Witten/Herdecke University (UW/H)
Johdanto
Witten/Herdecken yliopisto (UW/H) perustettiin ja tunnustettiin valtiollisesti vuonna 1983, ja siitä lähtien se on ollut edelläkävijä Saksan korkeakoulujen joukossa. Witten/Herdecken yliopistossa otettiin käyttöön merkittäviä innovaatioita tutkimuksessa ja opetuksessa. Malliyliopistona Witten/Herdecken yliopisto edustaa perinteisen alma materin dynaamisia uudistuksia ja nykyaikaisen tietoyhteiskunnan haasteisiin mukautetun humanistisen koulutuskonseptin tavoittelua. Humboldtin kasvatusihanteiden mukaisesti Witten/Herdecke-yliopisto pitää itseään yrittäjähenkisenä yliopistona ja pyrkii yhdistämään tutkimuksen ja opiskelijoiden koulutuksen, tieteellisten palvelujen tarjoamisen, käytännön soveltamisen ja sosiaalisen vastuun. Teoriapohjainen ja käytännönläheinen opetus osoitteessa UW/H liittyy aina oppiaineeseen liittyvien, menetelmällisten, sosiaalisten ja kulttuuristen taitojen hankkimiseen, arvoihin suuntautumiseen ja henkilökohtaiseen kasvuun.
Witten tutkii.
UW/H:n tutkimus on monitieteistä, menetelmiltään hyvin monipuolista ja keskittyy tarkoin määriteltyihin aloihin. Koska olemme yksityinen yliopisto, jonka budjetissa on kohtuullinen osuus valtionrahoitusta, koemme velvollisuudeksemme antaa yhteiskunnalle jotain vastineeksi saamistamme varoista. Yksi tapa tehdä tämä on tuottaa innovatiivisia tutkimustuloksia. Todellisen elämän ongelmat edellyttävät monitieteistä tutkimusta. Valitsemiemme tutkimusalojen yhteiskunnallinen merkitys on tässä suhteessa yhtä tärkeää kuin tutkimustulosten avoin ja yleisesti ymmärrettävä julkaiseminen. Lukuisat UW/H-hankkeet saavat rahoitusta kolmansilta osapuolilta. Pelkästään vuonna 2010 yli 40 kolmannen osapuolen rahoitusta koskevaa hakemusta hyväksyttiin. Tutkijamme tekevät yhteistyötä tunnettujen kansallisten ja kansainvälisten kumppaneiden kanssa. Kaikki UW/H:n tiedekunnat pyrkivät käsittelemään uusia ja aiemmin tutkimattomia tutkimusalueita ja siten käynnistämään merkittävää kehitystä.
Witten kouluttaa.
Koulutus on paljon muutakin kuin koulutusta työtä varten. Aineeseen liittyvän asiantuntemuksen ja taitojen lisäksi välitämme myös menetelmiä ja strategioita, joiden avulla opiskelijamme pystyvät koko loppuelämänsä ajan selviytymään nykyaikaisen tietoyhteiskunnan monimutkaisista ja jatkuvasti muuttuvista vaatimuksista joko generalistina, jolla on erikoistumisvalmiuksia, tai asiantuntijana, jolla on laaja yleinen tietopohja. Wittenin didaktiikan mukaisesti opiskelijoiden opetus on ongelmakeskeistä, huipputason opetusta ja käytännönläheistä. Henkilökohtainen kasvu on toinen keskeisistä tavoitteistamme.
Tieteidenvälinen - tieteidenvälinen
Humboldtin pedagogisten käsitteiden mukaisesti UW/H:n opiskelijat opiskelevat pienryhmissä, joissa on erinomainen opiskelija-opettaja-suhde ja riittävästi aikaa ja tilaa löytää omat kykynsä ja potentiaalinsa sekä muodostaa omat mielipiteensä. Opiskelijoita kannustetaan ajattelemaan laajemmissa yhteyksissä ja ottamaan sosiaalista vastuuta valitsemallaan tieteenalalla ja sen ulkopuolella. Tulevaisuuden taloudelliset, ekologiset ja sosiaaliset haasteet eivät varmasti noudata tieteenalojen rajoja.
Witten - perustavanlaatuinen.
