Lue virallinen kuvaus

Sijaitsee Rajgirin kaupungissa, Pohjois-Intian osavaltiossa Biharissa , Nalanda on jatko-, tutkimusintensiivinen, kansainvälinen yliopisto, jota tukevat Itä-Aasian huippukokouksen osallistuvat maat. Yliopisto syntyi 25. marraskuuta 2010 Intian parlamentin erityissäädöksellä, ja se on nimetty ”kansallisesti tärkeäksi laitokseksi”.

Nalanda on innoittanut akateemista huippuosaamista ja historiallisen edeltäjänsä maailmanlaajuista näkemystä ja pyrkii täyttämään ja asettamaan maailmanlaajuiset akateemisen huippuosaamisen ja tutkimuksen standardit ja mahdollistamaan valmiuksien kehittämisen kaikilla korkeakoulutuksen osa-alueilla. Yliopistoa tukevat kaikki Itä-Aasian huippukokouksen jäsenvaltiot ja 17 valtiota ovat allekirjoittaneet tätä koskevat hallitustenväliset yhteisymmärryspöytäkirjat.

Yliopisto pyrkii palauttamaan menetetyt yhteydet ja kumppanuudet, jotka olivat olemassa Aasiassa, ennen historiallisten voimien alkamista, jotka johtivat niiden purkamiseen. Aasian kulttuureilla on useita yhteyksiä, jotka menevät syvälle menneisyyteen ja heijastuvat moniin yhteisiin kulttuuritoimintoihin. Aasian-maiden välisten yhteyksien uudelleen löytäminen viime aikoina on johtanut uusiutumiseen, kun löydetään ja rakennetaan yhteistä historiaa. Nalanda University on tarkoitettu tämän uuden Aasian renessanssin kuvakkeeksi: luova tila, joka on tuleville sukupolville sivilisaation välisen vuoropuhelun keskus.

campus

Näkemys

Nalanda on ollut tiedossa jo yli kahdeksan vuosisataa Magadhan muinaisessa valtakunnassa. Se on ollut tunnettu keskus oppimiselle 5. vuosisadalta, kunnes Bakhtiyar Khilji tuhosi sen 12. vuosisadalla. Nalandaa julistetaan seuraavasti: ”Yksi tärkeimmistä yliopistoista maailmassa on kehitetty ei keskiaikaisessa lännessä, mutta täällä Intiassa: Nalanda University … oli avainasemassa tuottamaan ihmisiä, jotka kykenevät ymmärtämään ja ilmaisemaan, mitä tarkoittaa olla yleismaailmallinen tietämys, tieto, jota voidaan soveltaa eri kulttuureissa ja eri aikoina. ”(tohtori Geoffrey Durham)

Nalanda University houkutteli tutkijoita ja opiskelijoita läheltä ja kaukaa, jotkut matkustivat aina Tiibetistä, Kiinasta, Koreasta ja Keski-Aasiasta tiedonhakuun. Se oli huippuyksikkö paitsi muinaiselle intialaiselle viisaudelle, buddhalaisille tutkimuksille ja filosofialle kuin lääketieteen ja matematiikan, tähtitieteen ja logiikan kannalta. Opettanut tuhansia opiskelijoita vuosisatojen ajan, Nalanda lakkasi olemasta olemassa aivan kuten yliopistot avautuivat Bolognassa, Pariisissa ja Oxfordissa toisen vuosituhannen CE-alussa. Tietokeskusten siirtyminen idästä länteen oli symboli siitä, että voimansiirto tapahtui puolen vuosituhannen kuluessa.

