Peli- ja mediatekniikan maisteri
Utrecht University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Utrecht, Alankomaat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 209 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* EU/ETA, Surinamin tai Sveitsin opiskelijat; 20 750 €: Kansainväliset opiskelijat
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Oletko utelias
- Pelien käytöstä terveyteen, koulutukseen ja maapallon pelastamiseen?
- Kuinka voit käyttää multimodaalista, mobiili- ja AR/VR-vuorovaikutusta parantaaksesi ja luodaksesi uusia kokemuksia?
- Kuinka voit kehittää uuden sukupolven reaaliaikaista grafiikkaa ja tekoälyä interaktiivisille sovelluksille?
Jos olet kiinnostunut tällaisista kysymyksistä, peli- ja mediatekniikan maisteriohjelma osoitteessa Utrecht University saattaa olla sinulle sopiva!
Käytä kehitystä uusiin innovaatioihin
Pelimaailma muuttuu jatkuvasti, ja uusia kehityskulkuja tulee nopeaan tahtiin. Siksi toimiala tarvitsee ammattilaisia, jotka voivat soveltaa näitä kehityssuuntia uusiin innovaatioihin ja osaamista toteuttaa ne organisaatiossa. Peli- ja mediatekniikan maisteriohjelma kouluttaa sinut sellaiseksi ammattilaiseksi.
Vain tutkija maisterintutkinto Alankomaissa
Peli- ja mediateknologia on Hollannin ainoa pelitutkimuksen mestari. Painopiste ei ole pelien pelaamisessa, vaan pelien ja multimedian teknologisissa näkökohdissa tietojenkäsittelytieteen kontekstissa. Työskentelet siksi pelin ja mediajärjestelmän takana olevien järjestelmien ja tekniikoiden luomisessa.
Tässä tutkimuksen maisteriohjelmassa tutkit:
- Virtuaalimaailmojen mallinnus
- Hahmon animaation ja käyttäytymisen luominen
- Tietokonenäköön perustuva videoanalyysi
- Monisensoristen rajapintojen rakentaminen
Voit testata järjestelmiä ja tekniikoita laboratorioissamme, kuten Motion Capture Labissa tai Crowd Simulation Labissa.
Ohjelman tulos
Käytä kehitystä uusiin innovaatioihin
Pelimaailma muuttuu jatkuvasti, ja uusia kehityskulkuja tulee nopeaan tahtiin. Siksi toimiala tarvitsee ammattilaisia, jotka voivat soveltaa näitä kehityssuuntia uusiin innovaatioihin ja osaamista toteuttaa ne organisaatiossa. Peli- ja mediatekniikan maisteriohjelma kouluttaa sinut sellaiseksi ammattilaiseksi.
Vain tutkija maisterintutkinto Alankomaissa
Peli- ja mediateknologia on Hollannin ainoa pelitutkimuksen mestari. Painopiste ei ole pelien pelaamisessa, vaan pelien ja multimedian teknologisissa näkökohdissa tietojenkäsittelytieteen kontekstissa. Työskentelet siksi pelin ja mediajärjestelmän takana olevien järjestelmien ja tekniikoiden luomisessa.
Tässä tutkimuksen maisteriohjelmassa tutkit:
- Virtuaalimaailmojen mallinnus
- Hahmon animaation ja käyttäytymisen luominen
- Tietokonenäköön perustuva videoanalyysi
- Monisensoristen rajapintojen rakentaminen
Voit testata järjestelmiä ja tekniikoita laboratorioissamme, kuten Motion Capture Labissa tai Crowd Simulation Labissa.
Uramahdollisuudet
Peliala on kehittynyt nopeasti viime vuosikymmeninä ja sen liikevaihto ylittää nyt viihde- ja elokuvateollisuuden. Sanomattakin on selvää, että ala vaatii monia taitavia työntekijöitä, joilla on korkeatasoinen tutkinto pelaamisesta ja multimediasta. Lisäksi pelien potentiaali opetusvälineenä tunnustetaan yhä enemmän, mikä luo uusia markkinamahdollisuuksia. Tietojenkäsittelytieteen ja tietokonelaitteiston nopea kehitys – mukaan lukien uudet pelimediat, kuten matkapuhelimet – lisää jatkuvaa tarvetta ajantasaisille ammattilaisille.
Akateeminen ura
Tutkinnon suorittaneille, jotka ovat kiinnostuneita tutkimussuuntautuneesta urasta, maisterin tutkinto tarjoaa mahdollisuuden aloittaa tohtorintutkintoprojekti, joka johtaa tohtorin tutkintoon mistä tahansa aiheeseen liittyvästä yliopistosta Alankomaissa tai ulkomailla. Center for Advanced Gaming and Simulationissa on tarjolla useita tällaisia tehtäviä, ja henkilökuntamme ylläpitää laajaa yhteyttä muihin yliopistoihin. Valmistuneet voivat myös löytää haastavia tehtäviä kansainvälisten yritysten tutkimusosastoilta.
Ammatilliset urat
Ohjelmistokehityksestä kiinnostuneet valmistuneet ovat hyvin päteviä tehtäviin useissa eri yrityksissä mm.
- Multimedia
- Viihde-elektroniikka
- 3D web-suunnittelu
- Pelin kehitys
- Teollinen tietokonenäkö
- Lääketieteellinen kuva-analyysi
- Automaattinen kartografia
- Maantieteelliset tietojärjestelmät
- Interaktiiviset 3D-järjestelmät
Heidän työhönsä voisi kuulua uusien tuotteiden ja sovellusten kehittäminen tai valvonta. Valmistuneet ovat myös päteviä konsulttitehtäviin tai voivat perustaa start-up-yrityksen kehittyville markkinoille.