Riga Teacher Training and Educational Management Academy (RTTEMA)

Esittely

Lue virallinen kuvaus

Akatemian Filosofia

Ihmiskunta ja demokratia; Kansainvälistymistä tutkimuksen prosessin ja liikkuvuutta; Hakemus ja modernia tietotekniikkaa; Luovuus; Integrointi tieteenalojen ja käytännön; Opiskelijoiden osallistuminen parantaa opinto-ohjelmia.

Tehtävä

Tehtävänä RTTEMA on tarjota ja antamaan elinikäistä oppimista akkreditoitu opinto-ohjelmiin sekä akatemian ja edistää merkittävästi koulutus- ja kulttuurielämän Latvian - sekä eri alueiden ja Riikassa.

Akatemian tavoitteena on tarjota jokaiselle opiskelijalle mahdollisuus hankkia ammatillista ja akateemista korkeakoulutuksen aloilla pedagogiikan, psykologian, liiketoiminnan ja johdon sekä motivaatio työelämään ja jatkuvaa itsensä kehittämiseen.

Käsite

RTTEMA valmistelee opettajat, jotka pystyvät valmistamaan oppilaita elämään ja työskentelemään tietoyhteiskunnassa. Käsitteellinen kulmakiviä RTTEMA Tutkimuksen prosessissa ovat älykkyys, osaaminen ja taito. Jokainen koulutusohjelma antaa oppilaita kehittämään tarvittavaa ammatillista osaamista.

historia

RTTEMA on käsitteellisesti ja teknisesti modernin työelämän korkeakoulu (HEI) perustama valtion.

Se aloitti työnsä vuonna 1994, 1273 opiskelijaa, ja nyt on yksi suurimmista korkeakoulujen Latviassa mitattuna määrä opiskelijoita.

Poiketen sen nuorena, RTTEMA perinyt perinteitä oppilaitosten opettajien vuodelta 1946. RTTEMA perustettiin, kun sulautuminen kahden toimielimen: Riian Opettajien instituutin ja Imanta Opettajien Institute.

RTTEMA Fact File

RTTEMA:

on valtion korkeakoulu perustettiin vuonna 1994; kouluttaa yli 3,5 tuhatta opiskelijaa kokopäiväistä ja osa-aikaisina opintoina; työllistää 160 luennoitsijat ja dosentit; järjestää kansainvälisiä konferensseja; julkaisee tieteellisiä artikkeleita; toteuttaa hankkeita tieteellisen tutkimuksen; helpottaa opiskelijoiden ja opettajien kansainvälistä liikkuvuutta; on aktiivinen jäsen kansainvälisen järjestön; järjestää vierailuluentoja ja mestarikursseilla tunnettujen ammattilaisten; tarjoaa 25 opinto-ohjelmia collegessa, kandidaatteja, mestari hiekka PhD tasolla; tarjoaa mahdollisuuksia hankkia ammatteihin opettajan, koulutus johtaja, henkilöstö, liike, ja toimistopäällikkö, uraneuvojan, kaupan ja markkinoinnin ja PR-asiantuntija, saada koulutusta alalla psykologian.

Visio

Meidän Akatemia on tunnustettu yliopisto ja kansainvälinen keskus pedagogista tutkimusta, jossa kampuksen ja tutkimuksen pohjalta sekä tytäryhtiöiden muissa maissa.

Strategia

Akatemia on luonut suotuisat ominaista inhimillinen arvoja ja suhteita. Toiminta henkilökuntamme perustuvat luovaan, yhdenvertaisia ​​oikeuksia, vastuullinen yhteistyötä ja vuoropuhelua. Strategiset tavoitteet tulevina vuosina ovat:

kannustaa Akatemian jatkuvaa kehitystä luovaa työtä; tehdä tutkimusta suunnataan kehittämiseen ja toteuttamiseen Akatemian suunnittelu ja täydellisyys Latvian koulutusjärjestelmään; tarjota laadukkaita tutkimuksia määrätietoisesti parantamaan menetelmien ja vastuuvelan tutkimuksen prosessia; ylläpitää alueellisuuden - tarjoavat uusia mahdollisuuksia koulutuksen asukkaiden Latvian lähellä heidän asuinpaikkaansa.