Nyt on loistava tilaisuus luoda Nalandan pyhitetty universalismi tietämyksen keskuksena. Toinen vuosituhannen CE päättyi Aasian valtavaan elpymiseen vuosisatojen ajan pysähtyneen, jakautuneen ja laskenut. Aasia on nykyään dynaamisen yrittäjyys- ja innovaatiokulttuurin synonyymi, joka perustuu tietoon ja yrittäjyyteen eikä unohda sen menneisyyttä, mutta ei pelkää kohdata tulevaisuutta. Aasian maat kokoontuvat yhdessä luomaan maanosan, joka perustuu rauhan ja harmonian perusteisiin. Itä-Aasian huippukokouksen päätös vuonna 2007 Cebussa Filippiineillä pitämässään kokouksessa vahvistaa Nalanda University perustamista koskevan suunnitelman korostaa sitoutumista näihin arvoihin. Tavoitteena on rakentaa Nalanda uudelleen tietopaikaksi.

Historia ja herätys

Kahdeksansataa vuotta Nalandan, Intian entisen presidentin APJ Abdul Kalamin tuhoamisen jälkeen, kun hän otti Biharin osavaltion lakiasäätävän kokouksen käsiteltäväksi, esitti maaliskuussa 2006 ajatuksen yliopiston elvyttämisestä.

Lähes samanaikaisesti Singapore toimitti Intian hallitukselle ehdotuksen Nalandan ehdotukseksi. Tässä ehdotuksessa pyrittiin palauttamaan Nalandan kaltainen yliopisto, joka olisi jälleen Aasian keskipiste.

Biharin valtionhallitus hyväksyi nopeasti visionäärisen ajatuksen ja kuuli Intian hallitusta eteenpäin. Se aloitti myös uuden Nalanda University sopivan paikan etsimisen. Se tunnisti ja hankki 450 hehtaarin suuruista maata yliopistolle Rajgir University Biharissa.

Tämän yliopiston perustamiseen vaikutti näin ollen korkea Biharin valtion ja Intian hallituksen välinen yhteistyö.

Koska muinaisen Nalandan tunnusmerkki oli sen kansainvälisyys, Intian hallitus päätti jakaa tämän ehdotuksen Itä-Aasian huippukokouksen (EAS) johtajien kanssa. Ehdotus jaettiin ensimmäistä kertaa EAS: n 16 jäsenvaltion kanssa Cebun huippukokouksessa Filippiineillä tammikuussa 2007. Jäsenvaltiot suhtautuivat myönteisesti alueelliseen aloitteeseen Nalanda University elvyttämiseksi. Lokakuussa 2009 pidetyssä neljännessä huippukokouksessa Thaimaassa Hua Hinissa jäsenet tukivat Nalanda University ja kannustivat alueellista verkostoitumista ja yhteistyötä yliopiston ja Itä-Aasian olemassa olevien huippuyksiköiden välillä.

Kansainväliset yhteydet

Yliopisto on luonut yhteyksiä ja yhteistyötä useiden ulkomaisten instituutioiden kanssa sekä Itä-Aasian huippukokouksen kumppaneiden kanssa. Teemme tiivistä yhteistyötä sekä oppilaitosten että muiden organisaatioiden kanssa, joilla on yhteisiä tavoitteita ja jotka voivat olla kumppanimme kanssamme Nalandan vision mukaisesti.

Yliopiston kansainvälisen luonteen vahvistamiseksi hallitustenvälinen yhteisymmärryspöytäkirja tuli voimaan kahdeksannessa Itä-Aasian huippukokouksessa lokakuussa 2013. Tähän mennessä 17 maata on allekirjoittanut yhteisymmärryspöytäkirjan.

