet tunnustusta panoksestaan alalla jo ennen valmistumistaan. DaSCA-opiskelija Debbie van Bommel voitti viime aikoina kansallisen Unilever Research Prize 2017 -palkinnon (artikkeli hollanniksi) diplomityöstään, jossa hän tutki äitien ja heidän teini-ikäisten lastensa välisiä konflikteja.
Ominaisuudet ja tarkennus
DaSCA-ohjelma tarjoaa sinulle ainutlaatuisen oppimisympäristön, jolle on tunnusomaista:
- Monitieteinen ympäristö, jossa yhdistyvät pedagogiikka, kehityspsykologia ja tieteidenväliset yhteiskuntatieteet.
- Keskittyminen yksilön sisäisiin prosesseihin ("kehitys") sosiaalisessa kontekstissa ("sosialisaatio").
- Yksilöllisten ominaisuuksien ja sosiaalisen kontekstin välisiä vuorovaikutuksia korostetaan voimakkaasti.
- Kehityksen ja sosiaalistumisen tutkiminen ensimmäisen 25 vuoden aikana.
- Mahdollisuus hyödyntää neljän vakiintuneen tutkimusohjelman tutkijoiden kapasiteettia ja kokemusta.
- Laaja koulutus edistyneestä tilastollisesta mallintamisesta.
Opetussuunnitelma
Vuosi 1
Opetussuunnitelman ensimmäisenä vuonna opit integroimaan teorioita (sekä teoreettisista että tutkimuskursseista) ja menetelmiä (metodologia- ja tilastokursseista) erityisiin tutkimuskäytännön tehtäviin. Tämä ensimmäinen vuosi koostuu kolmenlaisista kursseista:
- Lapsuuden ja nuoruuden kehityksen ja sosialisaation teorian ja tutkimuksen yleiset kurssit
- Metodologian ja tilastotieteen kurssit
- Tutkimuksen harjoittelu
Vuosi 2
Toinen vuosi sisältää:
- Kaksi teorian ja tutkimuksen yleiskurssia
- Yksi kurssi akateemisista taidoista ja menetelmistä sekä tilastoista
- Tutkimusharjoittelu ja pro gradu -tutkielman tekeminen
Uramahdollisuudet
Yhteys tämän maisteriohjelman ja työmarkkinoiden välillä on erinomainen. Aiempien vuosien DaSCA-alumnit ovat yleensä onnistuneet löytämään työpaikan opintojensa jälkeen erittäin hyvin.
Ohjelma on suunniteltu valmistautumaan Ph.D. opinnot. Se tarjoaa kuitenkin myös koulutusta opiskelijoille, jotka haluavat jatkaa ammattiuransa tutkijana yliopiston ulkopuolella.
Akateeminen ura
Valmistuneistamme 65 % valmistui tohtoriksi. ohjelmoida. He työskentelevät Ph.D. työpaikat yliopistoissa, kuten:
Utrecht University; Radboudin yliopisto; Amsterdamin yliopisto; VU University Amsterdam; Groningenin yliopisto; Leidenin yliopisto; Nottinghamin yliopisto (Yhdistynyt kuningaskunta), Kolumbian yliopisto (USA), Leuvenin yliopisto (Belgia), Readingin yliopisto (Yhdistynyt kuningaskunta), Roehamptonin yliopisto (Yhdistynyt kuningaskunta).
Mitä työhösi kuuluu?
Ph.D. opiskelija, suoritat neljän vuoden tutkimusta Alankomaissa tai ulkomailla olevassa yliopistossa, kirjoitat tieteellisiä julkaisuja ja työskentelet opettajana kandidaatin ja maisterin opiskelijoille. Kun olet suorittanut tutkinnon, voit hakea tutkimustehtäviin.
Ammatilliset urat
Muut alumnit (35 %) tekivät uraa korkeakoulujen ulkopuolella . He työskentelevät seuraavissa tehtävissä:
- Tutkija (Office for National Statistics, Iso-Britannia; Department of Methods and Statistics, Utrecht University ; TNO; Zorgverzekeraars Nederland)
- Kliinikko (Opdidakt, Altrecht, Trajectum)
- Ohjelmistokehittäjä
- Opettaja
- Vanhempi päätöksentekijä (Hollannin lasten ja nuorten psykiatrian tietokeskus)
Mitä työhösi kuuluu?
- Yhteiskuntakasvatuksen tutkija : Teet tutkimusta lastensuojelu- tai koulutusalan laitoksissa ja organisaatioissa.
- Pedagogisten taitojen opettaja/kouluttaja : Annat pedagogisia selityksiä ongelmista ja opetat ammattilaisia harjoittelemaan terapeuttista keskustelua.
- Erityisopetuksen yleislääkäri/hoitokasvattaja : Suoritat diagnostisia tutkimuksia, ehdotat hoitosuunnitelmia ja toteutat nämä suunnitelmat esimerkiksi hyvinvointi- tai erityisopetuskouluissa.