Akatemian Intellectual Ympäristö

Hallitus professorit pedagogiikka; Pedagoginen Scientific Institute; Luovuus Scientific Institute; Child Language Research Center; Psykologinen Research Institute; Luonto ja Working Environment Institute; Useat methodic keskuksia; Young Teachers 'Club; RTTEMA Centre of Further Education; Kirjasto varastot 10 kaupungeissa Latviassa. Akatemian Psychological Ympäristö Demokraattinen ja luova; Suositaan identiteetti kunkin yksittäisen; Suunnattava keskinäistä yhteistyötä.

Opiskelijoiden palvelut ja sosiaalinen elämä

Opiskelijat saavat hallinnollista tukea kansainvälisen toimiston ja sosiaalista tukea opiskelijoiden parlamentissa. Näiden yksiköiden opiskelijoilla on mahdollisuus, johon itse Seuraavat kulttuuri-yritysten:

Sekakuoro "Fortius"; Nainen Kuoro "Balta"; Kamariorkesteri "Gaudeamus Orchestra"; Big band; Urheiluseura; Folk Dance Group "Dejotprieks" (Joy of Dance). Lisäksi on olemassa toimintoja tarjotaan Latvian vaihto-opiskelijat kautta ESN (Erasmus Student Network) Riika.

Akatemian Fyysinen ympäristö

3 rakennukset - 1 Riiassa, 1 Cesisissä ja 1 Kuldiga; Opiskelijoiden kahvila; 2 liikuntasalit, stadion; 2 tietokone huonetta on Internet-yhteys; vähitellen ja säännöllisesti kunnostettu tutkimus tiloihin; Teknisen tuen (videokamerat, OHPs, projektorit, tietokoneet, mikroskoopit jne On vapaa pääsy pianot, digitaalinen urut ja urut).
Oppilaitoksessa tarjolla ohjelmia seuraavilla aloilla:
  • Englanti

Katso MSc » Katso maisteriohjelmia »

Ohjelmat

Tämä koulu tarjoaa myös:

MSc

European Master Koulutus Hallinta

Opetus kampuksella Kokopäiväinen 2 vuotta September 2017 Latvia Riika Itävalta Norja + 2 lisää

Ohjelma tarjoaa yhdistelmän käytännön tietoa, käsitteellisiä puitteita ja state-of-the-art tutkimus korostaen globaali näkökulma koulutukseen hallintaan. [+]

Tutkinto: Koulutus tiede maisterin tutkinto Ammattiasema: Tarjoaa pääsyn aloittaa tutkimusta, pedagogista ja ammatillista toimintaa sivuliikkeen Koulutus- ja ammatilliset tavoitteet: Se valmistaa tulevia johtajia oppilaitoksia peltotyöt varhaiskasvatuksen, toissijainen, ammatillisen, aikuinen, jatkuva tai korkeakouluopetuksen ja muiden siihen liittyvien alojen kansallisella tai kansainvälisellä tasolla. Ohjelma tarjoaa yhdistelmän käytännön tietoa, käsitteellisiä puitteita ja state-of-the-art tutkimus korostaen globaali näkökulma koulutukseen hallintaan. Ohjelma mahdollistaa tutkinnon täyttää toimii kaikissa koulutukseen liittyvissä organisaatioissa. Ne osoittavat kehittyneen ymmärrystä nykyinen johto, johtajuutta ja pedagogisiin kysymyksiin ja haasteisiin koulutussektorilla sekä kyky omaksua maailmanlaajuinen näkökulma torjunnassa hallinnollisia kysymyksiä koulutuksessa. Vastauksena laajan valikoiman haasteisiin, joita syntyy käytännössä tutkinnon hankkia kehittynyttä osaamista ja taitoja aloilla hallinta, johtaminen ja pedagogiikkaan. Heidän osaamisprofiili mahdollistaa ottamaan johtotehtäviin seuraavanlaisia ​​instituutioiden ja teollisuuden: Esikoulu & Kindergarten, Primary ja Secondary Education Providers, ammatillisen koulutuksen tarjoajat, Täydennyskoulutus Providers, Higher Education Providers, Aikuiskoulutus Providers, Erityisopetus Providers, palvelu Yritykset (esim konsultit), yhdistykset, julkiset laitokset ja viranomaiset (ministeriöt jne). [-]