Ohjelmien opetuskielet:
  • Englanti

Tämä koulu tarjoaa myös:

Johtamiskurssit

Nalanda University

Ekologian ja ympäristöopintojen laitos (SEES) määrittelee kestävän ja osallistavan kehityksen Nalandan mallin. Sen juuret ovat paikallisia perinteitä, yhdistävät menneitä ... [+]

Ekologian ja ympäristöopintojen laitos (SEES)

Ekologian ja ympäristöopintojen korkeakoulu (SEES) on yksi ensimmäisistä kouluista Nalanda University , joka aloitti akateemisen ohjelman elokuussa 2014. Koulu kulkee monenlaisten akateemisten pyrkimysten läpi luonnontieteissä ja yhteiskuntatieteissä, edistääkseen koulutusta ja luonnollisen ympäristön ja ihmisen toiminnan vuorovaikutusta koskeva tutkimus. Perinteinen Nalanda University perinne, koulu pyrkii luomaan kriittistä ymmärrystä, joka hyödyttää maailmaa. Koulu pyrkii myös kaventamaan nykyistä kuilua läntisten ja itäisten näkökulmien välisten ympäristökysymysten tutkimuksessa. Siinä käsitellään ajankohtaisia paikallisia, alueellisia ja maailmanlaajuisia ympäristöongelmia koulutuksen, tutkimuksen, yhteistyön ja poliittisten suositusten avulla.... [-]

Englanti
Full-time
2 vuotta
Kampus
Lue lisää suomeksi
Nalanda University

Historiallisten tutkimusten korkeakoulu (SHS) on dynaaminen tiedekuntien ja jatko-opiskelijoiden yhteisö, joka harjoittaa järjestelmällistä ja tiukkaa tutkimusta joistaki ... [+]

Historiallisten tutkimusten MA-ohjelman opiskelijat saavat laajan tutustumisen historiallisiin menetelmiin ja historiografiaan sekä suorittavat kursseja erityisillä, tiiviisti määritellyillä aiheilla useilla historiallisilla jaksoilla ja erilaisilla materiaaleilla.

Koulun työntöalueet ovat

Aasian väliset yhteydet, taloudellinen historia, antropologia, Itä-Aasian historia, Intian kulttuuri- ja suullinen historia sekä tieteen historia.

Opiskelijan on suoritettava yhteensä 64 opintopistettä. Tämä sisältää pakollisten, valittavien ja seminaarikurssien loppuunsaattamisen sekä väitöskirjan valmistumisen.

Opetussuunnitelma9 Pakolliset kurssit, jotka vastaavat 27 opintopistettä (3 X 9)8 valinnaiset 24 opintopistettä (3 x 8)4 seminaarikurssia, jotka vastaavat 4 opintopistettä (1 x 4)1 Väitösosa, joka vastaa 9 opintopistettä (1 x 9)... [-]
Englanti
Full-time
2 vuotta
Kampus
Lue lisää suomeksi

MA

Nalanda University

Koulu edistää kriittistä ajattelua ja tutkii laajempaa buddhalaisuuden kulttuurista ja historiallista kontekstia Aasian yksittäisillä alueilla. ... [+]

MA-ohjelma

Opiskelijoiden on suoritettava 48 tuntia kurssityötä (12 opintopistettä lukukaudessa) ja esitettävä väitöskirja maisterin tutkinnon suorittamiseksi. Ovatko nämä kurssit opinnäytetyökohtaisia kursseja opiskelijan ensisijaisen neuvonantajan kanssa. Kaikkien opiskelijoiden on suoritettava opintojakso kurssimateriaalin ensimmäisellä lukukaudella sekä metodologiakurssi. Opinnäytetyön on oltava sopivan tiedekunnan komitean hyväksymä.

MA-tutkinnon rakenne4 peruskurssia, joka vastaa 12 opintopistettä4 Kielikursseja, jotka vastaavat 12 opintopistettä (Opiskelijan on valittava yksi kieli ja jatkettava sitä viimeiseen lukukauteen asti)3 Opinnäytetyön osat, jotka vastaavat 9 opintopistettä5 valittavaa, mikä vastaa 15 opintopistettäkelpoisuus... [-]
Englanti
Full-time
2 vuotta
Kampus
Lue lisää suomeksi

Nalanda Univesity

Nalanda University
Osoite
Nalanda University Rajgir, Bihar
803116 Delhi, Intia
Verkkosivusto
Puhelin
+91 7250891319