Isänmaallinen ja uskonnollisten opintojen maisteri (MAIIS)
Vancouver School of Theology
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Vancouver, Kanada
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Sekoitettu, Kampuksella
Kesto
2 - 7 vuotta
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
CAD 290 / per credit
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
Johdanto
Ohjelman yleiskatsaus
Vancouver School of Theology jatkaa pitkäaikaista kumppanuuttaan ensimmäisen kansayhteisön kanssa ja sen kumppanuussuhteiden kanssa uskonnollisten yhteisöjen kanssa, jotta mahdollistettaisiin alkuperäiskansojen ja uskonnollisten tutkimusten maisteri.
Tarkoitus
Tämän tutkinnon tarkoituksena on tarjota opiskelijoille tilaisuus harjoittaa tutkimusta ja kirjoittamista yhteyksissä, joissa kolme suurta monoteistisen uskon perinteitä kohtaavat Pohjois-Amerikan alkuperäiskansat ja päinvastoin. Tutkinto valmistaa opiskelijoita osallistumaan yhä monimuotoisempaan maailmaan ja varaa heidät vastaamaan uskonnollisen monimuotoisuuden haasteisiin.
Ohjelman ensisijaiset tavoitteet
- Teologisen asiantuntemuksen lisääminen, joka on tieteidenvälistä luonteeltaan ja kulttuurienvälistä ilmaisua.
- Edistää innovatiivista teologista tutkimusta, joka ylittää vertailevan tutkimuksen, kehittää integraattisia uskonopohjaisia tietoja ja taitoja, jotka käsittelevät kriittisiä paikallisia ja globaaleja tarpeita sellaisilla aloilla kuin ekologia, konflikti, kolonialismi ja globalisaatio.
- Tunnustaa alkuperäisen pohjoisamerikkalaisen henkisen ja henkisen traditonin historiallinen ja nykyaikainen rooli maailman uskonnoksi.
- Varustamaan ihmisiä sitoutumiseen alkuperäiskansojen ja uskontojen väliseen yhteisöön.
Maisteriohjelman MA IIS -ohjelmassa VST: llä on mahdollisuus:
- Esittele neljän perinteen (alkuperäiskansat, juutalaisuus, islam ja kristinusko) perustaidot sekä tietoisuus niiden keskinäisistä, monimutkaisista ja monimuotoisista lähestymistavoista.
- Osoita maisteritason tietämystä seuraavista alkuperäiskansojen perinteistä ja vähintään yhdestä juutalaisuudesta, islamista tai kristillisyydestä: tuntemistavoista, auktoriteetin määritelmistä, kulttuurisista identiteeteistä, pyhistä teksteistä tai kertomuksista ja kanonista, performatiivisista käytännöistä, hengellisestä muodostumisesta.
- Kuvaile kulttuurien välistä kommunikaatiota, ymmärrystä ja rauhanprosessia koskevat käytännöt ja strategiat.
- Osoitettava kunnioitettavaa viestintää, uskonnollisen vuoropuhelun valmiuksia ja johtamistaitoja vuorovaikutuksessa uskonnollisten perinteiden kanssa toimivien yhteisöjen ja järjestöjen kanssa.
- Osoittaa nykyisten yhteisöiden kriittisten huolenaiheiden tunnettavuuden neljästä perinteestä esimerkiksi identiteetin, aitouden, ennakkoluulottomuuden ja eloonjäämisen kannalta.
- Osoittaa perinteiden välisiä jännitteitä koskien esimerkiksi vallan, määrärahojen ja assimilaation välisiä jännitteitä.
Kurssivaatimukset
Ohjelma antaa opiskelijoille mahdollisuuden tutustua aikaisemmin tuntemattomaan rajapintaan alkuperäiskansojen, juutalaisten, islamin ja kristinuskon ja niiden soveltamisen välillä maailmassa. MA IIS -ohjelmaan kuuluva opiskelija pystyy suorittamaan asianmukaiset osaamisalueet kahteen IIS-ohjelman neljästä perinteestä ja jossain määrin perehtynyt kahteen muuhun perinteeseen. Kurssilla, valtakunnallisella kokemuksella ja integroivalla seminaarilla opiskelijat käsittelevät pedagogisesti asioita, jotka ylittävät useita henkisiä ja henkisiä rajoja. Useimmat kurssit harjoittavat kahta tai useampaa uskonnollista perinnettä.