Maisteri

Ammattilainen Mestari Pedagogiikan Musiikkia

Opetus kampuksella Kokopäiväinen Osa-aikainen 1 - 2 vuotta October 2017 Latvia Riika Itävalta Norja + 3 lisää

Kykyä analysoida säännönmukaisuuksia tulkinnat eri tyylejä musiikkiteoksia; objektiivisesti arvioida musiikki tieteen ja säveltäjän luova perintöä; harjoittaa tieteellistä tutkimusta musiikin pedagogiikan, käytä laadullinen ja määrällinen tutkimusmenetelmät; valmistella kulttuurihanke ehdotuksen rahoituksen järjestäminen; työskennellä tietokoneohjelmia suunniteltu musiikin. [+]

Tutkinto hankittu: Professional maisteri pedagogiikan musiikkia Pituus tutkimukset: Pituus kokopäiväistä opinnot: 1 vuosi ja 5 kuukautta tai 3 lukukautta Pituus osa-aikaisina opintoina: 2 vuotta tai 4 lukukautta Conduct of tutkimusten 1. opintovuosi - Lokakuu (Johdantoluento, harjoitukset jne), tammi-, kesä-, heinä; 2. opintovuosi lokakuussa, tammikuussa (puolustus Mestarin paperi). Vaatimukset alkavat opinto-ohjelma: ammatillisen korkea-asteen tai ammatillista kandidaatin koulutuksen ja / tai pätevyys opettajana eri aineissa kytketty musiikkia. Vaatimukset hankkia pätevyys: - Kursseja, jotka tarjoavat uusin kehitys teoria ja käytäntö alalla; - Tutkimus ja innovointi opintojaksot; - Käytäntö; - Kehittäminen ja puolustaminen master paperia. Ammattiasema: oikeus työskennellä tutkimuksen, opetuksen ja ammattimaista työtä alalla musiikin pedagogiikkaa. Mahdollisuus jatkaa tutkimuksia tohtoritason. Tutkimusten tulokset: Tietoa: Musiikin pedagogiikka, didaktiikka, menetelmät; maailmaan ja Latvian musiikin historiassa; culturology, taiteen johtaminen ja markkinointi teoria; moderni pedagoginen ja psykologinen lähestymistapoja; yhtenäisyyttä ihmisen fysiologisten moottorin ja henkisiä toimintoja. Kykyä analysoida säännönmukaisuuksia tulkinnat eri tyylejä musiikkiteoksia; objektiivisesti arvioida musiikki tieteen ja säveltäjän luova perintöä; harjoittaa tieteellistä tutkimusta musiikin pedagogiikan, käytä laadullinen ja määrällinen tutkimusmenetelmät; valmistella kulttuurihanke ehdotuksen rahoituksen järjestäminen; työskennellä tietokoneohjelmia suunniteltu musiikin. Attitude: myönteinen suhtautuminen ammatin musiikinopettaja, positiivinen suhtautuminen lapsiin, koululaiset, opiskelijat. Opiskelijoille tarjotaan mahdollisuus osallistua erikoisuus asiaa työpajat: - Choir johtimet - perehtyy Latvian kuoron perinteitä; - Jazz pelaajat - Osallistu Saulkrasti Jazz Festival http://saulkrastijazz.lv/ - Soittajat - Osallistu International Latvian Young Musicians työpaja Sigulda; - Music opettajien - tutustua Latvian koulutusjärjestelmään ja musiikin oppilaitosten. Tutkimus kokemuksesta voidaan parantaa RPIVA järjestäytyneen kansainvälisiin konferensseihin. Opiskelijat voivat täydellinen luovaa lahjakkuutta laulaa RPIVA naisilla kuorossa Balta, pelaa Gaudeams kamariorkesterin, tai Big Band. [-]