Master-suunnittelu
Zurich University of the Arts
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Zürich, Sveitsi
Kieli (kielet
Saksan kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 lukukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
CHF 720 / per semester *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Hinta per lukukausi
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Muotoilun maisterin tutkinnoissa suunnittelu- ja muotoilualan suunnittelijat ja henkilöt kehittävät osaamistaan ja saavuttavat ammattitaitoisen osaamisen. Päällikön ohjelman painopiste on oman suunnitteluprojektin tutkimuslähtöinen työskentely ja ajattelu. Korkean yksilöllisen vastuun, refleksiivisen ja monitieteisen ajattelun, oman suunnittelun asenteen sekä yrittäjyyden yhdistelmä ovat ratkaisevassa asemassa urapolkujen pätevyyden kannalta, sillä kyky muodostaa yhteys kansainväliseen käytäntöön tai korkeakoulutukseen.
Tutkimus perustuu tutkimuslähtöiseen malliin, jossa opiskelijat keskittyvät kehittämään yksittäistä pääprojektiaan kypsyyteen kolmen lukukauden ajan. Tulokset ovat tulevaisuuteen suuntautuvia suunnitteluratkaisuja sekä tarttuvia tietoja ja uusia menetelmiä.
Zürcher Hochschule der Künste kattaa kuusi osa-aluetta:
Tietämyksen visualisointi: Tiedon luominen ja siirtäminen kuvan ja visualisoinnin avulla. Monimutkaisten tietojen kääntäminen visuaaliseksi kieleksi ja tiedon välittäminen kuvien kautta.
Pelisuunnittelu: pelien suunnittelu ja suunnittelu, vakavat pelit, Ludic Game Art sekä yhteistoiminnalliset virtuaalimaailmat.
Vuorovaikutussuunnittelu: Käsitteiden ja järjestelmien kehittäminen toteutetun vuorovaikutuksen, vuorovaikutteisen kokemuksen ja reaktiivisen aineiston alalla.
Visuaalinen viestintä: kokonaisvaltaisten esiintymien, visuaalisten identiteettien ja brändien kehittäminen, toimituksellinen suunnittelu. Järjestelmällinen etsintä suunnittelun etsinnän ja teoreettisen pohdinnan avulla.
Tuotemuotoilu: Urheilua, liikkuvuutta ja sosiaalista suunnittelua koskevien tuotteiden ja käsitteiden kehittäminen. Innovaatioiden, trendejä, tuotantoa, markkinointia, materiaaleja sekä sosiaalisia ja maantieteellisiä kysymyksiä.
Trends & Identity: Kulttuurisen ja sosioekonomisen kehityksen tunnistaminen, visualisointi ja toteuttaminen strategisissa suunnittelukonsepteissa.