Ohjaavan kentän kokemus MA IIS: lle
Normaalisti MA: n IIS-ohjelmaan kuuluvalle opiskelijalle ohjattu kenttäkokemus on perustettu yhdessä opetussuunnitelmien tai alkuperäiskansojen opintojen kanssa. SFE sisälsi seuraavat osat:
- Koulu, opiskelija ja hyväksytty valvottu kenttäkokemus, jossa on asianmukainen opettaminen alkuperäiskansana, kristittynä, juutalaisena tai muslimiyhteisössä tai järjestössä tai uskonnollisessa järjestössä.
- Vastaava määrä on 13-15 tuntia viikossa Field-sivustossa yhden tai kahden lukukauden aikana tai intensiivisessä muodossa, yhteensä 260-300 tuntia.
- Opettajan nimeäminen, joka osaa opastaa ja arvioida Kokemuksen kokemus- ja akateemisia näkökohtia tai kaksi mentoria kyseisten osien osalta, jotka sopivat koordinoivan oppilaansa ohjausta.
- Asianmukaisen bibliografian laatiminen ja lukeminen, keskimäärin 50 sivua / viikko.
- Suoritettujen ja arvioitujen harjoitusten laatiminen ja toteuttaminen - kirjallinen, suullinen tai suorituskykyinen, 12-15 sivua kohti lukua kohti tai vastaava.
- Oppimisliiton määrittely kentän kokemuksen alussa, jossa määritellään oppimistavoitteet ja sopimukset opiskelijan ja mentorin (opiskelijoiden) välillä.
- Opiskelijan ja mentorin väliarviointi.
- Opiskelijan ja mentorin (opiskelijoiden) lopullinen arviointi.
Ohjelman pituus
Tämä tutkinto on 48-luotto-ohjelmaa, ja se voidaan suorittaa vastaavan kahden vuoden kokopäiväisen opiskelun. Kuitenkin, jos opiskelija haluaa opiskella osa-aikaisesti, kaikki tähän tutkintoon vaadittavat kurssit on suoritettava seitsemän vuoden kuluessa ensimmäisen rekisteröinnin päivämäärästä. Hyväksyttyjä opiskelijoita voidaan hyvittää enintään 50 prosentin kursseille, jotka on jo suoritettu muualla ydinvaatimusten täyttyessä.
Sijainti
Useimmissa tapauksissa vähintään puolet tutkintokursseista annetaan VST: n pääkampuksella tai hyväksytyissä laajennuspaikoissa tai verkko-opetuksen yhteydessä. On odotettavissa, että opiskelijat osallistuvat myös oppimis- ja tutkimusprojekteihin paikan päällä sijaitsevissa paikoissa, joilla on asianmukaiset opetus-, tutkimus- ja vertaisyhteisön resurssit, jotka ovat johdonmukaisia ja tukevat opiskelijan opinto-opiskelua. Kurssitarjonnan loppuun saattamiseen sisältyy ainakin osa Coursework -opetussuunnitelma alkuperäiskansojen opinto-ohjelman kesäkoulun kautta.
sisäänpääsy
Pääsy vaatii ylioppilastutkinnon akkreditoitua laitosta tai vastaavaa koulutusta. Muille, jotka hakevat vastaavan kokemuksen tai työn tunnustamista, käytetään arviointityökalua.
Erilliset resurssit
VST: llä on oman ydin- ja täydennyskoulunsa lisäksi käytettävissä erilaisia resursseja ohjelmaan. Uskonnolliset oppimisohjelmat tarjoavat asiantuntemusta arabialaisia perinteitä kohtaan ja tuovat vieraileville tutkijoille, jatko-opiskelijoille ja muille asiantuntijoille tutkintokursseja. VST: n yhteistyö alkuperäiskansojen kumppaneiden kanssa Pohjois-Amerikassa tarjoaa useille perinteisille ja akateemisille kasvattajille alkuperäiskansojen alalle. Läheisyys Simon Fraser -yliopistoon, Brittiläisen Kolumbian yliopistoon ja muihin Vancouverin alueen toisen asteen oppilaitoksiin antaa muitakin tutkimusyhteistyöhankkeita, ja joissakin näistä laitoksista voidaan hyväksyä soveltuvia kurssihyvityksiä, jotka voidaan siirtää MA IIS: ään VST: n määrittämällä tavalla.