Perusopinnot ovat keskeinen osa Witten/Herdecken identiteettiä. Ne edistävät ennakkoluulotonta ajattelua. Ne ilmentävät yliopiston johtoajatusta ja helpottavat oppimisprosesseja, jotka ylittävät oppiaineeseen liittyvän asiantuntemuksen. Täällä opiskelijat tarttuvat kysymyksiin, joihin meillä ei ole valmiita vastauksia tai joihin ei ehkä ole olemassa vastauksia. Koulutus edellyttää pitkällistä pohdintaa ja näkökulman muutos vieraantumista ja etäisyyttä itseen ja maailmaan. Perusopinnot tarjoavat tämän mahdollisuuden pysähtymiseen. Ne muodostavat kurittoman ja hidastetun lähestymistavan pohdinnan, viestinnän ja taiteen väliseen näkökulmien rikkauteen. Perusopinnot ovat antiikin elämäntaidekoulujen ja studia humanitatiksen nykyaikainen seuraaja. Saksan yliopistojen joukossa UW/H-perusopinnot ovat vanhin ja kehittynein malli, jossa yhdistetään akateemisia asioita ja kysymyksiä, jotka liittyvät yhteiskuntaan, taiteeseen, sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen, huoleen omasta tulevaisuudesta, politiikkaan, psykologiaan, filosofiaan ja historiaan, ja arvioidaan niiden merkitystä yksilön asenteisiin, toimintaan ja elämänhallintaan. Yhä monimutkaisemmassa, nopeammin muuttuvassa ja epävarmemmassa maailmassa tulevat lääkärit, yrittäjät, johtajat, poliitikot tai konsultit tarvitsevat metodista, sosiaalista, eettistä ja kulttuurista osaamista sekä oppiaineeseen liittyvää asiantuntemusta.
Witten osallistuu.
Korkea-asteen koulutuksen rooli yhteiskunnassa on muuttunut radikaalisti viime vuosina. Tutkimus ja opetus ovat edelleen yliopistojen ydintoimintoja. Nykyään odotamme kuitenkin enemmän. Kansalaistoiminta "kolmantena tehtävänä" tutkimuksen ja opiskelijoiden koulutuksen lisäksi on aina ollut osa UW/H:n identiteettiä. Witten/Herdecken yliopiston perustamistilaisuudessa Alfred Herrhausen puhui "esprit engagéstä, omistautuneesta hengestä, jota on kehitettävä ja käytettävä yhteiskuntamme edistämiseksi". Tämä henki on olennainen osa filosofiaamme, ja siinä kiinnitetään yhtä paljon huomiota yhteiskunnalliseen vastuuseen, opiskelijoiden koulutukseen ja innovatiivisten tutkimustulosten tuottamiseen. Witten/Herdecken yliopisto on alusta alkaen ottanut yhteiskunnallista vastuuta monissa muodoissa ja eri tasoilla. Witten/Herdecken yliopisto on jatkuvassa vuorovaikutuksessa yhteisön kanssa: Wittenin kansalaisten, paikallisen ja alueellisen yritysmaailman, yhteiskunnallisten ja kulttuurilaitosten ja jopa kansainvälisten järjestöjen, yritysten ja säätiöiden kanssa. Ottaen huomioon, että olemme iältämme melko pieniä (1 300 opiskelijaa ja 400 työntekijää), olemme saaneet aikaan vaikuttavan määrän sosiaalisia, kulttuurisia, kaupallisia ja voittoa tavoittelemattomia aloitteita.
Witten toimii.
Huolimatta Bolognan uudistuksista, yliopistojen lisääntyvistä taloudellisista rajoitteista ja uusista tutkinto-ohjelmista aiemmin ei-akateemisiin ammatteihin, Witten/Herdecken yliopisto tarjoaa edelleen vapautta opiskeluun, joka on teoriapohjaista ja lähellä käytäntöä, eettistä ja esteettistä, nopeaa tai rentoa, toisinajattelevaa ja ehdotonta, monitieteistä ja epätieteellistä. Ja oletetaan, että Harvardin yliopiston presidentti Drew G. Faust on oikeassa siinä, että yliopistokulttuuri on pohjimmiltaan kurittomuutta ja että tämän pitäisi olla tulevien yliopistojen lähtökohta. Siinä tapauksessa meillä UW/H:lla näyttää olevan hyvät edellytykset. Näin ollen Witten/Herdecke-yliopisto ymmärtää itsensä ehdoitta kurittomaksi yliopistoksi Drewin ja Derridan julistamassa mielessä ja kriittisen ajattelun paikkana. Witten tekee eroa, Witten toimii: tutkimuksessa, opetuksessa ja yhteiskunnassa. Terveyden, talouden ja kulttuurin aloilla ja niiden rajapinnoilla.
Yksityiskohtainen tieto
> Yksityiskohtaista tietoa Witten/Herdecken yliopistosta ja kansainvälisestä ohjelmastamme.
Witten/Herdecken yliopiston moderni kampus sijaitsee Rein-Ruhrin suurkaupunkialueella, Saksan suurimmalla talousalueella.
Opiskele pienryhmissä tasavertaisesti professoreiden kanssa.
Työskentele valoisissa ja moderneissa oppimistiloissa.
Osallistu ympärivuotisiin tapahtumiin, kuten perheyrityskongressiin tai kansainvälisiin kestävän kehityksen tapahtumiin.
Opiskelun lisäksi järjestetään lukuisia vapaa-ajan aktiviteetteja ja juhlia.
Koe vahva verkosto opiskelijoita, professoreita ja alumneja.
Sijainnit
- Witten
Witten Herdecke University, Alfred-Herrhausen-Straße 50, 58448 , Witten